• Mijn vader heeft een enkele maanden geleden een ooroperatie gehad. Daar bleek echter al niet alleen een poliep te zitten maar ook een zware ontsteking. Nu vader deels genezen is en tijdelijk half doof is moet hij regelmatig naar de kno.

    Vandaag weer maar hij hoort dus echt niets meer aan dat ene oor terwijl hij nog wel wat zou moeten kunnen horen. Hij hoorde zelfs 120 decibel.
    En dan zit je thuis op je kamer, komt je moeder half huilend naar boven met de mededeling dat je vader waarschijnlijk aan een oor nooit meer zal horen. De artsen weten ook niet hoe het kan en ze gaan volgende maand nogmaals proberen maar de kans is 90% dat hij zijn gehoor g kwijt is.

    Tsja en dan kun je je niet concentreren op school. Damn ik voel me nu echt klote.

    [ bericht aangepast op 1 okt 2012 - 19:19 ]


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Weetje, er is helemaal niks mis mee, hij kan nog horen so what's the problem? ja, hij hoort niet meer zoveel als eerst, hij zal soms niet reageren als hij geroepen wordt omdat hij niks hoorde, hij kan gesprekken niet meer goed volgen en moet 5 keer vragen wat je nou zei, maar geloof me, dat is echt niks, er zal heus geen hele grote veranderingen in jullie leven komen en het is het niet waard om een drama erover te maken.
    Ja, het is niet fijn om te horen, maar het is geen excuus om er de hele tijd mee te zitten, want er is eigenlijk helemaal niks gebeurd, hij is alleen wat gehoor kwijt. Nou en.
    Klinkt misschien niet leuk wat ik nu zeg, maar dit hoor je van iemand die al haar hele leven maar 30% hoort vanwege een syndroom, ik weet hoe het is om halfdoof te zijn en het is geen kunst. Je vader zal zich heus kunnen redden.


    ''There is no hell, no heaven either. This world is what we make of it.''

    Je kan je eigen situatie nooit vergelijken met dat van een ander. Wat jij meemaak is voor jou erg, wat ik mee maak is voor mij erg. Iedereen maakt de dingen op zijn/haar manier mee en is voor DIEGENE die het meemaak erg, zelfs als het nog zoveel erger had kunnen zijn. Alles in de wereld kan erger, maar dat betekend niet dat hetgeen dat een individu meemaakt, zomaar moet of kan wegwuiven omdat anderen 'zoveel erger' meemaken.

    Het is een feit waar ik vandaag opnieuw met m'n neus ben opgedrukt door het gesprek met m'n psychologe. Iedereen heeft zijn lijstje met nare gebeurtenissen en wat voor de één heel banaal is, kan voor een ander het einde van de wereld zijn. IEDEREEN maakt narigheid mee en wat maakt het verschil of iets erger is of niet? We maken het mee, en hetgeen dat we zelf mee maken, is voor ons wat telt. Wat een ander meemaak, is voor die ander, zelfs als het erger zou zijn.

    Ik heb in de tussentijd ook al erge dingen meegemaakt en ja, het allemaal veel erger kunnen zijn, maar dat betekend niet dat wanneer iemand me dat zegt op die moment, dat het me vooruit helpt. Het gaat er niet om dat het erger kan, het gaat erom dat je het meemaakt en ermee te kampen hebt.

    Meis, lees over de negatieve reacties heen en hou je vast aan alle positieve reacties die je hier krijgt. Er staan echt wel een boel mensen achter je en het is meer dan normaal dat je eens je hart wilt luchten. Het is niet gemakkelijk en helaas kan ik je enkel heel veel sterkte wensen, aan jou en je familie.
    Houdt in het oog dat de dingen uiteindelijk altijd beteren, zelfs als alles nog zo slecht eruit ziet en je denkt dat het onmogelijk is dat het beter kan worden. Na regen komt er altijd zonneschijn, zelfs na de allerzwaarste storm ;)


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Assassin schreef:
    Whut, waarom maak je daar zo'n probleem van? Hij mag blij zijn dat hij er niet mee geboren is en dat hij aan zijn andere oor nog kan horen. Hij leeft en geneest, wees blij met wat je hebt. Ik zelf ben ook half doof, maar dan aan beide oren de helft verlies en het word erger en erger, voordat jij bejaard ben en aan de gehoorapparaten moet, zal ik niets meer kunnen horen. Just go on with your life.

    wow je doet echt alsof het niets is, we snappen echt dat het voor jou erg is maar het is voor haar ook erg. En het is voor haar en haar vader niet minder erg omdat jij ook half doof bent, je hoeft dus echt niet zo bozig te reageren...


    My thoughts are stars I cannot fathom into constellatio

    Half doof zijn is echt niets ergs hoor. Ik weet niet waar je zo'n groot probleem van maakt. Jouw vader zag het tenminste nog aankomen.
    Mijn tante werd van de één op de andere dag uit het niets half doof. Ze ging naar bed met gehoor en werd wakker zonder gehoor. Ze was eerst helemaal doof in een tijdsbestek van een paar uur. Nu is het bij het ene oor teruggekeerd en bij de andere heeft ze nu kunstmatig trommelvlies en een gehoorapparaat, hoort nu ook weer prima.
    Serieus, het komt wel goed hoor. Er gaat echt ontzettend weinig voor jullie veranderen, no biggie.


    We'll still love each other, forever and always. <3

    Merrow schreef:
    Je kan je eigen situatie nooit vergelijken met dat van een ander. Wat jij meemaak is voor jou erg, wat ik mee maak is voor mij erg. Iedereen maakt de dingen op zijn/haar manier mee en is voor DIEGENE die het meemaak erg, zelfs als het nog zoveel erger had kunnen zijn. Alles in de wereld kan erger, maar dat betekend niet dat hetgeen dat een individu meemaakt, zomaar moet of kan wegwuiven omdat anderen 'zoveel erger' meemaken.

    Het is een feit waar ik vandaag opnieuw met m'n neus ben opgedrukt door het gesprek met m'n psychologe. Iedereen heeft zijn lijstje met nare gebeurtenissen en wat voor de één heel banaal is, kan voor een ander het einde van de wereld zijn. IEDEREEN maakt narigheid mee en wat maakt het verschil of iets erger is of niet? We maken het mee, en hetgeen dat we zelf mee maken, is voor ons wat telt. Wat een ander meemaak, is voor die ander, zelfs als het erger zou zijn.

    Ik heb in de tussentijd ook al erge dingen meegemaakt en ja, het allemaal veel erger kunnen zijn, maar dat betekend niet dat wanneer iemand me dat zegt op die moment, dat het me vooruit helpt. Het gaat er niet om dat het erger kan, het gaat erom dat je het meemaakt en ermee te kampen hebt.

    Meis, lees over de negatieve reacties heen en hou je vast aan alle positieve reacties die je hier krijgt. Er staan echt wel een boel mensen achter je en het is meer dan normaal dat je eens je hart wilt luchten. Het is niet gemakkelijk en helaas kan ik je enkel heel veel sterkte wensen, aan jou en je familie.
    Houdt in het oog dat de dingen uiteindelijk altijd beteren, zelfs als alles nog zo slecht eruit ziet en je denkt dat het onmogelijk is dat het beter kan worden. Na regen komt er altijd zonneschijn, zelfs na de allerzwaarste storm ;)


    jij hebt zo gelijk echt waar, ik negeer de reacties niet. Ik weet dat het neit een wereld nieuws is maar het raakt me. Na en als het me raakt. Mijn vriendinnen begrijpen me en steunen me en hebben me de moed in gepraat. Dat zijn tenmiste mensen waar je iets aan heb.t


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Mijn vader heeft een paar jaar geleden zijn oog laten verwijderen, was even raar, maar daar was ik zo aan gewend. Ik snap dat het nu even klote is, maar voor je het weet ken je het niet meer anders.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Bolshevik schreef:
    Mijn vader heeft een paar jaar geleden zijn oog laten verwijderen, was even raar, maar daar was ik zo aan gewend. Ik snap dat het nu even klote is, maar voor je het weet ken je het niet meer anders.
    oh waarom dan?? ik wist niet eens dat het kan.
    Het zal wennen zijn en dat weet ik maar als je denkt dat alles goed gaat en dan ineens pats is het toch wel schrikken


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    MissStoran schreef:
    (...)oh waarom dan?? ik wist niet eens dat het kan.
    Het zal wennen zijn en dat weet ik maar als je denkt dat alles goed gaat en dan ineens pats is het toch wel schrikken

    Ja, snap ik. Dat heb ik dan niet gehad, want mijn vader heeft stukken glas van zijn bril in zijn oog gekregen toen hij klein was, waardoor hij aan één oog blind werd. Daar was ik toen al aan gewend. Later heeft hij dat oog laten verwijderen omdat de kleur van dat oog anders was dan van zijn goede oog, en nu heeft hij een lens om het gat mee te vullen :3


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Hey..
    Aw, sterkte meis !
    Ik weet niet of je Justin Bieber haat, maar luister even naar dit nummer, it will help you !
    klik !

    <3

    [ bericht aangepast op 1 okt 2012 - 21:24 ]

    MissStoran schreef:
    (...)

    jij hebt zo gelijk echt waar, ik negeer de reacties niet. Ik weet dat het neit een wereld nieuws is maar het raakt me. Na en als het me raakt. Mijn vriendinnen begrijpen me en steunen me en hebben me de moed in gepraat. Dat zijn tenmiste mensen waar je iets aan heb.t


    Iets hoeft ook geen wereldnieuws te zijn om je toch te raken. Mijn vriend heeft een jaar lang wekelijkse chemotherapie gehad en als je dan daar op de afdeling zit als 21-jarige met een zwangere vriendin, dan verschiet je alsnog van alle ellende die je ziet. De één nog erger dan de ander, want wij hebben - ondanks de pech dat het ons is overkomen - nog geluk gehad, want het had evengoed niet behandeld kunnen worden of de behandeling was enkel om tijd te rekken.
    Dat nam echter niet weg dat wij het even moeilijk hadden als diegene die erger meemaakten. Wij hadden daar simpelweg niet mee te kampen, enkel met hetgeen wat ons overkwam.
    En dat geldt nu evenzo voor jou. Helaas heeft niet iedereen diezelfde instelling en vinden die mensen dat anderen zich aanstellen omdat zijzelf zogezegd zoveel erger meegemaakt hebben of meemaken.

    Ik ken heel wat mensen die al instorten van een onvoldoende op hun rapport. Voor mij iets heel banaals, gewoon omdat ik inderdaad zoiets heb van, er zijn ergere dingen in het leven. Dat neemt echter niet weg, dat het voor die persoon in kwestie wel erg is, gewoon omdat dat het ergste is wat diegene tot nog toe heeft meegemaakt. Niemand kan oordelen over hetgeen wat een ander meemaakt en hoe deze zich daarbij moet voelen.

    Het is fijn om te horen dat je vriendinnen er voor je zijn en je er doorheen slepen. Ik denk ook wel dat die dingen het belangrijkste zijn. Luister maar goed naar ze en laat de moed zeker niet zakken! Het is ook wat Bolshevik zegt, in het begin zal het echt raar aanvoelen want wat anderen zeggen, dat het weinig impact zal hebben, geloof ik niet helemaal. Het zal gewoon vreemd aanvoelen in het begin omdat het niet langer een gewoonte is dat je vader alles perfect normaal verstaat. Maar jij, hij en iedereen in je omgeving zal er op den duur aan gewend raken omdat het een nieuwe gewoonte wordt in je leven. Er valt perfect mee te leven, en ik denk dat je dat zelf ook wel weet, maar dat neemt simpelweg het feit niet weg dat je je zwaar klote voelt en dat het op je doorweegt. En het mag op je doorwegen want zulke dingen zijn gewoon niet leuk om mee te maken.

    Wat mij vaak helpt is dat ik mezelf gewoon toe laat om verdrietig te zijn. Gewoon eens goed uithuilen en het toestaan. Je niet schuldig voelen of denken van ik moet sterk zijn. Een mens hoeft niet altijd sterk te zijn. Ik heb nog m'n downmomenten omdat ik een zware depressie heb gehad (ook vanwege nog een aantal andere ophopingen van gebeurtenissen) en doordat ik er vaak tegen vecht omdat ik me niet rot wil voelen, voel ik me alleen maar ellendiger en ellendiger. Ik sta mezelf op die momenten dan toe om een potje uit te janken - soms echt luid op - en daarna voelt het als een werkelijke bevrijding omdat ik het kwijt ben. Want uiteindelijk stop je met huilen, niet omdat je het in bedwang weet te krijgen, maar omdat je het kwijt bent. In het begin heb ik dus echt wel uren aan een stuk gejankt, wat ook niet erg is. Er is nog nooit iemand gestorven aan uithuilen, ook al heb je zelf het gevoel ieder moment een hartinfarct te krijgen :'D
    Natuurlijk, dit neemt dat klote gevoel niet helemaal weg, maar je kan je er wel beter door voelen en misschien kan het ervoor zorgen dat je je concentratie op iets anders focust dan op het verdriet dat je verbijt.

    Natuurlijk kan je dit doen bij iemand die je vertrouwt, maar voel je je ongemakkelijk kan je je ook gewoon terugtrekken op je kamer. Ik jank nu eenmaal ook liever in m'n eentje dan dat m'n vriend al m'n gesnotter moet aanzien :'D

    Ik weet natuurlijk niet of je er iets aan hebt, maar misschien ook wel :3

    [ bericht aangepast op 1 okt 2012 - 21:47 ]


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Aw, dat is vervelend zeg. Maar het komt wel goed! Mijn oom is ook doof aan één kant en hij kan alles nog prima doen en soms vergeet ik gewoon dat hij doof is aan één kant. Want het is alsof het helemaal niet zo is, hij kan alles makkelijk horen.
    Het is misschien even wennen voor je vader en waarschijnlijk ook voor jullie, maar na een tijdje gaat jullie leven gewoon weer normaal verder.
    Alsnog veel sterkte ermee! Het komt wel goed.

    Het zijn ook altijd weer dezelfde mensen die het eens zijn met een bepaald persoon... (cat)


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Het is nooit leuk als je zulk soort berichten krijgt.

    Mijn broertje en ik hadden beide last van een cholesteatoom in de volksmond noemen ze dat een chronische oorontsteking.
    Bij mijn broertje was het zo erg dat alles wat in je oor hoort te zitten weggehaalt moest worden hij is daardoor aan zijn rechteroor 100% doof.
    Bij mij is er een klein gedeelte beschadigd waardoor ik dus ook voor de helft doof ben aan mijn rechteroor.

    Er is mee te leven al zal het wennen zijn.
    Misschien kunnen ze inderdaad doormiddel van een hersteloperatie je vader helpen en dan met behulp van een gehoorapparaat dat hij dan weer kan horen..

    Misschien vind je wat informatie op deze site voor jezelf, meestal worden de mensen wat rustiger als ze onderzoek hebben gedaan.
    KNO- Ooroperaties

    Heel veel suc6 in ieder geval..


    - The last look back is black -

    Barnabas zei op 2 okt 2012 - 9:11:

    Het zijn ook altijd weer dezelfde mensen die het eens zijn met een bepaald persoon...


    Thank you, ik wou het zeggen alleen je was me voor.
    Meid heel veel sterkte met je vader.


    Some angels have no wings.

    Barnabas schreef:
    Het zijn ook altijd weer dezelfde mensen die het eens zijn met een bepaald persoon... (cat)


    To infinity and beyond •