• Omdat ik ver van mijn school woon, moet ik er een uur over doen met twee bussen. De dagen dat ik met de bus moet gaan, sta ik om 6u30u al aan mijn eerste bushalte. Vandaag ging alles weer zijn gewone gangetje, en natuurlijk zitten er op dat uur nog niet veel mensen op de bus. Er zit altijd wel al een man op die er elke dag op zit, en ook meestal een paar mensen met een donker kleurige huid -you know what I mean. Ik had daar helemaal geen probleem mee, dus ik ging op de plaats zitten waar ik altijd zat. Dat is zo ongeveer een paar banken na de deur in het midden aan het raam. Deze ochtend zaten er 2 van die mannen en 1 vrouw op de bus, en wanneer de bus stopte omdat ze moesten afstappen, zetten ze hun al recht en stapten ze naar de deur om daar te wachten. De deur ging open, en net wanneer de laatste man moest afstappen zei hij "Tot straks." Ik keek op, en zag hem afstappen terwijl hij naar me zat te glimlachen. Ik kreeg het echt doodsbenauwd omdat die mensen Frans spraken, en hij opeens in het Nederlands tegen me begon -waarschijnlijk zag hij het aan mijn boek dat ik aan het lezen was. Het klinkt misschien stom en belachelijk, maar ik had (en heb nog steeds) een doodse schrik dat er iets zou gebeuren. Ik wou het gewoon even kwijt aan iemand, maar nu ben ik dus alleen thuis en ik probeer zo veel mogelijk licht en geluid te maken, want ik heb echt bang nu sinds deze ochten D: Gewoonweg al de manier waarop hij dat zei.. Overdrijf ik? Of wat moet ik nu in godsnaam doen D:


    So I guess we are who we are for a lot of reasons. And maybe we'll never know most of them.

    Incredulity schreef:
    Zeg het, als je ouders thuis zijn, al tegen hen. Als hij dat morgen weer doet zou ik er verdere stappen mee ondernemen en echt gewoon naar de politie gaan. Zorg dat je zo goed mogelijk onthoud hoe hij eruit ziet en zo, maar dit is gewoon echt eng.
    Ik weet nog dat er een week geleden of zo ook zo'n man in het station zat bij ons en die was foto's aan het maken van meisjes met zijn gsm. Mijn mama zei toen tegen mij "als je morgen ziet dat hij dat weer doet, ga dan naar de politie en meld het".
    Dus ik zou het echt eerst zeggen tegen je ouders en afwachten tot morgen. Zie je hun morgen weer op de bus, dan kan je beter zorgen dat je zo dicht mogelijk bij de chauffeur zit, dan kunnen ze je niets doen.
    Hij kan het inderdaad ook gewoon als grap bedoelt hebben, maar je weet maar nooit.


    Waarom zou je meteen op de politie afmoeten stappen als hij alleen maar ´tot straks´zegt?


    Do you live, do you die, do you bleed for the fantasy?

    Ik snap er niet zoveel van, maar van wat ik begrepen heb zei hij gewoon gedag? Je zit toch vaker bij hem in de bus?
    Het lijkt me inderdaad wel wat vreemd, maar om daar nou wakker van te liggen...


    i put the fun in funeral

    thoughtful schreef:
    (...)

    Waarom zou je meteen op de politie afmoeten stappen als hij alleen maar ´tot straks´zegt?

    Ik zeg ook niet dat ze het meteen moet doen, ik zei dat ze, als hij volgende keer weer zo raar doet, er toch wel verder mee moet gaan. Als het als grapje bedoelt was doet hij het normaal maar één keer, maar je weet nooit wat er kan gebeuren of wat iemand van plan is.
    Misschien is het inderdaad niets om zorgen over te maken, maar als hij het vaker doet en vaker zo raar begint te doen, zou ik het raar vinden en zou ik er -persoonlijk- toch verdere stappen mee ondernemen.

    Zoals al eerder gezegd is, ik denk gewoon dat hij dacht dat het betekende hoi of doei. Aangezien je aangaf dat hij frans was. Misschien wou hij beleefd zijn en gedag zeggen, maar zei hij dat gewoon verkeerd.
    Niet meteen te bang zijn, er gebeurt vast niets.


    A reader lives a thousand lives before he dies. The man who never reads lives only one.

    Incredulity schreef:
    (...)
    Ik zeg ook niet dat ze het meteen moet doen, ik zei dat ze, als hij volgende keer weer zo raar doet, er toch wel verder mee moet gaan. Als het als grapje bedoelt was doet hij het normaal maar één keer, maar je weet nooit wat er kan gebeuren of wat iemand van plan is.
    Misschien is het inderdaad niets om zorgen over te maken, maar als hij het vaker doet en vaker zo raar begint te doen, zou ik het raar vinden en zou ik er -persoonlijk- toch verdere stappen mee ondernemen.


    Wie zegt dat hij raar doet? Misschien kent hij niet zo goed nederlands en herkende hij haar in de bus en wilt gewoon even gedag zeggen. Dus geen grapje en niks raars. Misschien wilt hij gewoon aardig zijn en dan verdenken mensen hem gelijk.


    Do you live, do you die, do you bleed for the fantasy?

    thoughtful schreef:
    (...)

    Wie zegt dat hij raar doet? Misschien kent hij niet zo goed nederlands en herkende hij haar in de bus en wilt gewoon even gedag zeggen. Dus geen grapje en niks raars. Misschien wilt hij gewoon aardig zijn en dan verdenken mensen hem gelijk.

    Je moet mij daarom niet meteen gaan aanvallen.
    Ik zeg haar alleen maar dat ze moet opletten, want dat niet alle mensen zoiets met goede bedoelingen zeggen.

    Misschien kan hij geen goed nederlands en bedoelde hij 'tot de volgende keer', gewoon uit beleefdheid?


    The happiest people don't have the best of everything, they just make the best of everything.

    Incredulity schreef:
    (...)
    Je moet mij daarom niet meteen gaan aanvallen.
    Ik zeg haar alleen maar dat ze moet opletten, want dat niet alle mensen zoiets met goede bedoelingen zeggen.


    sorry als je het zo opvatte, maar ik vind het gewoon zo vervelend dat mensen die buitenlands zijn gelijk veroordelen.


    Do you live, do you die, do you bleed for the fantasy?

    Ik denk dat hij gewoon een grapje maakte en dat hij dat zei, omdat hij je vaker in de bus ziet. Ik zou me er maar niet te druk om maken iniedergeval. ;] Niet iedere man die zoiets zegt is uit op iets slechts.


    You are beautiful, you are love.

    Misschien is zijn Nederlands niet zo geweldig en bedoelt hij met straks morgen, omdat hij ook elke dag dezelfde bus nemen.

    Je bent gewoon bang gemaakt door verhalen. Er gaat echt niks met je gebeuren ;)


    Do you live, do you die, do you bleed for the fantasy?

    thoughtful schreef:
    Je bent gewoon bang gemaakt door verhalen. Er gaat echt niks met je gebeuren ;)


    26 - 02 - '16

    klinkt als een ongelukkige samenloop van omstandigheden ik denk namelijk niet dat de man in kwestie er verder iets mee bedoelde.

    thoughtful schreef:
    (...)

    sorry als je het zo opvatte, maar ik vind het gewoon zo vervelend dat mensen die buitenlands zijn gelijk veroordelen.

    Ik veroordeel buitenlanders helemaal niet. Mijn ex-vriend was een buitenlander en ik heb tal van buitenlandse vrienden, dus ik veroordeel helemaal niemand.
    Ik heb ervaring met dit soort dingen, dus ik vind gewoon dat ze toch wel op haar hoede moet blijven.

    Gadverdamme, wat een enge man. Ik zou dan ook echt bang worden. o.o


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife