• Wat vinden jullie hiervan? Ikzelf vind 't belachelijk. Veel mensen kunnen hun studie al nauwelijks betalen, en hierdoor wordt het alleen maar minder en gaan mensen gewoon niet meer studeren.
    Ik vond er een artikel over die iemand had geschreven, en vind echt dat ze gelijk heeft.

    Artikel


    To infinity and beyond •

    Ik vind het ook ronduit belachelijk. De jongeren zijn de toekomst, wat heeft het voor nut om ze met een schuld van 13.000 euro het leven in te sturen?


    Your make-up is terrible

    Ik vind het wel een goede manier. Over het algemeen gaan hoger opgeleiden veel verdienen, dus na de studie kunnen ze het best zelf gaan afbetalen. Dat hoeft dus niet tijdens de studie. En stel, na twintig jaar heb je het nog niet kunnen afbetalen, dan wordt de schuld je kwijtgescholden. Ik vind het eigenlijk niet zo heel onredelijk.


    Life is hard and then we die

    Assassin schreef:
    Ik vind het ook ronduit belachelijk. De jongeren zijn de toekomst, wat heeft het voor nut om ze met een schuld van 13.000 euro het leven in te sturen?


    Precies. Hierdoor gaan jongeren gewoon niet meer studeren en/of doorstuderen ..


    To infinity and beyond •

    Ik vind het echt slecht. Ze moeten het gewoon zo houden, klaar. Studeren moet toegankelijk zijn voor iedereen.

    [ bericht aangepast op 4 okt 2012 - 16:54 ]


    I believe in imagination, because what I can't see is infinitely more important than what I can see.

    Beter dan helemaal niks.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Beste mensen, studeren blijft voor iedereen toegankelijk. Je zult er pas voor gaan betalen als je bent afgestudeerd en het geld ook hebt om af te betalen. Het heeft dus niets te maken met toegankelijkheid. Het heeft te maken met de vraag hoe graag je het wilt en hoeveel je ervoor over hebt.


    Life is hard and then we die

    Aurorae schreef:
    Ik vind het echt slecht. Ze moeten het gewoon zo houden, klaar. Studeren moet toegankelijk zijn voor iedereen.


    Precies. Dit hebben ze in het leven geroepen om het toegankelijk te maken voor iedereen. Maar het kost ze teveel geld, en gaan ze hierop bezuinigen. Ze hebben het hele land gewoon naar de klote geholpen. Geweldige regering hebben we hier (:


    To infinity and beyond •

    PUKKELxDING schreef:
    Beste mensen, studeren blijft voor iedereen toegankelijk. Je zult er pas voor gaan betalen als je bent afgestudeerd en het geld ook hebt om af te betalen. Het heeft dus niets te maken met toegankelijkheid. Het heeft te maken met de vraag hoe graag je het wilt en hoeveel je ervoor over hebt.


    En of je daarna wel het beroep kunt uitoefenen dat je graag wilt. Zeg maar dag tegen de leraren en andere slecht betaalde baantjes waar je toch HBO voor moet doen. :'D


    Your make-up is terrible

    PUKKELxDING schreef:
    Beste mensen, studeren blijft voor iedereen toegankelijk. Je zult er pas voor gaan betalen als je bent afgestudeerd en het geld ook hebt om af te betalen. Het heeft dus niets te maken met toegankelijkheid. Het heeft te maken met de vraag hoe graag je het wilt en hoeveel je ervoor over hebt.


    Ik heb veel over voor mijn opleiding, maar niet om met duizenden euro's schuld te beginnen. Niemand kan dit terug betalen met een simpele MBO opleiding.


    To infinity and beyond •

    Assassin schreef:
    Ik vind het ook ronduit belachelijk. De jongeren zijn de toekomst, wat heeft het voor nut om ze met een schuld van 13.000 euro het leven in te sturen?

    Je weet dat na zoveel jaar de schuld word kwijtgescholden en dat de rente inkomsten afhankelijk is. Lenen voor je studie is echt niet zo vreemd of zwaar hoor. Meeste mensen moeten sowieso wel lenen, nu alleen wat meer.
    Daarbij het alternatief is niets, beter dit dan niets toch?


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Assassin schreef:
    (...)

    En of je daarna wel het beroep kunt uitoefenen dat je graag wilt. Zeg maar dag tegen de leraren en andere slecht betaalde baantjes waar je toch HBO voor moet doen. :'D
    Leraar verdient helemaal niet slecht hoor. Dat zeggen ze alleen maar, maar eigenlijk zegt bijna iedereen dat ze slecht verdienen. Mensen zijn eigenlijk nooit echt tevreden. Mijn vader verdient bijvoorbeeld best wel veel geld, toch is hij er nog steeds niet tevreden mee.


    Life is hard and then we die

    PUKKELxDING schreef:
    Beste mensen, studeren blijft voor iedereen toegankelijk. Je zult er pas voor gaan betalen als je bent afgestudeerd en het geld ook hebt om af te betalen. Het heeft dus niets te maken met toegankelijkheid. Het heeft te maken met de vraag hoe graag je het wilt en hoeveel je ervoor over hebt.


    Het gaat er niet om hoe graag je het wilt. Want in Nederland is het ook verplicht om door te studeren tot je 25e als je geen MBO niveau 2 opleiding hebt gehaald.


    I'll never be good enough... You make me wanna die!

    PUKKELxDING schreef:
    (...)Leraar verdient helemaal niet slecht hoor. Dat zeggen ze alleen maar, maar eigenlijk zegt bijna iedereen dat ze slecht verdienen. Mensen zijn eigenlijk nooit echt tevreden. Mijn vader verdient bijvoorbeeld best wel veel geld, toch is hij er nog steeds niet tevreden mee.


    Nou, ze verdienen behoorlijk weinig voor de opleiding die ze gedaan hebben. Maar als je schulden hebt, kom je veel moeilijker aan andere dingen, en huis kopen, een hypotheek, dat soort dingen. Wat denk je van doorstuderen, met wat voor schuld je uiteindelijk beland? Wat ik moet betalen voor een simpele MBO opleiding. En het is nog verplicht voor mij ook.


    Your make-up is terrible

    Neyo schreef:
    (...)

    Ik heb veel over voor mijn opleiding, maar niet om met duizenden euro's schuld te beginnen. Niemand kan dit terug betalen met een simpele MBO opleiding.
    Het bedrag van wat je moet terugbetalen wordt naar draagkracht bepaald.


    Life is hard and then we die

    Assassin schreef:
    (...)

    Nou, ze verdienen behoorlijk weinig voor de opleiding die ze gedaan hebben. Maar als je schulden hebt, kom je veel moeilijker aan andere dingen, en huis kopen, een hypotheek, dat soort dingen. Wat denk je van doorstuderen, met wat voor schuld je uiteindelijk beland? Wat ik moet betalen voor een simpele MBO opleiding. En het is nog verplicht voor mij ook.
    Ja, dat is een goed punt en dat is dus iets waar ze goed over na moeten gaan denken als ze bijvoorbeeld de banenmarkt of de huizenmarkt ook nog in tact willen proberen te krijgen.


    Life is hard and then we die