• Omdat Percy en Oliver een eigen plek nodig hadden op Q. :9~

    Wat is Perciver?
    Perciver is de shipnaam voor Percy Weasley en Oliver Wood uit de Harry Potter verhalen.

    Topic 1



    Users die Perciver shippen
    Square
    PercyWood
    Gancanagh
    Escritura
    xNymphadora
    Wood
    Spotgaai
    xxmarithxx
    Emrys
    Streetlord
    Hiddlesworth
    Florreke
    Junah
    Wiarda
    Ahern
    Tempesta
    Solera
    Patattie
    Lilia
    Glisseo
    Cresseyde
    Scuttle
    BlueHope
    Naamswijzigingen doorgeven wordt gewaardeerd.

    Perciver stories op Q
    Masquerade van PercyWood
    Chocolate van PercyWood
    30 days of writing || Perciver Style [EN] [NL] van PercyWood
    Things to understand and things to not understand [One Shots] van PercyWood
    The Medical Diary van Wiarda
    Freckles [one-shot] van Wiarda
    Hostage van Wiarda
    ~ Perciver [one-shot] van Gancanagh
    The Forseeing van Gancanagh
    Group Assignment van Scuttle
    Olivers Obsession van Scuttle
    Heart of Gold van Square
    Four weddings and another one van Square
    He's not my Boyfriend van Square
    Oliver's favourite Colour van Square
    Glasses, Books & a lot of Quidditch [one-shots] van Square
    From A to Z [alphabet drabbles] [EN] [NL] van Square
    Breaking the Stereotype (and a few Hearts) van Square
    The Art of Proposing van Square
    Hello Minister, did I mention I'm resigning? van Square
    Fout - Opdracht 2 Writing Competition PercyWood van Square
    Keep me safe tonight van Square

    Perciver fanart op Q
    Perciver Snogging van PercyWood
    Perciver Characters van PercyWood
    Perciver United van PercyWood
    Just Kiss the Boy van Scuttle
    Naamloze Perciverness van Scuttle
    Perciver Fact #1 van Gancanagh
    Perciver in blue van Square
    Try to be a Rainbow van Square
    Perciver note van Square
    P&O van Square
    "Perce, je bent een engel." van Square
    Percy Weasley van Square

    Polls op Q
    Oliver Wood? van Square
    Percy Weasley is... van Square
    Hoe heb jij Perciver leren kennen? van Square

    Quizzen op Q
    De Grote Perciver Quiz van Junah

    Perciver blogs en fanfic recs
    Perciveriscanon.tumblr.com - Blog van Square
    Oliverandpercy.tumblr.com - Blog
    Percywood.tumblr.com - Blog van PercyWood
    Percyoliver.pbworks.com - Master List met meer dan 650 fics (laatst bijgewerkt in 2007)
    Weasleys-wood.livejournal.com - Perciver LiveJournal Community
    Zoekopdracht op fanfiction.net - Alle HP fanfic met als personages Percy en Oliver


    Als je ergens nog een aanvulling op hebt of zelf ook een Perciver-shipper bent, laat het dan even weten zodat ik de lijsten bij kan werken. ^^



    Tekening door Tyusiu op Deviantart
    Gif door We-reidentical op Tumblr


    [ bericht aangepast op 21 okt 2012 - 23:22 ]


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Gancanagh schreef:
    Het was eigenlijk gewoon de screenshot die me ertoe inspireerde en niet andersom :p


    Oké, dan heb je precies de juiste tekst bij de screenshot gevonden. :'D


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ik wilde eerst een plaatje maken van hun samen, maar er bestaan zo weinig echt leuke foto's van hun.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Gancanagh schreef:
    Ik wilde eerst een plaatje maken van hun samen, maar er bestaan zo weinig echt leuke foto's van hun.


    Ja, dat is waar. De enige foto's waar ze beiden opstaan zonder photoshop zijn twee foto's van vrij slechte kwaliteit van de acteurs. In de film hebben ze geen enkele scène echt samen. Maar ja, in de films hebben ze Percy's rol hoe dan ook met zo'n driekwart verkleind, en Oliver komt überhaupt alleen echt in de eerste paar delen voor. :/

    Ik vind het ook nog steeds wel grappig dat ze zo'n prachtige promo shot van Sean Biggerstaff hebben gemaakt voor de Deathly Hallows, en zijn speeltijd vervolgens een halve seconde of zo beslaat - als ik niet had geweten dat Oliver op een gegeven moment door het beeld vloog, zou ik hem zelfs de tweede keer dat ik de film keek nog gemist hebben. En dat wil wat zeggen, want normaal merk ik het echt wel als een deel van mijn OTP ergens in voorkomt. (krul)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Hahah, hoeveel ik ook van Perciver hou, mijn OTP heet Shatrick en bestaat uit twee rpg-characters :Y)


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Gancanagh schreef:
    Hahah, hoeveel ik ook van Perciver hou, mijn OTP heet Shatrick en bestaat uit twee rpg-characters :Y)


    Heb je er maar één dan? Ik heb er tenminste drie, soms vier. :'D


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Volgens mij is het punt van een ONE True Pairing wel zo'n beetje dat je er inderdaad maar eentje hebt :').


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Gancanagh schreef:
    Volgens mij is het punt van een ONE True Pairing wel zo'n beetje dat je er inderdaad maar eentje hebt :').


    Dat is waar, maar ik kan niet kiezen. Bovendien zijn er zoveel mensen die er meerdere hebben dat ik dan maar heb besloten om helemaal geen moeite meer te doen met kiezen, hehe. Perciver is geweldig, maar Sterek ook, zij het om heel andere redenen, en voor Janto geldt hetzelfde. Ik kan ze niet gewoon een ship noemen, want ze zijn meer dan dat, dus dan toch maar OTP. (bloos)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Volgens mij bestaat er nog een woord voor maar het ontgaat me volledig.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Renaming Puddlemere.
    Tadaa! Hier is dan eindelijk dat lastige stukje fic dat ik al sinds de opening van dit topic wilde schrijven, gebaseerd op Gancanaghs geweldige ideeën voor alternatieve namen voor Puddlemere. Er zal ook nog een Nederlandse vertaling komen, maar ik moet nu echt eerst nog even iets aan mijn huiswerk doen, dus dat zal morgen pas gebeuren. (:


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan



    Euh... sorry?! Kan OTP ook niet betekenen dat je 2 personages van een ship alleen maar maar met elkaar shipt en dus nooit met iemand anders? Of noemt dat dan iets anders? Dan nog zou het bij mij niet kloppen, ik ship immers Drarry én Hedric (tenzij ik een driehoeksverhouding doe, bestaat dat, een ship met 3 mensjes?)


    You only live once, but if you do it right, once is enough.

    Florreke schreef:



    Euh... sorry?! Kan OTP ook niet betekenen dat je 2 personages van een ship alleen maar maar met elkaar shipt en dus nooit met iemand anders? Of noemt dat dan iets anders? Dan nog zou het bij mij niet kloppen, ik ship immers Drarry én Hedric (tenzij ik een driehoeksverhouding doe, bestaat dat, een ship met 3 mensjes?)


    Wat? Hebben wij daar dan een andere definitie van gegeven?

    Oké, ik heb het even opgezocht, en dit is wat Urban Dictionary geeft als eerste resultaat:
    OTP
    One True Pairing. Meaning the your favorite combination of characters in a fandom.
    RON and Hermione are /so/ OTP.


    Met deze definitie zijn mijn OTPs dus allemaal volkomen legaal, want ze komen ieder uit een ander fandom. :'D


    Btw, ja, ships met drie personen bestaan ook. OT3. :Y)

    [ bericht aangepast op 17 okt 2012 - 21:21 ]


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Aha. Ik begrijp het Maar als je nu verschillende ships van 1 fandom allemaal even graag shipt? Hoe zit dat dan...:P


    You only live once, but if you do it right, once is enough.

    never mind ik las het verkeerd :x

    [ bericht aangepast op 17 okt 2012 - 21:35 ]


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Florreke schreef:
    Aha. Ik begrijp het Maar als je nu verschillende ships van 1 fandom allemaal even graag shipt? Hoe zit dat dan...:P


    Dan heb je gewoon meerdere OTPs, er valt niets aan te doen. Die hele term is gewoon niet berekend op de harde realiteit van het leven van de fangirl. Luister naar het wijze advies van Tulio en Miguel. :Y)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    (...)

    Dan heb je gewoon meerdere OTPs, er valt niets aan te doen. Die hele term is gewoon niet berekend op de harde realiteit van het leven van de fangirl. Luister naar het wijze advies van Tulio en Miguel. :Y)


    Uit welke film komen die twee?


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis