• Omdat Percy en Oliver een eigen plek nodig hadden op Q. :9~

    Wat is Perciver?
    Perciver is de shipnaam voor Percy Weasley en Oliver Wood uit de Harry Potter verhalen.

    Topic 1



    Users die Perciver shippen
    Square
    PercyWood
    Gancanagh
    Escritura
    xNymphadora
    Wood
    Spotgaai
    xxmarithxx
    Emrys
    Streetlord
    Hiddlesworth
    Florreke
    Junah
    Wiarda
    Ahern
    Tempesta
    Solera
    Patattie
    Lilia
    Glisseo
    Cresseyde
    Scuttle
    BlueHope
    Naamswijzigingen doorgeven wordt gewaardeerd.

    Perciver stories op Q
    Masquerade van PercyWood
    Chocolate van PercyWood
    30 days of writing || Perciver Style [EN] [NL] van PercyWood
    Things to understand and things to not understand [One Shots] van PercyWood
    The Medical Diary van Wiarda
    Freckles [one-shot] van Wiarda
    Hostage van Wiarda
    ~ Perciver [one-shot] van Gancanagh
    The Forseeing van Gancanagh
    Group Assignment van Scuttle
    Olivers Obsession van Scuttle
    Heart of Gold van Square
    Four weddings and another one van Square
    He's not my Boyfriend van Square
    Oliver's favourite Colour van Square
    Glasses, Books & a lot of Quidditch [one-shots] van Square
    From A to Z [alphabet drabbles] [EN] [NL] van Square
    Breaking the Stereotype (and a few Hearts) van Square
    The Art of Proposing van Square
    Hello Minister, did I mention I'm resigning? van Square
    Fout - Opdracht 2 Writing Competition PercyWood van Square
    Keep me safe tonight van Square

    Perciver fanart op Q
    Perciver Snogging van PercyWood
    Perciver Characters van PercyWood
    Perciver United van PercyWood
    Just Kiss the Boy van Scuttle
    Naamloze Perciverness van Scuttle
    Perciver Fact #1 van Gancanagh
    Perciver in blue van Square
    Try to be a Rainbow van Square
    Perciver note van Square
    P&O van Square
    "Perce, je bent een engel." van Square
    Percy Weasley van Square

    Polls op Q
    Oliver Wood? van Square
    Percy Weasley is... van Square
    Hoe heb jij Perciver leren kennen? van Square

    Quizzen op Q
    De Grote Perciver Quiz van Junah

    Perciver blogs en fanfic recs
    Perciveriscanon.tumblr.com - Blog van Square
    Oliverandpercy.tumblr.com - Blog
    Percywood.tumblr.com - Blog van PercyWood
    Percyoliver.pbworks.com - Master List met meer dan 650 fics (laatst bijgewerkt in 2007)
    Weasleys-wood.livejournal.com - Perciver LiveJournal Community
    Zoekopdracht op fanfiction.net - Alle HP fanfic met als personages Percy en Oliver


    Als je ergens nog een aanvulling op hebt of zelf ook een Perciver-shipper bent, laat het dan even weten zodat ik de lijsten bij kan werken. ^^



    Tekening door Tyusiu op Deviantart
    Gif door We-reidentical op Tumblr


    [ bericht aangepast op 21 okt 2012 - 23:22 ]


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    PercyWood schreef:
    (...)
    Lol x'D
    Ik had vandaag nog Duits op school... En gister ook... En toen heb ik geschreven... In het Engels....

    Ik had vandaag alle talen. (no_chears) Frans, Nederlands, Engels en Duits achter elkaar. D: Normaal gesproken zou ik dat nog wel leuk gevonden hebben, ware het niet dat ik verschrikkelijk slecht ben in Frans. Duits gaat nog wel, maar Frans...

    En nu zit ik de denken welke talen we nog meer in het topic kunnen slepen. Ik zou West-Fries willen gaan praten, maar aangezien dat geen taal is, zal ik wel gewoon braaf in een hoekje wachten tot er een slimmerik plots in het Spaans begint te praten om vervolgens door middel van Google Translate vrolijk mee te doen. (bloos)


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Wiarda schreef:
    (...)
    Ik had vandaag alle talen. (no_chears) Frans, Nederlands, Engels en Duits achter elkaar. D: Normaal gesproken zou ik dat nog wel leuk gevonden hebben, ware het niet dat ik verschrikkelijk slecht ben in Frans. Duits gaat nog wel, maar Frans...

    En nu zit ik de denken welke talen we nog meer in het topic kunnen slepen. Ik zou West-Fries willen gaan praten, maar aangezien dat geen taal is, zal ik wel gewoon braaf in een hoekje wachten tot er een slimmerik plots in het Spaans begint te praten om vervolgens door middel van Google Translate vrolijk mee te doen. (bloos)


    No hablo español. (krul)

    Nou ja, ik heb het drie jaar gehad, maar dat is inmiddels ook alweer anderhalf jaar geleden. Ik denk dat ik veel nog wel zou begrijpen, maar zelf schrijven gaat niet echt meer. Ik heb op dit moment alleen nog Frans en Engels, en Cambridge English, al weet ik niet zeker of dat telt. En Duits heb ik weliswaar niet meer op school, maar spreek ik wel vloeiend.
    Daarbij blijft het echt ook wel, denk ik. Hm.

    Oliver houdt van Percy.
    Oliver loves Percy.
    Oliver aimes Percy.
    Oliver liebt Percy.
    Oliver ...

    Bah, bij Spaans loop ik al vast. Aanvullingen? (krul)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Oliver ama a Percy (Spaans)
    Oliver adora Percy (Italiaans)
    Olivier elsker Percy (Noors)
    Olivier amat Percy (Latijn)

    Lang leve Google Translate
    xD

    [ bericht aangepast op 11 okt 2012 - 21:02 ]


    You only live once, but if you do it right, once is enough.

    Square schreef:
    (...)

    No hablo español. (krul)

    Nou ja, ik heb het drie jaar gehad, maar dat is inmiddels ook alweer anderhalf jaar geleden. Ik denk dat ik veel nog wel zou begrijpen, maar zelf schrijven gaat niet echt meer. Ik heb op dit moment alleen nog Frans en Engels, en Cambridge English, al weet ik niet zeker of dat telt. En Duits heb ik weliswaar niet meer op school, maar spreek ik wel vloeiend.
    Daarbij blijft het echt ook wel, denk ik. Hm.

    Oliver houdt van Percy.
    Oliver loves Percy.
    Oliver aimes Percy.
    Oliver liebt Percy.
    Oliver ...

    Bah, bij Spaans loop ik al vast. Aanvullingen? (krul)


    Oliver amat Percy. Ik heb slechts een halfjaartje Latijn gehad en dat is inmiddels ook al bijna twee jaar geleden, maar dit bleef blijkbaar hangen.

    Wel ontzettend knap dat je zoveel talen kan spreken. :'D Ik kan me alleen verstaanbaar maken in het Nederlands en het Engels (en een beetje in het Duits en Frans, maar dat is echt alleen het hoogstnoodzakelijke). *jaloers*


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Ik kan Frans (redelijk), Duits (redelijk), Latijn kan ik vertalen van Latijn naar Nederlands en ik heb IB Engels :'D

    Zou Percy Latijn kunnen? :3


    Mai lasciare - Never give up. -- If you can't see anything beautiful about yourself, get a better mirror.

    Hm. Ik weet niet zeker of het wel helemaal de bedoeling is dat ik dit hier post, maar ik kon het niet laten. Ik vond laatst dit stuk en het deed me griezelig veel aan Heart of Gold denken. Niet alleen vanwege de titel, maar ook omdat het in het heel rustig begint, waarna er vervolgens een aantal hogere tonen komen (Percy!) en het zo een beetje opklimt. Na een tijdje verwacht je al dat er iets anders moet gaan gebeuren en het gebeurt maar niet en toch blijf je luisteren want tja, het blijft wel mooi en het bouwt zich ook heel sterk op. Dan komt er het stuk met meer strijkinstrumenten erin en dan éíndelijk gaat ook de piano omhoog. Het elastiekje springt terug en flubbelt nog even na, waarna het weer rustig wordt en ze daarmee langzaam de cirkel afmaken, tot er niets meer over is mee verder te gaan en het is afgelopen en jakkes, nu ben ik weer emotioneel. ._.

    Negeer deze post anders maar, ik ben moe en kan slecht tegen mooie pianomuziek en ook heel slecht tegen Squares verhaal. Ugh. ><


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Pfft, ik lees mijn bericht van net nu even na en besef me nu pas dat het werkelijk nergens op sloeg. Wat ik probeerde duidelijk te maken was dat ik het liedje heel mooi vond en het me aan Perciver deed denken. Punt. :'D


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Wiarda schreef:
    Hm. Ik weet niet zeker of het wel helemaal de bedoeling is dat ik dit hier post, maar ik kon het niet laten. Ik vond laatst dit stuk en het deed me griezelig veel aan Heart of Gold denken. Niet alleen vanwege de titel, maar ook omdat het in het heel rustig begint, waarna er vervolgens een aantal hogere tonen komen (Percy!) en het zo een beetje opklimt. Na een tijdje verwacht je al dat er iets anders moet gaan gebeuren en het gebeurt maar niet en toch blijf je luisteren want tja, het blijft wel mooi en het bouwt zich ook heel sterk op. Dan komt er het stuk met meer strijkinstrumenten erin en dan éíndelijk gaat ook de piano omhoog. Het elastiekje springt terug en flubbelt nog even na, waarna het weer rustig wordt en ze daarmee langzaam de cirkel afmaken, tot er niets meer over is mee verder te gaan en het is afgelopen en jakkes, nu ben ik weer emotioneel. ._.

    Negeer deze post anders maar, ik ben moe en kan slecht tegen mooie pianomuziek en ook heel slecht tegen Squares verhaal. Ugh. ><


    Ik vind het helemaal niet nergens op slaan. Stiekem vind ik het zelfs heel erg leuk om dit te lezen en nog leuker om te horen dat er iemand is die bij een schijnbaar willekeurig nummer opeens aan mijn verhaal denkt. Dat is best wel een compliment, haha. ^^
    Ik begrijp je vergelijking overigens ook wel, denk ik. Het is grappig dat je die elastiekjestheorie nog eens terugbrengt, want die is dus echt gewoon heel erg op van alles en nog wat van toepassing, niet in de laatste plaats natuurlijk op Heart of Gold. Het is ook een erg mooi nummer, trouwens, en ik snap die Perciver gevoelens eigenlijk heel erg. :x
    Nou heeft dat nummer wel een beetje mijn comedy-stemming verpest. Ik was net bezig met de vrolijke, zonnige, luchtige Perciver one-shot over de Puddlemere namen. Dan eerst maar verder aan HoG, denk ik. Ik had al een half hoofdstuk...


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Scuttle schreef:
    Ik kan Frans (redelijk), Duits (redelijk), Latijn kan ik vertalen van Latijn naar Nederlands en ik heb IB Engels :'D

    Zou Percy Latijn kunnen? :3


    In mijn headcanon wel. Ik stel me altijd voor dat Percy na de oorlog een andere richting wilde inslaan op het Ministry, en dat hij zich uiteindelijk op linguïstiek is gaan concentreren, omdat hij altijd al erg goed was met woorden en dat soort dingen interessant vindt. Hij leert dan ook een heleboel verschillende talen, waaronder waarschijnlijk Latijn.
    Nou is het zo dat Percy in de boeken ergens zegt dat Barty Crouch ook erg veel talen kon, dus neemt Oliver een beetje aan dat Percy het idee daar vandaan heeft. Wanneer hij hem er echter een keer naar vraagt, vertelt Percy hem dat niet meneer Crouch, maar Dumbledore - nog zo iemand die een stuk of honderd talen kon - zijn voorbeeld was. Dat klinkt misschien een beetje willekeurig, maar het komt er een beetje op neer dat dit symbool staat voor het feit dat Percy zich tijdens de oorlog van al zijn vrienden en familie afkeerde, maar dat hij nu wel inziet dat hij fout zat en naar de 'goede' kant is overgestapt.
    Ach, het klinkt een beetje raar als ik het zo uittyp, maar mijn headcanon is veel te uitgebreid om het echt logisch uit te kunnen leggen zonder een verhaal van de lengte van Heart of Gold te moeten schrijven.

    Het korte antwoord is dus ja, ik denk wel dat Percy Latijn kan. ^^


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    De afgelopen paar dagen was het hier steeds - relatief - druk, en nu is het opeens weer zo stil geworden. (no_chears)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    De afgelopen paar dagen was het hier steeds - relatief - druk, en nu is het opeens weer zo stil geworden. (no_chears)

    Sst, je verbreekt de stilte. (cat) Ik zou hier best wat willen plaatsen, maar alles dat in me opkomt is niet erg Perciver-related. Tenzij iemand op één of andere manier een link kan leggen tussen Perciver en het feit dat mijn conciërge vorige week in Zuid-Korea Gangnam Style gedanst heeft. (krul)

    EDIT; wacht, ik weet het. Mijn conciërge spreekt geen Koreaans en Oliver waarschijnlijk ook niet. :W

    [ bericht aangepast op 12 okt 2012 - 18:04 ]


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Wiarda schreef:
    (...)
    Sst, je verbreekt de stilte. (cat) Ik zou hier best wat willen plaatsen, maar alles dat in me opkomt is niet erg Perciver-related. Tenzij iemand op één of andere manier een link kan leggen tussen Perciver en het feit dat mijn conciërge vorige week in Zuid-Korea Gangnam Style gedanst heeft. (krul)

    EDIT; wacht, ik weet het. Mijn conciërge spreekt geen Koreaans en Oliver waarschijnlijk ook niet. :W


    Klinkt logisch. *O*


    Ik heb wel iets Perciver-related-s. Ik was gisteravond een Derek Hale fanmix aan het luisteren en kwam dit nummer tegen, waarop opeens ik in Perciver feels verdronk. Ik weet niet of het voor anderen ook logisch klinkt, maar in mijn hoofd klikte het perfect met Percy en Oliver tijdens/na de oorlog en ugh, als ik steeds zulke emotionele buien krijg net als ik probeer te schrijven, zal er nooit iets komen van die fluffy Quidditch-y one-shot.
    Het is overigens ook gewoon een heel mooi nummer, vind ik.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    (...)

    Klinkt logisch. *O*


    Ik heb wel iets Perciver-related-s. Ik was gisteravond een Derek Hale fanmix aan het luisteren en kwam dit nummer tegen, waarop opeens ik in Perciver feels verdronk. Ik weet niet of het voor anderen ook logisch klinkt, maar in mijn hoofd klikte het perfect met Percy en Oliver tijdens/na de oorlog en ugh, als ik steeds zulke emotionele buien krijg net als ik probeer te schrijven, zal er nooit iets komen van die fluffy Quidditch-y one-shot.
    Het is overigens ook gewoon een heel mooi nummer, vind ik.

    Linkin Park! :9~ O, ik houd zoveel van die band. Nu ben ik alleen wel weer emotioneel geworden door dat nummer in combinatie met die uitleg, net nu ik weer een beetje in een vrolijke bui was.
    Nu we het toch over Linkin Park hebben; dit nummer deed me aan Percy denken tijdens/vlak na de ruzie met zijn familie en ik kon het niet laten om het hier even te plaatsen. Voor sommigen zal het waarschijnlijk niet heel nauw aansluiten, maar voor mij helaas maar al te goed. (no_chears)


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Wiarda schreef:
    (...)
    Linkin Park! :9~ O, ik houd zoveel van die band. Nu ben ik alleen wel weer emotioneel geworden door dat nummer in combinatie met die uitleg, net nu ik weer een beetje in een vrolijke bui was.
    Nu we het toch over Linkin Park hebben; dit nummer deed me aan Percy denken tijdens/vlak na de ruzie met zijn familie en ik kon het niet laten om het hier even te plaatsen. Voor sommigen zal het waarschijnlijk niet heel nauw aansluiten, maar voor mij helaas maar al te goed. (no_chears)



    Ik ook. :'D Nou ja, ik moet toegeven dat ik ze niet heel erg goed ken, maar ik heb een stuk of tien nummers op mijn iPod staan en die vind ik stuk voor stuk geweldig.

    En o mijn God, waarom? Leave Out All the Rest is een van die nummers die op mijn iPod staan en ik vond het altijd al erg mooi, maar nu je het met Percy hebt verbonden zal ik het nooit meer kunnen luisteren zonder aan hem te denken. En God, ik moest het nummer gewoon serieus pauzeren om dit te kunnen typen. Ik wil Perce een knuffel geven - of nee, nog beter, ik wil hem een Oliver geven. D:


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    (...)

    Ik ook. :'D Nou ja, ik moet toegeven dat ik ze niet heel erg goed ken, maar ik heb een stuk of tien nummers op mijn iPod staan en die vind ik stuk voor stuk geweldig.

    En o mijn God, waarom? Leave Out All the Rest is een van die nummers die op mijn iPod staan en ik vond het altijd al erg mooi, maar nu je het met Percy hebt verbonden zal ik het nooit meer kunnen luisteren zonder aan hem te denken. En God, ik moest het nummer gewoon serieus pauzeren om dit te kunnen typen. Ik wil Perce een knuffel geven - of nee, nog beter, ik wil hem een Oliver geven. D:



    Het spijt me echt verschrikkelijk. (krul) Maar ach, helaas heb ik dat erg vaak als ik liedjes luister terwijl fictionele personages me in gedachten lastig blijven vallen (of bezig blijven houden, lastigvallen klinkt zo negatief). Boem, pats, opeens heeft het liedje een heel andere betekenis gekregen. D:


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.