• If there's a book you really want to read, but it hasn't been written yet, then you must write it. ~ Toni Morrison





    Welkom allemaal bij het Q-writers topic!
    Schrijven is een bezigheid waar je al je gevoel in kan leggen, waar je neer kan pennen wat je maar wilt. Het is iets waarbij al je fantasie de vrije loop op kan.
    Maar soms zijn er wat problemen, lijkt het alsof je fantasie eventjes verdwenen is en niet meer terug wil komen.
    Om dat op te lossen is er dit topic.



    Wat is ons doel?
    Wat we willen bereiken is om de 2 weken 7000 woorden te schrijven, oftewel: 500 woorden per dag. De andere users zullen je hierin steunen; je staat er niet alleen voor. Heb je wat inspiratie nodig, of zit je vast? Dan zet je dat hier gewoon neer en proberen wij je te helpen.


    Wie doet er allemaal mee?
    - Frodo (Zomerhitte)
    7K

    - Amused
    - Croix (Last first kiss - One direction + Mirror on the wall - Harry Styles)
    7K

    - Memoria (Autumn leaves + Wedstrijden en shizzle )
    7K

    - Emrys (Long road home)
    - Interceptor
    7K

    - Oczy
    - Adlington
    - Petrificus
    - Reid (Inside my mind - Criminal minds)
    7K

    - Thornfield
    7K

    - Koraki (Incendi)
    - Mohawk (It's a Bonnie and Clyde-thing)
    - Bulsara (The tearing)
    7K

    - Silverlance
    - Penelopy
    - Lilium (Ofriethr)
    - Aotearoa (The quest of the human animal)
    - Merrow (Strijd om Cidonya)
    7K

    - Souvenir (Als de trein vertrekt + Stand alones)
    7K

    - Theep
    - Billielogie (Sometimes enough energy - Twilight story)
    - TeamDerek
    - Wiarda (De man met het verenmasker)
    - Kaller (Doomed)
    - WillNotLearn
    - Morrowind (Little white lie - Paul Lahote + Short stories)
    - Descartes
    - Ahri (Pressure - OP)
    - Mulford (Stories from a criminal mind)
    7K

    - Daemon (The other side)
    7K

    - Michifu (Tomorrow dies today)
    - PercyWood (Abominable snowman - Sterek one-shots)
    7K

    - Insurgent (Stand)
    7K

    - Nurgle
    - Nadal
    - Madonna
    7K

    - Amity (Stand Alone's en meer)
    - Aurorae
    - Katl1
    7K

    - Cheops
    - Cresseyde
    - Uchiha
    - Prentiss
    - Tjiftjaf
    - Aria
    - Pyromancer (De nacht van een schacht)
    - TheseWords
    7K

    - BlueHope (Blue - Welcome to my world)
    7K

    - Phantasticae (Elusive)
    - Tortura
    - Flitwick
    - Underwood (Mitchel and Michelle)




    Als je wilt kan je mij ook de link naar je verhaal geven, dan zet ik die erbij (: naamsveranderingen ook graag doorgeven!


    Een beloning?
    Natuurlijk doe je het schrijven voor jezelf, maar toch hangt er iets aan vast wanneer de maand voorbij is. Iedereen die de 14000 woorden heeft gehaald tegen het eind van de maand krijgt een badge, die je op je profiel kan zetten. Elke maand is er een nieuwe badge, gemaakt door mij.


    Heb jij ook een verhaal en wil die niet lukken? Je mag er nog altijd bij! Er is plaats zat voor iedereen.

    Tips voor bij het schrijven
    Muziek voor bij het schrijven 1 & 2




    Als je vastzit (of meer woorden wil),
    1) introduceer dan een nieuw persoon want dat kost veel woorden en je gaat dan nieuwe dingen bedenken
    2) Verander point of view (pov)
    3) sla het stuk over waarin je vastloopt en ga gewoon met een ander stuk verder schrijven.
    4) beschrijf alles in de omgeving/aan de persoon
    5) begin een inner monologue
    6) beschrijf een droom
    7) ga iets anders doen dan schrijven, bijvoorbeeld muziek luisteren, een boek lezen, hardlopen, fietsen, etc. om je inspiratie weer terug te laten komen
    8) laat je personages iets doen wat ze nooit zouden doen/wat nooit in je boek of verhaal zou passen.


    Word-wars:
    * 11:00 - 12:00
    * 14:00 - 15:00
    * 16:00 - 17:00

    * 17:30 - 18:30
    * 19:00 - 20:00
    * 20:30 - 21:30
    * 22:00 - 23:00

    Een word-war is een bepaald uur waarop we zoveel mogelijk woorden schrijven, zodat je gemotiveerd bent.


    Topic 1
    Topic 2
    Topic 3
    Topic 4
    Topic 5
    Topic 6


    May the words be ever in your favor!

    [ bericht aangepast op 29 okt 2012 - 16:02 ]


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Merrow schreef:
    pieps (K)
    Ik kom even spieken en een berichtje achterlaten :3 Ik baal ontzettend dat ik nog niet zo heel erg actief kan zijn hier en ik mis jullie en het schrijven echt. Gehe en dat na een enkel weekend, ik ben niet verslaafd ofzo :'D
    Nah, schrijven is echt een deel van mezelf en is iets wat ik dagelijks doe, al is het enkel maar een rpg postje of iets onbenulligs. Door jullie hier weet ik eindelijk door te zetten aan een verhaal en ben er - ondanks m'n eigen onzekerheid en het eigenlijk willen stoppen - nog altijd enthousiast eraan bezig (op de laatste dagen na dan XD)
    Dus ja, ik wilde jullie gewoon even laten weten dat ik nog leef en dat het nog redelijk oké gaat, ondanks de omstandigheden en dat ik jullie allemaal een cyberknuff wil geven omdat jullie er voor me zijn.
    I miss you guys (K)

    (H)
    CYBERHUG!!!!!!!
    (K)


    •*• Lululu •*•

    Merrow schreef:
    pieps (K)
    Ik kom even spieken en een berichtje achterlaten :3 Ik baal ontzettend dat ik nog niet zo heel erg actief kan zijn hier en ik mis jullie en het schrijven echt. Gehe en dat na een enkel weekend, ik ben niet verslaafd ofzo :'D
    Nah, schrijven is echt een deel van mezelf en is iets wat ik dagelijks doe, al is het enkel maar een rpg postje of iets onbenulligs. Door jullie hier weet ik eindelijk door te zetten aan een verhaal en ben er - ondanks m'n eigen onzekerheid en het eigenlijk willen stoppen - nog altijd enthousiast eraan bezig (op de laatste dagen na dan XD)
    Dus ja, ik wilde jullie gewoon even laten weten dat ik nog leef en dat het nog redelijk oké gaat, ondanks de omstandigheden en dat ik jullie allemaal een cyberknuff wil geven omdat jullie er voor me zijn.
    I miss you guys (K)


    Ahw, *knuffelt je bijna halfdood* <3

    Wij missen jou ook :/

    [ bericht aangepast op 29 okt 2012 - 15:12 ]


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Merrow schreef:
    pieps (K)
    Ik kom even spieken en een berichtje achterlaten :3 Ik baal ontzettend dat ik nog niet zo heel erg actief kan zijn hier en ik mis jullie en het schrijven echt. Gehe en dat na een enkel weekend, ik ben niet verslaafd ofzo :'D
    Nah, schrijven is echt een deel van mezelf en is iets wat ik dagelijks doe, al is het enkel maar een rpg postje of iets onbenulligs. Door jullie hier weet ik eindelijk door te zetten aan een verhaal en ben er - ondanks m'n eigen onzekerheid en het eigenlijk willen stoppen - nog altijd enthousiast eraan bezig (op de laatste dagen na dan XD)
    Dus ja, ik wilde jullie gewoon even laten weten dat ik nog leef en dat het nog redelijk oké gaat, ondanks de omstandigheden en dat ik jullie allemaal een cyberknuff wil geven omdat jullie er voor me zijn.
    I miss you guys (K)

    OK. Jij verdient een harde knuffel!


    “Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced.”

    Alles op een rijtje:
    - de beginpost is in orde gemaakt
    - Merrow; fijn dat je iets van je laat horen en ik hoop dat alles uiteindelijk op zijn pootjes terecht komt daar bij jou (: dikke cyberhug!
    - Ik vertrek morgen op vakantie en heb daar wel internetverbinding, maar ik wil dat jullie weten dat ik niet altijd tijd ga hebben. Daarom zoek ik iemand die als 'reserve' wil spelen voor deze week. Iemand die - wanneer ik dat niet kan - nieuwe topics opent en zo goed mogelijk op vragen reageert.
    Dit is wel enkel voor deze week, daarna neem ik het weer volledig over. Kandidaten?
    - Hoi allemaal ^^


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Frodo schreef:
    Alles op een rijtje:
    - de beginpost is in orde gemaakt
    - Merrow; fijn dat je iets van je laat horen en ik hoop dat alles uiteindelijk op zijn pootjes terecht komt daar bij jou (: dikke cyberhug!
    - Ik vertrek morgen op vakantie en heb daar wel internetverbinding, maar ik wil dat jullie weten dat ik niet altijd tijd ga hebben. Daarom zoek ik iemand die als 'reserve' wil spelen voor deze week. Iemand die - wanneer ik dat niet kan - nieuwe topics opent en zo goed mogelijk op vragen reageert.
    Dit is wel enkel voor deze week, daarna neem ik het weer volledig over. Kandidaten?
    - Hoi allemaal ^^

    Ik ben kandidaat voor je reserve. Het is ook handig omdat ik je beginpost kan aanpassen indien nodig.

    [ bericht aangepast op 29 okt 2012 - 16:07 ]


    Happy girls are the prettiest ~ Audrey Hepburn

    Amused schreef:
    (...)
    Ik ben kandidaat voor je reserve. Het is ook handig omdat ik je beginpost kan aanpassen indien nodig.


    Prima, dankje!
    en ja, ik kom :'D


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Merrow schreef:
    pieps (K)
    Ik kom even spieken en een berichtje achterlaten :3 Ik baal ontzettend dat ik nog niet zo heel erg actief kan zijn hier en ik mis jullie en het schrijven echt. Gehe en dat na een enkel weekend, ik ben niet verslaafd ofzo :'D
    Nah, schrijven is echt een deel van mezelf en is iets wat ik dagelijks doe, al is het enkel maar een rpg postje of iets onbenulligs. Door jullie hier weet ik eindelijk door te zetten aan een verhaal en ben er - ondanks m'n eigen onzekerheid en het eigenlijk willen stoppen - nog altijd enthousiast eraan bezig (op de laatste dagen na dan XD)
    Dus ja, ik wilde jullie gewoon even laten weten dat ik nog leef en dat het nog redelijk oké gaat, ondanks de omstandigheden en dat ik jullie allemaal een cyberknuff wil geven omdat jullie er voor me zijn.
    I miss you guys (K)

    awh:3
    <3
    *CYBERHUG*

    [ bericht aangepast op 29 okt 2012 - 17:00 ]


    "It takes ten times as long to put yourself back together as it does to fall apart."

    Ik ben trouwens net de 4000 woorden gepaseerd en ik ben nog lang niet klaar met schrijven(:


    "It takes ten times as long to put yourself back together as it does to fall apart."

    Vandaag moeten we toch op 4500 woorden zitten? En een totaal van (die 7K erbij geteld) op 11500 woorden?

    [ bericht aangepast op 29 okt 2012 - 17:24 ]


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    PercyWood schreef:
    Vandaag moeten we toch op 4500 woorden zitten? En een totaal van (die 7K erbij geteld) op 11500 woorden?


    Ja, volgens mij wel.


    “I'd rather laugh with the sinners than cry with the saints. The sinners are much more fun.” - Billy Joel

    Merrow schreef:
    pieps (K)
    Ik kom even spieken en een berichtje achterlaten :3 Ik baal ontzettend dat ik nog niet zo heel erg actief kan zijn hier en ik mis jullie en het schrijven echt. Gehe en dat na een enkel weekend, ik ben niet verslaafd ofzo :'D
    Nah, schrijven is echt een deel van mezelf en is iets wat ik dagelijks doe, al is het enkel maar een rpg postje of iets onbenulligs. Door jullie hier weet ik eindelijk door te zetten aan een verhaal en ben er - ondanks m'n eigen onzekerheid en het eigenlijk willen stoppen - nog altijd enthousiast eraan bezig (op de laatste dagen na dan XD)
    Dus ja, ik wilde jullie gewoon even laten weten dat ik nog leef en dat het nog redelijk oké gaat, ondanks de omstandigheden en dat ik jullie allemaal een cyberknuff wil geven omdat jullie er voor me zijn.
    I miss you guys (K)

    Ahw, we miss you too. Nouja, ik mis je <333


    You're strong enough to win without a war || Vaucluse >> Thread.

    GO PEEPS!
    Ik ben gestopt, maar als iemand er doorheen zit, you can fucking do it!


    #WWED - What Would Emma Do?

    Aaaaah,
    Oké ik ga het gewoon niet bij houden omdat ik er net in zit, ik heb echt nog lang niet zoveel woorden. Ik weet niet eens welk verhaal ik bezig ben.
    Omg, dit ga ik niet inhalen :o


    "It's funnier in Enochian." ~ Castiel

    Flitwick schreef:
    Aaaaah,
    Oké ik ga het gewoon niet bij houden omdat ik er net in zit, ik heb echt nog lang niet zoveel woorden. Ik weet niet eens welk verhaal ik bezig ben.
    Omg, dit ga ik niet inhalen :o


    Rustig, relax! Ik dacht de vorige keer ook dat ik het niet ging halen, want ik was een paar dagen weggeweest en ik moest in twee dagen meer dan 4000 woorden inhalen, maar het is me toch gelukt. Blijf vooral rustig en denk niet dat je het niet gaat halen, want dan klap je dicht en lukt het juist niet.
    Ik schrijf trouwens ook aan honderd en één verschillende verhalen. Mijn hoofd is echt een chaos en soms heb ik inspiratie voor het ene verhaal en dan weer voor het andere. Ik zie steeds wel hoe het loopt en iedere keer als ik achter de computer ga zitten is het een verrassing aan welk verhaal ik verder werk.
    Het lukt je vast wel! Don't give up (:


    “I'd rather laugh with the sinners than cry with the saints. The sinners are much more fun.” - Billy Joel

    Flitwick schreef:
    Aaaaah,
    Oké ik ga het gewoon niet bij houden omdat ik er net in zit, ik heb echt nog lang niet zoveel woorden. Ik weet niet eens welk verhaal ik bezig ben.
    Omg, dit ga ik niet inhalen :o


    Kop op meid, ik moet ook nog een heleboel inhalen, maar dat lukt ons wel. Daar zijn de Q-writers voor, elkaar helpen en het samen proberen halen!


    Niemand is dom, mensen zijn gewoon goed in andere dingen