• Zoals de titel al zegt; lightrail versus gewone trein.
    Ik moet daar (samen met iemand anders) een werkstuk overschrijven en daar moeten we een onderzoek of interview bij doen. Nu is mijn vraag of jullie de volgende vragen willen beantwoorden:

    Leeftijd?
    Ga je vaak met het openbaar vervoer?
    Ga je wel eens met de trein?
    Ga je wel eens met de lightrail?
    Welke (lightrail of gewone trein) gebruik je liever om ergens te komen en waarom?

    "Lightrail is een verzamelnaam van spoorvervoersystemen die zich ergens tussen trein, metro en tram in bevinden: sneller dan een tram, lichter en goedkoper dan een trein." (aldus Mitchell/Cyberlord)

    Jullie zouden ons heel erg helpen.

    [ bericht aangepast op 23 okt 2012 - 15:35 ]


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Leeftijd? 16
    Ga je vaak met het openbaar vervoer? Ja
    Ga je wel eens met de trein? Sowieso elke dag voor school
    Ga je wel eens met de lightrail? Nee
    Welke (lightrail of gewone trein) gebruik je liever om ergens te komen en waarom? Ik ga gewoon naar het station en zie wel wat er is. Zolang ik maar op mijn bestemming kom. :'D

    Leeftijd? 16
    Ga je vaak met het openbaar vervoer? Ja.
    Ga je wel eens met de trein? Niet vaak, maar wel ooit eens.
    Ga je wel eens met de lightrail? Geen idee, ik denk het niet.
    Welke (lightrail of gewone trein) gebruik je liever om ergens te komen en waarom? Ik pak gewoon de trein die voor mijn neus staat. Zolang die me naar het goede station brengt, vind ik alles goed.


    Deep inside, I've never felt alive

    Wat is lightrail?


    Life is hard and then we die

    Leeftijd? 17
    Ga je vaak met het openbaar vervoer? De laatste tijd wel
    Ga je wel eens met de trein? Als ik met het openbaar vervoer ga, ga ik altijd met de trein.
    Ga je wel eens met de lightrail? Nooit van gehoord eerlijk gezegd :'D
    Welke (lightrail of gewone trein) gebruik je liever om ergens te komen en waarom? De gewone trein dus.


    Caution first, always.

    PUKKELxDING schreef:
    Wat is lightrail?

    Lightrail is een verzamelnaam van spoorvervoersystemen die zich ergens tussen trein, metro en tram in bevinden: sneller dan een tram, lichter en goedkoper dan een trein.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Leeftijd? 20
    Ga je vaak met het openbaar vervoer? Ja, sowieso vijf dagen in de week om naar school te gaan.
    Ga je wel eens met de trein? Ja
    Ga je wel eens met de lightrail? Nee
    Welke (lightrail of gewone trein) gebruik je liever om ergens te komen en waarom? Hmm, ik ben wel iemand die bij vertrouwde dingen blijft en omdat ik nog nooit van lightrail gehoord heb, ga ik liever met een gewone trein. Puur omdat ik het ken :').


    Never look back, don't doubt tomorrow.

    Leeftijd? 15
    Ga je vaak met het openbaar vervoer? Af en toe
    Ga je wel eens met de trein? Ja
    Ga je wel eens met de lightrail? Nee
    Welke (lightrail of gewone trein) gebruik je liever om ergens te komen en waarom?
    De gewone aangezien ik de lightrail niet ken en de gewone van de NS of Prorail goede verbindingen heeft en waar ik het ken.


    Shit happens but pee happens a lot more.

    Leeftijd? 18
    Ga je vaak met het openbaar vervoer? Elke dag om naar school te gaan.
    Ga je wel eens met de trein? Soms, ligt eraan waar ik naartoe moet en hoeveel tijd ik heb.
    Ga je wel eens met de lightrail? Nee.
    Welke (lightrail of gewone trein) gebruik je liever om ergens te komen en waarom? De "gewone" trein, ik ken de lightrail niet.


    We'll still love each other, forever and always. <3

    Leeftijd? 13
    Ga je vaak met het openbaar vervoer? Sowieso 5 dagen in de week voor school :')
    Ga je wel eens met de trein? Nee, bijna nooit.
    Ga je wel eens met de lightrail? Nee.
    Welke (lightrail of gewone trein) gebruik je liever om ergens te komen en waarom? Gewone trein denk ik, ken die andere niet.


    Just keep your head up. Stick on the ice.

    Leeftijd? 13
    Ga je vaak met het openbaar vervoer? Elke schooldag.
    Ga je wel eens met de trein? Elke schooldag, dus.
    Ga je wel eens met de lightrail? Nee.
    Welke (lightrail of gewone trein) gebruik je liever om ergens te komen en waarom? Gewone trein, lightrail ken ik niet :')


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    Leeftijd? 16.
    Ga je vaak met het openbaar vervoer? Ja. Iedere dag voor school & sport.
    Ga je wel eens met de trein? Ja.
    Ga je wel eens met de lightrail? Nee, ken het niet.


    "I believe that marriage isn't between a man and a woman; but between love and love." - Frank Ocean

    Leeftijd 17
    Ga je vaak met het openbaar vervoer? Jep
    Ga je wel eens met de trein? Jazeker
    Ga je wel eens met de lightrail? Als de Randstadrail in Den Haag/Zoetermeer en Rotterdam een lightrail is, dan regelmatig
    Welke (lightrail of gewone trein) gebruik je liever om ergens te komen en waarom? Trein, want lightrail hebben we hier in Overijssel niet (:


    Aye, brother! 4 8 15 16 23 42

    Leeftijd? 17
    Ga je vaak met het openbaar vervoer? Ja
    Ga je wel eens met de trein? Héél soms in een vakantie of voor een klassenuitje.
    Ga je wel eens met de lightrail? Nee
    Welke (lightrail of gewone trein) gebruik je liever om ergens te komen en waarom? Als ik ga, ga ik naar het station met meestal een NS trein. Maakt me niet uit welke, zolang ik maar kom waar ik wil komen.


    You are beautiful, you are love.

    Leeftijd? 20
    Ga je vaak met het openbaar vervoer? Ja, (bijna) elke dag (metro + trein)
    Ga je wel eens met de trein? Ja, (bijna) elke dag. Moet voor school op en neer reizen tussen Amsterdam en 's-Hertogenbosch
    Ga je wel eens met de lightrail? Meestal niet, ik pak namelijk de intercity. Maar heb wel eens de sprinter moeten pakken voor andere bestemmingen.
    Welke (lightrail of gewone trein) gebruik je liever om ergens te komen en waarom? Ligt eraan bij welke halte ik moet zijn. Als het een soort van 'tussenhalte' is waar een intercity niet stopt, pak ik de stoptrein en dat is meestal dan een sprinter. Verder pak ik als ik naar school moet eigenlijk altijd de intercity, want dat is sneller.

    [khad even opgezocht wat er nou precies onder zo'n light rail valt, en daar valt een sprinter dus ook onder, misschien kan je dit als voorbeeld geven =) (en volgens mij ook van die treinen van arriva =)]

    [ bericht aangepast op 23 okt 2012 - 17:51 ]

    Leeftijd? 16
    Ga je vaak met het openbaar vervoer? Jep, elke dag
    Ga je wel eens met de trein? Altijd
    Ga je wel eens met de lightrail? Wel eens mee geweest,
    Welke (lightrail of gewone trein) gebruik je liever om ergens te komen en waarom? Trein (:


    Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind