• Na een heeeeeele lange periode kan ik eindelijk zeggen dat het goed met me gaat. Oke, er zijn nog van die kleine dingen die alles kunnen triggeren maar ik doe mijn best om dat niet te laten gebeuren. Maar ik moet nog steeds aanhoren dat ik op een dag mijn moeder ga missen. Ik zal het even uitleggen.

    Bijna twee jaar geleden ben ik bij mijn moeder weggegaan. Ik had al meer dan 4 maanden ruzie met mijn stiefvader. Het liep al niet lekker sinds het moment dat ik uit de kast ben gekomen omdat ik biseksueel ben. Ik heb toen alles opgekropt wat ik toen van mijn stiefvader allemaal kreeg te horen. De avond dat ik het huis uit ging, kreeg ik dingen te horen die ik dacht nooit van mijn moeder te horen. Nog geen twee weken daarop ben ik bij mijn vader ingetrokken en hij heeft mij alles laten lezen van Jeugdzorg, de rechtszaken en zijn eigen verhaal verteld. Ik heb toendertijd lang met mezelf in de knoop gezeten. En uiteraard mijn eigen beslissing en mening getrokken. HIer in heeft mijn vader me voornamelijk met rust gelaten.

    Mij was jarenlang leugens verteld en zo gelde het ook voor mijn zus. Maar nu als ik dat vertel aan sommige mensen, vinden ze het schandalig hoe ik over mijn moeder denk ( Heel grof en zacht uitgedrukt: ze heeft me op de wereld gezet en that's it.). Dat ik mijn moeder zal gaan missen etc. Ik word er gewoon niet goed van! Ik vertel iets hoe ik het ervaren heb en dan moet ik dit horen na alles wat ik heb meegemaakt? Ik hoef absoluut geen medelijden, dat is niet wat ik vraag maar ik hoef toch niet afgekraakt te worden op een beslissing waar ik tot heden toe geen spijt van heb.

    Als ik dat uitflip, zeggen ze dat ik naar een shrink moet gaan. Zucht, die hebben mij al genoeg gezien:Y) .

    Nouja bedankt voor het lezen, dit lucht op. (flower)

    Om het topic nuttig te houden, werden of worden jullie ook wel eens afgekraakt om een beslissing?


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Yeah - ik ben nogal koppig en eigenwijs. Dus vaak genoeg, maar niet met familie.

    Lekker bij je beslissing blijven, als het veranderd zie je het dan wel weer - het is je eigen leven immers.


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    Soms begrijpen mensen dingen gewoonniet zo goed helaas. Erg vervelend, ja.

    Ik heb zelf het gevoel dat ik dat d ehele tijd wordt door sommige mensen in mijn vriendengroep en op school, vooral met waar ik nu in zit.


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    gwilwileth schreef:
    Soms begrijpen mensen dingen gewoonniet zo goed helaas. Erg vervelend, ja.

    Ik heb zelf het gevoel dat ik dat d ehele tijd wordt door sommige mensen in mijn vriendengroep en op school, vooral met waar ik nu in zit.


    Dat ervaar ik nu ook met mijn beste vriendin... Zo vervelend gewoon. Ik snap heus wel dat je niet 100% op een lijn kunt zitten maar het wordt steeds erger


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    gwilwileth schreef:
    Soms begrijpen mensen dingen gewoonniet zo goed helaas. Erg vervelend, ja.


    Dat dus en yep helaas wel en ik ben zelf echter heel koppig af en toe en meestal luister ik er gewoon niet naar.


    Everything should have a balance, There is no light without darkness.

    Laat me dit zeggen:

    "Any woman can carry a child inside her for nine months, but a mother can love the child as if it's her own."

    TheBadWolf schreef:
    (...)

    Dat ervaar ik nu ook met mijn beste vriendin... Zo vervelend gewoon. Ik snap heus wel dat je niet 100% op een lijn kunt zitten maar het wordt steeds erger

    Ik herken het. Ik hoop dta het bij jou in elk geval goed komt!

    @Amaimon
    soms moet je ook niet naar iedereen om je heen luisteren. Dus het is sowieso ook een goede eigenschap(:


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Aw, ik zit ongeveer met dezelfde situatie... Als ik zeg dat ik mijn vader haat, krijg ik ook meteen zo'n vooroordelen. Iemand vroeg me eens of ik dan met oudere mannen wou neuken. Like whut. En vaderdagen zijn dan altijd de hel. Volgende keer dat iemand een shrink opmerking maakt, zeg gewoon iets gevat terug. Maar ja, ik snap de situatie wel en de mensen er om heen, ugh


    Maybe we should doubt our fears instead our dreams.

    Ach, wat een gedoe allemaal zeg. Iedereen mag zijn mening toch hebben, ook al gaat het om je eigen ouders? Je bent wel oud en wijs genoeg om zelf een mening te hebben en zo. Het is jammer dat mensen sommige dingen niet kunnen begrijpen, misschien omdat ze zelf nooit in zo'n situatie hebben gezeten en denken dat het bij andere mensen net zo perfect loopt als bij hun.
    Ik ben ook al eens afgekraakt om beslissingen, die dingen gebeuren helaas gewoon wel eens...

    Let me hug you!


    16 - 09 - '17

    gwilwileth schreef:
    (...)
    Ik herken het. Ik hoop dta het bij jou in elk geval goed komt!

    @Amaimon
    soms moet je ook niet naar iedereen om je heen luisteren. Dus het is sowieso ook een goede eigenschap(:


    Klopt ook wel denk ik, ook al brengt het je soms problemen xd. Maar wat het is op een gegeven moment heb je zoveel dingen gehoord dat je niet meer weet waarnaar je moet luisteren.


    Everything should have a balance, There is no light without darkness.

    Ik had bijna hetzelfde. Ik kan ook niet goed overweg met mijn moeder en de dingen die zedoet. Dus heb ik ook afstand genomen en ben ik bij mn vader gaan wonen. Mijn moeder en ik zien elkaar nog wel eens, omdat mijn broer en zusje wel nog dag en nacht met dr omgaan en ik hun soms zie. (Ook niet vaak)
    Je maakt je eigen beslissingen en moet doen waar je je goed bij voelt. Als mensen zo reageren: laat ze. Zij kennen die situatie niet, misschien hebben ze nog een goede band met hun moeder en dan zullen ze je toch nooit helemaal snappen. Maar houd ergens in je achterhoofd wel dat ze je moeder blijft. En zij ook enkel keuzes maakt die misschien niet zo handig waren.
    Maargoed, ik begrijp je volkomen. En als je er overwilt praten.. mn pb verwelkomt je! ;)
    Succes met de situatie.


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    Ja, aan een stuk door. Mijn beslissing die wordt afgekraakt is niet zo heftig als die van jou, maar man, ik begrijp wat je bedoeld. Het is alsof iedereen zichzelf het recht verschaft je aan een stuk door te bekritiseren.
    In ieder geval, ik vind het heel volwassen hoe je dit hebt opgelost. Hopelijk lukt het om jezelf af te sluiten voor de afkrakers.
    Succes!


    Tijd voor koffie.

    Wtf, waarom denken die mensen dat ze jou keuze kunnen bekritiseren terwijl ze zelf niet in die situatie hebben gezeten?!
    Dat soort mensen heb je echt niet nodig in je leven. Ik vind het juist heel dapper van je dat je hebt durven kiezen!


    Alleen maar tranen van geluk

    @ iedereen

    Thanks, gelukkig zijn er wel nog mensen die me niet afkraken.

    en bedankt voor het begrip,dat waardeer ik enorm(flower)


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Zolang jij maar gelukkig bent!
    Dat soort mensen die jou afkraken moeten eens opzoek gaan naar een hobby ofzo.
    Heel goed van je dat je uiteindelijk naar jezelf luistert. En schijt hebt aan die mensen. Heel volwassen ;D

    Maar ja, mijn familie heeft me dagen genegeerd en afgekraakt omdat ik heb gekozen voor een opleiding die ik zelf wilde. En nu hoor ik nog wel eens dat ik beter schoonmaker kan worden omdat ik toch niks kan bereiken in mijn leven.


    'If you could see yourself from my perspective, you'll realize there is nothing you need to change about yourself'.

    Nagusamu schreef:
    Zolang jij maar gelukkig bent!
    Dat soort mensen die jou afkraken moeten eens opzoek gaan naar een hobby ofzo.
    Heel goed van je dat je uiteindelijk naar jezelf luistert. En schijt hebt aan die mensen. Heel volwassen ;D

    Maar ja, mijn familie heeft me dagen genegeerd en afgekraakt omdat ik heb gekozen voor een opleiding die ik zelf wilde. En nu hoor ik nog wel eens dat ik beter schoonmaker kan worden omdat ik toch niks kan bereiken in mijn leven.



    Dat heb ik ook gehoord van mijn moeder, dus ik snap wel wat je bedoelt...


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."