• Ik had het zojuist met Tortura over mijn opa en het haalde allemaal herinneringen op en ik bedenk me nu echt wat voor een schatje hij was. Ik mis hem echt heel veel, hij is nu al iets meer dan vier jaar geleden overleden. Dat gaat echt zo snel!

    Ik wilde in ieder geval even drie van mijn herinneringen met jullie delen, vervolgens mogen jullie ook je herinneringen aan een familielid delen natuurlijk!

    Al vanaf kinds af aan plaagde opa heel graag. Als we dan pudding/vla kregen van oma en je lette drie seconde niet op, was je toetje weg en had opa deze achter zijn rug. Ieder kleinkind zei altijd hetzelfde: 'Opa, dat is niet leuk! Geef mijn toetje terug!' Hoewel we zeiden dat het niet leuk was, moesten we er natuurlijk altijd om lachen.
    Mijn tweede herinnering is het ijsjesritueel. Als ik ziek was ging ik altijd naar opa en oma. Opa haalde dan altijd twee softijsjes voor me. Deze kon ik natuurlijk nooit allebei op en dus verdween er altijd eentje in de vriezer. Toch nam hij er áltijd twee mee, puur omdat hij wist dat ik een hekel had aan oneven getallen.
    De laatste herinnering vind ik zelf nog het leukst. Mijn opa was op een gegeven moment ernstig dement en kon daarom niet meer thuis wonen. Op een dag ging ik bij hem op bezoek en zodra ik binnen kwam op de gesloten afdeling (mijn opa liep op het begin nog wel eens weg), riep een man dat ik weg moest gaan omdat ik een duivelskind was. Een andere vrouw antwoordde daarop dat hij 'die arme jongen met rust moet laten'. En bedankt, ik ben een meisje. Het lieve is dat mijn opa direct hard terug schreeuwde, dat die mensen gewoon jaloers waren dat ze mij niet hadden. Hij klonk echt als een klein kind, maar ik vond het zo ontzettend schattig. Net alsof ik het nieuwste speeltje was wat iedereen wilde hebben. Hij is mijn naam tijdens zijn dementie ook nooit vergeten. (bloos)

    Oh ja, en hij was mijn held omdat hij een appel in één keer kon schillen, zodat je dus één lange schil had.


    Dat was mijn opa en ik vind hem persoonlijk echt een schatje. Als je hem nu niet leuk vindt, zeg dan alsjeblieft niets want dat vind ik nogal respectloos.
    Het was ook een ontzettend sterke man. Hij heeft drie hersenbloedingen overleefd en is opgegroeid met Psoriasis een huidziekte die nu nog altijd als onsmakelijk wordt beschouwd, maar vroeger al helemaal.



    Heel erg bedankt als je dit helemaal gelezen hebt. (: Voel je vrij om nu je eigen herinneringen te delen!

    [ bericht aangepast op 24 okt 2012 - 21:16 ]


    everything, in time

    Mijn (lievelings) opa ging dood toen ik 8 was, dat is dus nu inmiddels alweer 10 jaar geleden. Ik vond het -zacht uitgedrukt- verschrikkelijk, want dat was mijn opa!Mijn familie aan mams kant woont allemaal in brabant, dus die zag ik op die leeftijd alleen met feestdagen. Maar mijn vader's vader, kwam iedere dag bij me langs. Het was echt een geweldige man en ik mis hem ook enorm..

    "M'n opa, m'n opa. m'n opa
    In heel Europa was er niemand zoals jij
    M'n opa, m'n opa. m'n opa
    En niemand was zo aardig voor mij
    In heel Europa, m'n ouwe opa
    Nergens zo iemand als jij
    Niemand zo aardig voor mij
    M'n opa, m'n opa, m'n opa
    Niemand zo aardig voor mij"
    (H)

    [ bericht aangepast op 25 okt 2012 - 7:23 ]


    I'll lick the poison from right off your kiss

    N'awh al die verhalen hier zijn zo lief en ontroerend!
    Mijn excuses aan de mensen die ik (bijna) aan het huilen heb gemaakt.(flower)


    everything, in time

    Aww, dat is echt een schatje

    Mijn opa's en oma's leven allemaal nog. Ik heb zelfs nog een overgrootoma. Mijn andere overgrootoma is iets van vijf jaar geleden overleden. Ik weet alleen nog dt ze heel aardig was. Mijn opa's en oma's zijn ook nog gezond. Het komt waarschijnlijk omdat mijn familie heel jong kinderen krijgt(rond een jaar ov twintig)


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Awh, dat is echt superleuk! Ik heb inderdaad ook nog een overgrootoma gehad, zij stierf toen ze 98 was. Echt knap dat mensen zo oud kunnen worden.
    Je hebt echt geluk dat je ze allemaal nog hebt en dat ze nog gezond zijn ook! ^^


    everything, in time

    Ahw wat lief!
    Mijn oma M overleed in 2003(?) ongeveer. Niet veel herinneringen, behalve dat we elke zondag chips en cola van haar kregen.
    Mijn opa S overleed ook 4 jaar geleden. Eveneens niet heel veel herinneringen. Maar hij noemde me altijd Mikkie Makkie en ik ben de laatste die hem nog levend heeft gezien. Hij heeft mijn 'Dag opa', toen ik weg ging, iets te letterlijk genomen.
    Mijn opa M is een paar maanden terug overleden. Hij was erg afwijzend en iets was goed genoeg, je had hem moeten horen toen we vertelde dat ik van VWO naar Havo ging. En hij had zelf nota bene zijn school niet afgemaakt. Hij was gewoon een eeuwige zeiksnor.

    Mijn oma S leeft nog. En ze is de geweldigste oma ooit. Daan staat ze in de auto voor het stoplicht te wachten, kauwgum kauwend en de hele tijd op het gas drukken zodat de auto echt 'vroem vroem' doet. Gaat het licht op groen, scheurt ze weg :')
    Met haar autorijden is zo geweldig.


    #WWED - What Would Emma Do?

    Haha, wat lief zeg! Ik heb nog mijn grootouders aan mijn moeders kant, waar ik heel blij mee ben. Zij zijn echt heel lief, ook al zie ik ze ivm hun gezondheid niet erg vaak. Ze zijn nu 72 & 73 jaar oud, maar ze zijn nog redelijk kwiek voor hun leeftijd. Vroeger kwam ik heel vaak bij hen en dan ging ik zelfs een weekend met ze weg naar Drenthe. Erg leuk. ^^
    Mja. De grootouders aan mijn vaders kant heb ik eigenlijk niet zo goed gekend. Mijn vader is namelijk al wat ouder en hij had dus ook oudere ouders. Zijn vader is in 1989 gestorven aan kanker, zijn moeder bijna drie jaar geleden. Zijn moeder was echt gemeen, ze treiterde mijn moeder altijd. :/


    "Well, well. Look who we've got here!"