• Ik hoop dat hier nog geen topic over is, ik heb het zo snel in ieder geval niet gezien.
    Voor alle Nederlanders onder ons; wat vinden jullie van het regeerakkoord dat vandaag gepresenteerd is? (zie hier: Klik )
    Persoonlijk vind ik het echt dramátisch, ik ben het toekomstige kabinet nou al zat, iedereen gaat er zowat op achteruit. Ik heb zelf echt het idee dat ze mensen dood willen laten gaan door armoede, hoewel ze het een ‘sociaal akkoord’ noemen door het paarse kabinet wat Rutte II is. Ook de studenten –waar ik zelf ook onder val- gaan er goed op achteruit. Hoewel we dat al wisten vind ik het toch alles behalve plezant, ze willen geloof ik ook dat niemand meer gaat studeren…
    Maar ja, genoeg over mijn mening, wat vinden jullie van het regeerakkoord?

    [ bericht aangepast op 29 okt 2012 - 23:35 ]


    Bad decisions make good stories.

    CyberLord schreef:
    Gratis reizen vervalt blijkbaar ook. Wat word de student toch weer lekker uitgebuit zeg. Melk vooral die mensen uit die al amper tot geen geld hebben. Pak dan de mensen die geld teveel hebben.


    Dan mogen ze beginnen bij het koningshuis (cat)


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Winchesterr schreef:
    (...)

    Dan mogen ze beginnen bij het koningshuis (cat)

    Daar zeker. Als je ook maar een paar procent van wat alle ambtenaren verdienen zou stoppen in het tekort zou deze in 1 keer zijn opgelost. Doe daar nog een de miljonairen bij en Nederland kan een hele tijd verder. Maar neeeee, we pakken de studenten wel. De toekomst van Nederland. Heeeeel slim.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    CyberLord schreef:
    (...)
    Daar zeker. Als je ook maar een paar procent van wat alle ambtenaren verdienen zou stoppen in het tekort zou deze in 1 keer zijn opgelost. Doe daar nog een de miljonairen bij en Nederland kan een hele tijd verder. Maar neeeee, we pakken de studenten wel. De toekomst van Nederland. Heeeeel slim.


    Ik snap ook niet wat voor nut wat het heeft om reizen voor de student met korting te doen ipv gratis...

    Als ik nou één jaar eerder geboren was had ik tenminste nog wel een basisbeurs, maar dat moeten ze ook zo nodig afschaffen, stelletje fuckers.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Winchesterr schreef:
    (...)

    Ik snap ook niet wat voor nut wat het heeft om reizen voor de student met korting te doen ipv gratis...

    Als ik nou één jaar eerder geboren was had ik tenminste nog wel een basisbeurs, maar dat moeten ze ook zo nodig afschaffen, stelletje fuckers.

    In mijn vorige klas zaten 5/6 mensen die van redelijk ver naar Enschede moeten reizen en makkelijk 20/30 euro per dag eraan kwijt waren. Nou dat word nog wat met een kortingskaart. Moeten ze wel heeeeel veel korting gaan geven om te prijs betaalbaar te krijgen.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Mijn vader zei dat je waarschijnlijk wel gratis kunt reizen naar je school, maar dat gratis reizen door heel Nederland is afgelopen. Voor mij zou het geen ramp zijn, ik kan bij familie intrekken die in de stad van mijn toekomstige hogeschool wonen.


    Take risks and conquer your fears.

    Insurgent schreef:
    Mijn vader zei dat je waarschijnlijk wel gratis kunt reizen naar je school, maar dat gratis reizen door heel Nederland is afgelopen. Voor mij zou het geen ramp zijn, ik kan bij familie intrekken die in de stad van mijn toekomstige hogeschool wonen.


    Hmm, voor mijn opleiding zal ik Items moeten maken door het hele land, kan ik ook niet meer zonder geld :)


    SLOAN.

    Ik ben blij dat ik binnen een paar maand klaar met school ben en dat gezeik niet heb. Belachelijke regeling, ben benieuwd of mijn kinderen later wel kunnen studeren ._.


    -

    @Stonehenge, Uchiha, Illuminati en Cyberlord:

    Allereerst, de zorgtoeslag vervalt inderdaad, maar de kosten van de zorgverzekering worden inkomens afhankelijk gemaakt. Nou hebben de meeste studenten niet echt een heel goed betalende baan, of zelfs helemaal geen baan (waar ik onder val), dus heel veel zullen studenten hieraan niet kwijt zijn.
    Het feit dat ze het gratis reizen af gaan schaffen vind ik écht idioot. Dit zal zoveel mensen tegen houden om te gaan studeren. De meeste plekken om te studeren zijn in de grote steden, als je daar niet woont ben je dus al de lul...
    Ik, als arm studentje, had zelf liever gezien dat de basisbeurs en de aanvullende beurs gewoon zo zouden zijn gebleven zoals het al was, een prima stelsel geloof ik. Als je eens ziet hoeveel mensen er nú al in de problemen zitten met hun rekeningen omdat ze nog een studieschuld hebben, dat is al abnormaal. De meeste mensen zijn nog minstens 10 jaar na het studeren aan het terug betalen. Als je nu de beurzen ook nog om zet in een lening wordt het helemaal drama.
    Ook de zorgverzekering+zorgtoeslag vond ik een prima systeem, iedereen betaalde gewoon een gelijk deel. Redelijk eerlijk, en goed passend bij de 'democratie' (tot in zoverre je Nederland nog een democratie kunt noemen). Hier ook even inhakend op het feit dat sommigen van jullie zeggen dat bij 'rijke' mensen niets weggehaald wordt: Wij thuis hebben het niet slecht, mijn vader heeft een redelijk goed inkomen. Wat alleen vergeten wordt, is dat mijn moeder niet werkt, en er een hele zware hypotheek op mijn ouders' schouders rust. En helaas, door de geweldige economie, wordt ons huis ook niet verkocht. Nu wordt bij mijn vader ook nog de kinderbijslag weggehaald, de zorgverzekering zwáár opgekrikt, de zorgtoeslag ingenomen, de hypotheekrenteaftrek afgeschaft e.d.
    Als ze gewoon beginnen bij geld verhalen bij het koningshuis en de miljonairs, dan denk ik dat alles al weer een heel stuk beter er aan toe zou zijn, in plaats van het aanpakken van arme studentjes...

    Conclusie: liefhebbers die mee willen emigreren? :)

    [ bericht aangepast op 30 okt 2012 - 22:58 ]


    Bad decisions make good stories.

    @MadameParis, ik ga met je mee ^^. Ik zeg USA, maar alleen als Obama wint :3


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Ze mogen ook wel wat doen aan die miljoenen, zo niet miljarden die er in het voetbal omgaan. Gaat nergens over, behalve zieke bedragen met nullen. Veel nullen.


    No growth of the heart is ever a waste

    Is het waar dat ze Noord-Holland, Utrecht en Flevoland bij elkaar gaan voegen??


    There are few sights sadder than a ruined book.

    Theep schreef:
    Is het waar dat ze Noord-Holland, Utrecht en Flevoland bij elkaar gaan voegen??



    Yes, ze willen 5 provincies hebben, ipv 12


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Winchesterr schreef:
    (...)


    Yes, ze willen 5 provincies hebben, ipv 12


    Dat vind ik echt het belachelijkste dat ik ooit heb gehoord...


    There are few sights sadder than a ruined book.

    MadameParis schreef:
    @Stonehenge, Uchiha, Illuminati en Cyberlord:

    Allereerst, de zorgtoeslag vervalt inderdaad, maar de kosten van de zorgverzekering worden inkomens afhankelijk gemaakt. Nou hebben de meeste studenten niet echt een heel goed betalende baan, of zelfs helemaal geen baan (waar ik onder val), dus heel veel zullen studenten hieraan niet kwijt zijn.
    Het feit dat ze het gratis reizen af gaan schaffen vind ik écht idioot. Dit zal zoveel mensen tegen houden om te gaan studeren. De meeste plekken om te studeren zijn in de grote steden, als je daar niet woont ben je dus al de lul...
    Ik, als arm studentje, had zelf liever gezien dat de basisbeurs en de aanvullende beurs gewoon zo zouden zijn gebleven zoals het al was, een prima stelsel geloof ik. Als je eens ziet hoeveel mensen er nú al in de problemen zitten met hun rekeningen omdat ze nog een studieschuld hebben, dat is al abnormaal. De meeste mensen zijn nog minstens 10 jaar na het studeren aan het terug betalen. Als je nu de beurzen ook nog om zet in een lening wordt het helemaal drama.
    Ook de zorgverzekering+zorgtoeslag vond ik een prima systeem, iedereen betaalde gewoon een gelijk deel. Redelijk eerlijk, en goed passend bij de 'democratie' (tot in zoverre je Nederland nog een democratie kunt noemen). Hier ook even inhakend op het feit dat sommigen van jullie zeggen dat bij 'rijke' mensen niets weggehaald wordt: Wij thuis hebben het niet slecht, mijn vader heeft een redelijk goed inkomen. Wat alleen vergeten wordt, is dat mijn moeder niet werkt, en er een hele zware hypotheek op mijn ouders' schouders rust. En helaas, door de geweldige economie, wordt ons huis ook niet verkocht. Nu wordt bij mijn vader ook nog de kinderbijslag weggehaald, de zorgverzekering zwáár opgekrikt, de zorgtoeslag ingenomen, de hypotheekrenteaftrek afgeschaft e.d.
    Als ze gewoon beginnen bij geld verhalen bij het koningshuis en de miljonairs, dan denk ik dat alles al weer een heel stuk beter er aan toe zou zijn, in plaats van het aanpakken van arme studentjes...

    Conclusie: liefhebbers die mee willen emigreren? :)


    Ik ben het zo met je eens
    Ik heb ook geen baan, en hoe ga ik later die lening terugbetalen ?? Dan kunnen mensen wel gaan roepen dat ik werk moet zoeken, maar dan moet er wel werk zijn. Ik volg een opleiding waar later misschien geen werk te vinden valt, dan kan ik geen lening afbetalen.
    Laten ze idd maar beginnen bij die rijke lui, daarna praten we wel weer verder

    Ik ga trouwens mee emigreren, waar wilde je heen ?? haha

    Theep schreef:
    (...)

    Dat vind ik echt het belachelijkste dat ik ooit heb gehoord...

    Dat plan slaat idd nergens op