• Jullie weten waarschijnlijk wel dat Bram Mozscowicz vandaag door de Raad van Discipline uit de advocatuur is gezet. Hij overtreed volgens de tuchtrechter te vaak regels, Hij heeft de mensen die hij moest verdedigen verwaarloosd en zich aan het wettelijk toezicht ontrokken. ( bijv. Contante betalingen aan nemen.)
    De meningen over deze beslissing zijn heel erg verschillend en ik vroeg me af hoe jullie er over denken.
    Is het terecht dat hij uit de advocatuur is gezet of niet?

    [ topic verplaatst door een moderator ]

    Mwah, arme Brammetje. Ik vind hem zo leuk hè :'D Haha.

    Maar oké, ik vind het te overdreven. Bram doet in principe zijn werk goed - ja, zwart geld maar ga half Nederland een lang. Veel meer mensen verdienen ook zwart en daarbij hij is niet de enige in de advocatuur. Maar zelfs als hij weer terug mag ze hebben zijn carrière al voorgoed verpest - in ieder geval zijn reputatie.


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Hij laat zijn cliënten zitten en pakt te veel contant geld aan, en dat mag dus niet. Dus als het waar is, vind ik het wel terecht, de regels gelden voor elke advocaat.


    The odds are néver in our favor.

    Ik mag die gast écht niet.
    Hij lapt constant de regels aan zijn laars, is alleen maar goed in uitvinden hoe hij iets langer uit kan stellen, beledigt alles en iedereen om vervolgens met slappe excuses aan te komen over hoe hij dat toch écht niet heeft gedaan en laat zijn cliënten zwaar in de steek als de zaak geen grote media aandacht krijgt. Die gast is één en al mediageil en daar gaat het bij hem allemaal om.

    Maarja, voor altijd is misschien iets overdreven, al ben ik het er zeker mee eens dat hij tijdelijk uit zijn ambt gezet wordt. Een behoorlijke tijd sowieso.
    Hij gaat nog in hoger beroep, duurt nog wel even voordat hij daadwerkelijk niks meer mag doen ='D


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Nadal schreef:
    Mwah, arme Brammetje. Ik vind hem zo leuk hè :'D Haha.

    Maar oké, ik vind het te overdreven. Bram doet in principe zijn werk goed - ja, zwart geld maar ga half Nederland een lang. Veel meer mensen verdienen ook zwart en daarbij hij is niet de enige in de advocatuur. Maar zelfs als hij weer terug mag ze hebben zijn carrière al voorgoed verpest - in ieder geval zijn reputatie.


    “You know you're in love when you can't fall asleep because reality is finally better than your dreams.”

    Yoda schreef:
    Ik mag die gast écht niet.
    Hij lapt constant de regels aan zijn laars, is alleen maar goed in uitvinden hoe hij iets langer uit kan stellen, beledigt alles en iedereen om vervolgens met slappe excuses aan te komen over hoe hij dat toch écht niet heeft gedaan en laat zijn cliënten zwaar in de steek als de zaak geen grote media aandacht krijgt. Die gast is één en al mediageil en daar gaat het bij hem allemaal om.

    Maarja, voor altijd is misschien iets overdreven, al ben ik het er zeker mee eens dat hij tijdelijk uit zijn ambt gezet wordt. Een behoorlijke tijd sowieso.
    Hij gaat nog in hoger beroep, duurt nog wel even voordat hij daadwerkelijk niks meer mag doen ='D


    Dit ^^


    Life is like a novel, you're the author and everyday is a new page

    Hij is voor het leven uit de advocatuur gezet, maar omdat hij in hoger beroep gaat heeft het een schorsende werking. Volgens mij vond de Raad van Discipline dat hij het recht zelf geschonden heeft door te handelen zoals hij gedaan heeft. En dat is toch wel het ergste wat je als advocaat kunt doen. Dan heb je dus alles waar je voor staat geschonden.

    Wil niet zeggen dat het 100% waar is wat er allemaal wordt beweert, aangezien de waarheid iets is, wat elke persoon anders ziet, maar ik neig toch meer de kant van de Raad op. Heeft natuurlijk ook onbewust te maken met het feit dat ik Moszcowicz niet bepaalt sympathiek vind, maar toch. Op zich weet ik niet of ik de straf terecht vind. Het is namelijk wel heel zwaar om voor levenslag eruit gezet te worden, een paar jaar had voor mij ook volstaan. Maar ik vind wel dat hij een straf had verdiend.

    [ bericht aangepast op 30 okt 2012 - 20:34 ]


    I wonder what it feels like to be a unicorn

    NalaX schreef:
    Jullie weten waarschijnlijk wel dat Bram Mozscowicz vandaag door de Raad van Discipline uit de advocatuur is gezet. Hij overtreed volgens de tuchtrechter te vaak regels, Hij heeft de mensen die hij moest verdedigen verwaarloosd en zich aan het wettelijk toezicht ontrokken. ( bijv. Contante betalingen aan nemen.)
    De meningen over deze beslissing zijn heel erg verschillend en ik vroeg me af hoe jullie er over denken.
    Is het terecht dat hij uit de advocatuur is gezet of niet?

    [ topic verplaatst door een moderator ]



    Mijn eigen mening is heel dubbel. Ik heb Bram altijd wel een leuke vent gevonden, maar ik vind het ongeloofelijk dom van hem dat hij zo met de regels omgaat. Ze komen er hoe dan ook achter en dat is gebleken met de gevolgen van dien. Ik vind het wel een veel te zware straf, het is en blijft een goede advocaat. Maar de dingen die hij heeft gedaan zijn niet te accepteren.

    Ik hoorde het inderdaad, ik vind het wel goed. Als je zo'n advocaat bent, zo oneerlijk, heb je geen recht om dat te zijn. Advocaten horen juist betrouwbaar te zijn.
    Hahaha, geen wonder dat zijn ex Eva bij hem weg is :P Niemand wil met zo'n loser als hij.


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    nerveus schreef:
    Ik hoorde het inderdaad, ik vind het wel goed. Als je zo'n advocaat bent, zo oneerlijk, heb je geen recht om dat te zijn. Advocaten horen juist betrouwbaar te zijn.
    Hahaha, geen wonder dat zijn ex Eva bij hem weg is :P Niemand wil met zo'n loser als hij.

    Check je feiten. Eva was al weg voordat dit uitkwam '-- Hun relatie stond al veel langer op springen maar ze steunt hem nog wel.


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Kyoshi schreef:
    Hij laat zijn cliënten zitten en pakt te veel contant geld aan, en dat mag dus niet. Dus als het waar is, vind ik het wel terecht, de regels gelden voor elke advocaat.


    26 - 02 - '16