• Hello c:
    Ik hoor het constant om me heen, van die leeftijdsverhoging voor alcohol, dat die vanaf 2013 naar 18+ gaat.
    Maar de een zegt dat dat niet geld als je dit jaar 16 bent geworden, de ander weer van wel.
    Weet iemand hier toevallig of dat waar is of niet? C:


    Alis volat propriis.

    Geen idee, maar ik heb die regel toch al lang gebroken...


    "Do not be angry with the rain; it simply does not know how to fall upwards.” - Vladimir Nabokov

    Volgens mij geld het gewoon voor iedereen onder de 18 hoor. Daarbij is die regel geloof ik alleen dat je het niet mag kopen, maar wel drinken, zoiets onzinnigs.

    [ bericht aangepast op 1 nov 2012 - 22:50 ]


    Your make-up is terrible

    Ah bah, dat vind ik zo flauw.
    Ben eindelijk 16 en dan kan ik dalijk alsnog niet meer uit. Great ;/


    Alis volat propriis.

    Ik ben ook in de war, want iedereen zegt inderdaad iets anders. Maar aan de andere kant maakt het me eigenlijk ook niet zo veel uit, want ik drink toch niet. :')


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Mja ik zit er vooral mee dat als de alcohol 16+ word, de entree voor veel kroegen enzo ook 18+ word, terwijl ik daar gewoon gezellige avondjes heb enzo, stamkroeg etc. ;c


    Alis volat propriis.

    Iedereen die geboren is in 1996 mag gewoon alcohol blijven kopen en drinken.


    Shit happens but pee happens a lot more.

    Ik snap niet wat iedereen erover loopt te jammeren. Alcohol is geen levensbehoefte en ze doen er goed aan om jongeren onder de 18 niet te laten drinken, omdat er heel veel zich aan kapot zuipen. Je hersens groeien nog tot je 21 bent. Zou dom zijn als je je hersencellen kapot zuipt.


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    nerveus schreef:
    Ik snap niet wat iedereen erover loopt te jammeren. Alcohol is geen levensbehoefte en ze doen er goed aan om jongeren onder de 18 niet te laten drinken, omdat er heel veel zich aan kapot zuipen. Je hersens groeien nog tot je 21 bent. Zou dom zijn als je je hersencellen kapot zuipt.

    Maar ik bepaal dat graag voor mezelf of ik dat wel of niet doe (cat).


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    nerveus schreef:
    Ik snap niet wat iedereen erover loopt te jammeren. Alcohol is geen levensbehoefte en ze doen er goed aan om jongeren onder de 18 niet te laten drinken, omdat er heel veel zich aan kapot zuipen. Je hersens groeien nog tot je 21 bent. Zou dom zijn als je je hersencellen kapot zuipt.


    Ik vind voor de verandering eens dat je hier helemaal gelijk in hebt, al zullen ze het zelf niet zo beseffen. Op die leeftijd is het leuk en spannend omdat soort ding uit te proberen, terwijl het eigenlijk gewoon vet slecht is. Alcohol is net zo erg een drugs als coke.


    Your make-up is terrible

    Dat heb ik blijkbaar gemist...Of is het alleen in Nederland?


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Assassin schreef:
    (...)

    Ik vind voor de verandering eens dat je hier helemaal gelijk in hebt, al zullen ze het zelf niet zo beseffen. Op die leeftijd is het leuk en spannend omdat soort ding uit te proberen, terwijl het eigenlijk gewoon vet slecht is. Alcohol is net zo erg een drugs als coke.


    Ja ik vind het eigenlijk wel goed dat het omhoog gaat. Niet dat het veel zal uitmaken denk ik. Als je eraan wilt komen lukt dat echt wel.
    Ik feest zelf ook best veel zeker wel 2x per week. Ik drink dan ook best wel eens wat. Maar ik ben ondertussen 19 en heb het ook een aantal keer goed fout zien gaan bij mensen.


    I'll never be good enough... You make me wanna die!

    Ik vind het juist wel goed. O, en mogen er dan ook meteen heropvoedingskampen komen voor kinderen en de jeugd van tegenwoordig? Waar arrogantie met harde hand wordt bestraft! Yeah!


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Adlington schreef:
    Dat heb ik blijkbaar gemist...Of is het alleen in Nederland?

    Jup.
    Met die vorming van een nieuwe regering, of wat is het... Ik weet het niet... Ik volg geen Nederlandse/buitenlandse politiek.
    (cat)


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Als op 31 december 2013 nog 16 wordt, mag je nog alcohol consumeren, om het maar lekker duur te zeggen. ^^ (geen sterke drank natuurlijk ;P)
    Enerzijds vind ik het wel dom, aangezien je dan een kloof creeërt tussen andere landen. Als jongeren dan naar een land waar de grens 16 is gaan, zouden ze wel eens totaal geen ervaring kunnen hebben, en als dan ook nog eens de ouders er niet bij zijn, heb je meteen een groot probleem als het misgaat...
    Anderzijds vind ik het ook wel weer goed.
    Maar ik drink sowieso weinig tot geen alcohol, dus...


    Deep inside, I've never felt alive

    Nikolajevna schreef:
    Als op 31 december 2013 nog 16 wordt, mag je nog alcohol consumeren, om het maar lekker duur te zeggen. ^^ (geen sterke drank natuurlijk ;P)
    Enerzijds vind ik het wel dom, aangezien je dan een kloof creeërt tussen andere landen. Als jongeren dan naar een land waar de grens 16 is gaan, zouden ze wel eens totaal geen ervaring kunnen hebben, en als dan ook nog eens de ouders er niet bij zijn, heb je meteen een groot probleem als het misgaat...
    Anderzijds vind ik het ook wel weer goed.
    Maar ik drink sowieso weinig tot geen alcohol, dus...


    In Nederland gaat het dan toch ook mis? Zoek maar eens op hoe vaak mensen op de eerste hulp komen in verband met drank. Zie niet helemaal in waarom het opeens erger mis zou gaan als ze pas later mogen drinken.
    Volgens wikipedia is 18 sowieso de meest voorkomende leeftijd waarop alcohol gedronken mag worden, kijk maar hierzo

    Ik zou het trouwens een stuk logischer vinden als ze de consumptie/bezit van alcohol door mensen die het niet mogen kopen ook zouden verbieden. Je mag geen alcohol verkopen aan een minderjarige en er staat een flinke boete op, maar de minderjarige hoeft niks te betalen want die doet niks verkeerd blijkbaar. Erg vreemd.


    quidquid excusatio prandium pro