• Hey Quizletters! Ik heb het plot voor mijn verhaal uitgewerkt, maar nu heb ik goede namen nodig!
    In mijn verhaal is de koninklijke familie aan de macht in een fictief land, of tenminste, zo lijkt het. Eigenlijk is de familie in de greep van een grotere organisatie die het volk onderdrukt door middel van gif. Als de burgers hun belasting niet betalen of hun verzoeken weigeren word men vergiftigd en pas als ze doen wat hen gezegd word, krijgen ze het medicijn daarvoor. Ik ben op zoek naar namen voor de volgende onderwerpen:

    - de naam van het fictieve land.
    - de naam van de organisatie.
    - de naam van een elite "krijgers" of "soldaten" die het gif verspreiden onder het volk, waar alle burgers ontzettend bang voor zijn.

    Ik ben op zoek naar wat uitdagende namen, dus een naam die serieus genomen kan worden en die angst kan opwekken bij mensen, geen overdreven sci-fi namen. Het is misschien lastig, maar als je een goed idee hebt hoor ik het graag! Als je reageert ben ik je al heel erg dankbaar c:

    Ps. namen voor verschillende soorten gif zijn ook heel erg welkom (;

    [ bericht aangepast op 2 nov 2012 - 14:03 ]


    They say before you start a war, you better know what you're fighting for.

    what if Poison gives you power/

    Racun Is Maleisisch voor vergif is misschien een goede naam voor de organisatie het betekent gif.
    Méreg is dit ook maar in het Hongaars dit vind ik meer iets voor de soldaten. Vraag me niet waarom xd
    Één naam voor het land kan ik niet bedenken sorry

    Hopelijk ben je er iets mee :)


    Zelfs de beste vrienden kunnen elkaars begrafenis niet bijwonen.

    Misschien een tip ga in een andere taal zoeken naar vertalingen voor gif ofzo? Klinkt altijd leuk. Zo ben ik op een van mijn ex-usernamen gekomen!


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Bedankt voor jullie reacties! Ik heb wat opgezocht in het Latijn en ik vond het resultaat wel heel gaaf klinken. Gifmenger is bijvoorbeeld "Venefica" (: Ik denk dat ik voor bijna alles nu een titel heb, behalve voor het land maar dat komt nog wel (;


    They say before you start a war, you better know what you're fighting for.

    Het verhaal klinkt heel leuk!

    - de naam van het fictieve land.

    X

    - de naam van de organisatie.

    Dare Venenum. Latijns voor 'Geef gif'.
    Expandit. Latijns voor Verspreiden.

    - de naam van een elite "krijgers" of "soldaten" die het gif verspreiden onder het volk, waar alle burgers ontzettend bang voor zijn.

    Diffusers. Latijns voor 'Verspreiders'.



    - gifsoorten.

    Periculosi. Latijns voor gevaarlijk
    Luctus. Latijns voor Verdriet
    Odite. Latijns voor Haat


    Succes!

    Oh, bedankt! Die titels ga ik zekerweten gebruiken! C:


    They say before you start a war, you better know what you're fighting for.