• In België is er deze week veel te doen rond het volgende filmpje. Voor je de uitleg leest, moet je het misschien even kijken.



    Voor alle duidelijkheid: dit is in scène gezet. Bart cannaerts is een bekende Belgische comedian die er om bekendstaat veel om het klimaat te geven. De Afrikaan is een acteur en ook het publiek wist vooraf wat er ging gebeuren. Het is een actie van de organisatie 11.11.11 die ons duidelijk moet maken dat de klimaatsverandering niét om mee te lachen is.
    Er is echter al heel veel kritiek op het filmpje, onder andere dat het te rascistisch en onrespectvol zou zijn. Andere mensen vinden het dan weer een heel goede actie.
    Nu vraag ik me af wat jullie er van vinden: waren jullie geschokt? Moesten jullie lachen? Vinden jullie dit te ver gaan of juist niet?
    Door alle reacties in België vroeg ik me immers af hoe het in Nederland ontvangen zou worden. (:

    Lees meer www.11.be/klimaat

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    Ik kan het filmpje niet zien, mijn internet is te traag -_- Kan je samenvatten wat er gebeurd?


    Some people are so poor, that the only thing they have is money.

    Ik zag er een stukje van een paar dagen terug bij 'de slimste mens' Ik vond het grappig en een goeie actie. xD

    Beckett schreef:
    Ik kan het filmpje niet zien, mijn internet is te traag -_- Kan je samenvatten wat er gebeurd?

    Je ziet een zaal vol mensen en één zwarte man die naar een comedian aan het kijken zijn. Deze comedian begint met de zwarte man te praten en vraagt waarvan hij komt, de man zegt dat hij van Senegal komt en gevlucht is voor de klimaatsveranderingen. Waarop de comedian grapjes maakt als 'Je vlucht voor het slechte weer en jij komt naar België?' De man zegt dat hij zijn familie is verloren door de overstromingen, waaro pde comedian zegt: 'Ah.. Maar heb je wel goed gezocht?'
    Zo gaa thet nog een tijdje door, tot de Afrikaan de zaal uitloopt. Dan zie je de tekst: 'wanneer gaan we klimaatsverranderingen eindelijk serieus nemen?'


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    Ik vind het niet grappig, maar het maakt het punt wel duidelijk. En als die man toch een acteur was, vind ik eigenlijk niet echt dat het te ver gaat of iets dergelijks.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Tempesta schreef:
    (...)
    Je ziet een zaal vol mensen en één zwarte man die naar een comedian aan het kijken zijn. Deze comedian begint met de zwarte man te praten en vraagt waarvan hij komt, de man zegt dat hij van Senegal komt en gevlucht is voor de klimaatsveranderingen. Waarop de comedian grapjes maakt als 'Je vlucht voor het slechte weer en jij komt naar België?' De man zegt dat hij zijn familie is verloren door de overstromingen, waaro pde comedian zegt: 'Ah.. Maar heb je wel goed gezocht?'
    Zo gaa thet nog een tijdje door, tot de Afrikaan de zaal uitloopt. Dan zie je de tekst: 'wanneer gaan we klimaatsverranderingen eindelijk serieus nemen?'


    ... Oh kom op zeg, zijn ze daar nog steeds over bezig?


    quidquid excusatio prandium pro

    Mordin schreef:
    (...)

    ... Oh kom op zeg, zijn ze daar nog steeds over bezig?

    Over wat? Het filmpje? Want dat is toch heel recent.


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    Ik vind het best geniaal gevonden :W


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.