• De stelling van deze week luidt:
    Realiteit bestaat alleen als je nergens in gelooft

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Nee, want als je ergens in gelooft kan je ook een eigen realiteit hebben.


    26 - 02 - '16

    nee,
    als je in je eigen wereld geloofd en in andere mensen dan heb je realiteit,
    als je in niemand geloofd en alles verafschuwd leef je in denkbeeldige glazen kooi en wil je de realiteit niet zien.


    dreams come true, nightmares to

    Pff, dat is wel heel diepzinnig.
    Maar ik ben het er niet mee eens, want: wat is de realiteit? Er zijn zo veel dingen waar je al dan niet in kunt geloven. Een god of meerdere goden, liefde, vriendschap, geesten, goed en kwaad, jezelf, anderen, en nog veel meer. Iedereen baseert zijn/haar geloof in die dingen op eigen ervaringen, waaruit een beeld ontstaat over de wereld en het leven: een eigen realiteit. Voor iedereen is dat dus anders, want verschillende mensen maken verschillende dingen mee. Niemand kan zeggen hoe het echt zit. Bestaat er een god? Bestaan geesten? Bestaat ware liefde? Iedereen heeft er een mening over en is overtuigd van zijn/haar eigen gelijk.


    “I'd rather laugh with the sinners than cry with the saints. The sinners are much more fun.” - Billy Joel

    Oneens. Dat waar jij in gelooft, ís jouw realiteit.


    everything, in time

    Oneens, want realiteit is een relatief begrip.


    Our Father who art in Heaven. Our Father who art buried in the yard.

    Oneens, want iedereen heeft wel een andere visie op realiteit.
    Iedereen ervaart de realiteit op een andere manier, dat kan gaan van geloof tot liefde of vriendschap.
    Alles hangt af van gebeurtenissen die je in je leven tegenkomt.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Uh? Nee, ik heb genoeg pijn gevoeld om te weten dat de realiteit echt is.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Tja, volgens mij zijn alle goede argumenten al gegeven. Ik ben het er ook niet mee eens. Iedereen heeft een eigen realiteit, een eigen kijk op het leven. Verder kan de realiteit veranderen door dingen die er gebeuren. Dit kan voor de hele wereld gebeuren (een zo genoemde paradigma-shift) of alleen voor één individu.

    [ bericht aangepast op 18 nov 2012 - 11:24 ]


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Oneens. Het is een feit dat realiteit realiteit is, wat jij daarvan maakt ligt aan jou.


    You start to think killing people might make them like you, but it doesn't. It just makes people dead.

    oneens, iedereen heeft een andere realiteit.


    ~

    Horizons schreef:
    Uh? Nee, ik heb genoeg pijn gevoeld om te weten dat de realiteit echt is.


    I'll lick the poison from right off your kiss

    Wat is realiteit? Ieder heeft zijn eigen invulling en eigen beeld. Voor een ieder is realiteit anders. En waar je in gelooft, dat vormt ook je realiteit.


    Brave like a cheetah ~ Dorothy & Manila

    ""Realiteit bestaat alleen als je nergens in gelooft"" ?


    Je bedoelt: je gelooft alleen in de werkelijke realiteit, als je nergens in gelooft.

    Anders zou het betekenen dat alles waar jij in gelooft ineens wel bestaat, en waar je niet in gelooft, niet bestaat.

    [ bericht aangepast op 18 nov 2012 - 12:18 ]


    "Il n'y a que les morts, qui ne reviennent pas."

    nee, je geloof is als het ware je realiteit

    Oneens, je moet ergens in geloven voordat je je realiteit onder ogen kan zien, denk ik.


    You are beautiful, you are love.