• Hoort Koken bij Creativiteit? Ik vond het het beste passen.



    Ik kook elke week minstens 1 keer(meestal op donderdag). Ik kook eigenlijk altijd pasta. Omdat dit mijn lievelingseten is en te lui ben om aardappels te maken wat ook nog eens een stuk minder lekker is. Meestal kook ik gewoon pasta met paprika courgette en champignons en rode saus. Ik doe het ook nog wel eens in de oven maar het wordt dus een beetje saai. Daarom mijn vraag:

    Wat vinden jullie de lekkerste pasta recepten? Het gaat vooral om wat voor vlees, vis en/of groente.
    En koken julllie vaak zelf?


    waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

    Ik vind pasta met paddenstoelen en witte saus lekker of pasta met spinaziebladeren en zalm. Lekkaahhh.
    Kip Tandoori is ook lekker. Met seroendeng = win. Of paddenstoelenrisotto. Pasta met rucola = een gouden huwelijk *.* Hoe ik rucola fiks: olijfolie, honing en balsamico. En als je 't helemaal goed wil doen: pijnboompitten erbij.
    Je kan ook rucolastamppot met een dikke braadworst nemen. Easy and so damn good.
    Of vis, prei en aardappelpuree, Wat ikzelf vaak met die prei doe: wat honing erbij doen. Brengt een zalig wat zoete en zachte smaak aan het geheel.


    No growth of the heart is ever a waste

    Uhm penne of wokkeltjes, asperges, rivierkreeftjes, garnalen, zalm en een soort roomsausje geloof ik.. Asperges zijn niet lekker nee maar bij dit wel *O*


    Shit happens but pee happens a lot more.

    Pasta met ricotta en spinazie, hmm :Y).


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Anguish schreef:
    Dit. Ik zweer je, dat is zó lekker.:9~:9~:9~:9~


    Ik heb hem opgeslagen als favo. Nu zijn er wel heel veel pasta dingen die ik wil maken(:


    waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

    Merrow schreef:
    Wat ook heel gemakkelijk klaar te maken is, is Turkse Pita (geen idee of het echt zo heet, maar zo noem ik het :'D) Net zo gemakkelijk als pasta, vind ik toch ^_^
    's Middags de kipfilet (1kg voor 4 personen) in blokjes snijden en marineren. Marineren doe ik altijd heel simpel, gewoon Ketjap Manis eroverheen kappen, wat nootmuskaat, paprikapoeder, cayennepoeder, knoflookpoeder en beetje sambal erbij. Natuurlijk wel zorgen dat al je kippenblokjes doordrenkt zijn ermee.
    Dan gewoon in de koelkast zetten en in laten trekken. (Dit kan je ook doen natuurlijk 's avonds als je gaat koken, maar ik vind het lekkerder als de marinade goed ingetrokken is)
    Dan wanneer je gaat koken om te eten, snij je een rode, een gele en een groene paprika in stukjes. Twee groene appels schillen en eveneens in kleine blokjes (ongeveer evengroot als de paprika's) snijden en erbij doen. Gooi het zooitje bij elkaar in een pan en bak het wat op. In de tussentijd kan je eveneens de gemarineerde kippenblokjes bakken tot ze goed zijn. (meestal zet ik dit al op voor de paprika's en appels aangezien de kipblokjes iets langer nodig hebben om gaar te worden)
    Als de kip gaar is en de paprika's en stukkjes appel wat gebakken (dit moet zeker niet superlang, gewoon dat het warm is. 5 minuutjes is wel genoeg, ik doe het altijd op gevoel, zoals alles wat ik doe met koken, ook het kruiden enzo XD) gooi je het samen in een pan. Et voila, het is zo goed als klaar.
    Pita broodjes en knoflook erbij en eetsmakelijk ^_^
    Hier vinden ze het echt wel geslaagd en ik ben iemand die dus niet echt dol is op koken, waardoor dit dus een ideaal gerecht is. Het is natuurlijk iets anders dan pasta, maar ook zeker niet moeilijk (:

    dat lijkt me eigenlijk best lekker ja! (ik denk dat ik ga vragen om meerdere keren per week te koken, ik begin dit steeds leuker te vinden:))


    waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

    Spaghetti met kaassaus (alpro soya met geraspte kaas) en spekjes, heel makkelijk en lekker maar ook heel machtig.


    "The worst things in life come free to us." -Ed Sheeran

    Damare schreef:
    (...)
    dat lijkt me eigenlijk best lekker ja! (ik denk dat ik ga vragen om meerdere keren per week te koken, ik begin dit steeds leuker te vinden:))

    Een ander lekker recept zonder pasta is quesedilla's met gehakt.
    Je smeert een wraptortilla in met olijfolie en legt de oliekant naar beneden, daar strooi je een laag geraspte kaas overheen. Dan leg je er een dikke laag gekruid gehakt op. Kruiden is heel simpel met wat peper, zout en gehaktkruiden of mexicaanse kruiden. Op de gehakt komt weer een laag geraspte kaas en een wrap waarvan je de bovenkant insmeert met olijfolie. Je legt het geheel in een koekenpak en bakt het tot de wrap een mooie kleur heeft. Dan draai je hem om tot de andere kant er ook goed uitziet.
    Als het gehakt dan nog niet helemaal gebakken is of je maakt er nog één kan je de quesedilla in een voorverwarmde oven van 75 graden leggen om de gehakt te garen of de tortilla warm te houden.

    Lekker hierbij is een maissalade met avocado nachos: ijsbergsla en een blikje mais in een bak gooien. Een avocado doormidden snijden en de ene helft snij je in blokjes, de andere helft pureer je. Bij de gepureerde helft doe je wat zure room (Crème frêche), peper en als je ervan houdt een beetje knoflook. De blokjes en de dressing door de salade. Ik doe het nooit omdat ik het niet zo lekker vind, maar je kan er ook blokjes kaas door doen. Zet er een zak nacho chips bij en eet smakelijk (:


    "The worst things in life come free to us." -Ed Sheeran

    Howell schreef:
    (...)
    Een ander lekker recept zonder pasta is quesedilla's met gehakt.
    Je smeert een wraptortilla in met olijfolie en legt de oliekant naar beneden, daar strooi je een laag geraspte kaas overheen. Dan leg je er een dikke laag gekruid gehakt op. Kruiden is heel simpel met wat peper, zout en gehaktkruiden of mexicaanse kruiden. Op de gehakt komt weer een laag geraspte kaas en een wrap waarvan je de bovenkant insmeert met olijfolie. Je legt het geheel in een koekenpak en bakt het tot de wrap een mooie kleur heeft. Dan draai je hem om tot de andere kant er ook goed uitziet.
    Als het gehakt dan nog niet helemaal gebakken is of je maakt er nog één kan je de quesedilla in een voorverwarmde oven van 75 graden leggen om de gehakt te garen of de tortilla warm te houden.

    Lekker hierbij is een maissalade met avocado nachos: ijsbergsla en een blikje mais in een bak gooien. Een avocado doormidden snijden en de ene helft snij je in blokjes, de andere helft pureer je. Bij de gepureerde helft doe je wat zure room (Crème frêche), peper en als je ervan houdt een beetje knoflook. De blokjes en de dressing door de salade. Ik doe het nooit omdat ik het niet zo lekker vind, maar je kan er ook blokjes kaas door doen. Zet er een zak nacho chips bij en eet smakelijk (:


    Quesedilla's zijn zoo lekker! Ik maak soms gewoon tortilla's met kaas erin in de koekenpan. Gehakt heb ik er nog nooit ingedaand(als je geen zin hebt om het in de oven te doen kun je de gehakt ook gewoon in de koekenpan garen).

    Maissalade ken ik niet, dat lijkt me lekker!


    waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

    Wokkeltjes met spinazie, spekjes en een half pakje boursin lievelingseten *O*


    Shit happens but pee happens a lot more.