• Na een hele lange tijd ben ik er dus net achter gekomen dat mijn nichtje zwaar depressief is. Ze heeft me veel verteldt wat ik nu niet de wijde wereld in ga gooien, maar het is zeer erg. Ik probeer haar zo goed mogelijk te helpen, maar ik wil haar helpen door het tegen mijn moeder te vertellen waardoor die het aan haar moeder gaat vertellen. Ik wil namelijk dat het ophoud, maar zij wilt er zelf uitkomen.
    Maar wat moet ik nu doen?
    Vertellen of zwijgen en haar haar gang te laten gaan...
    Ik weet me echt geen raad, ik maak me echt enorm zorgen om haar dat ik hier gewoon om zit te huilen nu.
    Alleen ik, mijn zusje en volgens mij een paar vriendinnen weten dit. Die vriendinnen doen gewoon helemaal niks, dus neem ik de verantwoordelijkheid maar op me.

    [ bericht aangepast op 30 nov 2012 - 19:31 ]


    "It takes ten times as long to put yourself back together as it does to fall apart."

    Ik weet het ook niet meer, waarom heeft ze dit nooit verteld aan ons?<3


    •*• Lululu •*•

    Misschien is het beter dat je het wel verteld. Alles lukt altijd beter als je niet alleen bent, dus zoiets ook.


    "Do not be angry with the rain; it simply does not know how to fall upwards.” - Vladimir Nabokov

    Morrowind schreef:
    Misschien is het beter dat je het wel verteld. Alles lukt altijd beter als je niet alleen bent, dus zoiets ook.

    Maar we weten het niet, misschoen doet ze dit om aandacht te krijgen..


    •*• Lululu •*•

    Oei, ik snap je dilemma. Ik ben zelf ook een tijdje ver heen geweest, en ik heb mijn eigen knop om kunnen draaien. Dat ik dat zelf gedaan heb en daar geen (professionele) hulp bij heb gehad, daar ben ik nu heel blij om. Maar ik kan me ook voorstellen dat het in sommige gevallen het veel beter is hulp te krijgen. Ik ken iemand die uiteindelijk een jaar is opgenomen om over al haar psychische problemen heen te komen, omdat ze alles zolang in zich hield dat het alleen maar erger wordt. Dus misschien is het wel verstandig om het aan je moeder te vertellen. Haar moeder kan haar niet dwingen hulp te zoeken, maar misschien is het wel goed op het punt dat ze dan in elk geval de kans krijgt er voor haar dochter te zijn en te steunen.


    "They say that we're dreaming too big, I say that this town's too small."

    vertellen aan je moeder1 had ik latst ook met mijn zusje9ze was niet depressief0 maar ze vertelde iets dat net geheim kon blijven, later is het opgelosten het was voor haar eigen bestwil! ik denk dat je nicht dat later ook zal begrijpen


    If you can dream it, you can do it&#10084;&#65039;

    Ze heeft mij in vertrouwen genomen, niet voor niks. Ik snap dat het moeilijk is voor haar, dus we hebben samen iets afgesproken. Ik neem morgen de trein naar haar toe en ik zorg dat ze met haar moeder gaat praten. Ze heeft mij laten weten dat ze dit wil, maar niet durft. Helaas woont ze bijna 200km verder op, anders was ik daar nu al geweest.:c
    Bedankt voor jullie reacties!<3


    "It takes ten times as long to put yourself back together as it does to fall apart."

    Memoria schreef:
    Ze heeft mij in vertrouwen genomen, niet voor niks. Ik snap dat het moeilijk is voor haar, dus we hebben samen iets afgesproken. Ik neem morgen de trein naar haar toe en ik zorg dat ze met haar moeder gaat praten. Ze heeft mij laten weten dat ze dit wil, maar niet durft. Helaas woont ze bijna 200km verder op, anders was ik daar nu al geweest.:c
    Bedankt voor jullie reacties!<3

    Ik ga mee:Y)


    •*• Lululu •*•

    Ik wil niet extreem lullig zijn, maar ik kan me niet voorstellen dat ze extreem depressief is en dat haar moeder daar niets vanaf weet. D:


    everything, in time

    Anguish schreef:
    Ik wil niet extreem lullig zijn, maar ik kan me niet voorstellen dat ze extreem depressief is en dat haar moeder daar niets vanaf weet. D:

    + het is niet aan jou om je ermee te bemoeien, haar moeder zal haar daar zelf ook wel mee kunnen helpen en zij heeft het jou in vertrouwen verteld.


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Jullie hebben alle twee gelijk, maar ze heeft me opgebeld op aan mij te vragen of ik haar wil komen helpen. Verder bemoei ik me er ook helemaal niet meer mee, maar ik heb haar iemand gegeven bij wie ze altijd terecht kan.


    "It takes ten times as long to put yourself back together as it does to fall apart."

    Dat is geen bewijs. Depressie is een serieuze ziekte en moet worden gediagnostiseerd door een dokter. Depressie is absoluut geen zelfdiagnose.


    everything, in time

    Anguish schreef:
    Ik wil niet extreem lullig zijn, maar ik kan me niet voorstellen dat ze extreem depressief is en dat haar moeder daar niets vanaf weet. D:


    Dan vrees ik dat je niet veel depressieve mensen kent. Of, dat je ze wel kent maar het niet door hebt. Depressie is een probleem dat niet altijd zichtbaar of merkbaar is en veel mensen houden het voor zich.


    quidquid excusatio prandium pro

    --> Slotje op aanvraag,


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.