• Love you so much















    UBER CUTENESS

    [ bericht aangepast op 4 dec 2012 - 22:29 ]


    Ik neem even afstand van Quizlet, sorry. Ik stop met alle RPG's.

    Deze persoon wordt mede mogelijk gemaakt door pepernoten. Want pepernoten zijn voedsel en zonder voedsel ga ik dood.


    Say you love me, and the silence will set you free.

    musicsmylife schreef:
    Deze persoon wordt mede mogelijk gemaakt door pepernoten. Want pepernoten zijn voedsel en zonder voedsel ga ik dood.

    Laat eens een foto zien van pepernoten.


    "The worst things in life come free to us." -Ed Sheeran

    Nikki, kalm blijven als... je weet wel...


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    IK BEN KLAAR MET LEREN

    NU BIOLOGIE NOG HERHALEN

    SLAAPWEL


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    [center]


    Een pepernoot is een snoepgoed dat vaak met Sinterklaas wordt gegeten en van roggemeel gemengd met een beetje anijs wordt gemaakt. Pepernoten worden van hetzelfde deeg gemaakt als taai-taai.
    De gebruikelijke wijze van opdienen is dat men de pepernoten door de kamer strooit, zodat de kinderen ze kunnen opzoeken. De strooiende arm wijst terug op het oude symbool van vruchtbaarheid, op de boer die zijn akker met zaad bestrooit. Van oudsher werd dit vruchtbaarheidsritueel begin december uitgevoerd, een beetje te vergelijken met het strooien van rijst of confetti, hetgeen tegenwoordig vaak op bruiloften gebeurt.
    Vroeger werden de pepernoten met muntstukken gemengd, tegenwoordig met suikergoed. Het strooien met munten stamt van een oude legende waarbij de heilige Sint Nicolaas drie jonge meisjes tegenkwam, wier vader de bruidsschat niet kon betalen en zijn dochters dwong om de prostitutie in te gaan. Sint Nicolaas wierp ze toen een hoeveelheid munten toe, waarmee ze alsnog hun bruidsschat konden betalen.
    Kruidnoten

    Pepernoten worden vaak verward met kruidnoten, zodat het inmiddels correct is om kruidnoten pepernoten te noemen. Kruidnoten zijn echter veel harder en van een ander soort deeg gemaakt. Kruidnoten worden gemaakt met speculaaskruiden, de smaak lijkt daarom meer op speculaas
    Op 28 november 2012 wordt de grootste pepernoot van Nederland gepresenteerd bij Hartog's bakkerij in Amsterdam.


    Say you love me, and the silence will set you free.

    musicsmylife schreef:
    [center]


    Een pepernoot is een snoepgoed dat vaak met Sinterklaas wordt gegeten en van roggemeel gemengd met een beetje anijs wordt gemaakt. Pepernoten worden van hetzelfde deeg gemaakt als taai-taai.
    De gebruikelijke wijze van opdienen is dat men de pepernoten door de kamer strooit, zodat de kinderen ze kunnen opzoeken. De strooiende arm wijst terug op het oude symbool van vruchtbaarheid, op de boer die zijn akker met zaad bestrooit. Van oudsher werd dit vruchtbaarheidsritueel begin december uitgevoerd, een beetje te vergelijken met het strooien van rijst of confetti, hetgeen tegenwoordig vaak op bruiloften gebeurt.
    Vroeger werden de pepernoten met muntstukken gemengd, tegenwoordig met suikergoed. Het strooien met munten stamt van een oude legende waarbij de heilige Sint Nicolaas drie jonge meisjes tegenkwam, wier vader de bruidsschat niet kon betalen en zijn dochters dwong om de prostitutie in te gaan. Sint Nicolaas wierp ze toen een hoeveelheid munten toe, waarmee ze alsnog hun bruidsschat konden betalen.
    Kruidnoten

    Pepernoten worden vaak verward met kruidnoten, zodat het inmiddels correct is om kruidnoten pepernoten te noemen. Kruidnoten zijn echter veel harder en van een ander soort deeg gemaakt. Kruidnoten worden gemaakt met speculaaskruiden, de smaak lijkt daarom meer op speculaas
    Op 28 november 2012 wordt de grootste pepernoot van Nederland gepresenteerd bij Hartog's bakkerij in Amsterdam.

    En toch vind ik dat kruidnoten kruidnoten zijn en pepernoten pepernoten zijn.


    "The worst things in life come free to us." -Ed Sheeran

    Mirana schreef:
    Nikki, kalm blijven als... je weet wel...

    Ik blijf kalm. Ik probeer de mensheid slechts iets bij te leren.


    "The worst things in life come free to us." -Ed Sheeran

    Sinterklaas vieren was freaking awesome. ;p
    En nu ga ik naar bed. ^^


    You always have a choice in life, it's sometimes just

    Howell schreef:
    (...)
    Ik blijf kalm. Ik probeer de mensheid slechts iets bij te leren.


    Je hebt wel gelijk ;)


    Ik neem even afstand van Quizlet, sorry. Ik stop met alle RPG's.

    Sneeuw *O*


    Ik neem even afstand van Quizlet, sorry. Ik stop met alle RPG's.

    Ik wil zooo graag thuisblijven vandaag


    Say you love me, and the silence will set you free.

    IK HAAT MIJN SCHOOL WOHOOOOOOO. IK HEB EERSTE UUR VRIJ EN WAS OP SCHOOL NU BEN IK WEER THUIS. EN MIJN GODVERSE MENTOR HEEFT MIJ ALS ENIGE GEEN MAIL GESTUURD! IK HAAT HEM VIEZE KUT EIKEL SERIEUS IK GA ECHT KLAGEN STRAKS LADJSLFKJSDKLGFJALSDKFJSDLGKJWS GFVKL

    [ bericht aangepast op 6 dec 2012 - 9:02 ]


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    Dus, ik moet nu weer door de kou naar school. Fantastisch, not. -____-


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    Nu zit ik in de les economie, hoe leuk. :')


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    HELLO..


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.