• Ik ben er dus zonet achter gekomen dat ik zeker weten verschrikkelijk ben in Sinterklaasgedichten maken.... Nu dacht ik: op Quizlet zitten héél wat creatieve mensen die vast wel kunnen dichten, dus ik vraag hier wat hulp! Omdat het natuurlijk lastig is om wat voor iemand te verzinnen die je niet kent, heb ik hieronder al een stuk klaar, dingen die ik er misschien in wil hebben en wat informatie. Als je helpt: alvast bedankt!

    Over Tobias (degen op m'n lootje):
    • Z'n lootje bestond uit de wensen: ''Melk chocola, melk chocola, niks anders!''
    • Hij voetbalt, hij is keeper.
    • Zijn favoriete voetbalclub is PSV.
    • Vorig jaar had ik ook zijn lootje.
    • ...

    Wat moet er in het gedicht komen:
    Omdat het de bedoeling is hem te pesten met de voetbalclub Ajax, moeten de letters A J A X in het gedicht voorkomen in een woord. A J A heb ik al wel in een paar regels, maar een X is wat lastiger. Voor de rest heb ik niet echt ''eisen''.

    Het begin:

    Beste Tobias,

    De Sint die baalde wel dit jaar,
    Hoe kreeg hij het voor elkaar.
    Hetzelfde lootje als vorige keer,
    Met precies dezelfde wensen weer.
    Ditmaal stond er chocola, niks anders dan dat,
    En de Sint zich maar afvragen, is hij dat nu nog niet zat?


    Wij maken géén suprises, dus er hoeft niets van een uitleg daarbij in het gedicht te zitten!


    Just keep your head up. Stick on the ice.

    Eh, sinterklaas is toch al geweest?


    quidquid excusatio prandium pro

    RainbowDash schreef:
    Eh, sinterklaas is toch al geweest?


    Klopt, maar wij vieren het vanavond, omdat wij op school er geen vrij meer voor krijgen. En mijn mentrix wilde nogal graag Sinterklaas vieren, dus deden we het maar tijdens de klassenavond, haha.


    Just keep your head up. Stick on the ice.

    Dit misschien?


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."