• Om ziek te zijn tijdens de examens? Volgende week beginnen mijn allereerste examens, maar nu is het probleem dat ik me verschrikkelijk voel, hoofdpijn, buikpijn en vooral keelpijn, ik ben dus baneg dat ik het niet ga halen tegen de examens, maar is het dan heel erg om (een paar) dag(en) te missen?


    Some people are so poor, that the only thing they have is money.

    Mallory schreef:
    (...)Der halfjaar volgens mij..
    Volgens mij niet echt, ze tellen misschien 25 procent mee( de eerste examens)
    De tweede is voor het eindrapport(:
    Denk ik, tenminste :')


    Maaaar in Nederland houden examens toetsen in die bepalen of je je diploma haalt of niet en deze worden pas gegeven vanaf de vierde klas (as far as I know). Ik kan me niet voorstellen dat in Belgie kinderen dat al op hun twaalfde doen x]. Zijn het niet gewoon proefwerken/toetsen die bepalen of je overgaat of niet?


    i put the fun in funeral

    Ik zou meedoen als het kan. Je moet sowieso herexamens maken voor de belangrijkste vakken, toch bij mij op school.
    Trouwens, ik weet niet voor de anderen of ze meetellen voor je eindtotaal, maar ik weet enkel dat je op het eind van elk trimester examens krijgt en je daar dan een apart rapport voor hebt ;p

    Probeer ze mee te doen, als je kan.
    Je punten gaan misschien wel een stuk lager zijn, maar da's met een reden. En geloof me als ik zeg dat het je een hoop miserie bespaart (geen medisch attest moeten indienen, geen inhaalexamens, niet moeten leren terwijl de anderen al vrij hebben)


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Je moet dan gewoon inhaalexamens doen.


    Il vaut mieux vivre avec des remords qu'avec des regrets.

    Eh, ja.
    Bij ons moet je, zelfs voor een halve dag, een doktersattest hebben. Verder moet je je examen dan inhalen in de vakantie, wat zowel in je voordeel als in je nadeel kan werken. Sommige leerkrachten maken inhaaltoetsen/herexamens veel moeilijker. Dit is dan geen herexamen, maar volgens mij krijg je niet hetzelfde examen als je jaargenoten dan.


    Has no one told you she's not breathing?

    Audacity schreef:
    (...)

    Maaaar in Nederland houden examens toetsen in die bepalen of je je diploma haalt of niet en deze worden pas gegeven vanaf de vierde klas (as far as I know). Ik kan me niet voorstellen dat in Belgie kinderen dat al op hun twaalfde doen x]. Zijn het niet gewoon proefwerken/toetsen die bepalen of je overgaat of niet?

    Neen. Middelbaar = examens.
    Het soort onderwijs geeft wel verschil. In het GO-onderwijs heb je al vanaf het eerste van al je vakken examens. In het Katholiek onderwijs (of toch hier, of het overal is weet ik niet) heb je in de eerste graad examens van de hoofdvakken, pas in de derde graad van alle vakken. Het hangt ook af van school tot school of je twee of drie keer per jaar examens hebt.


    Has no one told you she's not breathing?

    Bedankt voor de tips, ik ga me sterk proberen houden & jep, ik heb examens van Wikskunde, Frans, Nederlands, Geschiedenis, Godsdienst, Latijn, Aardrijkskunde en Natuurwetenschappen

    [ bericht aangepast op 6 dec 2012 - 17:22 ]


    Some people are so poor, that the only thing they have is money.

    Bij ons op school zou je het niet moeten flikken.
    Als wij ziek zijn bij een tentamen (tenminste, ik denk dat je dat bedoelt) en dus niet opdagen, vervalt er een herkansing.
    Ik zou als ik jou was gewoon nog eens goed in het regelement kijken of aan een leraar advies vragen. :')

    EDIT: Never mind, ik zie nu pas dat je al tot een conclusie was gekomen ;3

    [ bericht aangepast op 6 dec 2012 - 17:34 ]


    Tell me about it, stud.

    LaJoie schreef:
    (...)
    Neen. Middelbaar = examens.
    Het soort onderwijs geeft wel verschil. In het GO-onderwijs heb je al vanaf het eerste van al je vakken examens. In het Katholiek onderwijs (of toch hier, of het overal is weet ik niet) heb je in de eerste graad examens van de hoofdvakken, pas in de derde graad van alle vakken. Het hangt ook af van school tot school of je twee of drie keer per jaar examens hebt.


    Ik heb lekker examens van alle vakken. :c (tweede graad)
    Maar veel beterschap! Hopelijk ben je genezen tegen dan. (:


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.