• Ik wil echt dolgraag op kamers, maar ik vraag me af hoe duur zoiets allemaal is. :')
    Vanaf mijn geboorte is er voor mij gespaard en sinds een aantal jaar spaar ik ook zelf. Hiermee heb ik heel wat gespaard, ik ga niet zeggen wat het precies is. Het is in ieder geval boven de 5000 euro. Ik ben alleen benieuwd of dat genoeg is om drie, vier jaar op kamers te gaan?
    Misschien vraag ik nu wel echt iets belachelijks, maar mijn ouders zorgen ervoor dat ik bar weinig van af weet van die geldzaken.

    Hoeveel euro ben je per jaar kwijt aan een kamer, gas/elektra/water, eten en onderhoud?

    En hoeveel stufi krijgen jullie? Alsjeblieft, ik wil graag weten hoe alles in elkaar steekt zodat ik volgend jaar goed voorbereid op kamers kan gaan.


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Ligt eraan hoeveel geld je krijgt.
    Je basisbeurs uitwonend is sowieso 266 euro. Je kan tot maximaal 520 euro gaan met de aanvullende beurs, als je ouders niet veel verdienen.
    De kamerhuur ligt aan de stad.
    Ik zit in Deventer, en ik ben 373 euro per maand kwijt aan huur (incl gas, water en licht). Mensen die ik ken wonen in Leiden, hebben 18m2 en betalen 300 euro per maand.
    Ik heb per week 40 euro, wat 160 per maand maakt. Daarvan eet ik, en haal ik dingen voor in huis.
    Ik heb per maand zo'n 140 euro over van mn stufi, waarvan ik dus extra dingen doe, zoals kleding kopen en dat soort dingen.

    Ik wil het je wel allemaal uitleggen en als je vragen hebt mag je me altijd aanspreken.
    Ik ben dit jaar op kamers gegaan dus ik weet alles nog (:


    Aye, brother! 4 8 15 16 23 42

    Genius schreef:
    (...)
    Laat me dan maar even zien waar in Groningen je voor zo weinig geld een kamer kan krijgen. :Y)


    Een klasgenootje van mij had er een toen ze daar nog studeeerde :)


    SLOAN.

    SICKENING schreef:
    Voor een klein flutkamertje met gedeelde badkamer en keuken ben je best veel kwijt deze dagen. 75 euro studiefinanciering krijg ik per maand. Ik leef nog bij mijn ouders, waar ik gratis leef. (:

    Dat is 't 'm dus. Mijn moeder en ik hebben altijd ruzie en dat nu al vanaf dat ik kon praten. We botsen altijd en ik wil gewoon het huis uit, anders word ik knettergek. Zoals het er nu uitziet krijg ik dan rond de 470 euro per maand, wat mij wel fair lijkt. Het liefst zou ik thuis willen blijven wonen, maar goed. Ik ben als ik op kamers ga twintig, dus hopelijk kan ik dan in de zomervakamtie heel veel werken.


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Barnabas schreef:
    (...)
    Dat is 't 'm dus. Mijn moeder en ik hebben altijd ruzie en dat nu al vanaf dat ik kon praten. We botsen altijd en ik wil gewoon het huis uit, anders word ik knettergek. Zoals het er nu uitziet krijg ik dan rond de 470 euro per maand, wat mij wel fair lijkt. Het liefst zou ik thuis willen blijven wonen, maar goed. Ik ben als ik op kamers ga twintig, dus hopelijk kan ik dan in de zomervakamtie heel veel werken.
    Ik bots juist heel erg met mijn vader, maar heb besloten om het nog een paar jaar te slikken tot ik genoeg geld heb om met mijn vriend samen te gaan wonen. Een kwestie van geduld.


    (USER WAS BANNED FOR THIS POST)

    Uhm op de studentencampus bij ons was je zo'n 350 kwijt voor huur, gas, elektriciteit en wifi. Dan heb je een kamer, een gedeelde badkamer en keuken. Als je op een MBO/HBO zit kun je ook even op die informatieborden op school kijken als je die hebt, daar staan regelmatig deals op van kamers die aangeboden worden + ruimte en prijs. Ik weet niet of je iemand hebt om mee samen te wonen, maar anders is 't misschien een idee om daarnaar te zoeken zodat 't allemaal wat meer te betalen is.


    No growth of the heart is ever a waste

    Kamers zijn waanzinnig duur. 400+ euro per maand.


    quidquid excusatio prandium pro

    RainbowDash schreef:
    Kamers zijn waanzinnig duur. 400+ euro per maand.

    In Groningen iets goedkoper, rond de 300 euro ongeveer. Feit blijft wel dat het heel erg duur is. :')


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Barnabas schreef:
    (...)
    In Groningen iets goedkoper, rond de 300 euro ongeveer. Feit blijft wel dat het heel erg duur is. :')


    300 euro voor een kamer of 300 euro voor een kast? Voor 280 euro heb je hier 7 vierkante meter. Komt wel nog water stroom etcetera bij. en internet.


    quidquid excusatio prandium pro

    RainbowDash schreef:
    (...)

    300 euro voor een kamer of 300 euro voor een kast? Voor 280 euro heb je hier 7 vierkante meter. Komt wel nog water stroom etcetera bij. en internet.

    In Groningen kun je dan wel 16 à 18 vierkante meter krijgen. Zonet een aantal kamers gevonden inclusief water/gas/stroom onder de 350 euro.


    "Well, well. Look who we've got here!"

    weet iemand iets in A'dam ? (:


    ' So many books, so little time ' ~ Frank Zappa

    RStylinson schreef:
    weet iemand iets in A'dam ? (:


    A'dam is een van de duurste plekken :')
    Een aantal vriendinnen betalen 470+ voor tien keer niks :')


    To infinity and beyond •

    Ik betaal 365 euro per maand (tienmaandencontract) in Brussel. Mijn kamer is ongeveer 24 vierkante meter, maar het is wel een oud gebouw. Brussel is nu eenmaal een dure stad om op kamers/kot te gaan. Per week moet je toch minstens 25 euro rekenen voor eten enz. 5000 euro is goed voor één jaar, zeker niet voor vier jaren.

    Ik ben deze zomervakantie veel gaan werken en betaal 3000 euro zelf. Dus ik raad je aan om een goede vakantiejob te vinden.

    [ bericht aangepast op 16 dec 2012 - 11:56 ]


    If we had not a soul, music would have created it.

    Oh, dit wil ik ook weten. Maar o mijn god, meer dan 5000 euro, dat is toch wel veel?
    Ik heb echt niet zo veel.... Zonder dat kun je toch ook best op kamers?


    Aan niets denken is ook denken.

    Je zou je stufi dus kunnen gebruiken voor je huur en dan dat spaargeld voor alle dingen die je nodig hebt + noodpotje (:


    If I die young, send me away with the words of a lovesong.