• Ik ben van plan om binnenkort met een nieuwe story te beginnen, maar ik ben er nog niet uit in welke tijd of vanuit welke persoon ik ga schrijven. Nu dus mijn vraag wat jullie het fijnste vinden om te lezen.

    Even een random zin bedenken...

    Situatie 1: Ik loop door de afgelegen straat en vraag me af waar iedereen in hemelsnaam uithangt. (eerste persoon, tegenwoordige tijd)
    Situatie 2: Ik liep door de afgelegen straat en vroeg me af waar iedereen in hemelsnaam uithing. (eerste persoon, verleden tijd)
    Situatie 3: Ze loopt door de afgelegen straat en vraagt zich af waar iedereen in hemelsnaam uithangt. (derde persoon, tegenwoordige tijd)
    Situatie 4: Ze liep door de afgelegen straat en vroeg zich af waar iedereen in hemelsnaam uithing. (derde persoon, verleden tijd)

    Ik vind het fijn om in alle 4 de vormen te schrijven, dus voor mij maakt het niets uit (: ik laat dus even de lezer bepalen (bloos)


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Emrys schreef:
    Situatie 2 en vier. Om de een of andere reden vind ik het altijd heel irritant om in de tegenwoordige tijd te lezen.


    "Yes, that was a banana. No one expects the banana!"

    Emrys schreef:
    Situatie 2 en vier. Om de een of andere reden vind ik het altijd heel irritant om in de tegenwoordige tijd te lezen.

    +De ik persoon vind ik alleen fijn als iemand gebruik maakt van gedachten. Anders liever 4 (:

    [ bericht aangepast op 14 dec 2012 - 14:28 ]


    Shit happens but pee happens a lot more.

    Ik heb je zinnen niet eens gelezen, maar dat komt omdat ik zoiezo mijn voorkeur heb betreft schrijven en lezen :'D
    Voor mij is dat effectief altijd de hij/zij vorm (derde persoon dus) - verleden tijd. Soms heb ik een enkele uitzondering in m'n eigen schrijven, maar dat gebeurd maar zelden.
    Ik zou dus persoonlijk voor 4 kiezen.


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Dumbledore schreef:
    2 of 4. Verleden tijd vind ik altijd fijn lezen!


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    één!


    You can't buy happiness, but you can buy books, and that's kind of the same thing

    2 of 4, ik heb het niet zo op tegenwoordige tijd. Zowel niet om te lezen als om in te schrijven.

    [ bericht aangepast op 14 dec 2012 - 15:25 ]


    I believe in imagination, because what I can't see is infinitely more important than what I can see.

    1 of 2


    Miep

    230710 schreef:
    2. (:


    "Do not be angry with the rain; it simply does not know how to fall upwards.” - Vladimir Nabokov

    Situatie 2, eerste persoon verleden tijd.


    Bad decisions make good stories.