• Omdat Percy en Oliver een eigen plek nodig hadden op Q. :9~

    Wat is Perciver?
    Perciver is de shipnaam voor Percy Weasley en Oliver Wood uit de Harry Potter verhalen.

    Topic 1
    Topic 2
    Topic 3



    Users die Perciver shippen
    Square
    Boromir
    Gancanagh
    Escritura
    xNymphadora
    Wood
    Spotgaai
    xxmarithxx
    Emrys
    Streetlord
    Hiddlesworth
    Florreke
    Junah
    Wiarda
    Ahern
    Tempesta
    Solera
    Patattie
    Lilia
    Glisseo
    Cresseyde
    Sonnet
    Seaver
    Creativity
    RStylinson
    Perciver
    SPECS
    Naamswijzigingen doorgeven wordt gewaardeerd.

    Perciver stories op Q
    Masquerade van Boromir
    Chocolate van Boromir
    Things to understand and things to not understand [One Shots] van Boromir
    Quaffles & Freckles van Wiarda
    ~ Perciver [one-shot] van Gancanagh
    The Forseeing van Gancanagh
    Group Assignment van Sonnet
    Olivers Obsession van Sonnet
    Tutoring van Junah
    Loves From Barcelona van Florreke
    Quidditch match van Emrys
    Heart of Gold van Square
    Four weddings and another one van Square
    He's not my Boyfriend van Square
    Oliver's favourite Colour van Square
    Glasses, Books & a lot of Quidditch [one-shots] van Square
    From A to Z [alphabet drabbles] [EN] [NL] van Square
    Breaking the Stereotype (and a few Hearts) van Square
    The Art of Proposing van Square
    Hello Minister, did I mention I'm resigning? van Square
    Fout - Opdracht 2 Writing Competition PercyWood van Square
    Keep me safe tonight van Square
    Every Perciver AU you (n)ever wanted van Square
    Olismaug van Square
    You bug me van Square

    Perciver fanart van Q'ers
    Perciver Snogging van Boromir
    Perciver Characters van Boromir
    Perciver United van Boromir
    Golden Snitch van Boromir
    Just Kiss the Boy van Sonnet
    Naamloze Perciverness van Sonnet
    Perciver Fact #1 van Gancanagh
    Perciver in blue van Square
    Try to be a Rainbow van Square
    Perciver note van Square
    P&O van Square
    "Perce, je bent een engel." van Square
    Percy Weasley van Square
    Let's Fly van Square
    Vote Percy van Square
    Happy Birthday van Square
    Perciver verovert Quizlet van Square
    Rain van Square
    Rainbows & unicorns van Square
    Perciver note 2 A & B van Square
    Oliver Wood van Square

    Polls op Q
    Oliver Wood? van Square
    Percy Weasley is... van Square
    Hoe heb jij Perciver leren kennen? van Square

    Quizzen op Q
    De Grote Perciver Quiz van Junah

    Anders / Buiten Q (fanfics, blogs en fanfic recs)
    Percy, Oliver & Perciver videos - Lijst
    Preparing - Fic van Boromir op AO3
    Books and Broomsticks - Fic van Perciver op Wattpad
    Perciveriscanon.tumblr.com - Blog van Square
    Perciverfanficrecs.tumblr.com - Fic rec blog van Square
    Percywood.tumblr.com - Blog van Boromir
    Oliverandpercy.tumblr.com - Blog
    Percyoliver.pbworks.com - Master List met meer dan 650 fics (laatst bijgewerkt in 2007)
    Weasleys-wood.livejournal.com - Perciver LiveJournal Community
    Zoekopdracht op fanfiction.net - Alle HP fanfic op FF.net met als personages Percy en Oliver


    Als je ergens nog een aanvulling op hebt of zelf ook een Percivershipper bent,
    laat het dan even weten zodat ik de lijsten bij kan werken. ^^




    Tekening door Tyusiu op Deviantart
    Gif door We-reidentical op Tumblr


    [ bericht aangepast op 26 jan 2013 - 23:24 ]


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan


    So this is what he went to do after his Quidditch carreer...


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Boromir schreef:

    So this is what he went to do after his Quidditch carreer...


    Nee joh, hij is in de film business gestapt en genomineerd voor een BAFTA. :'D


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    (...)

    Nee joh, hij is in de film business gestapt en genomineerd voor een BAFTA. :'D

    Of gewoon allebei :')

    Er is trouwens iemand op Tumblr die er heilig in is overtuigd dat Percy een meisje is, je moet om dat te ontdekken 'tussen de regels lezen'. Het kan aan mij liggen, maar ik heb dat nergens gezien, ook niet als ik 'tussen de regels' lees. Dus ik vroeg om argumenten, krijg ik een schouderophalend mannetje terug. Ik reageer met dat het geen argumenten zijn en dat ze nu niet bepaald haar kant verdedigt, krijg ik terug 'Stop. Just stop.' Well, she wouldn't do well in a debate...


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Boromir schreef:
    (...)
    Of gewoon allebei :')

    Er is trouwens iemand op Tumblr die er heilig in is overtuigd dat Percy een meisje is, je moet om dat te ontdekken 'tussen de regels lezen'. Het kan aan mij liggen, maar ik heb dat nergens gezien, ook niet als ik 'tussen de regels' lees. Dus ik vroeg om argumenten, krijg ik een schouderophalend mannetje terug. Ik reageer met dat het geen argumenten zijn en dat ze nu niet bepaald haar kant verdedigt, krijg ik terug 'Stop. Just stop.' Well, she wouldn't do well in a debate...


    Haha, dan is hij dus Quidditch superster, zanger, cinematograaf én Percy's First Lady Husband en eventueel ook nog vader of eigenaar van vijf honden. Hij krijgt op deze manier wel een behoorlijke carrière. :'D

    Dat is die troller weer, neem ik aan. Dat soort mensen kun je het beste gewoon negeren, want daar krijg je toch geen zinnig woord uit. En tja, als er iemand is die er gelukkig van wordt om overal te verkondigen dat Percy een meisje is, dan moet hij/zij dat naar mijn mening vooral doen, zo lang ze mij er verder maar niet mee lastig vallen. :')

    [ bericht aangepast op 31 jan 2013 - 19:26 ]


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ik heb nu zo'n 8000 woorden voor dat andere lange Perciver verhaal, maar het wordt onderhand tijd dat ik eens een titel kies. Ik begrijp zelf natuurlijk wel over welk verhaal ik het heb als ik het in mijn hoofd gewoon Het Verhaal noem, maar het begint nogal verwarrend te worden dat alle bestanden op mijn computer en alle notities op mijn iPod en losse papiertjes die door mijn kamer zwerven een andere (of gewoon helemaal geen) naam hebben. Pfft, ik ben hier niet goed in. (no_chears)

    Anyway, ik kan natuurlijk niet van jullie verwachten dat jullie opeens met de perfecte naam komen voor een verhaal waarvan jullie geen flauw idee hebben waar het eigenlijk precies over gaat, maar ik vroeg me af hoe jullie op goede titels komen. Meestal passen de mijne namelijk achteraf niet meer bij het verhaal dat ik heb geschreven, dus daar moet ik eens iets aan gaan doen. :')


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    Ik heb nu zo'n 8000 woorden voor dat andere lange Perciver verhaal, maar het wordt onderhand tijd dat ik eens een titel kies. Ik begrijp zelf natuurlijk wel over welk verhaal ik het heb als ik het in mijn hoofd gewoon Het Verhaal noem, maar het begint nogal verwarrend te worden dat alle bestanden op mijn computer en alle notities op mijn iPod en losse papiertjes die door mijn kamer zwerven een andere (of gewoon helemaal geen) naam hebben. Pfft, ik ben hier niet goed in. (no_chears)

    Anyway, ik kan natuurlijk niet van jullie verwachten dat jullie opeens met de perfecte naam komen voor een verhaal waarvan jullie geen flauw idee hebben waar het eigenlijk precies over gaat, maar ik vroeg me af hoe jullie op goede titels komen. Meestal passen de mijne namelijk achteraf niet meer bij het verhaal dat ik heb geschreven, dus daar moet ik eens iets aan gaan doen. :')

    Ha, dat doet me eraan denken dat ik na het schrijven van Fireflies mijn vaardigheid in het kiezen van titels uit ging lachen omdat het eigenlijk helemaal niet op het verhaal sloeg. Het sloeg in feite helemaal nergens op. :'D
    Maar goed, eigenlijk heb ik geen idee hoe ik op titels kom. Negen van de tien keer doe ik gewoon wat met de grootste gebeurtenis in het verhaal en komt er een soort van mismaakt titelfrutseltje uit, maar de overige één keer bestaat het gewoon, als een soort bliksemschicht die door je hoofd schiet en waar je meteen gewend aan raakt, zodat het vreemd aanvoelt als je dan nog andere opties ook maar overweegt om te gebruiken. Niet dat daar nou geweldige kunstwerken van komen, maar in dat geval is het in mijn ogen wel een heel speciaal titelfrutseltje, aangezien ik het dus niet meer kan veranderen zonder het gevoel te hebben dat ik het verhaal schade aandoe of zo. x)

    Maar van deze rare brabbelpraat ben je waarschijnlijk nog niet veel wijzer geworden, dus denk ik dat het nu tijd wordt om simpel samen te vatten dat ik niet titel. Ik kan niet titel. Ik probeer titel en ik faal titel.


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Wiarda schreef:
    (...)
    Ha, dat doet me eraan denken dat ik na het schrijven van Fireflies mijn vaardigheid in het kiezen van titels uit ging lachen omdat het eigenlijk helemaal niet op het verhaal sloeg. Het sloeg in feite helemaal nergens op. :'D
    Maar goed, eigenlijk heb ik geen idee hoe ik op titels kom. Negen van de tien keer doe ik gewoon wat met de grootste gebeurtenis in het verhaal en komt er een soort van mismaakt titelfrutseltje uit, maar de overige één keer bestaat het gewoon, als een soort bliksemschicht die door je hoofd schiet en waar je meteen gewend aan raakt, zodat het vreemd aanvoelt als je dan nog andere opties ook maar overweegt om te gebruiken. Niet dat daar nou geweldige kunstwerken van komen, maar in dat geval is het in mijn ogen wel een heel speciaal titelfrutseltje, aangezien ik het dus niet meer kan veranderen zonder het gevoel te hebben dat ik het verhaal schade aandoe of zo. x)

    Maar van deze rare brabbelpraat ben je waarschijnlijk nog niet veel wijzer geworden, dus denk ik dat het nu tijd wordt om simpel samen te vatten dat ik niet titel. Ik kan niet titel. Ik probeer titel en ik faal titel.


    Precies dat heb ik dus ook, exact zoals jij het beschrijft. Ik word hier inderdaad niet veel wijzer van, maar het is altijd fijn om te weten dat ik niet in mijn eentje faal. :'D

    Toch zijn titels helaas wel belangrijk, en omdat dit dus een verhaal is waar ik al best wel lang mee rondloop kan ik het niet zomaar een naam geven. Ik zoek eigenlijk een beetje zoiets als Heart of Gold - het past misschien niet perfect bij het verhaal, maar op zijn minst redelijk (er komt nog een stukje aan waarin het zo ongeveer letterlijk zal worden genoemd, en dat is een van de allereerste dingen die ik schreef). Bovendien is het niet enorm lang, het klinkt goed en als bonus kan het zelfs gemakkelijk worden afgekort. Ik kan me niet meer herinneren hoe ik toen op die titel ben gekomen, maar het was volgens mij een stuk minder ingewikkeld. D:
    De naam van het Word document waar ik op dit moment het nieuwe verhaal in typ is Life's a lot like Quidditch, en daarvoor was het I think that maybe perhaps I might love you, maar dat is allebei verschrikkelijk lang. Als het verhaal nou echt een plot had zou ik daar misschien iets mee kunnen, maar het is eigenlijk gewoon pure fluff. Er gebeuren natuurlijk wel dingen, redelijk veel zelfs, maar er is niet echt één groot iets waar het naartoe loopt, behalve een happy end. Misschien moet ik maar gewoon iets stelen uit een nummer van de playlist die ik voor dit verhaal heb.
    Oeps, volgens mij is dit hele stuk alleen maar gezeur. Sorry. :x


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    Ik heb nu zo'n 8000 woorden voor dat andere lange Perciver verhaal, maar het wordt onderhand tijd dat ik eens een titel kies. Ik begrijp zelf natuurlijk wel over welk verhaal ik het heb als ik het in mijn hoofd gewoon Het Verhaal noem, maar het begint nogal verwarrend te worden dat alle bestanden op mijn computer en alle notities op mijn iPod en losse papiertjes die door mijn kamer zwerven een andere (of gewoon helemaal geen) naam hebben. Pfft, ik ben hier niet goed in. (no_chears)

    Anyway, ik kan natuurlijk niet van jullie verwachten dat jullie opeens met de perfecte naam komen voor een verhaal waarvan jullie geen flauw idee hebben waar het eigenlijk precies over gaat, maar ik vroeg me af hoe jullie op goede titels komen. Meestal passen de mijne namelijk achteraf niet meer bij het verhaal dat ik heb geschreven, dus daar moet ik eens iets aan gaan doen. :')


    1. S-N-O-G-G-I-N-G
    2. The Romantic Live of Perciver
    3. A Quidditch Star and A Minister of Magic (I know dat Percy geen minister is, maar het leek leuk :D)

    ^^ zijn een paar suggesties ^^

    Perciver schreef:
    (...)

    1. S-N-O-G-G-I-N-G
    2. The Romantic Live of Perciver
    3. A Quidditch Star and A Minister of Magic (I know dat Percy geen minister is, maar het leek leuk :D)

    ^^ zijn een paar suggesties ^^


    Haha, dankje. Ik denk niet dat het een van deze zal worden, maar vooral die eerste maakte me wel aan het lachen. :'D


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    *wacht rustig tot het twaalf uur is*
    Square, je kan je verhaal de volgende dingen noemen:
    1) Birthday
    2) Loving you
    3) Can't stand losing you
    4) Red and Gold (Gryffindor kleuren :3)
    5) Dreams
    6) Youth
    7) Sleepless nights
    8) Heart of the Lion
    9) L'amour
    10) Love potion

    [ bericht aangepast op 3 feb 2013 - 23:40 ]


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Boromir schreef:
    *wacht rustig tot het twaalf uur is*
    Square, je kan je verhaal de volgende dingen noemen:
    1) Birthday
    2) Loving you
    3) Can't stand losing you
    4) Red and Gold (Gryffindor kleuren :3)
    5) Dreams
    6) Youth
    7) Sleepless nights
    8) Heart of the Lion
    9) L'amour
    10) Love potion


    Wacht, wat? Ben je over een kwartier jarig? Ik heb het gevoel dat ik dat had moeten weten. ><

    Aaanyway, er zitten wel wat interessante dingen tussen. Heart of the Lion vind ik eigenlijk het leukst, maar dat lijkt wel heel veel op Heart of Gold. Ik zat zelf inmiddels te denken aan Chocolate Frogs & Strawberry Kisses, want daar kan ik wel iets mee in het verhaal zelf, maar ik weet het eigenlijk nog steeds niet.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    (...)

    Wacht, wat? Ben je over een kwartier jarig? Ik heb het gevoel dat ik dat had moeten weten. ><

    Aaanyway, er zitten wel wat interessante dingen tussen. Heart of the Lion vind ik eigenlijk het leukst, maar dat lijkt wel heel veel op Heart of Gold. Ik zat zelf inmiddels te denken aan Chocolate Frogs & Strawberry Kisses, want daar kan ik wel iets mee in het verhaal zelf, maar ik weet het eigenlijk nog steeds niet.

    6 minuten om precies te zijn en dan is Kim 17 jaartjes op deze wereldbol. (:
    Die is ook leuk ja. En dat had ik dus zelf ook al me Heart of Gold. Ik heb eigenlijk gewoon wat neer gezet x'D


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Boromir schreef:
    (...)
    6 minuten om precies te zijn en dan is Kim 17 jaartjes op deze wereldbol. (:
    Die is ook leuk ja. En dat had ik dus zelf ook al me Heart of Gold. Ik heb eigenlijk gewoon wat neer gezet x'D


    Happy birthday!

    Boromir schreef:
    (...)
    6 minuten om precies te zijn en dan is Kim 17 jaartjes op deze wereldbol. (:
    Die is ook leuk ja. En dat had ik dus zelf ook al me Heart of Gold. Ik heb eigenlijk gewoon wat neer gezet x'D


    Happee birthdae Harry Kim! *O*

    [ bericht aangepast op 4 feb 2013 - 21:21 ]


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Wiarda schreef:
    (...)


    Happee birthdae Harry Kim! *O*

    Lol x'D

    Bedankt allebei (:
    Ik heb nieuw abonnement gekregen van mijn ouders + plus lease mobiel. De mobiel moet over twee jaar zeg maar terug naar het bedrijf...

    [ bericht aangepast op 4 feb 2013 - 21:31 ]


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis