• Hello hello ^^

    Graag even een paar vaagjes beantwoorden c:

    Vindt je dat een verhaal een proloog moet hebben?

    &

    Hoe lang moet een hoofdstuk volgens jou zijn? Wat vindt je prettig om te lezen, hoe lang?

    Thank you als je even antwoordt (:

    [ bericht aangepast op 29 dec 2012 - 20:11 ]


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    Een verhaal moet niet per se een proloog hebben wat mij betreft. Ik vind hoofdstukken die niet tè lang zijn fijn om te lezen. (ongeveer 500-700 woorden)


    You are beautiful, you are love.

    Ik vind te lange hoofdstukken niet fijn lezen, maar te korte ook niet. Ongeveer 500 woorden vind ik wel genoeg.
    Een proloog hoeft niet per se van mij.


    26 - 02 - '16

    Eluveitie schreef:
    Ik vind te lange hoofdstukken niet fijn lezen, maar te korte ook niet. Ongeveer 500 woorden vind ik wel genoeg.
    Een proloog hoeft niet per se van mij.


    Sometimes your plans don't work out because God has better ones.

    Ik vind niet dat een verhaal een proloog moet hebben, maar het is wel handig als je een soort van inleidend beeld voor het verhaal wil vormen.
    Ik vind het fijn om een hoofdstuk te lezen van 700-1000 woorden. Iedere keer van die kleine stukjes vind ik niet prettig. Als ik dan net in het verhaal zit, heb ik het gevoel dat ik word onderbroken.


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.

    Ik vind een proloog alleen fijn als het echt nodig is: bijvoorbeeld als het een verhaal is dat zich in een hele andere wereld of tijd afspeelt.
    Ik vind woorden rond de 600/700 wel fijn. Dus niet te lang en niet te kort.


    Take risks and conquer your fears.

    Een proloog hoeft van mij niet perse. Hoofdstukken tussen de 500 en 800 woorden lezen fijn :Y)

    Ik vind korte hoofdstukken, die van 200-300 woorden, verschrikkelijk om te lezen. Zo kort D:
    Ik lees liever hoofdstukken van 600+ (:
    En een proloog is niet nodig, maar meestal doe je wel automatisch zoiets,
    je moet toch je verhaal op de een of andere manier inleiden.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Een proloog vind ik alleen leuk als het dingen duidelijker maakt of juist mensen interesseert door een mysterie dat zich voordoet in de proloog en dat het hele verhaal zich daar als het ware omheen vouwt. Ik vind het eigenlijk best wel stom als mensen personages voorstellen in de proloog. Dat is bijna zoiets als het verhaal schrijven gemakkelijker maken want dan hoef je hun personage eigenschappen niet uit te leggen in het verhaal en het doorheen te verweven zodat het niet klinkt als een spreekbeurt (cat)
    Hoofdstukken die net een hele pagina op mijn laptop kunnen vullen (dus het begin van de tekst helemaal bovenin je scherm, net onder het browserbalkje en het einde helemaal onderaan) zodat ik niet naar beneden hoef te scrollen om verder te lezen of wordt afgeleid door de bewegende smileys vind ik het fijnst om te lezen :Y)


    From these ashes, I will rise

    Endure schreef:
    Ik vind korte hoofdstukken, die van 200-300 woorden, verschrikkelijk om te lezen. Zo kort D:
    Ik lees liever hoofdstukken van 600+ (:
    En een proloog is niet nodig, maar meestal doe je wel automatisch zoiets,
    je moet toch je verhaal op de een of andere manier inleiden.


    Well, een proloog is meestal best kort :] naar mijn beleving tenminste, en ik zit nu al over de 600 woorden daarmee en hij is bijna af >_< maar vandaar, dat vind ik dan erg lang voor een proloog geheh. En ik denk dat ik het aantal woorden voor de komende hoofdstukken tussen de 600 en de 700 woorden maak -als dat natuurlijk past met de gebeurtenissen :]

    Tot nu toe, thanks, iedereen c:


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    Jaimes schreef:
    (...)

    Well, een proloog is meestal best kort :] naar mijn beleving tenminste, en ik zit nu al over de 600 woorden daarmee en hij is bijna af >_< maar vandaar, dat vind ik dan erg lang voor een proloog geheh. En ik denk dat ik het aantal woorden voor de komende hoofdstukken tussen de 600 en de 700 woorden maak -als dat natuurlijk past met de gebeurtenissen :]

    Tot nu toe, thanks, iedereen c:


    Mijn lievelngsserie begint met een proloog van 5 bladzijdes, is niks mis mee hoor ;p VOoral als het in een andere wereld of tijd is.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Endure schreef:
    (...)

    Mijn lievelngsserie begint met een proloog van 5 bladzijdes, is niks mis mee hoor ;p VOoral als het in een andere wereld of tijd is.


    Het is gewoon in deze tijd en deze wereld >_< sciencefictionachtig.. Maar gewoon normaal eigenlijk. En ik vind het niet een inleiding naar het verhaal, but... Ik heb daar al een oplossing voor denk ik. Dan gebruik ik gewoon het stukje wat ik had als omschrijving van de story ghehehe ^^


    Nog anderen een mening? [:


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    Een proloog is leuk als het past bij het verhaal en je er iets zinnigs in kan vertellen, als het niet echt zinnig is, is het niet nodig. Hele lange hoofdstukken lezen niet altijd zo fijn (en zijn moeilijker vol te houden om te schrijven), kleine hoofdstukken zijn al helemaal niet leuk om te lezen. Ik vind tussen de 600 en 1000 het beste.


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Thank you ^^

    Nog een vraag, geheh, is 150 woorden kort voor een proloog? En als je dat vindt heb je pech, maar ik ben nieuwsgierig c: aangezien ik mijn proloog zo gewoon goed vind, maar gewoon, ik vraag het me af!


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    Een proloog is voor mij niet verplicht, maar het zou fijn zijn om op die manier achter te komen wat het verhaal wil vertellen.
    Wat de lengte van de hoofdstukken betreft, vind ik een hoofdstuk tussen de 500 en de 1000 woorden prettig. Voor mij ook niet te kort, maar ook niet te lang c:


    “Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced.”

    Ik vind een proloog er wel bij horen, maar dan heb ik het over een proloog zoals de proloog bij het boek Shiver of Twilight, en niet een quote. Een quote is een voorwoord of zelfs nog iets anders.
    Lange hoofdstukken vind ik niet erg, maar ik vind dat meer bij boeken passen dan bij een verhaal op het internet. Dus dan zou ik zeggen maximaal 1500 woorden. Minimaal 400 woorden trouwens.

    [ bericht aangepast op 29 dec 2012 - 20:57 ]


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis