• Dit is het praattopic van Story of the Year.

    Als je mee wilt doen aan de wedstrijd, klik dan op de links hieronder.
    Story
    Topic 1
    Topic 2
    Topic 3

    Dit is echter geen gewoon praattopic. Hier kan je over je verhaal of dat van anderen praten, hier kan je elkaar tips geven en eventueel om hulp vragen. Het is niet de bedoeling dat iedereen hier gewoon een beetje komt zeveren over alledaagse dingen die niets met de wedstrijd te maken hebben want dan sluiten we het topic.

    Het is ook niet de bedoeling dat hier nu reacties komen van 'mijn topics'. Lees het topic door en reageer met een nuttige reactie, dan komt het automatisch bij je topics en wordt de boel hier nog niet onder gespamd^^

    Tips die jullie kunnen gebruiken bij het schrijven.

    Schrijf gewoon, ook al is het slecht.
    Een meisje liep door de straat. De straat was donker. Het meisje was bang.
    Zet daarna muziek op.Het klinkt heel cliché, maar als je dan muziek luistert en de zin probeert te verbeteren, zul je zien dat je er veel meer uit kan halen.
    Een meisje met donkerblond haar, dat glanst in het zwakke licht van me maan, liep door een donkere, verlaten straat. Het meisje was bang; ze wist dat ze niet alleen was, ondanks dat er niemand te zien was.
    En zo ga je door.

    [ bericht aangepast op 2 maart 2013 - 16:29 ]


    Happy girls are the prettiest ~ Audrey Hepburn

    Arghh, waarom kom ik maar niet verder :c


    You're strong enough to win without a war || Vaucluse >> Thread.

    Boem. :')


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Madhouse schreef:
    Arghh, waarom kom ik maar niet verder :c

    Waar zit je vast? In een bepaalde situatie of heb je geen idee wat er verder moet gebeuren?


    Happy girls are the prettiest ~ Audrey Hepburn

    Amused schreef:
    (...)
    Waar zit je vast? In een bepaalde situatie of heb je geen idee wat er verder moet gebeuren?

    Ik kan gewoon niet beginnen, want alles wat ik schrijf, is slecht. Nouja, ik ben er gewoon niet tevreden over. :s


    You're strong enough to win without a war || Vaucluse >> Thread.

    Madhouse schreef:
    (...)
    Ik kan gewoon niet beginnen, want alles wat ik schrijf, is slecht. Nouja, ik ben er gewoon niet tevreden over. :s


    Dan kan ik je dezelfde tip geven die ik zelf ook toepas. Schrijf het, ook al vind je het slecht en schrijf gewoon door. Over een aantal dagen lees je het opnieuw en dan zal je vanzelf zien wat je wilt aanpassen en wat je goed vindt.


    Happy girls are the prettiest ~ Audrey Hepburn

    Amused schreef:
    (...)

    Dan kan ik je dezelfde tip geven die ik zelf ook toepas. Schrijf het, ook al vind je het slecht en schrijf gewoon door. Over een aantal dagen lees je het opnieuw en dan zal je vanzelf zien wat je wilt aanpassen en wat je goed vindt.

    Ik denk dat ik dat gewoon ga doen. Dan zet ik het gewoon wel iets later online, maar dan schrijf ik tenminste eerst iets. Hoe slecht het ook is! (:


    You're strong enough to win without a war || Vaucluse >> Thread.

    Madhouse schreef:
    (...)
    Ik kan gewoon niet beginnen, want alles wat ik schrijf, is slecht. Nouja, ik ben er gewoon niet tevreden over. :s

    Ik heb ooit van iemand een tip gehad door gewoon een heel slecht iets op te schrijven, als voorbeeld dit:

    Een meisje liep door de straat. De straat was donker. Het meisje was bang.

    :'D zoiets, en dan muziek op zetten. Het klinkt heel cliché, maar als je dan muziek luistert en de zin probeert te verbeteren, zul je zien dat je er veel meer uit kan halen en kan omzetten tot een groter stuk tekst. (denk aan 150-200 woorden, misschien wel meer).
    En dan begin je gewoon in kleine stukjes, bijvoorbeeld:

    Een meisje met donkerblond haar, dat glanst in het zwakke licht van me maan, liep door een donkere, verlaten straat. Het meisje was bang; ze wist dat ze niet alleen was, ondanks dat er niemand te zien was.

    En zo ga je door.
    Een paar liedjes;
    1
    2
    3


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Madhouse schreef:
    (...)
    Ik denk dat ik dat gewoon ga doen. Dan zet ik het gewoon wel iets later online, maar dan schrijf ik tenminste eerst iets. Hoe slecht het ook is! (:

    Je hebt tijd genoeg om het online te zetten als je maar genoeg tijd neemt om te schrijven :)

    @Druella, dat is ook een goede tip!


    Happy girls are the prettiest ~ Audrey Hepburn

    Hmmm een plot uitdenken is zo lastig.:s


    You were born original, don't die as a copy.

    Amused schreef:
    (...)
    Je hebt tijd genoeg om het online te zetten als je maar genoeg tijd neemt om te schrijven :)

    @Druella, dat is ook een goede tip!

    Het heeft mij toen echt geholpen. Ik had toen een writersblock, maar dat zit gewoon tussen je oren. Als je gewoon de tijd neemt en inspiratie op doet uit je omgeving, muziek, dromen of weet ik veel wat, kom je al een heel stuk verder :3
    Maar ja, dat verschilt per persoon, denk ik.


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    SPECS schreef:
    Hmmm een plot uitdenken is zo lastig.:s

    Bij mij helpt het om mijn hoofdpersonage te beschrijven. Zo ben ik met het verhaal waar ik nu aan bezig ben begonnen omdat ik ergens een rol wou invullen. Ik verzon een verhaal rond mijn personage en dat wou ik uiteindelijk uitschrijven, dus nu heb ik een verhaallijn die ik moet uitschrijven.


    Happy girls are the prettiest ~ Audrey Hepburn

    Druella schreef:
    (...)
    Ik heb ooit van iemand een tip gehad door gewoon een heel slecht iets op te schrijven, als voorbeeld dit:

    Een meisje liep door de straat. De straat was donker. Het meisje was bang.

    :'D zoiets, en dan muziek op zetten. Het klinkt heel cliché, maar als je dan muziek luistert en de zin probeert te verbeteren, zul je zien dat je er veel meer uit kan halen en kan omzetten tot een groter stuk tekst. (denk aan 150-200 woorden, misschien wel meer).
    En dan begin je gewoon in kleine stukjes, bijvoorbeeld:

    Een meisje met donkerblond haar, dat glanst in het zwakke licht van me maan, liep door een donkere, verlaten straat. Het meisje was bang; ze wist dat ze niet alleen was, ondanks dat er niemand te zien was.

    En zo ga je door.
    Een paar liedjes;
    1
    2
    3

    Dat is echt een goede tip!


    You're strong enough to win without a war || Vaucluse >> Thread.

    Madhouse schreef:
    (...)
    Dat is echt een goede tip!

    (bloos)
    Ik hoop dat je er wat aan hebt!


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Door jullie tips en mijn geweldige pianomuziek op youtube heb ik al een stuk van 49 woorden geschreven en ben ik best tevreden. Niet helemaal, maar dat wordt nog wel herschreven.


    You're strong enough to win without a war || Vaucluse >> Thread.

    Madhouse schreef:
    Door jullie tips en mijn geweldige pianomuziek op youtube heb ik al een stuk van 49 woorden geschreven en ben ik best tevreden. Niet helemaal, maar dat wordt nog wel herschreven.

    Ooooooh je moet luisteren naar Ludovico Einaudi. <333333


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''