• Dit is het praattopic van Story of the Year.

    Als je mee wilt doen aan de wedstrijd, klik dan op de links hieronder.
    Story
    Topic 1
    Topic 2
    Topic 3

    Dit is echter geen gewoon praattopic. Hier kan je over je verhaal of dat van anderen praten, hier kan je elkaar tips geven en eventueel om hulp vragen. Het is niet de bedoeling dat iedereen hier gewoon een beetje komt zeveren over alledaagse dingen die niets met de wedstrijd te maken hebben want dan sluiten we het topic.

    Het is ook niet de bedoeling dat hier nu reacties komen van 'mijn topics'. Lees het topic door en reageer met een nuttige reactie, dan komt het automatisch bij je topics en wordt de boel hier nog niet onder gespamd^^

    Tips die jullie kunnen gebruiken bij het schrijven.

    Schrijf gewoon, ook al is het slecht.
    Een meisje liep door de straat. De straat was donker. Het meisje was bang.
    Zet daarna muziek op.Het klinkt heel cliché, maar als je dan muziek luistert en de zin probeert te verbeteren, zul je zien dat je er veel meer uit kan halen.
    Een meisje met donkerblond haar, dat glanst in het zwakke licht van me maan, liep door een donkere, verlaten straat. Het meisje was bang; ze wist dat ze niet alleen was, ondanks dat er niemand te zien was.
    En zo ga je door.

    [ bericht aangepast op 2 maart 2013 - 16:29 ]


    Happy girls are the prettiest ~ Audrey Hepburn

    SPECS schreef:
    Ik snap eigenlijk niet dat mensen herschrijven dat doe ik werkelijk nooit en dat lijkt me ook bar saai.D=


    Ik doe dat omdat ik nooit goed genoeg vind, ik wil het altijd perfect hebben en daarom herschrijf ik soms wel zes keer.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    ik heb werkelijk geen idee hoe ik moet beginnen.


    Then I defy thee, stars. Romeo Montague

    SPECS schreef:
    Ik snap eigenlijk niet dat mensen herschrijven dat doe ik werkelijk nooit en dat lijkt me ook bar saai.D=


    Ik doe het zelf ook haast nooit, het voelt toch alsof ik dan de eerste keer heb gefaald.


    Physics is awesome

    Ik heb echt een geweldige Engelse titel bedacht, en ook een wat mindere Nederlandse. Maar welke heeft dan de voorkeur aangezien het de bedoeling is dat de Nederlandse taal juist word gebruik


    Can't control my second personality

    Het doet er niet toe in welke taal je titel is. Nederlands past natuurlijk beter, maar er zijn ook Nederlandstalige boeken met een Engelse titel.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Parachutes schreef:
    (...)

    Ik doe dat omdat ik nooit goed genoeg vind, ik wil het altijd perfect hebben en daarom herschrijf ik soms wel zes keer.


    Nou ik herschrijf nooit en ik vind mezelf niet slecht schrijven....xd


    You were born original, don't die as a copy.

    Eyes schreef:
    (...)

    Ik doe het zelf ook haast nooit, het voelt toch alsof ik dan de eerste keer heb gefaald.


    Hmmm nou nee ik vind er gewoon niks aan en daarbij vind ik het meestal gewoon goed zoals het is.xd


    You were born original, don't die as a copy.

    SPECS schreef:
    (...)

    Nou ik herschrijf nooit en ik vind mezelf niet slecht schrijven....xd

    Ik herschrijf altijd wel een aantal keer, maar als ik niet herschrijf vind ik het niet slecht, maar als ik herschrijf dan lopen de zinnen net iets beter. Of is het net wat dichterlijker omschreven ofzo. ;3


    You're strong enough to win without a war || Vaucluse >> Thread.

    Madhouse schreef:
    (...)
    Ik herschrijf altijd wel een aantal keer, maar als ik niet herschrijf vind ik het niet slecht, maar als ik herschrijf dan lopen de zinnen net iets beter. Of is het net wat dichterlijker omschreven ofzo. ;3

    Dat heb ik ook altijd, de eerste keer dat ik het schrijf is het veel 'ruwer' als na het herschrijven.


    Happy girls are the prettiest ~ Audrey Hepburn

    SPECS schreef:
    (...)

    Nou ik herschrijf nooit en ik vind mezelf niet slecht schrijven....xd


    Nou, het is niet zozeer dat ik mezelf slecht vind, ofzo, maar gewoon dat ik het nóg beter wilt hebben. Ik ben een beetje perfectionistisch hierin, geloof ik.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Amused schreef:
    (...)
    Dat heb ik ook altijd, de eerste keer dat ik het schrijf is het veel 'ruwer' als na het herschrijven.

    Dat ja! :3 Maar ik heb nu het eerste hoofdstuk online durven zetten.


    You're strong enough to win without a war || Vaucluse >> Thread.

    Hoofdstuk 2 online :D In zijn schaduw
    Maakt 2730 woorden in totaal.
    Hoe gaat het bij de andere schrijvers/schrijfsters?


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    @Destined. Heb nog geen titel, wel een half idee en geen idee hoe ik moet beginnen.


    Then I defy thee, stars. Romeo Montague

    Regal schreef:
    @Destined. Heb nog geen titel, wel een half idee en geen idee hoe ik moet beginnen.


    Titel kan altijd later nog. Vaak bedenk je een goede titel pas tijdens het schrijven, heb ik ook vaak, dus die kun je even laten wachten. Een half idee hebben, is toch iets hebben, dus bedenk goed hoe je dat iets kan ombouwen tot een heel idee. Of probeer eerst een goed thema van je verhaal te verzinnen, dus wat je ermee wilt zeggen en waar je over wilt gaan schrijven. Wil je schrijven over: Wraak, loyaliteit, vriendschap, bedrog, eenzaamheid, het maken van fouten, eer en trots, dromen, etc. Als je een goed thema hebt kun je verder bouwen.
    Dan kun je bijvoorbeeld gaan bedenken wat wil ik ermee. Bijvoorbeeld wraak. Je kunt zeggen van: Ik wil laten zien hoe destructief wraak kan zijn of je kan kiezen voor de richting: ik wil laten zien wat wraakgevoelens een mens in veranderen, wat het met ze doet. Dan kun je gaan kijken naar de motieven van je thema. Hoe wil je jouw thema goed voor de dag laten komen. Dan bedenk je bijvoorbeeld iets van een moordenaar vermoord de vader van de protagonist, dus wilt de protagonist wraak voor het vermoorden van zijn vader, kan één van de motieven zijn, maar aan 1 heb je er niet genoeg. En zo heb je al een aardig begin van een verhaal als je al die motieven samen hebt en kun je gaan verder denken wat je voor de rest nog wilt in je verhaal.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Destined schreef:
    Hoofdstuk 2 online :D In zijn schaduw
    Maakt 2730 woorden in totaal.
    Hoe gaat het bij de andere schrijvers/schrijfsters?


    1798 woorden... Ik loop al achter op mijn schema. D: Maar in de loop van de dag zal ik nog wel een stukje schrijven, denk ik.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)