• Dit is het praattopic van Story of the Year.

    Als je mee wilt doen aan de wedstrijd, klik dan op de links hieronder.
    Story
    Topic 1
    Topic 2
    Topic 3

    Dit is echter geen gewoon praattopic. Hier kan je over je verhaal of dat van anderen praten, hier kan je elkaar tips geven en eventueel om hulp vragen. Het is niet de bedoeling dat iedereen hier gewoon een beetje komt zeveren over alledaagse dingen die niets met de wedstrijd te maken hebben want dan sluiten we het topic.

    Het is ook niet de bedoeling dat hier nu reacties komen van 'mijn topics'. Lees het topic door en reageer met een nuttige reactie, dan komt het automatisch bij je topics en wordt de boel hier nog niet onder gespamd^^

    Tips die jullie kunnen gebruiken bij het schrijven.

    Schrijf gewoon, ook al is het slecht.
    Een meisje liep door de straat. De straat was donker. Het meisje was bang.
    Zet daarna muziek op.Het klinkt heel cliché, maar als je dan muziek luistert en de zin probeert te verbeteren, zul je zien dat je er veel meer uit kan halen.
    Een meisje met donkerblond haar, dat glanst in het zwakke licht van me maan, liep door een donkere, verlaten straat. Het meisje was bang; ze wist dat ze niet alleen was, ondanks dat er niemand te zien was.
    En zo ga je door.

    [ bericht aangepast op 2 maart 2013 - 16:29 ]


    Happy girls are the prettiest ~ Audrey Hepburn

    Mijn topics:Y)


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    Druella schreef:
    (...)
    Ooooooh je moet luisteren naar Ludovico Einaudi. <333333

    Nee, ik blijf nog even luisteren naar mijn eigen muziek, want ik zit nu al op 200 woorden en deze muziek past precies bij de situatie die ik nu omschrijf, maar ik zal zometeen even naar Ludovico luisteren. (:


    You're strong enough to win without a war || Vaucluse >> Thread.

    Felicior schreef:
    Mijn topics:Y)

    Ik hoop dat ook jij in het vervolg de beginpost aandachtig doorleest!


    Happy girls are the prettiest ~ Audrey Hepburn

    Als er nog iemand vast zit, kan je, zelfs al ben je nog niet echt begonnen, in het begin van het verhaal beginnen, waar je in principe nog niet wilt beginnen en daarna, wanneer het wel gaat, naar voren werken. Dat is bijvoorbeeld wat Stephenie Meyer gedaan heeft wanneer ze Twilight schreef. (:


    comfort in c h a o s

    Amused schreef:
    (...)
    Ik hoop dat ook jij in het vervolg de beginpost aandachtig doorleest!

    Sorry, maar ik ben nog niet begonnen met schrijven en hoop hier gewoon wat tips vandaan te halen :') Dat had ik net zo goed in dat berichtje kunnen zetten, maar ja, dat leek mij net zo overbodig als mijn topics. Ik had het berichtje ook leeg kunnen laten en dat kunnen plaatsen :'D
    Maar ja, nogmaals mijn excuses en ik zal er in het vervolg extra op letten :')


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    Urgh. Ik zit een beetje met een probleem. Ik heb namelijk naast de story die ik schrijf voor deze wedstrijd, een andere story lopen waaraan ik al drie jaar schrijf. Nu ik aan deze wedstrijd meedoe, vind ik van mezelf dat ik die andere story even aan de kant moet zetten, maar het lukt me echt niet, omdat ik hem echt niet uit mijn gedachten kan houden en nu ga ik alles door elkaar halen en ben ik bang dat ik de story voor de wedstrijd later toch ga laten zitten... maar dat wil ik niet, want ik wil zo graag meedoen! ;c
    Iemand tips hiervoor? D:


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    Urgh. Ik zit een beetje met een probleem. Ik heb namelijk naast de story die ik schrijf voor deze wedstrijd, een andere story lopen waaraan ik al drie jaar schrijf. Nu ik aan deze wedstrijd meedoe, vind ik van mezelf dat ik die andere story even aan de kant moet zetten, maar het lukt me echt niet, omdat ik hem echt niet uit mijn gedachten kan houden en nu ga ik alles door elkaar halen en ben ik bang dat ik de story voor de wedstrijd later toch ga laten zitten... maar dat wil ik niet, want ik wil zo graag meedoen! ;c
    Iemand tips hiervoor? D:

    Je zal vast niet alles door elkaar gaan halen! Er zijn zo veel mensen die twee of drie stories tegelijk schrijven en alles niet door elkaar slagen. Als zij dat kunnen, waarom zou jij dat dan ook niet kunnen? Een beetje zelfvertrouwen. Bovendien kan je altijd een verhaal beginnen, je inschrijven en proberen. Voel je na een paar weken dat het niet lukt, kan je het nog altijd laten en ik denk, als je een heel klein beetje doorzettingsvermogen hebt, ben ik er zeker van dat het je lukt. [:


    comfort in c h a o s

    Reid schreef:
    (...)
    Je zal vast niet alles door elkaar gaan halen! Er zijn zo veel mensen die twee of drie stories tegelijk schrijven en alles niet door elkaar slagen. Als zij dat kunnen, waarom zou jij dat dan ook niet kunnen? Een beetje zelfvertrouwen. Bovendien kan je altijd een verhaal beginnen, je inschrijven en proberen. Voel je na een paar weken dat het niet lukt, kan je het nog altijd laten en ik denk, als je een heel klein beetje doorzettingsvermogen hebt, ben ik er zeker van dat het je lukt. [:


    Ja, je hebt ook wel gelijk, ik hoop dat het me gaat lukken. Dankjewel. (:


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Hou een lijstje bij in je story met alle belangrijke dingen (dit voor beide stories) zo sla je minder snel de dingen door elkaar en kan je altijd vluchtige ideeën neerpennen en deze later uitwerken.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Ik wil ook echt doodgraag hieraan mee doen, maar mijn probleem is gewoon de tijd aangezien ik het moet verdelen en ik dus eigenlijk al te weinig aan m'n eigen verhalen schrijf (ik ben dus daarbij een hele trage schrijver) en ik vrees er dan ook niet zozeer voor dat ik alles door elkaar ga halen, maar gewoon dat ik een verhaal ga verwaarlozen.

    @Druella: Die tip vind ik echt praktisch eigenlijk en ik ga die eens proberen toe te passen. Dat brengt me meteen op een idee eigenlijk. Als ik eens aan een verhaal voor Story of the Year begin en ik schrijf alles zo simpel op, om het achteraf te herschrijven...
    Ach, ik ga van de week eens bezien wat ik ga doen aangezien m'n vriend vanaf volgende week weer werken is en m'n kleine weer terug naar school gaat (:

    Ik blijf in ieder geval sneaky beide topics volgen :3


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Reid schreef:
    Als er nog iemand vast zit, kan je, zelfs al ben je nog niet echt begonnen, in het begin van het verhaal beginnen, waar je in principe nog niet wilt beginnen en daarna, wanneer het wel gaat, naar voren werken. Dat is bijvoorbeeld wat Stephenie Meyer gedaan heeft wanneer ze Twilight schreef. (:


    Ik snap je tip nog niet echt, ik ga het uit werken later wel doen. Ik ben aan het wachten op mijn cover en op maandag.


    Physics is awesome

    Eyes schreef:
    (...)

    Ik snap je tip nog niet echt, ik ga het uit werken later wel doen. Ik ben aan het wachten op mijn cover en op maandag.
    Dat ja altijd met de kern van je verhaal kan beginnen en later een inleiding typt.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Amortentiae schreef:
    (...)Dat ja altijd met de kern van je verhaal kan beginnen en later een inleiding typt.


    Dat is inderdaad een goeie tip aangezien ik altijd verder op in het verhaal wil beginnen.


    Physics is awesome

    Yeah, door jullie tips heb ik nu het eerste hoofdstuk van 536 woorden af. Ik moet het waarschijnlijk nog wel een paar keer herschrijven, wat ik ook al 3x heb gedaan, maar ik ben redelijk tevreden.


    You're strong enough to win without a war || Vaucluse >> Thread.

    Ik snap eigenlijk niet dat mensen herschrijven dat doe ik werkelijk nooit en dat lijkt me ook bar saai.D=


    You were born original, don't die as a copy.