• Dit is het praattopic van Story of the Year.

    Als je mee wilt doen aan de wedstrijd, klik dan op de links hieronder.
    Story
    Topic 1
    Topic 2
    Topic 3

    Dit is echter geen gewoon praattopic. Hier kan je over je verhaal of dat van anderen praten, hier kan je elkaar tips geven en eventueel om hulp vragen. Het is niet de bedoeling dat iedereen hier gewoon een beetje komt zeveren over alledaagse dingen die niets met de wedstrijd te maken hebben want dan sluiten we het topic.

    Het is ook niet de bedoeling dat hier nu reacties komen van 'mijn topics'. Lees het topic door en reageer met een nuttige reactie, dan komt het automatisch bij je topics en wordt de boel hier nog niet onder gespamd^^

    Tips die jullie kunnen gebruiken bij het schrijven.

    Schrijf gewoon, ook al is het slecht.
    Een meisje liep door de straat. De straat was donker. Het meisje was bang.
    Zet daarna muziek op.Het klinkt heel cliché, maar als je dan muziek luistert en de zin probeert te verbeteren, zul je zien dat je er veel meer uit kan halen.
    Een meisje met donkerblond haar, dat glanst in het zwakke licht van me maan, liep door een donkere, verlaten straat. Het meisje was bang; ze wist dat ze niet alleen was, ondanks dat er niemand te zien was.
    En zo ga je door.

    [ bericht aangepast op 2 maart 2013 - 16:29 ]


    Happy girls are the prettiest ~ Audrey Hepburn

    Destined schreef:
    (...)

    Titel kan altijd later nog. Vaak bedenk je een goede titel pas tijdens het schrijven, heb ik ook vaak, dus die kun je even laten wachten. Een half idee hebben, is toch iets hebben, dus bedenk goed hoe je dat iets kan ombouwen tot een heel idee. Of probeer eerst een goed thema van je verhaal te verzinnen, dus wat je ermee wilt zeggen en waar je over wilt gaan schrijven. Wil je schrijven over: Wraak, loyaliteit, vriendschap, bedrog, eenzaamheid, het maken van fouten, eer en trots, dromen, etc. Als je een goed thema hebt kun je verder bouwen.
    Dan kun je bijvoorbeeld gaan bedenken wat wil ik ermee. Bijvoorbeeld wraak. Je kunt zeggen van: Ik wil laten zien hoe destructief wraak kan zijn of je kan kiezen voor de richting: ik wil laten zien wat wraakgevoelens een mens in veranderen, wat het met ze doet. Dan kun je gaan kijken naar de motieven van je thema. Hoe wil je jouw thema goed voor de dag laten komen. Dan bedenk je bijvoorbeeld iets van een moordenaar vermoord de vader van de protagonist, dus wilt de protagonist wraak voor het vermoorden van zijn vader, kan één van de motieven zijn, maar aan 1 heb je er niet genoeg. En zo heb je al een aardig begin van een verhaal als je al die motieven samen hebt en kun je gaan verder denken wat je voor de rest nog wilt in je verhaal.


    wow, dank je.


    Then I defy thee, stars. Romeo Montague

    Ik wil mijn hoofdpersonage door het raam laten sukkelen. Maar dat is zo cliché. :3


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Clock schreef:
    Ik wil mijn hoofdpersonage door het raam laten sukkelen. Maar dat is zo cliché. :3

    Oké, dat gaat dus nu ook van mijn gebeurtenissenlijst af. :3 HAHA, faal.


    You're strong enough to win without a war || Vaucluse >> Thread.

    Madhouse schreef:
    (...)
    Oké, dat gaat dus nu ook van mijn gebeurtenissenlijst af. :3 HAHA, faal.

    Lol, this made me laugh. :"D


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Druella schreef:
    (...)
    Lol, this made me laugh. :"D

    Not funny, het was seriously de belangrijkste gebeurtenis in mijn verhaal. :'c


    You're strong enough to win without a war || Vaucluse >> Thread.

    Madhouse schreef:
    (...)
    Not funny, het was seriously de belangrijkste gebeurtenis in mijn verhaal. :'c

    Ik bedoel meer omdat Clock zei dat het zo cliché was, en jij het ook van plan was. :'D Maar je hoeft het toch niet per se weg te halen? Misschien kan je iets laten gebeuren waardoor het wat origineler wordt, de manier waarop aanpassen, e.d


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Druella schreef:
    (...)
    Ik bedoel meer omdat Clock zei dat het zo cliché was, en jij het ook van plan was. :'D Maar je hoeft het toch niet per se weg te halen? Misschien kan je iets laten gebeuren waardoor het wat origineler wordt, de manier waarop aanpassen, e.d

    Ja, ik snap dat je het zo bedoelde. (': Hm, ik had nog wel een idee, maar dat is heel onwerkelijk. But I don't know what to do.,


    You're strong enough to win without a war || Vaucluse >> Thread.

    Madhouse schreef:
    (...)
    Ja, ik snap dat je het zo bedoelde. (': Hm, ik had nog wel een idee, maar dat is heel onwerkelijk. But I don't know what to do.,

    Fantasy is over het algemeen onwerkelijk. :')


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Oké. Misschien kan ik het dus toch doen.


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Druella schreef:
    (...)
    Fantasy is over het algemeen onwerkelijk. :')

    Ja, maar dat van mij is gewoon weird ik denk niet dat dat logisch is. But anyways. :3


    You're strong enough to win without a war || Vaucluse >> Thread.

    Clock schreef:
    Oké. Misschien kan ik het dus toch doen.


    mits ze niet uit het raam valt, in een oneindig konijnenhol terecht komt en later met een rokende rups en een onzichtbare kat praat xD

    Fili schreef:
    (...)

    mits ze niet uit het raam valt, in een oneindig konijnenhol terecht komt en later met een rokende rups en een onzichtbare kat praat xD


    Daar heb je een punt. :'D


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Fili schreef:
    (...)

    mits ze niet uit het raam valt, in een oneindig konijnenhol terecht komt en later met een rokende rups en een onzichtbare kat praat xD


    hehe (':


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Weet iemand misschien hoe ik afbeeldingen kan veranderen en tekst erin zetten enzo?
    Ik ben er totaal niet goed in en als ik et probeer dan doe ik dat meestal met Paint, maar uiteindelijk is het vreselijk lelijk
    en saai -.-'


    Little do you know

    Roww schreef:
    Weet iemand misschien hoe ik afbeeldingen kan veranderen en tekst erin zetten enzo?
    Ik ben er totaal niet goed in en als ik et probeer dan doe ik dat meestal met Paint, maar uiteindelijk is het vreselijk lelijk
    en saai -.-'


    als je wilt kun je het naar mij sturen en doe ik er tekst op met photoshop...als je nog een extra speciaal lettertype wilt, dan kan ik ze vanaf Hier downloaden, als je mij dat even meld welke ^^


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.