• A group of six childhood friends drift apart after one of them, Meiko "Menma" Honma, dies in an accident. Ten years after the incident, the leader of the group, Jinta Yadomi, has withdrawn from society and lives as a recluse. One summer day, the ghost of an older looking Menma appears before him and asks to have a wish granted, reasoning that she cannot pass on into the afterlife until it is fulfilled. Since Menma does not remember what her wish is, Jinta gathers his estranged friends together once again, believing that they are the key to resolving this problem. However, hidden feelings, internal conflicts, and lingering feelings of bitterness from Menma's parents result in complications for the group as they struggle to help not only Menma move on, but themselves as well.


    Ano Hi Mita Hana no Namae wo Bokutachi wa Mada Shiranai ('We Still Don't Know the Name of the Flower We Saw That Day'), of in het kort; AnoHana. Ik heb vandaag de laatste paar episodes ervan gezien en ik kan hem zeker aan iedereen aanraden, het is echt een prachtige anime! Als iets in de richting van Clannad, Kanon, Angel Beats!, Air TV, etc. mooi vond, zal deze je zeker bevallen. Plus, hij is maar elf episodes, dus je doet er niet heel lang over. ^^
    Wie van jullie kent deze anime, of heeft hem al gezien? Ik ben echt heel benieuwd of hier mensen zijn die hem gezien hebben, want ik weet eigenlijk niet zeker of hij erg bekend is, volgens mij niet zo heel erg, namelijk. Maar aan te raden is-ie dus zeker! (:

    [ bericht aangepast op 9 jan 2013 - 23:07 ]


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Ik heb hem gezien (: Ik heb gejankt...
    Weet je hoe zielig het einde D:


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    ik heb er niet van gehoord, maar als ik binnenkort tijd heb moet ik hem denk ik maar is gaan proberen ^^


    “Laughter is timeless. Imagination has no age. And dreams are forever.”

    Gasai schreef:
    Ik heb hem gezien (: Ik heb gejankt...
    Weet je hoe zielig het einde D:


    Ik heb ook vreselijk gejankt, volgens mij bij alle episodes D:
    Zoooo zielig, maar zoooo mooi ook..




    SPOILEEEEER ALERT (':




    Vooral toen ze allemaal na het vuurwerk op gingen biechten waarom ze dachten dat Menma niet in de hemel terecht was gekomen en toen ze allemaal zaten te huilen T.T

    [ bericht aangepast op 9 jan 2013 - 23:16 ]


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    (...)

    Ik heb ook vreselijk gejankt, volgens mij bij alle episodes D:
    Zoooo zielig, maar zoooo mooi ook..




    SPOILEEEEER ALERT (':




    Vooral toen ze allemaal na het vuurwerk op gingen biechten waarom ze dachten dat Menma niet in de hemel terecht was gekomen en toen ze allemaal zaten te huilen T.T



    -Hmmm, het volgende bevat een spoiler, betreden op eigen risico-


    Echt hea D: Maar ook wat daarna kwam wanneer ze schreeuwde dat ze haar hadden gevonden D:


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Gasai schreef:
    (...)


    -Hmmm, het volgende bevat een spoiler, betreden op eigen risico-


    Echt hea D: Maar ook wat daarna kwam wanneer ze schreeuwde dat ze haar hadden gevonden D:


    Haha, 't kan niet duidelijk genoeg zijn, toch? (': Ikzelf heb er altijd zo'n hekel aan als ik per ongeluk een spoiler lees. ;p
    Jaaaaa inderdaad, dat helemaal op het eind.

    [ bericht aangepast op 9 jan 2013 - 23:20 ]


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    (...)

    Haha, 't kan niet duidelijk genoeg zijn, toch? (':
    Jaaaaa inderdaad, dat helemaal op het eind.


    Jah D:
    -Nuttig antwoord-


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Ja, die heb ik in één avond/nacht afgezien. Was één en al tranen om drie uur 's nachts, heb nog lekker een uur doorgehuild en ging toen met opgezette wangen mijn bedje in, omfg. Echt een hele mooie en zielige anime. Je kon me echt gewoon opvegen toen ze bij die boom stond en ze zei: 'You found me.' O mijn god ;A;


    wth.

    Ik moet echt een keer tijd maken om anime te kijken ;o


    26 - 02 - '16

    @Mayfly, je weet dat je nu een beetje aan het spoilen bent hea ;d.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Mayfly schreef:
    Ja, die heb ik in één avond/nacht afgezien. Was één en al tranen om drie uur 's nachts, heb nog lekker een uur doorgehuild en ging toen met opgezette wangen mijn bedje in, omfg. Echt een hele mooie en zielige anime. Je kon me echt gewoon opvegen toen ze bij die boom stond en ze zei: 'You found me.' O mijn god ;A;


    Ja, dat was echt zo'n magisch moment.. Volgens mij heb ik nog nooit zo erg gehuild. T.T


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Gasai schreef:
    @Mayfly, je weet dat je nu een beetje aan het spoilen bent hea ;d.


    Ja, maar aan 'You found me.' kunnen mensen die Anohana nog niet gezien heb niet echt iets aflezen, dus daarom is het maar een klein beetje spoilen, haha :'D


    wth.

    Mayfly schreef:
    (...)

    Ja, maar aan 'You found me.' kunnen mensen die Anohana nog niet gezien heb niet echt iets aflezen, dus daarom is het maar een klein beetje spoilen, haha :'D


    Daarom zeg ik ook een beetje ;d. Nja klein beetje, het is wel eigenlijk een belangrijk iets dat gebeurd, haha.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Ik heb hem gezien en ik ben helemaal weg van Menma :)


    Heb hem laaste ook gekeken :) Punt: 10
    Er komt in de zomer een film van uit Jeeej :)


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Hij klinkt zo leuk ^^
    Ik ga 'm vanavond kijken.


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    Ik heb hem ook gezien+ gejankt XD
    ik vond hem echt super leuk ^^

    [ bericht aangepast op 2 mei 2013 - 16:08 ]