• Het dramatische verhaal van de 19-jarige Zach Anderson is tevens een waarschuwing voor al wie gretig gebruik maakt van dating-apps. Na seks te hebben gehad met een meisje dat hij via een app leerde kennen, belandde hij op de lijst van zedendeliquenten. Nu kan hij geen baan vinden, amper de straat op en is zijn leven voorbij.

    Zach Anderson dacht dat hij een lot uit de loterij had met een meisje dat hij aan de haak sloeg via de dating app 'Hot or Not'. Het bleek achteraf echter één van de ongelukkigste ontmoetingen uit zijn nog jonge leven.

    Chatten

    Via de app begon Zach te chatten met een jong meisje dat beweerde 17 jaar te zijn. Het duo sprak af om elkaar te ontmoeten en dus reed Zach naar de thuishaven van het meisje in Michigan. De ontmoeting mondde uit in seks.

    De leeftijd waarop iemand wettelijk gezien mag instemmen met seks bedraagt 16 jaar in de staat Michigan. Het enige probleem was dat het meisje gelogen had over haar leeftijd en in werkelijkheid slechts 14 jaar was.


    De rest van het verhaal.


    Ik was bezig met een artikel voor school te zoeken toen ik dit tegen kwam. Ik vind het simpel gezegd bizar.
    Het meisje zelf heeft toegegeven dat ze over haar leeftijd gelogen heeft en toch krijgt hij een verschrikkelijke straf opgelegd die hij in mijn ogen niet verdiend.
    En dan nog dit stuk:
    Rechter Dennis Wiley was vooral kwaad op Zach omdat hij het internet had gebruikt om meisjes te ontmoeten. ,,Het lijkt deel van onze cultuur", zei hij. ,,Elkaar ontmoeten en seks hebben. Totaal ongepast. Daar is geen excuus voor."
    Hier kan ik helemaal niet bij. Het hoort inderdaad bij onze cultuur en veel mensen doen het. Jong en oud. Ik vind het vreemd dat de rechter daarom een probleem maakt.

    [ bericht aangepast op 31 aug 2015 - 10:05 ]


    "Ignite, my love. Ignite."

    Ik vind dat het meisje fout zat. Zij verdient ook een straf. Wat de jongen deed was ook niet goed, maar het meisje heeft het wel zelf op zich afgeroepen door te gaan liegen.


    26 - 02 - '16

    Kilig schreef:
    Ik vind dat het meisje fout zat. Zij verdient ook een straf. Wat de jongen deed was ook niet goed, maar het meisje heeft het wel zelf op zich afgeroepen door te gaan liegen.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Dit vind ik echt niet normaal.
    Ja het is inderdaad strafbaar, maar hoe kan hij nu ruiken dat het meisje niet 17 is tegenwoordig is dat ook echt niet te zien... het meisje heeft zelfs toegegeven dat ze heeft gelogen!


    you never leave my mind, even when i have a million things to worry about

    Oh wauw, over een naaistreek gesproken. Dan denk je een goede seksdate te hebben gehad (wat ik persoonlijk ook niet zou doen, maar ik vind absoluut niet dat een rechter erover mag oordelen of een meerderjarige online mag daten of niet), word je gearresteerd en voor pedofiel aangezien voor de rest van je leven. Dit laat echt zien hoe bekrompen het rechtssysteem soms kan zijn. Ach ja, moraal van het verhaal: eerst ID vragen voordat je seks hebt. :'D

    [ bericht aangepast op 31 aug 2015 - 10:23 ]


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Giraffe schreef:
    Oh wauw, over een naaistreek gesproken. Dan denk je een goede seksdate te hebben gehad (wat ik persoonlijk ook niet zou doen, maar ik vind absoluut niet dat een rechter erover mag oordelen of een meerderjarige online mag daten of niet), word je gearresteerd en voor pedofiel aangezien voor de rest van je leven. Dit laat echt zien hoe bekrompen het rechtssysteem soms kan zijn. Ach ja, moraal van het verhaal: eerst ID vragen voordat je seks hebt. :'D


    Queer zijn is gewoon alles

    Kilig schreef:
    Ik vind dat het meisje fout zat. Zij verdient ook een straf. Wat de jongen deed was ook niet goed, maar het meisje heeft het wel zelf op zich afgeroepen door te gaan liegen.


    But perhaps the monsters needed to look out for each other every now and then.

    Jeetje, ik vind vooral dat het meisje echt in de fout zat. Ik bedoel, de jongen deed in principe niks mis want hij mag gewoon met iemand sex hebben met iemand die hij online heeft ontmoet. Ook als dat in de society wordt gezien als fout. Hij kon inderdaad niet ruiken hoe oud zij was. Hij denkt nu wel twee keer na voordat hij dat doet, maar ik vind dat hij wel een hele zware last krijgt voor een fout die hij niet bewust heeft gemaakt.


    The truth is out there.

    Jesus. Dat is echt fucked up. Arme kerel.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Wauw, wat een verhaal. Iemand liegt en jij draait er vervolgens voor op. Heel erg logisch. Inderdaad, aan het begin van de date even vragen of je iemands ID mag zien. Dat de rechter ook nog een mening geeft over het online daten vind ik al helemaal absurt. Het is zijn leven en de rechter is niet degene die bepaald of iets sociaal gezien acceptabel is of niet. Het staat nergens in de wet dat je niet online mag daten o.i.d. Ik heb medelijden met "de dader" die in mijn ogen eerder het slachtoffer is van andermans leugens.


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Dat is echt ontzettend naar voor hem, vooral dat hij nu op de lijst staat en nu dus zoveel niet mag. Hij geloofde haar en betaalt nu als het ware de rpijs voor haar leugen.

    Aan de andere kant heb ik zoiets van, misschien had hij wel om een ID of een ander bewijs moeten vragen waarop te zien is hoe oud ze is. en als zij dat niet kan laten zien, dan gewoon weg gaan want anders kan je in de problemen komen.

    Daarnaast vind ik het niet kunnen wat de rechter zegt, prima dat je een mening hebt over online daten en dat mensen met elkaar afspreken om seks met elkaar te hebben, maar ik vind het niet professioneel om die mening in de rechtbank te vertellen. Want daarmee laat de rechter merken dat hij een oordeel heeft over dit en misschien bevooroordeeld is, wat een rechter niet mag zijn voor zover ik weet.


    Physics is awesome

    Ja, ik zag dit artikel twee weken geleden ook voorbij komen. Echt vreselijk.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Ik wil wel even inhaken over dat sommige zeggen dat hij eerst haar ID had moeten vragen.
    Als jullie een date hebben met iemand, vragen jullie dan ook eerst iemands ID? Ik namelijk niet en ik zou zoiets ook niet zo snel doen.


    "Ignite, my love. Ignite."

    ImAwesome schreef:
    Ik wil wel even inhaken over dat sommige zeggen dat hij eerst haar ID had moeten vragen.
    Als jullie een date hebben met iemand, vragen jullie dan ook eerst iemands ID? Ik namelijk niet en ik zou zoiets ook niet zo snel doen.


    Dat zeg ik niet. Ik vraag me juist af of dat is waar we nu naartoe moeten.


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    ImAwesome schreef:
    Ik wil wel even inhaken over dat sommige zeggen dat hij eerst haar ID had moeten vragen.
    Als jullie een date hebben met iemand, vragen jullie dan ook eerst iemands ID? Ik namelijk niet en ik zou zoiets ook niet zo snel doen.


    Als het een gewone date is, bijvoorbeeld ik ga met diegene uit eten dan zou ik het niet doen

    Als het een "seks" date is (niet dat ik dat soort dates heb of ga hebben) dan zou ik wel een ID vragen, ja.


    Physics is awesome

    Echt bizar. Ik heb ook eens een soortelijk verhaal gehoord, want dit soort dingen schijnen nogal vaak te gebeuren in Amerika. Dat jongvolwassenen op de lijst van zedendelinquenten terechtkomen alleen omdat een ontevreden ouder ze had aangegeven oid. Vreselijk. :'l


    Caution first, always.