• Welcome to Manhattans Dollhouse!


    The Dollhouse was jaren geleden opgericht als een club voor rijke, welvarende studenten. Een plek om sociale contacten op te halen, te feesten en gewoon een plek te hebben, voor mensen van hun soort. Gelegen in Manhattan, stond ‘the Dollhouse’ bekend als een symbool voor luxe en het bezitten van geld, het hebben van één van de hoogste posities in heel New York. Om ook maar te worden toegelaten als één van de befaamde ‘poppen’, moest men een fiks bedrag geld inleveren, deelnemen aan hét bekende bal, enorm goede punten halen voor de studie en niet te vergeten; beeldschoon zijn.

    Na tientallen jaren legt de bekende televisiezender TLC een fiks geldbedrag neer om het huis op te kopen, want zij zijn van plan om weer wat leven in het poppenhuis te brengen, met hier en daar wat kleine aanpassingen…
          TLC’s ‘the Dollhouse’ richt zich op een groep jongvolwassenen die nooit echt de kans hebben gehad om iets van hun leven te maken. Na honderden inzendingen van over heel de wereld, wordt er uiteindelijk een groep gevormd uit zowel jongens als meisjes tussen de achttien en drieëntwintig. De jongeren krijgen een groot bedrag geld cadeau en mogen hun tijd doorbrengen in een reusachtige villa. De jongeren zullen compleet veranderen van de buitenkant, maar zegt dat ook iets over het innerlijk?


    Regels
    • In deze rpg hebben we liever geen one-liners. We willen nette post zien met toch wel een minimum van circa zeven regels. Als we opmerken dat je je hier meerdere malen niet aan houdt, zullen we een waarschuwing sturen.
    • Boven de post de naam zetten van de persoon waarin je schrijft.
    • Wanneer je ooc schrijft, schrijf je met haakjes. ( [ {
    • Geen onnodig gespam in het topic, dit kan via privébericht of gastenboekbericht.
    • We willen een actieve rpg, dus hopen we op minimaal vier posts per week en ook niet dat er na één topic al mensen afhaken.
    • Een gemeen personage, hoort ook gemeen te zijn en niet opeens aardig te doen.
    • Geen Mary Sue’s en Gary Stu’s – ieder personage heeft minpunten.
    • 16+ is gewoon toegestaan. (Drank, seks, grof taalgebruik, geweld, drugs, etc. als je hier niet tegen kan, meldt je dan ook niet aan.)
    • Topic's worden enkel door Lane of Everdeen geopend.


    The Dolls

    - Devlin Rowley, Amerikaanse nationaliteit, 18 jaar | Everdeen
    - Dallas Rowley, Amerikaanse nationaliteit, 19 jaar | Lane
    - Zoé Bellafonte, Zuid-Afrikaanse nationaliteit, 19 jaar | Aurorea
    - Ana Vasquez, Mexicaanse nationaliteit, 22 jaar | Galinda
    - Emma Cleassens, Nederlandse nationaliteit, 21 jaar | Mismi
    - Cassidy Callaghan, Ierse nationaliteit, 21 jaar | Exasperated
    - Blake Greywood, Britse nationaliteit, 19 jaar | Wario
    - Nikolay Baikov, Russische nationaliteit, 21 jaar | Gancanagh
    - Ryoichi Saitö, Japanse nationaliteit, 22 jaar | Tortura
    - Mikael Westergaard, Noorse nationaliteit, 22 jaar | Assassin
    - Eduardo Gonzales, Spaanse nationaliteit, 23 jaar | Saturnus
    - Amir von Monroe, Italiaanse nationaliteit, 21 jaar | Styles


    [ bericht aangepast op 9 feb 2013 - 10:27 ]


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Beste Dolls,

    Nu de hekken echt gesloten zijn, is er geen weg meer terug uit dit luxueuze en vooral levensechte poppenhuis! De koelkasten zijn tot de nok gevuld, de drankkasten, daar kan niets meer bij. Doe alsof je thuis bent en probeer je vooral niets van de camera’s aan te trekken. Om het dan nog maar niet over de balen geld te hebben die jullie, als groep, vanaf vandaag bezitten. Eten, kleding en andere luxe kunnen jullie op deze manier bemachtigen, maar denk eraan; geld maakt niet gelukkig!

    Na voorbedachte raden, hebben wij, van TLC, besloten dat iedereen zijn eigen slaapkamer mag kiezen. Wees er dus snel bij, want in zowel de heren- als damesvleugel zijn er vijf paar. Wie weet dat als je snel bent, je een kamer voor jezelf kan krijgen.

    En dan bovenal dit alles; vergeet vooral niet aan die dirty little secrets te denken, want niemand van jouw huisgenoten zijn zo schijnheilig als ze over lijken te komen. Welk geheim heb jij binnengekregen en van wie zal deze zijn? Het is aan jou om daarachter te komen.

    - The TLC Crew

    NOTE: Het is hartje zomer, de klok heeft nog net geen één uur ’s middags geslagen en je bent net (of zit nog) met een limousine aangekomen bij de plaats waar hét deze zomer gaat gebeuren. Na een lange reis is het tijd om je kamer uit te zoeken en contact te gaan maken met je nieuwe huisgenoten, waar je de aankomende weken mee opgescheept zal zitten. Denk eraan dat sommige niet perfect Engels zullen spreken of een sterk accent hebben en culturen eventueel met elkaar kunnen opbotsen.
          Om de zomer goed van start te laten gaan, is er in de avond de mogelijkheid om te gaan barbecueën en zo de groep beter te leren kennen!
    Wanneer je denkt het geheim te weten? Stuur je dit dan in een PB’tje naar Lane of Everdeen? Wij zullen aangeven of het goed is.

    EXTRA: Als je een extra idee hebt voor deze RPG om er wat meer leven in te brengen en wat verandering, mag je dit in het gossiptopic plaatsen. (: Hierbij denken wij aan tripjes ergens heen, het is namelijk mogelijk om buiten de deuren van het huis te gaan, maar dan moet dit met heel de groep gezamenlijk. Zoals uitgaan in New York of bijvoorbeeld naar Central Park.


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    [Mijn topics.]


    Your make-up is terrible

    [mijn topics =D]

    Assassin schreef:
    [Mijn topics.]


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    [mijn topics]


    ''yOu aLreaDy kNoW wHaT'S uP''

    [Als het klopt heeft iedereen een privébericht gekregen.]


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    [Mijn topics :D]


    "Fuck feelings, be a bitch" - Blair Waldorf

    Everdeen schreef:
    [Als het klopt heeft iedereen een privébericht gekregen.]
    [Juaaa]


    "Fuck feelings, be a bitch" - Blair Waldorf

    Emma Sophia Cleassens
    Ik ben mijn koffer aan het inpakken in de hotelkamer, want vandaag is het de dag dat ik naar het huis ga. Ik ben al een week in New York. Ik heb een weekje vakantie genomen om de stad te bekijken en om aan het tijdsverschil te wennen, zodat ik niet met een jetlag in het huis aankom. In deze week heb ik de tijd genomen om alles van New York te bekijken en om een beetje te wennen aan mijn nieuwe leven. In het huis gelden regels en mag je niet zomaar het terrein verlaten, maar ik het New York altijd al willen zien. Ik doe mijn koffer dicht, ga de kamer uit en loop naar de lift. Eenmaal beneden check ik uit om vervolgens naar de taxi te lopen die al staat te wachten. De chauffeur legt de koffer in de achterbak terwijl ik instap. Niet veel later zijn we op weg naar mijn nieuwe leven, het volgende hoofdstuk.

    Als ik aankom in het huis kijk eerst even om me heen. Het is groot, heel groot. Ik loop een beetje rond en kom uiteindelijk uit in slaapkamer. Ik zet mijn koffer neer en loop even naar het balkon. Ik doe de deur naar buiten open en loop naar buiten. Ik geniet even van het uitzicht om vervolgens weer naar binnen te gaan. Eens kijken wat dit huis nog meer heeft. Ik loop de kamer weer uit en laat de koffer achter op het grote bed. Ik loop de trap af en begin weer een beetje rond te lopen. Ik kom uiteindelijk uit in de keuken. Eens kijken wat ze in de koelkast hebben staan. Ik open de koelkast en kijk er even in. Ik pak een flesje water, open die en neem een slok. Ik doe de koelkast weer dicht en ga verder op mijn verkenningstocht. Ik loop een beetje doelloos rond eigenlijk. Ik zucht even. Ik kom uiteindelijk uit bij een deur die naar de tuin leidt. Ik open de deur en loop vervolgens naar buiten. Niet veel later loop ik tegen een zwembad aan. Ik zou hier best wel kunnen wennen denk ik.

    [ja ik heb een berichtje gehad =)]

    [ bericht aangepast op 11 jan 2013 - 22:15 ]

    Yeah. Le topics. :D.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    [mijn topics :Y)]


    Just keep your head up. Stick on the ice.

    Topics. :"D


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    [Mijn topics]


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Devlin Rowley
    De zon voelde ik vol op mijn hoofd schijnen, waardoor ik mijn kleine koffertje met spullen achter me aan sleepte. Nog even bleef ik stil staan en toen ik recht voor het kolossale huis stond, tilde ik mijn hoofd zo op, dat ik recht omhoog keek om alles goed te bekijken. Het huis was reusachtig, groter dan ik had verwacht toen ik me voor dit programma aan had gemeld. Een diepe en vooral tevreden zucht verliet mijn lippen en bekeek de drie glazen deuren. Zelfs daar was al keus in; welke nam je om binnen te komen? Ik koos voor de middelste, een simpele keuze en wachtte geduldig op mijn oudere zus, Dallas die achter me aan kwam strompelen. Ik voelde de vele camera's op mijn rug brandde en hoewel ik het ergens toch ontzettend vreemd vond en me zo opgelaten als wat voelde, probeerde ik me er zo weinig mogelijk van aan te trekken. Het wendt wel, hadden ze gezegd.
    Eenmaal binnen staar ik nog een beetje perplex voor me uit, want het interieur is werkelijk als een sprookje. Mijn ogen vallen meteen op de twee paar liften. Liften! Ze hebben gewoon een lift hier in huis! Dat is zeker wel wat anders dan ik gewend ben. Natuurlijk overnachtte ik meer dan een normaal mens in een hotel en was een lift een soort gewoonte geworden, maar alsnog; een lift in je eigen huis? Zoiets had ik nog nooit gezien. Automatisch liep ik er naar toe en drukte gehaast op de knopjes.
    "Ze hebben gewoon liften, Dallas!" popelde ik vrolijk en realiseerde me toen pas dat dit nu ons huis was, "wij hebben gewoon liften!" vervolgde ik mijn woorden, een glimlach op mijn gezicht. Misschien zat er wel een voordeel in dat mijn zus hier was, hoewel het natuurlijk ergens ook zijn nadeel had. Ze wist alles van me en dat kon mijn kop misschien wel eens kosten. Ik voelde de envelop die in mijn kleine koffer zat meteen loodzwaar worden.

    [ bericht aangepast op 11 jan 2013 - 22:20 ]


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Blake Edward Greywood

    Ik stapte de glanzende, zwarte limousine uit. De chauffeur pakte mijn bagage uit de auto en gaf het aan mij.
    Ik keek naar de villa, of eerder een paleis.
    Langzaam pakte ik mijn bagage en liep ermee de kilometers lange oprit op. Oke, ik overdrijf.
    De deuren gingen zonder geluid open en ik kwam binnen in een hal, wat eerder op een balzaal leek.
    Ik kon eerst alles gaan verkennen.
    Fuck it, eerst het bed, dan de rest.
    Met mijn koffer in mijn hand en mijn sporttas om mijn schouder liep ik de grote trap op.
    Boven aangekomen keek ik even links en rechts van de gang.
    Leeg.
    Was ik trouwens als eerste? Ik had werkelijk geen idee.
    Ik sloeg rechtsaf en opende de derde deur die ik tegen kwam.
    Een slaapkamer zo groot als mijn woonkamer in Londen. En die was al groot, vond ik.
    Het bed zakte in toen ik er met een duik bovenop belandde.
    Moest ik een kamer delen? Of sliep ik hier alleen?
    Ik stapte het bed af en bekeek de slaapkamer.
    Er was een balkon met uitzicht op de achtertuin en er was een enorme televisie.
    Ik zette mijn bagage op het bed en besloot verder te kijken.
    Beneden aangekomen sloeg ik links en opende een deur naar een enorm grote keuken.
    Ik hield echt van koken, dus hier kon ik zeker wel aan wennen.
    Na een seconde viel mijn blik op een meisje die in de keuken een flesje water stond te drinken.
    Verbaasd keek ik op, maar liep toen naar haar toe.
    'Hoi, ik ben Blake', stelde ik mezelf voor.


    "Fuck feelings, be a bitch" - Blair Waldorf