• Hoi hoi,

    Ik wil graag beginnen meer te doen met fotografie, omdat ik het gewoon heel leuk vind om foto's te maken, en ik ben van plan de Nikon D3100 te gaan kopen. Alleen heb ik totaal geen verstand van camera's, dus wie kan me een beetje helpen? Want van die dingen op internet snap ik dus niet, omdat alles in van die ingewikkelde termen is uitgelegd enzo... En wat voor geheugenkaart kan ik het beste kopen?

    Alvast bedankt. Xx


    One Ring to Rule Them All. One Ring to Find Them. One Ring to Bring Them All and In The Darkness Bind Them.

    Waarschijnlijk gaan de mensen hier je het precies hetzelfde uitleggen als op internet want er zijn gewoon geen andere woorden voor ;3 Anyways ik gebruik alleen Canon en kan je dus niet helpen, sorry! (:


    Shit happens but pee happens a lot more.

    Odina schreef:
    Waarschijnlijk gaan de mensen hier je het precies hetzelfde uitleggen als op internet want er zijn gewoon geen andere woorden voor ;3 Anyways ik gebruik alleen Canon en kan je dus niet helpen, sorry! (:

    Ja, alleen op internet vind ik dus alleen echt van die professional mensen, die alles heel moeilijk uitleggen en ik dacht, misschien kan iemand anders het wat makkelijker verwoorden, snap je?


    One Ring to Rule Them All. One Ring to Find Them. One Ring to Bring Them All and In The Darkness Bind Them.

    Als je zo'n camera wilt kopen zou ik er wel een andere lens op zetten. Want op die dingen zit meestal een standaardlens van 18mm-50mm, en daar kan je eigenlijk alleen maar close-up foto's van maken, daar kan je dus niet mee inzoomen.
    En voor mijn camera heb ik een kaartje van 8 & 16GB, die zijn eigenlijk gewoon hetzelfde als andere camera's :').
    Hopelijk helpt dit je verder!


    Happiness can be found, even in the darkest of times.

    Geheugenkaartjes tegenwoordig zijn zo goedkoop, lol. Ik zou voor minstens 8 gb gaan, aangezien zulke camera's hoge resolutie foto's maken en die wat meer plek in nemen dan een gewone foto.


    Your make-up is terrible

    omg , ik heb precies dezelfde vraag !
    wil ook graag beginnen ! (:

    [ bericht aangepast op 19 jan 2013 - 18:09 ]


    ' So many books, so little time ' ~ Frank Zappa

    Ligt er ook aan in welke fotobestand je fotografeert. Wil je nadat je het gefotografeerd hebt, je foto's bewerken, kun je het beste RAW-bestand gebruiken, dit neemt wel beslag in dus dan zou bv. je een 16gb kunnen gebruiken. Een RAW-bestand zorgt ervoor dat je, ondanks dat je het bewerkt hebt, de originele foto nog in goede kwaliteit terug kan krijgen.
    Het ligt er ook aan wat voor foto's je wilt maken, voor bijvoorbeeld sportfotografie heb je weinig aan een 18mm-50mm lens.


    It takes 17 muscles to smile, 43 muscles to frown ~~

    meestal legt de verkoper ook heel wat nuttige dingen uit. (:


    To love is to destroy.

    Mijn mieder heeft die camera. Om een foto te maken druk je op de grote ronde knop bovenop. Als je klik hoort, heeft hij de foto genomen. Je kijkt op het beeldscherm en ziet de foto(sorry, moest even)

    [ bericht aangepast op 19 jan 2013 - 17:52 ]


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Die camera is prima (: Wij gebruiken die op school [ik doe grafisch vormgeving, en heb 2 keer per week fotografie]. Wel zou ik - zoals hierboven is aangegeven - een andere lens erbij kopen!


    To infinity and beyond •

    Ik gebruik een Canon, dus over Nikon kan ik je niet zoveel vertellen. ^^ Maar zoals al gezegd is, kunnen de verkopers je al een aardig stukje op weg helpen. Ik heb het geluk om een vader te hebben die ook hobbyfotograaf is, dus als ik een vraag heb, kan ik hem die altijd stellen. (:
    Je kan natuurlijk ook een boek kopen over je camera enzovoort.