• Aangezien ik zelf eig. nooit huidproblemen heb roep ik even jullie hulp in :]

    Ik merkte vandaag toevallig op dat bij mijn vriend op zijn rug een paar kleine wondjes zitten en wat geschilferde huid. -tmi? I dunno-
    Zelf denk ik dat het komt omdat hij echt een hele droge huid heeft - maar hoe verhelp je dat het beste? Het jeukt nogal, zegt hij, en hij vind het okay als ik ga proberen hem te helpen. Maar eigenlijk heb ik zelf niet echt een idee. Ik heb zelf een dagcrème die ik zelf gebruik omdat de huid op mijn gezicht droog is, haha. Maar de rug van een twee meter lange jongen insmeren met dagcrème gaat veel tubes kosten x)
    Is er iemand die zelf ook zo'n droge huid heeft en weet wat goed kan helpen? Of iemand die weet wat mogelijk een andere reden kan zijn?
    En anders ga ik hem over een maand langzaam overtuigen miss een langs een huisarts te gaan. Hij heeft al behoorlijk wat allergieën, miss is dit weer een nieuwe


    If a writer falls in love with you, you can never die

    In de winkel kan je toch zalfjes vinden? Er zullen vast wel grotere tubes zijn.


    16 - 09 - '17

    Ik heb bodybutter en -milk van Garnier, en als je die een of twee dagen een keertje smeert, merk je het verschil echt gauw. ^^
    Je kan er natuurlijk eentje maar nemen, he. Ik wissel ze gewoon af ^^

    [ bericht aangepast op 13 feb 2015 - 21:19 ]


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Bodylotion kopen voor een droge huid


    Seasons will change, but I shall remain

    Gewoon een bodylotion? Daarvoor is het, immers.


    Your make-up is terrible

    Ik heb zelf ook een droge huid en moet elke dag gewoon smeren met vette zalf :/


    Stenenlikker

    Ik smeer mijn droge huid elke avond in met bodybutter van Action, met kokosnootgeur. Hij werkt echt heel goed tegen schilfers. Ik smeer zelfs een klein beetje rondom mijn neus, zodat die lelijke velletjes wegtrekken.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Mijn vader had een tijdje geleden allemaal bultjes en vlekken op zijn rug, een soort van uitslag, en toen kreeg ie van de huisarts de tip om een zalfje dat Sunsal (of iets dergelijks, zal straks even in de badkamer kijken) heet, en dat hielp wel.

    Maar misschien dat een andere douchezeep ding ook werkt? Eentje zonder parfum ofzo (want dat droogt uit, en sommige mensen kunnen er ook gewoon niet tegen)


    Edit: dat spul van mn vader heet Selsun

    [ bericht aangepast op 13 feb 2015 - 22:20 ]


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Derks schreef:
    Mijn vader had een tijdje geleden allemaal bultjes en vlekken op zijn rug, een soort van uitslag, en toen kreeg ie van de huisarts de tip om een zalfje dat Sunsal (of iets dergelijks, zal straks even in de badkamer kijken) heet, en dat hielp wel.

    Maar misschien dat een andere douchezeep ding ook werkt? Eentje zonder parfum ofzo (want dat droogt uit, en sommige mensen kunnen er ook gewoon niet tegen)


    Edit: dat spul van mn vader heet Selsun


    Hij heeft sws al een parfum allergie :')


    If a writer falls in love with you, you can never die

    Neutral. Ik had ook een enorme droge huid en ook nog eens last van eczeem en dat spul is echt mijn redding. Ik gebruik het nu al ruim een halfjaar en het helpt echt. Je hebt créme voor sensitive skin, maar ook showergel en shampoo en praktisch alles voor onder en na de douche.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Powhatan schreef:
    Neutral. Ik had ook een enorme droge huid en ook nog eens last van eczeem en dat spul is echt mijn redding. Ik gebruik het nu al ruim een halfjaar en het helpt echt. Je hebt créme voor sensitive skin, maar ook showergel en shampoo en praktisch alles voor onder en na de douche.


    Idd, Neutral. Gebruik ik zelf ook (eigenlijk niet omdat ik heel erg last van droge huid ofzo heb, maar meer omdat ik ook last van roos heb en de antiroosshampoo van neutral werkt echt heel goed (de gewone shampoos trouwens ook) en sindsdien gebruik ik ook douchespul van Neutral.)

    Of misschien Sanex, maar Neutral werkt wek beter.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Als het heel droog is kun je t beste een vette zalf als vaseline smeren.


    quidquid excusatio prandium pro

    Zelf gebruik ik Sudocrème, wat heel vet is. Tegen mijn droge huid werkt het goed.


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Vaseline? Plakt wel erg ben ik bang.


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Ik gebruik altijd olie. Kokosolie, arganolie of amandelolie. Geen idee welke het beste is voor je huid (volgens mij arganolie..), maar bij mij werkt alles heel goed. Ik heb hele erge winterhanden, ze zijn zo droog dat ze scheuren en soms zelfs bloeden. Maar dit verhelp ik dus altijd met olie ^^


    I solemnly swear that I am up to no good.

    Naevia schreef:
    Ik smeer mijn droge huid elke avond in met bodybutter van Action, met kokosnootgeur. Hij werkt echt heel goed tegen schilfers. Ik smeer zelfs een klein beetje rondom mijn neus, zodat die lelijke velletjes wegtrekken.


    This ^^

    En Zwitsal werkt ook heel goed, eigen ervaring :Y)

    Wat goed is voor babies, is ook goed voor ons, toch?


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."