• Edit: Er is, zo weet ik, al 151 dagen niet gereageerd en ik heb mijn examen inmiddels gehaald. Ik bedacht me alleen dat ik jullie dan eigenlijk ook had moeten vertellen wat mijn cijfer is (:
    Die mevrouw van de examencommissie zei dat mijn cijfer vrij ongebruikelijk was, maar ik weet niet of ik dat geloof, hèhè.
    Iedereen nog heel erg bedankt voor de deelname, want ik heb een 9! _O_

    Hallo iedereen!
    Voor mijn profielwerkstuk (HAVO) doe ik een onderzoek naar de liefdesrelaties van jongeren en dan het verschil in het aangaan/krijgen van een relatie tussen jongeren met een visuele beperking (blind of slechtziend) en jongeren die wel goed kunnen zien. Hoewel er ook vragen over vriendschap in staan, is mijn onderzoek echt gericht op het hebben van een liefdesrelatie/verkering.
    Ik ben zelf slechtziend en zit op een school voor slechtziende en blinde leerlingen. Daarom heb ik ook gekozen voor een onderwerp waarbij ik mijn eigen situatie kan gebruiken.

    Ik heb ongeveer vijftien mensen nodig die mijn enquête willen invullen. Ik vraag ook vrienden zonder visuele beperking, maar omdat zij al zo veel met mij in contact zijn, hebben zij daar vaak al een ander beeld bij dan mensen die er nauwelijks iets vanaf weten/iets mee te maken hebben. Vandaar dat Quizlet mij een geschikte plek leek, omdat er veel jongeren zijn. Het maakt overigens niet uit of je wel iemand kent die slechtziend/blind is en als je dat zelf bent, moet je dat even zeggen, want dan krijg je een ander formulier.

    Namen van deelnemers worden uiteindelijk niet in mijn werkstuk verwerkt. Ik wil alleen niet dat de enquêtes anoniem zijn, omdat ik misschien achteraf nog wat vragen heb.
    Het zijn vrij persoonlijke vragen, dus mag je deze ook in een pb terugsturen. Het duurt ongeveer een kwartiertje en ik zou het fijn vinden als je je antwoorden op de open vragen zo veel mogelijk beargumenteerd; leg uit waarom. (Uitgezonderd van de eerste drie en de meerkeuzevraag).

    Alvast bedankt:

    Edit: Iedereen bedankt voor het invullen! Het zijn er zeker wel genoeg, al zijn het een hoop meiden die hem hebben ingevuld (wat natuurlijk te verwachten was) Daarom vraag ik vooral de jongens om hem in te vullen - mochten ze dit zien en willen natuurlijk (:


    De vragen
    Naam:

    1). Hoe oud ben je?
    2). Ben je een jongen of een meisje?
    3). Wat is je geaardheid (bi-, homo-, heteroseksueel/weet ik niet/wil ik niet zeggen).

    4a). Kom je veel nieuwe mensen tegen?
    4b). Zo ja: Waar kom je die tegen?
          Met wie kom je daar?
          Blijf je die nieuwe mensen daarna zien?
    4d). Zo nee: Hoe denk je dat dat komt?
          Zou je daar verandering in willen brengen?

    5). Vind je dat je genoeg vrienden hebt?
    5a). Zo ja: Ben je tevreden met alle vrienden die je hebt?
    5b). Zo nee: Hoe denk je dat het komt dat je naar jouw idee te weinig vrienden hebt?
    5c). Maak je makkelijk vrienden?
    5d). Hoe lang ben je al met ze bevriend?
    - Minder dan een jaar;
    - Eén tot twee jaar;
    - Twee tot vijf jaar;
    - Langer dan vijf jaar;

    6a). Heb je wel eens een relatie/verkering met iemand gehad?
    6b). Zo ja: Hoeveel relaties waren dat?
          Hoe ben je die begonnen?
          Hoelang duurden die relaties?
    6c). Zo nee: Is dat omdat je dat niet wilt of omdat het er nooit van gekomen is?
          Zou je daar verandering in willen?

    7). Is het uiterlijk of het innerlijk belangrijk om iemand leuk te vinden? Of allebei?

    8a). Is het hebben ven een relatie noodzakelijk voor een geslaagde jeugd?
    8b).Vanaf welke leeftijd zou je een relatie moeten hebben?

    9a). Denk je dat iemand de blind of slechtziend is, minder gemakkelijk een relatie krijgt?
    9b). Zou je een relatie aangaan met iemand die blind of slechtziend is?
    9c). Zo nee: Wat houdt je dan tegen?
    9d). Zo ja: Lijkt dat je heel anders dan met iemand die geen visuele beperking heeft?

    [ bericht aangepast op 29 juli 2013 - 8:28 ]


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Kan ik dan als naam gewoon mijn username neerzetten voor als je later nog vragen hebt?


    #WWED - What Would Emma Do?

    Naam: Mitchell

    1). Hoe oud ben je? 18
    2). Ben je een jongen of een meisje? Jongen
    3). Wat is je geaardheid (bi-, homo-, heteroseksueel/weet ik niet/wil ik niet zeggen). Ben daar nog niet helemaal uit.

    4a). Kom je veel nieuwe mensen tegen? Niet echt.
    4b). Zo ja: Waar kom je die tegen? Op school.
          Met wie kom je daar? Niemand.
          Blijf je die nieuwe mensen daarna zien? Jep, totdat ze van school gaan. Ik blijf ze hooguit zien als ik echt met ze bevriend raak en zin heb moeite voor ze te doen.
    4d). Zo nee: Hoe denk je dat dat komt? Omdat ik lui ben en geen zin heb in sociaal zijn.
          Zou je daar verandering in willen brengen? Nope, I like it this way.

    5). Vind je dat je genoeg vrienden hebt? Jep.
    5a). Zo ja: Ben je tevreden met alle vrienden die je hebt? Jep, want ik ben alleen bevriend met mensen die echt voor me klaarstaan en mijn vriendschap ook echt verdienen.
    5b). Zo nee: Hoe denk je dat het komt dat je naar jouw idee te weinig vrienden hebt? /
    5c). Maak je makkelijk vrienden? Ik kan het wel, heb er alleen niet vaak zin in.
    5d). Hoe lang ben je al met ze bevriend?
    -      Minder dan een jaar;
    -      Eén tot twee jaar;
    -      Twee tot vijf jaar;
    -      Langer dan vijf jaar;

    6a). Heb je wel eens een relatie/verkering met iemand gehad? Ja, ik zit er in eentje.
    6b). Zo ja: Hoeveel relaties waren dat? 1 (2 als je basisschool meetelt).
          Hoe ben je die begonnen? Door te praten en Nikki uiteindelijk te vragen :Y) Als je het hele verhaal wilt horen moet je het maar zeggen.
          Hoelang duurden die relaties? Nog steeds bezig, nu al 1 jaar, 6 maanden en 13 dagen.
    6c). Zo nee: Is dat omdat je dat niet wilt of omdat het er nooit van gekomen is? /
          Zou je daar verandering in willen? /

    7). Is het uiterlijk of het innerlijk belangrijk om iemand leuk te vinden? Of allebei? Innerlijk is het belangrijkst, maar een mooi uiterlijk is wel mooi mee genomen.

    8a). Is het hebben ven een relatie noodzakelijk voor een geslaagde jeugd? Nee, alles behalve en mensen die dat vinden zijn mongolen.
    8b).Vanaf welke leeftijd zou je een relatie moeten hebben? Een relatie moeten hebben? Geen enkele. Mensen moeten geen relatie hebben, mensen willen een relatie hebben.

    9a). Denk je dat iemand de blind of slechtziend is, minder gemakkelijk een relatie krijgt? Ik weet het niet, ik gok van niet. Omdat dit soort mensen meer op innerlijk dan op uiterlijk zullen gaan.
    9b). Zou je een relatie aangaan met iemand die blind of slechtziend is? Ja, waarom niet? Nikki wordt uiteindelijk doof, dat is toch geen reden om mijn relatie met haar te stoppen?
    9c). Zo nee: Wat houdt je dan tegen? /
    9d). Zo ja: Lijkt dat je heel anders dan met iemand die geen visuele beperking heeft? Tuurlijk niet, dat zou echt heel idioot zijn.

    Hele goeie vragen trouwens.

    [ bericht aangepast op 24 jan 2013 - 17:40 ]


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Junns schreef:
    Kan ik dan als naam gewoon mijn username neerzetten voor als je later nog vragen hebt?


    Ja, dat is prima.

    Ik vergat er overigens bij te zeggen dat ik mensen zoek tussen de 12 en 20 jaar.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Ik heb wel even tijd dus ik vul hem wel even in :3


    1). Hoe oud ben je? 15
    2). Ben je een jongen of een meisje? Meisje
    3). Wat is je geaardheid (bi-, homo-, heteroseksueel/weet ik niet/wil ik niet zeggen).
    heteroseksueel
    4a). Kom je veel nieuwe mensen tegen? Nee (gelukkig niet wat een drama zou dat zijn)
    4b). Zo ja: Waar kom je die tegen?
    Met wie kom je daar?
    Blijf je die nieuwe mensen daarna zien?

    4d). Zo nee: Hoe denk je dat dat komt? Ik ben niet zo sociaal en ik hou niet zo veel van mensen ,ik ben meer van een klein groepje vertrouwenlingen.
    Zou je daar verandering in willen brengen? Nee , ik vind het goed zoals het nu is

    5). Vind je dat je genoeg vrienden hebt? Ja
    5a). Zo ja: Ben je tevreden met alle vrienden die je hebt? Ik ben er zeer tevreden mee :3
    5b). Zo nee: Hoe denk je dat het komt dat je naar jouw idee te weinig vrienden hebt?
    5c). Maak je makkelijk vrienden? Ik heb geen idee ik ben gewoon vriendelijk en beleefd naar mensen toe of ze mij aardig vinden /als vriend zijn weet ik niet.
    5d). Hoe lang ben je al met ze bevriend? Dat verschild heel veel .
    - Minder dan een jaar;
    - Eén tot twee jaar;
    - Twee tot vijf jaar;
    - Langer dan vijf jaar;

    6a). Heb je wel eens een relatie/verkering met iemand gehad?Nnope single my wole life.
    6b). Zo ja: Hoeveel relaties waren dat?
    Hoe ben je die begonnen?
    Hoelang duurden die relaties?
    6c). Zo nee: Is dat omdat je dat niet wilt of omdat het er nooit van gekomen is? Nooit gewild ,mensen om mijn heen waren niet bepaald gemanierd en halve idioten. En Ik ben er ook gewoon aan toe gekomen
    Zou je daar verandering in willen? Als een celebrity / fictional character die ik helemaal geweldig vind mag het van mij wel.

    7). Is het uiterlijk of het innerlijk belangrijk om iemand leuk te vinden? Of allebei?
    Allebei, one does not simply denies that fact.
    8a). Is het hebben ven een relatie noodzakelijk voor een geslaagde jeugd? Nee een geslaagde jeugd verscheeld per persoon ,maar een relatie vind ik echt geen noodzaak voor een geslaagde jeugd.
    8b).Vanaf welke leeftijd zou je een relatie moeten hebben? Ik ga niemand dwingen dat je vanaf een relatie moet hebben. Ik vind het alleen handiger als je geen 13 jaar ben ,maar eerder 16/17 jaar.

    9a). Denk je dat iemand de blind of slechtziend is, minder gemakkelijk een relatie krijgt? De kans bestaat dat iemand met minder zicht/ helemaal geen zicht minder gemakkelijk aan een relatie komt.
    9b). Zou je een relatie aangaan met iemand die blind of slechtziend is? Ik zou het niet willen als ik eerlijk ben.
    9c). Zo nee: Wat houdt je dan tegen? I can't show him what I love :c
    9d). Zo ja: Lijkt dat je heel anders dan met iemand die geen visuele beperking heeft?

    Goede vragen :3


    Shoganai i ne~

    1). Hoe oud ben je? Bijna 17.
    2). Ben je een jongen of een meisje? Meisje.
    3). Wat is je geaardheid (bi-, homo-, heteroseksueel/weet ik niet/wil ik niet zeggen). .. I'm gay.

    4a). Kom je veel nieuwe mensen tegen? soms.
    4b). Zo ja: Waar kom je die tegen? School, internet..
    Met wie kom je daar? Klasgenoten, d'oh.
    Blijf je die nieuwe mensen daarna zien? Soms wel, soms niet.
    4d). Zo nee: Hoe denk je dat dat komt?
    Zou je daar verandering in willen brengen?

    5). Vind je dat je genoeg vrienden hebt? Jawel.
    5a). Zo ja: Ben je tevreden met alle vrienden die je hebt? Redelijk, kan niet met alles over ze praten ,maar ben blij met ze. c:
    5b). Zo nee: Hoe denk je dat het komt dat je naar jouw idee te weinig vrienden hebt?
    5c). Maak je makkelijk vrienden? Nee.
    5d). Hoe lang ben je al met ze bevriend?
    - Minder dan een jaar;
    - Eén tot twee jaar;
    - Twee tot vijf jaar;
    - Langer dan vijf jaar; 4, 5 jaar.

    6a). Heb je wel eens een relatie/verkering met iemand gehad? Als een kleuterliefde telt, ja. (cat)
    6b). Zo ja: Hoeveel relaties waren dat?
    Hoe ben je die begonnen?
    Hoelang duurden die relaties?
    6c). Zo nee: Is dat omdat je dat niet wilt of omdat het er nooit van gekomen is? Tja, ik val nou eenmaal niet zoals ieder ander op jongens. En zovaak kom ik nou niet meisjes tegen die ook gay zijn. Behalve via internet natuurlijk.
    Zou je daar verandering in willen? Hm, weet niet of ik het kan.

    7). Is het uiterlijk of het innerlijk belangrijk om iemand leuk te vinden? Of allebei?
    Innerlijk. Waarschijnlijk roept iedereen dat in dit topic, maar ik val op innerlijk.
    8a). Is het hebben ven een relatie noodzakelijk voor een geslaagde jeugd? Nee.
    8b).Vanaf welke leeftijd zou je een relatie moeten hebben? Rare vraag, dat ligt gewoon aan de persoon zelf.

    9a). Denk je dat iemand de blind of slechtziend is, minder gemakkelijk een relatie krijgt? Ja, dat denk ik wel.
    9b). Zou je een relatie aangaan met iemand die blind of slechtziend is? Als diegene verder normaal communiceert, misschien wel ja.
    9c). Zo nee: Wat houdt je dan tegen?Het lijkt me verder wel lastig.
    9d). Zo ja: Lijkt dat je heel anders dan met iemand die geen visuele beperking heeft? Ja, ik denk eigenlijk wel zeker dat ik dat niet aan zou kunnen. Dan zou ik veel teveel moeten zorgen voor iemand. :')


    "I believe that marriage isn't between a man and a woman; but between love and love." - Frank Ocean

    De vragen
    Naam: Danique

    1). Hoe oud ben je? 19
    2). Ben je een jongen of een meisje? meisje
    3). Wat is je geaardheid (bi-, homo-, heteroseksueel/weet ik niet/wil ik niet zeggen). Hetero

    4a). Kom je veel nieuwe mensen tegen? Ja? Ik ga van klas wisselen..
    4b). Zo ja: Waar kom je die tegen? In mijn nieuwe klas? of op vakanties vaak
          Met wie kom je daar? een oud klasgenoot van mij (En op vakantie met mijn familie)
          Blijf je die nieuwe mensen daarna zien? Meestal wel
    4d). Zo nee: Hoe denk je dat dat komt?
          Zou je daar verandering in willen brengen?

    5). Vind je dat je genoeg vrienden hebt? Ja
    5a). Zo ja: Ben je tevreden met alle vrienden die je hebt? Ja
    5b). Zo nee: Hoe denk je dat het komt dat je naar jouw idee te weinig vrienden hebt?
    5c). Maak je makkelijk vrienden? Ja
    5d). Hoe lang ben je al met ze bevriend?
    - Minder dan een jaar;
    - Eén tot twee jaar;
    - Twee tot vijf jaar;
    - Langer dan vijf jaar; Meeste vallen in deze categorie

    6a). Heb je wel eens een relatie/verkering met iemand gehad? Ja
    6b). Zo ja: Hoeveel relaties waren dat? 4
          Hoe ben je die begonnen? Een beetje gezellig doen, daten
          Hoelang duurden die relaties? 3 maanden, een half jaar, anderhalf jaar en één is momenteel nog gaande, die is nu op 20 maanden
    6c). Zo nee: Is dat omdat je dat niet wilt of omdat het er nooit van gekomen is?
          Zou je daar verandering in willen?

    7). Is het uiterlijk of het innerlijk belangrijk om iemand leuk te vinden? Of allebei? Ik denk stiekem toch wel een beetje allebei. Ik wil minstens een jongen die zich in ieder geval een beetje verzorgd. Al vind ik innerlijk belangrijker dan uiterlijk

    8a). Is het hebben ven een relatie noodzakelijk voor een geslaagde jeugd? Nee denk het niet
    8b).Vanaf welke leeftijd zou je een relatie moeten hebben? 16??? (Eigenlijk vind ik niet dat het moet maar oké. Het is de vraag)

    9a). Denk je dat iemand de blind of slechtziend is, minder gemakkelijk een relatie krijgt? Nee
    9b). Zou je een relatie aangaan met iemand die blind of slechtziend is? Als diegene leuk is, misschien
    9c). Zo nee: Wat houdt je dan tegen?
    9d). Zo ja: Lijkt dat je heel anders dan met iemand die geen visuele beperking heeft? Ja, dat lijkt me wel.

    [ bericht aangepast op 24 jan 2013 - 18:20 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Naam: Kim

    1). Hoe oud ben je? 16 jaar, bijna 17
    2). Ben je een jongen of een meisje? Meisje
    3). Wat is je geaardheid (bi-, homo-, heteroseksueel/weet ik niet/wil ik niet zeggen). Hetero

    4a). Kom je veel nieuwe mensen tegen? Valt wel mee
    4b). Zo ja: Waar kom je die tegen? Werk, school, manege
    Met wie kom je daar? Mezelf...
    Blijf je die nieuwe mensen daarna zien? Zolang ik/zij daar blijf werken, blijf paardrijden of zij van school afgaan.
    4d). Zo nee: Hoe denk je dat dat komt?
    Zou je daar verandering in willen brengen?


    5). Vind je dat je genoeg vrienden hebt? Ja
    5a). Zo ja: Ben je tevreden met alle vrienden die je hebt? Ja, ze zijn erg aardig en zorgzaam.
    5b). Zo nee: Hoe denk je dat het komt dat je naar jouw idee te weinig vrienden hebt?
    5c). Maak je makkelijk vrienden? Nee.
    5d). Hoe lang ben je al met ze bevriend?
    - Minder dan een jaar; 1 persoon
    - Eén tot twee jaar; 2 personen
    - Twee tot vijf jaar; 3 personen
    - Langer dan vijf jaar; 1 persoon

    6a). Heb je wel eens een relatie/verkering met iemand gehad? Nope
    6b). Zo ja: Hoeveel relaties waren dat?
    Hoe ben je die begonnen?
    Hoelang duurden die relaties?

    6c). Zo nee: Is dat omdat je dat niet wilt of omdat het er nooit van gekomen is? Ik ben er momenteel nog niet echt mee bezig, misschien in de toekomst.
    Zou je daar verandering in willen? In de toekomst wil ik natuurlijk wel een relatie, ik wil niet voor altijd single blijven, maar op het moment maakt het me nog niet zo heel veel uit.

    7). Is het uiterlijk of het innerlijk belangrijk om iemand leuk te vinden? Of allebei? Ik vind innerlijk zeker belangrijk, maar iets om naar te kijken vind ik ook niet erg. Maar innerlijk is uiteindelijk belangrijker.

    8a). Is het hebben van een relatie noodzakelijk voor een geslaagde jeugd? Nee hoor, ik vind vrienden hebben en plezier hebben belangrijker.
    8b).Vanaf welke leeftijd zou je een relatie moeten hebben? Wanneer jij daar klaar voor bent, die relaties op de basisschool, de meeste vind ik een beetje vroeg, maar als je er al klaar voor bent, dan vind ik het prima.

    9a). Denk je dat iemand de blind of slechtziend is, minder gemakkelijk een relatie krijgt? Ja, maar ik denk dat het op zich nog wel meevalt. Dus niet dat ze voor altijd single blijven omdat ze blind of slechtziend zijn.
    9b). Zou je een relatie aangaan met iemand die blind of slechtziend is? Zolang ik normaal met ze kan praten en een goed innerlijk hebben, natuurlijk.
    9c). Zo nee: Wat houdt je dan tegen?
    9d). Zo ja: Lijkt dat je heel anders dan met iemand die geen visuele beperking heeft? Dat zal het vast en zeker zijn, maar als je van diegene houdt, dan zal het niets uitmaken.


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Naam: Erieka

    1). Hoe oud ben je? 17
    2). Ben je een jongen of een meisje? Meisje
    3). Wat is je geaardheid (bi-, homo-, heteroseksueel/weet ik niet/wil ik niet zeggen). Hetero

    4a). Kom je veel nieuwe mensen tegen? Ligt eraan
    4b). Zo ja: Waar kom je die tegen? School
    Met wie kom je daar? Mezelf en vrienden
    Blijf je die nieuwe mensen daarna zien? Zolang ik nog op school zit
    4d). Zo nee: Hoe denk je dat dat komt?
    Zou je daar verandering in willen brengen?


    5). Vind je dat je genoeg vrienden hebt? Ik zou er graag wat meer hebben, maar een handvol is ook genoeg.
    5a). Zo ja: Ben je tevreden met alle vrienden die je hebt? Ja, maar met sommigen eigenlijk niet.
    5b). Zo nee: Hoe denk je dat het komt dat je naar jouw idee te weinig vrienden hebt?
    5c). Maak je makkelijk vrienden? Nee, dat komt deels door mijn autisme.
    5d). Hoe lang ben je al met ze bevriend? Een paar jaar

    6a). Heb je wel eens een relatie/verkering met iemand gehad? Ja
    6b). Zo ja: Hoeveel relaties waren dat? 6
    Hoe ben je die begonnen? Gewoon op de persoon afstappen of ik werd gevraagd.
    Hoelang duurden die relaties? Een paar maanden en dan ging het uit.
    6c). Zo nee: Is dat omdat je dat niet wilt of omdat het er nooit van gekomen is?
    Zou je daar verandering in willen?

    7). Is het uiterlijk of het innerlijk belangrijk om iemand leuk te vinden? Of allebei? Beiden, maar vooral het innerlijk is belangrijk voor mij

    8a). Is het hebben van een relatie noodzakelijk voor een geslaagde jeugd? Ligt eraan waar je prioriteiten liggen. Maar in mijn geval wel.
    8b).Vanaf welke leeftijd zou je een relatie moeten hebben? 15 of 16

    9a). Denk je dat iemand de blind of slechtziend is, minder gemakkelijk een relatie krijgt? Ik denk dat het wel iets minder makkelijk gaat, maar dat hij/zij vanzelf wel iemand zal vinden.
    9b). Zou je een relatie aangaan met iemand die blind of slechtziend is? Om eerlijk te zijn vind ik dit een lastige vraag, omdat de blinde of slechtziende mij nooit goed zal kunnen zien, dat vind ik een lastig iets.
    9c). Zo nee: Wat houdt je dan tegen?
    9d). Zo ja: Lijkt dat je heel anders dan met iemand die geen visuele beperking heeft?


    26 - 02 - '16

    Bedankt allemaal! Dit helpt me al een eind op weg. (:


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    1). Hoe oud ben je? 14
    2). Ben je een jongen of een meisje? Meisje.
    3). Wat is je geaardheid (bi-, homo-, heteroseksueel/weet ik niet/wil ik niet zeggen). hetero

    4a). Kom je veel nieuwe mensen tegen? best wel
    4b). Zo ja: Waar kom je die tegen? School, internet,via ouders, sportclub
    Met wie kom je daar? verschillende mensen
    Blijf je die nieuwe mensen daarna zien? Soms wel, soms niet.
    4d). Zo nee: Hoe denk je dat dat komt?
    Zou je daar verandering in willen brengen?

    5). Vind je dat je genoeg vrienden hebt? zeker!
    5a). Zo ja: Ben je tevreden met alle vrienden die je hebt? ja, mijn vrienden zijn zeer verschillend , ook van geslacht en ouderdom
    5b). Zo nee: Hoe denk je dat het komt dat je naar jouw idee te weinig vrienden hebt?
    5c). Maak je makkelijk vrienden? ja
    5d). Hoe lang ben je al met ze bevriend?
    - Minder dan een jaar;
    - Eén tot twee jaar;
    - Twee tot vijf jaar;
    - Langer dan vijf jaar;

    verschilt van persoon tot persoon

    6a). Heb je wel eens een relatie/verkering met iemand gehad? ja, opdit moment
    6b). Zo ja: Hoeveel relaties waren dat? nu 2
    Hoe ben je die begonnen? Via sportclub
    Hoelang duurden die relaties? de eerste een week (vakantieliefde) de twee nu dus 2 maand en half
    6c). Zo nee: Is dat omdat je dat niet wilt of omdat het er nooit van gekomen is? [
    Zou je daar verandering in willen?


    7). Is het uiterlijk of het innerlijk belangrijk om iemand leuk te vinden? Of allebei? Innerlijk. Zeker. Mijn vriendje is niet eentje om te kiezen voor de buitenkant
    8a). Is het hebben ven een relatie noodzakelijk voor een geslaagde jeugd? Nee
    8b).Vanaf welke leeftijd zou je een relatie moeten hebben? er staat geen leeftijd op relaties vind ik

    9a). Denk je dat iemand de blind of slechtziend is, minder gemakkelijk een relatie krijgt? ik denk het
    9b). Zou je een relatie aangaan met iemand die blind of slechtziend is? misschien geen idee eigenlijk.
    9c). Zo nee: Wat houdt je dan tegen?het is misschien wel moeilijk om te communiceren
    9d). Zo ja: Lijkt dat je heel anders dan met iemand die geen visuele beperking heeft? ik denk het wel omdat je wel je moet aanpassen aan je partner

    [ bericht aangepast op 24 jan 2013 - 19:42 ]


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Naam: Junns

    1). Hoe oud ben je? 18
    2). Ben je een jongen of een meisje? Meisje
    3). Wat is je geaardheid (bi-, homo-, heteroseksueel/weet ik niet/wil ik niet zeggen). Tot nu toe heb ik de ervaring dat ik hetero ben

    4a). Kom je veel nieuwe mensen tegen? Niet echt
    4b). Zo ja: Waar kom je die tegen?
    Met wie kom je daar?
    Blijf je die nieuwe mensen daarna zien?

    4d). Zo nee: Hoe denk je dat dat komt? Ik ga niet veel uit en doe geen nieuwe dingen de laatste tijd.
    Zou je daar verandering in willen brengen? Nee, ik vind het wel prima zo.

    5). Vind je dat je genoeg vrienden hebt? Ja
    5a). Zo ja: Ben je tevreden met alle vrienden die je hebt? Zeker
    5b). Zo nee: Hoe denk je dat het komt dat je naar jouw idee te weinig vrienden hebt?
    5c). Maak je makkelijk vrienden? Uhm niet heel makkelijk uit mezelf. Maar als het van beide kanten komt wel.
    5d). Hoe lang ben je al met ze bevriend?
    - Eén tot twee jaar; Voor de meeste en één vriendin sinds ik 6 was.


    6a). Heb je wel eens een relatie/verkering met iemand gehad? Ik heb nog geen serieuze relatie gehad.
    6b). Zo ja: Hoeveel relaties waren dat?
    Hoe ben je die begonnen?
    Hoelang duurden die relaties?

    6c). Zo nee: Is dat omdat je dat niet wilt of omdat het er nooit van gekomen is? Het is er nooit echt van gekomen en met de jongen waarmee ik vorig jaar date is het niets geworden, vanuit mijn kant.
    Zou je daar verandering in willen? Ik weet het niet. Ik weet niet hoe het is om een echte relatie te hebben, dus weet ik eigenlijk ook niet wat ik mis.

    7). Is het uiterlijk of het innerlijk belangrijk om iemand leuk te vinden? Of allebei? Uiterlijk telt natuurlijk altijd wel mee. Maar ik hecht meer waarde aan het innerlijk.

    8a). Is het hebben ven een relatie noodzakelijk voor een geslaagde jeugd? Nee, zeker niet. Ik ben een erg gelukkige puber.
    8b).Vanaf welke leeftijd zou je een relatie moeten hebben? Ik denk een serieuze relatie vanaf je 14e/15e, maar hoe geschikt mensen ervoor zijn is ook weer anders per individu. Daar moet je eigenlijk geen leeftijd aan plakken.

    9a). Denk je dat iemand de blind of slechtziend is, minder gemakkelijk een relatie krijgt? Nee, helemaal niet. Ze missen alleen hun zicht, wat ze weer vervangen met andere zintuigen, dus ik snap niet waarom dat minder makkelijk zou gaan. Of waarom beperkt zicht een relatie in de weg zou staan. Blinde mensen kijken pas echt naar innerlijk. En daar gaat het uiteindelijk om.
    9b). Zou je een relatie aangaan met iemand die blind of slechtziend is? Ja, als het van beide kanten klikt.
    9c). Zo nee: Wat houdt je dan tegen?
    9d). Zo ja: Lijkt dat je heel anders dan met iemand die geen visuele beperking heeft? Zoals ik al eerder zei, ik denk niet dat beperkt zicht veel uitmaakt in een relatie.


    #WWED - What Would Emma Do?

    1). Hoe oud ben je? Veertien jaar.
    2). Ben je een jongen of een meisje? Een meisje.
    3). Wat is je geaardheid (bi-, homo-, heteroseksueel/weet ik niet/wil ik niet zeggen). Ik vind mezelf een beetje jong om het definitief te zeggen, maar voorlopig ga ik maar gewoon van biseksueel uit.

    4a). Kom je veel nieuwe mensen tegen? Nee, eigenlijk niet.
    4b). Zo ja: Waar kom je die tegen?
    Met wie kom je daar?
    Blijf je die nieuwe mensen daarna zien?

    4d). Zo nee: Hoe denk je dat dat komt?
    Zou je daar verandering in willen brengen?

    Omdat ik vrij snel moe word van sociale gelegenheden en daarom liever mijn vrije tijd in mijn eentje/met familie doorbreng. Daar wil ik geen verandering in brengen.

    5). Vind je dat je genoeg vrienden hebt? Ja.
    5a). Zo ja: Ben je tevreden met alle vrienden die je hebt? Ja. Ik ben gek op ze, zeker omdat het ze niets uitmaakt dat ik me liever terugtrek dan naschools met ze afspreek of iets in die trant.
    5b). Zo nee: Hoe denk je dat het komt dat je naar jouw idee te weinig vrienden hebt?
    5c). Maak je makkelijk vrienden? Dat hangt volledig van de omgeving af. Voel ik me ergens op mijn gemak, dan lukt het heel makkelijk. Is dat niet het geval, is het een stuk moeilijker.
    5d). Hoe lang ben je al met ze bevriend?
    - Minder dan een jaar;
    - Eén tot twee jaar;
    - Twee tot vijf jaar;
    - Langer dan vijf jaar;

    6a). Heb je wel eens een relatie/verkering met iemand gehad?
    6b). Zo ja: Hoeveel relaties waren dat?
    Hoe ben je die begonnen?
    Hoelang duurden die relaties?
    6c). Zo nee: Is dat omdat je dat niet wilt of omdat het er nooit van gekomen is? Omdat ik er geen behoefte aan heb.
    Zou je daar verandering in willen? Voorlopig niet.

    7). Is het uiterlijk of het innerlijk belangrijk om iemand leuk te vinden? Of allebei? Het innerlijk. Het maakt mij niet zoveel uit hoe iemand eruit ziet, als ik me maar op mijn gemak voel bij diegene en met hem/haar kan lachen.

    8a). Is het hebben ven een relatie noodzakelijk voor een geslaagde jeugd? Nee.
    8b).Vanaf welke leeftijd zou je een relatie moeten hebben? Daar zit geen leeftijd aan gebonden.

    9a). Denk je dat iemand de blind of slechtziend is, minder gemakkelijk een relatie krijgt? Eerlijk gezegd niet.
    9b). Zou je een relatie aangaan met iemand die blind of slechtziend is? Dat hangt er natuurlijk vanaf hoe hij/zij is, maar vind een visuele beperking geen reden om het niet te doen.
    9c). Zo nee: Wat houdt je dan tegen?
    9d). Zo ja: Lijkt dat je heel anders dan met iemand die geen visuele beperking heeft? Niet echt. Natuurlijk zullen er verschillen zijn, maar geen verschillen waardoor ik denk dat een relatie met een slechtziende/blinde minder leuk of juist leuker zou zijn.


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    1). Hoe oud ben je? 15
    2). Ben je een jongen of een meisje? Meisje
    3). Wat is je geaardheid (bi-, homo-, heteroseksueel/weet ik niet/wil ik niet zeggen). Hetero

    4a). Kom je veel nieuwe mensen tegen? Nee
    4b). Zo ja: Waar kom je die tegen?
    Met wie kom je daar?
    Blijf je die nieuwe mensen daarna zien?

    4d). Zo nee: Hoe denk je dat dat komt? Ik ben niet echt een sociaal persoon. Zelf ben ik ook erg verlegen, dus praten tegen wildvreemden is ook een probleem.
    Zou je daar verandering in willen brengen? Dat hoeft voor mij niet perse. Ik hoef niet iedereen te kennen c:

    5). Vind je dat je genoeg vrienden hebt? Ja
    5a). Zo ja: Ben je tevreden met alle vrienden die je hebt? Tuurlijk, stuk voor stuk zijn we allemaal gestoord!
    5b). Zo nee: Hoe denk je dat het komt dat je naar jouw idee te weinig vrienden hebt?
    5c). Maak je makkelijk vrienden? Geen idee, maar ik kan altijd wel iemand vinden
    5d). Hoe lang ben je al met ze bevriend?
    - Minder dan een jaar;
    - Eén tot twee jaar;
    - Twee tot vijf jaar;

    - Langer dan vijf jaar;

    6a). Heb je wel eens een relatie/verkering met iemand gehad? Nee
    6b). Zo ja: Hoeveel relaties waren dat?
    Hoe ben je die begonnen?
    Hoelang duurden die relaties?

    6c). Zo nee: Is dat omdat je dat niet wilt of omdat het er nooit van gekomen is? Beide
    Zou je daar verandering in willen? Néh, ik wacht nog wel even.

    7). Is het uiterlijk of het innerlijk belangrijk om iemand leuk te vinden? Of allebei? Beide

    8a). Is het hebben ven een relatie noodzakelijk voor een geslaagde jeugd? Nee
    8b).Vanaf welke leeftijd zou je een relatie moeten hebben? Leeftijd maakt niet uit

    9a). Denk je dat iemand de blind of slechtziend is, minder gemakkelijk een relatie krijgt? Ik zou niet zien waarom dat een probleem moet vormen. Een relatie vromen zelf is volgens mij voor iedereen moeilijk
    9b). Zou je een relatie aangaan met iemand die blind of slechtziend is? Weet het niet echt . Ik zou het eerlijk gezegd niet echt doen, maar ik weet ook niet hoe die persoon is.
    9c). Zo nee: Wat houdt je dan tegen? Ik hou nog al veel van alles wat je kan zien ._. (schilderen, tekenen, lezen, films enz..) Ik zou dat graag willen delen
    9d). Zo ja: Lijkt dat je heel anders dan met iemand die geen visuele beperking heeft?


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    De vragen
    Naam: Sofie

    1). Hoe oud ben je? 17
    2). Ben je een jongen of een meisje? Meisje
    3). Wat is je geaardheid (bi-, homo-, heteroseksueel/weet ik niet/wil ik niet zeggen). Hetero

    4a). Kom je veel nieuwe mensen tegen? Redelijk. Het gebeurt het meest in vakanties. Op school ken je namelijk na je vijfde jaar meer dan de helft al ;P
    4b). Zo ja: Waar kom je die tegen? Vooral op feestjes van vrienden, of als ik met een groep iets ga doen, waar ik de helft nog niet ken.
          Met wie kom je daar? Vrienden.
          Blijf je die nieuwe mensen daarna zien? Op het volgende feestje waarschijnlijk ;P
    4d). Zo nee: Hoe denk je dat dat komt?
          Zou je daar verandering in willen brengen?


    5). Vind je dat je genoeg vrienden hebt? Meer dan zat.
    5a). Zo ja: Ben je tevreden met alle vrienden die je hebt? Zeker.
    5b). Zo nee: Hoe denk je dat het komt dat je naar jouw idee te weinig vrienden hebt?
    5c). Maak je makkelijk vrienden? Redelijk. Ze moeten dezelfde soort 'enthousiasme' hebben, anders kan het wel eens botsen.
    5d). Hoe lang ben je al met ze bevriend?
    - Minder dan een jaar;
    - Eén tot twee jaar;
    - Twee tot vijf jaar;
    - Langer dan vijf jaar;

    6a). Heb je wel eens een relatie/verkering met iemand gehad? Ik zit er nu in eentje.
    6b). Zo ja: Hoeveel relaties waren dat? Twee.
          Hoe ben je die begonnen? Leren kennen, beter leren kennen, etc. etc.
          Hoelang duurden die relaties? Tot nu toe vier maanden en één dag.
    6c). Zo nee: Is dat omdat je dat niet wilt of omdat het er nooit van gekomen is?
          Zou je daar verandering in willen?


    7). Is het uiterlijk of het innerlijk belangrijk om iemand leuk te vinden? Of allebei? Allebei. Ik moet eerlijk zijn; ik kijk wel eerst naar het uiterlijk, maar ik beoordeel daarbij ook nog het innerlijk.

    8a). Is het hebben ven een relatie noodzakelijk voor een geslaagde jeugd? Absoluut niet. Het hebben van een vrijwillige relatie is noodzakelijk voor een geslaagde relatie.
    8b). Vanaf welke leeftijd zou je een relatie moeten hebben? Onbepaald. Wanneer het het beste voelt, moet je eraan beginnen. Alleen uit mijn eigen ervaring verkies ik 16 boven 15.

    9a). Denk je dat iemand de blind of slechtziend is, minder gemakkelijk een relatie krijgt? Ik denk wel minder makkelijk. Contact leggen lijkt me moeilijker, maar ik kan er eerlijk gezegd niks over zeggen, omdat ik er geen ervaring mee heb ;P
    9b). Zou je een relatie aangaan met iemand die blind of slechtziend is? Ik denk dat ik er moeite mee zou hebben, maar als ik diegene goed ken, en zijn echte innerlijk ken en daarom geef, zou ik het willen proberen.
    9c). Zo nee: Wat houdt je dan tegen? De zorg.
    9d). Zo ja: Lijkt dat je heel anders dan met iemand die geen visuele beperking heeft? Zeker. Minder zorg.

    [ bericht aangepast op 24 jan 2013 - 20:14 ]


    Deep inside, I've never felt alive

    Naam: Jasmine [Knight]

    1). Hoe oud ben je? 16.
    2). Ben je een jongen of een meisje? Meisje.
    3). Wat is je geaardheid (bi-, homo-, heteroseksueel/weet ik niet/wil ik niet zeggen). Heteroseksueel.

    4a). Kom je veel nieuwe mensen tegen? Ja, maar niet echt heel erg veel.
    4b). Zo ja: Waar kom je die tegen? Werk, school en buiten school.
    Met wie kom je daar? Vrienden/vriendinnen/vriend.
    Blijf je die nieuwe mensen daarna zien? Meestal wel.
    4d). Zo nee: Hoe denk je dat dat komt? -
    Zou je daar verandering in willen brengen? -

    5). Vind je dat je genoeg vrienden hebt? Ja.
    5a). Zo ja: Ben je tevreden met alle vrienden die je hebt? Ja.
    5b). Zo nee: Hoe denk je dat het komt dat je naar jouw idee te weinig vrienden hebt? -
    5c). Maak je makkelijk vrienden? Ja.
    5d). Hoe lang ben je al met ze bevriend?
    - Minder dan een jaar;
    - Eén tot twee jaar;
    - Twee tot vijf jaar;
    - Langer dan vijf jaar;


    6a). Heb je wel eens een relatie/verkering met iemand gehad? Ja.
    6b). Zo ja: Hoeveel relaties waren dat? 2 relaties (dacht ik)
    Hoe ben je die begonnen? Eén was té lang geleden om het me goed te herinneren, maar we vonden elkaar gewoon leuk en begonnen vaker met elkaar om te gaan. Mijn vriend van nu heb ik via een goede vriendin ontmoet. Ik ben toen uiteindelijk in contact met hem gekomen.
    Hoelang duurden die relaties? De eerste heel erg kort, de twee nu ongeveer vijf maanden.
    6c). Zo nee: Is dat omdat je dat niet wilt of omdat het er nooit van gekomen is? -
    Zou je daar verandering in willen? -

    7). Is het uiterlijk of het innerlijk belangrijk om iemand leuk te vinden? Of allebei? Allebei vind ik erg belangrijk.

    8a). Is het hebben van een relatie noodzakelijk voor een geslaagde jeugd? Nee, helemaal niet.
    8b).Vanaf welke leeftijd zou je een relatie moeten hebben? Dat hangt ervan af hoe snel je volwassen bent en of je daar interesse en behoefte aan hebt.

    9a). Denk je dat iemand de blind of slechtziend is, minder gemakkelijk een relatie krijgt? Ja.
    9b). Zou je een relatie aangaan met iemand die blind of slechtziend is? Ik denk het niet, omdat dat erg moeilijk werkt qua contact en uitgaan (zoals bioscoop, etc.)
    9c). Zo nee: Wat houdt je dan tegen? De vele complicaties zoals beperkte contact en uitgaan mogelijkheden.
    9d). Zo ja: Lijkt dat je heel anders dan met iemand die geen visuele beperking heeft? -


    The odds are néver in our favor.