• Edit: Er is, zo weet ik, al 151 dagen niet gereageerd en ik heb mijn examen inmiddels gehaald. Ik bedacht me alleen dat ik jullie dan eigenlijk ook had moeten vertellen wat mijn cijfer is (:
    Die mevrouw van de examencommissie zei dat mijn cijfer vrij ongebruikelijk was, maar ik weet niet of ik dat geloof, hèhè.
    Iedereen nog heel erg bedankt voor de deelname, want ik heb een 9! _O_

    Hallo iedereen!
    Voor mijn profielwerkstuk (HAVO) doe ik een onderzoek naar de liefdesrelaties van jongeren en dan het verschil in het aangaan/krijgen van een relatie tussen jongeren met een visuele beperking (blind of slechtziend) en jongeren die wel goed kunnen zien. Hoewel er ook vragen over vriendschap in staan, is mijn onderzoek echt gericht op het hebben van een liefdesrelatie/verkering.
    Ik ben zelf slechtziend en zit op een school voor slechtziende en blinde leerlingen. Daarom heb ik ook gekozen voor een onderwerp waarbij ik mijn eigen situatie kan gebruiken.

    Ik heb ongeveer vijftien mensen nodig die mijn enquête willen invullen. Ik vraag ook vrienden zonder visuele beperking, maar omdat zij al zo veel met mij in contact zijn, hebben zij daar vaak al een ander beeld bij dan mensen die er nauwelijks iets vanaf weten/iets mee te maken hebben. Vandaar dat Quizlet mij een geschikte plek leek, omdat er veel jongeren zijn. Het maakt overigens niet uit of je wel iemand kent die slechtziend/blind is en als je dat zelf bent, moet je dat even zeggen, want dan krijg je een ander formulier.

    Namen van deelnemers worden uiteindelijk niet in mijn werkstuk verwerkt. Ik wil alleen niet dat de enquêtes anoniem zijn, omdat ik misschien achteraf nog wat vragen heb.
    Het zijn vrij persoonlijke vragen, dus mag je deze ook in een pb terugsturen. Het duurt ongeveer een kwartiertje en ik zou het fijn vinden als je je antwoorden op de open vragen zo veel mogelijk beargumenteerd; leg uit waarom. (Uitgezonderd van de eerste drie en de meerkeuzevraag).

    Alvast bedankt:

    Edit: Iedereen bedankt voor het invullen! Het zijn er zeker wel genoeg, al zijn het een hoop meiden die hem hebben ingevuld (wat natuurlijk te verwachten was) Daarom vraag ik vooral de jongens om hem in te vullen - mochten ze dit zien en willen natuurlijk (:


    De vragen
    Naam:

    1). Hoe oud ben je?
    2). Ben je een jongen of een meisje?
    3). Wat is je geaardheid (bi-, homo-, heteroseksueel/weet ik niet/wil ik niet zeggen).

    4a). Kom je veel nieuwe mensen tegen?
    4b). Zo ja: Waar kom je die tegen?
          Met wie kom je daar?
          Blijf je die nieuwe mensen daarna zien?
    4d). Zo nee: Hoe denk je dat dat komt?
          Zou je daar verandering in willen brengen?

    5). Vind je dat je genoeg vrienden hebt?
    5a). Zo ja: Ben je tevreden met alle vrienden die je hebt?
    5b). Zo nee: Hoe denk je dat het komt dat je naar jouw idee te weinig vrienden hebt?
    5c). Maak je makkelijk vrienden?
    5d). Hoe lang ben je al met ze bevriend?
    - Minder dan een jaar;
    - Eén tot twee jaar;
    - Twee tot vijf jaar;
    - Langer dan vijf jaar;

    6a). Heb je wel eens een relatie/verkering met iemand gehad?
    6b). Zo ja: Hoeveel relaties waren dat?
          Hoe ben je die begonnen?
          Hoelang duurden die relaties?
    6c). Zo nee: Is dat omdat je dat niet wilt of omdat het er nooit van gekomen is?
          Zou je daar verandering in willen?

    7). Is het uiterlijk of het innerlijk belangrijk om iemand leuk te vinden? Of allebei?

    8a). Is het hebben ven een relatie noodzakelijk voor een geslaagde jeugd?
    8b).Vanaf welke leeftijd zou je een relatie moeten hebben?

    9a). Denk je dat iemand de blind of slechtziend is, minder gemakkelijk een relatie krijgt?
    9b). Zou je een relatie aangaan met iemand die blind of slechtziend is?
    9c). Zo nee: Wat houdt je dan tegen?
    9d). Zo ja: Lijkt dat je heel anders dan met iemand die geen visuele beperking heeft?

    [ bericht aangepast op 29 juli 2013 - 8:28 ]


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Naam: Merel aka Bieberen

    1). Hoe oud ben je? 14 jaar.
    2). Ben je een jongen of een meisje? Meisje.
    3). Wat is je geaardheid (bi-, homo-, heteroseksueel/weet ik niet/wil ik niet zeggen). Hetroseksueel.

    4a). Kom je veel nieuwe mensen tegen?
    Ja.
    4b). Zo ja: Waar kom je die tegen? School, sport en buiten school.
    Met wie kom je daar? Vrienden/Vriendinnen.
    Blijf je die nieuwe mensen daarna zien? Meestal wel ja.
    4d). Zo nee: Hoe denk je dat dat komt?
    Zou je daar verandering in willen brengen?


    5). Vind je dat je genoeg vrienden hebt?
    Ja.
    5a). Zo ja: Ben je tevreden met alle vrienden die je hebt? Ja, zeker.
    5b). Zo nee: Hoe denk je dat het komt dat je naar jouw idee te weinig vrienden hebt?
    5c). Maak je makkelijk vrienden? Ja.
    5d). Hoe lang ben je al met ze bevriend?
    - Minder dan een jaar; de nieuwe mensen waarmee ik in de klas zit.
    - Eén tot twee jaar;
    - Twee tot vijf jaar;
    - Langer dan vijf jaar;

    6a). Heb je wel eens een relatie/verkering met iemand gehad?
    Ja.
    6b). Zo ja: Hoeveel relaties waren dat? 2 relaties.
    Hoe ben je die begonnen? Een van de 2 heb ik ontmoet op vakantie, daarna werd de afstand te lang ondanks hij nog in Nederland woonde. En de ander was een van mijn beste vrienden op dit moment, wie ik heb leren kennen door een vriendin. Doordat we beide naar een andere school gingen, en zo'n 30 min fietsen van elkaar woonde was een relatie niet handig als je elkaar bijna tot niet zag.
    Hoelang duurden die relaties? De 1e vrij kort, nog een tijdje na die vakantie. De tweede ongeveer anderhalf jaar.
    6c). Zo nee: Is dat omdat je dat niet wilt of omdat het er nooit van gekomen is?
    Zou je daar verandering in willen?


    7). Is het uiterlijk of het innerlijk belangrijk om iemand leuk te vinden? Of allebei? Allebei vind ik zelf.

    8a). Is het hebben van een relatie noodzakelijk voor een geslaagde jeugd? Nee, totaal niet.
    8b).Vanaf welke leeftijd zou je een relatie moeten hebben? Ligt er helemaal aan of je er klaar voor bent, behoefte/intresse aan/in hebt.

    9a). Denk je dat iemand de blind of slechtziend is, minder gemakkelijk een relatie krijgt?
    Ja.
    9b). Zou je een relatie aangaan met iemand die blind of slechtziend is? Proberen kan altijd, dus waarom niet? Als ik me er niet prettig bij zou voelen zou ik dit aangeven en het dan uitmaken.
    9c). Zo nee: Wat houdt je dan tegen?
    9d). Zo ja: Lijkt dat je heel anders dan met iemand die geen visuele beperking heeft? Ja, de hoeveelheid zorg is natuurlijk veel minder.

    Naam: Julia

    1). Hoe oud ben je? 14
    2). Ben je een jongen of een meisje? meisje
    3). Wat is je geaardheid (bi-, homo-, heteroseksueel/weet ik niet/wil ik niet zeggen). Heteroseksueel

    4a). Kom je veel nieuwe mensen tegen? Nee
    4b). Zo ja: Waar kom je die tegen?
    Met wie kom je daar?
    Blijf je die nieuwe mensen daarna zien?

    4d). Zo nee: Hoe denk je dat dat komt? Ik kom niet vaak in een nieuwe omgeving. Altijd dezelfde sleur met school, naar huis om huiswerk te maken en in het weekend wel eens naar de stad ofzo.
    Zou je daar verandering in willen brengen? Nee, dat hoeft niet perse.

    5). Vind je dat je genoeg vrienden hebt? Ja
    5a). Zo ja: Ben je tevreden met alle vrienden die je hebt? Hm, er zitten een paar 'vrienden' in mijn groep waarmee ik omga die er van mij niet bij hadden gehoeven, maar het is niet dat ik er niet tevreden mee ben.
    5b). Zo nee: Hoe denk je dat het komt dat je naar jouw idee te weinig vrienden hebt?
    5c). Maak je makkelijk vrienden? Redelijk
    5d). Hoe lang ben je al met ze bevriend?
    - Minder dan een jaar;
    - Eén tot twee jaar;
    - Twee tot vijf jaar;
    - Langer dan vijf jaar;


    6a). Heb je wel eens een relatie/verkering met iemand gehad? Ja
    6b). Zo ja: Hoeveel relaties waren dat? Mijn huidige relatie is mijn tweede serieuze relatie. Hiervoor heb ik wel eens wat relaties gehad die amper wat voorstelden.
    Hoe ben je die begonnen? De eerste was toen mijn beste vriend en hij gaf op een gegeven moment toe dat hij me leuk vond. Mijn huidige vriendje zat al in mijn vriendengroep en toen we elkaar leuk vonden, gingen we steeds meer naast elkaar zitten en dat soort dingen. Toen heb ik hem laten weten dat ik hem leuk vond en hij voelde hetzelfde voor mij.
    Hoelang duurden die relaties? De eerste vier maanden en de huidige duurt nu 8 maanden en ik heb niet het gevoel dat het einde dichtbij is. Die 'niet-serieuze' relaties duurde meestal een maand of twee.
    6c). Zo nee: Is dat omdat je dat niet wilt of omdat het er nooit van gekomen is?
    Zou je daar verandering in willen?


    7). Is het uiterlijk of het innerlijk belangrijk om iemand leuk te vinden? Of allebei? Ik ben wel echt een innerlijk-persoon (als je kijkt naar het gemiddelde uiterlijk van mijn exen) maar als iemand niet in mijn vriendengroep zit, zorgt vaak het uiterlijk ervoor dat ik in een persoon geïnteresseerd ben.

    8a). Is het hebben ven een relatie noodzakelijk voor een geslaagde jeugd? Nee absoluut niet. Mijn vriend betekent veel voor mij, maar zonder hem zou ik even gelukkig zijn met mijn vriendinnen.
    8b).Vanaf welke leeftijd zou je een relatie moeten hebben? Wanneer je er zelf aan toe bent. Voor ieder persoon ligt het anders.

    9a). Denk je dat iemand de blind of slechtziend is, minder gemakkelijk een relatie krijgt? Dat denk ik wel. Vooral omdat ze minder makkelijk contact maken als ze bijvoorbeeld uitgaan.
    9b). Zou je een relatie aangaan met iemand die blind of slechtziend is? Eerlijk gezegd denk ik het niet. Ik vind het moeilijk om met dat soort dingen om te gaan. Dat ligt dus meer aan mijzelf dan aan de persoon.
    9c). Zo nee: Wat houdt je dan tegen? ^
    9d). Zo ja: Lijkt dat je heel anders dan met iemand die geen visuele beperking heeft?


    People change, memory's don't.

    Naam: Esra

    1). Hoe oud ben je?
    16
    2). Ben je een jongen of een meisje?
    Meisje
    3). Wat is je geaardheid (bi-, homo-, heteroseksueel/weet ik niet/wil ik niet zeggen).
    Hetero

    4a). Kom je veel nieuwe mensen tegen?
    Neen

    4d). Zo nee: Hoe denk je dat dat komt?
    Ik weet meestal niet wat ik moet zeggen.
    Zou je daar verandering in willen brengen?
    Ja.

    5). Vind je dat je genoeg vrienden hebt?
    Ja.
    5a). Zo ja: Ben je tevreden met alle vrienden die je hebt?
    Met de meeste wel.
    5c). Maak je makkelijk vrienden?
    Nope.
    5d). Hoe lang ben je al met ze bevriend?
    - Minder dan een jaar;
    - Eén tot twee jaar;
    - Twee tot vijf jaar;
    - Langer dan vijf jaar;

    6a). Heb je wel eens een relatie/verkering met iemand gehad?
    Neen/
    6c). Zo nee: Is dat omdat je dat niet wilt of omdat het er nooit van gekomen is?
    Het is er nooit van gekomen.
    Zou je daar verandering in willen?
    Ja.

    7). Is het uiterlijk of het innerlijk belangrijk om iemand leuk te vinden? Of allebei?
    Allebei.

    8a). Is het hebben ven een relatie noodzakelijk voor een geslaagde jeugd?
    Neen.
    8b).Vanaf welke leeftijd zou je een relatie moeten hebben?
    Vanaf 15-16 jaar.
    9a). Denk je dat iemand de blind of slechtziend is, minder gemakkelijk een relatie krijgt?
    Ik denk van wel.
    9b). Zou je een relatie aangaan met iemand die blind of slechtziend is?
    Ja.
    9d). Zo ja: Lijkt dat je heel anders dan met iemand die geen visuele beperking heeft?
    Het gaat sowieso anders zijn. Je zou niet alles kunnen doen met je lief vanwege die beperkingen.


    Il vaut mieux vivre avec des remords qu'avec des regrets.

    Naam: Annelies

    1). Hoe oud ben je? 16
    2). Ben je een jongen of een meisje? meisje
    3). Wat is je geaardheid (bi-, homo-, heteroseksueel/weet ik niet/wil ik niet zeggen). Heteroseksueel

    4a). Kom je veel nieuwe mensen tegen? Ja, maar geen 50 op een dag
    4b). Zo ja: Waar kom je die tegen? School, concerten, festivals, buiten school
    Met wie kom je daar? Vrienden, ouders, familie
    Blijf je die nieuwe mensen daarna zien? Sommigen wel, maar niet allemaal
    4d). Zo nee: Hoe denk je dat dat komt? Omdat ik de enige ben die iets doet om de vriendschap staande te houden en daar kan ik niet tegen. Zoiets moet van 2 kanten komen en als ik als enige moeite moet doen, dan hoeft het voor mij niet meer.
    Zou je daar verandering in willen brengen? Bij sommigen wel

    5). Vind je dat je genoeg vrienden hebt? Ja
    5a). Zo ja: Ben je tevreden met alle vrienden die je hebt? Ja
    5b). Zo nee: Hoe denk je dat het komt dat je naar jouw idee te weinig vrienden hebt?
    5c). Maak je makkelijk vrienden? Dat valt best mee
    5d). Hoe lang ben je al met ze bevriend?
    - Minder dan een jaar;
    - Eén tot twee jaar;
    - Twee tot vijf jaar;
    - Langer dan vijf jaar;


    6a). Heb je wel eens een relatie/verkering met iemand gehad?
    Neen
    6b). Zo ja: Hoeveel relaties waren dat?
    Hoe ben je die begonnen?
    Hoelang duurden die relaties?

    6c). Zo nee: Is dat omdat je dat niet wilt of omdat het er nooit van gekomen is? Allebei een beetje. Ik wil wel, maar als mensen te dicht komen dan duw ik ze meestal gewoon weg. Maar ach ja, het is er ook nog nooit echt van gekomen
    Zou je daar verandering in willen? Ja, soms voel ik me wel eens alleen en heb ik nood aan liefde die vrienden en familie niet echt kunnen geven

    7). Is het uiterlijk of het innerlijk belangrijk om iemand leuk te vinden? Of allebei? Allebei. Het innerlijk is natuurlijk belangrijker dan het uiterlijk, maar ik vind dat het uiterlijk ook wel een rol speelt. Tenslotte is dat hetgeen wat je als eerste ziet. Maar innerlijk blijft het belangrijkst

    8a). Is het hebben ven een relatie noodzakelijk voor een geslaagde jeugd? Niet echt, neen.
    8b).Vanaf welke leeftijd zou je een relatie moeten hebben? Je moet eraan beginnen wanneer je je er klaar voor voelt, wanneer het voor jou het beste is. Ik kan wel niet geloven dat mensen van 11 hier al volledig klaar voor zijn, maar zo rond 15 jaar of zo dénk ik dat je er al iets 'klaarder' voor bent.

    9a). Denk je dat iemand de blind of slechtziend is, minder gemakkelijk een relatie krijgt? Ja
    9b). Zou je een relatie aangaan met iemand die blind of slechtziend is? Dat hangt ervan af. Als ik hem leuk vindt en het klikt tussen ons, dan zou ik er best een relatie mee aangaan. Het is natuurlijk wat moeilijker, maar niet onmogelijk.
    9c). Zo nee: Wat houdt je dan tegen?
    9d). Zo ja: Lijkt dat je heel anders dan met iemand die geen visuele beperking heeft? Ja, ik denk wel dat het anders is. De manier van communiceren en eigenlijk zo goed als alles wat je met elkaar doet, is toch wel anders. Denk ik.

    Naam: Claire

    1). Hoe oud ben je? 19
    2). Ben je een jongen of een meisje? Meisje
    3). Wat is je geaardheid (bi-, homo-, heteroseksueel/weet ik niet/wil ik niet zeggen). Hetero
    4a). Kom je veel nieuwe mensen tegen? Ja
    4b). Zo ja: Waar kom je die tegen? Mijn opleiding, uitgaan
    Met wie kom je daar? Klasgenoten, alleen, met vriendinnen en vrienden
    Blijf je die nieuwe mensen daarna zien? Ligt er aan of het gezellig was, als dat zo is wel.

    5). Vind je dat je genoeg vrienden hebt? Ja
    5a). Zo ja: Ben je tevreden met alle vrienden die je hebt? Ka
    5c). Maak je makkelijk vrienden? Ik noem iemand niet zo snel een vriend of vriendin, maar ik leg makkelijk gezellige contacten.
    5d). Hoe lang ben je al met ze bevriend? Dit is voor iedere vriend/vriendin verschillend? De een ken ik al vanaf groep 3 van de basisschool, de ander heb ik pas sinds dit schooljaar leren kennen.
    6a). Heb je wel eens een relatie/verkering met iemand gehad? Ja
    6b). Zo ja: Hoeveel relaties waren dat? 3
    Hoe ben je die begonnen? Lang verhaal en bij elke jongen anders =P De een ken ik via een uitwisselingsprogramma, de ander was een klasgenoot en mijn huidige vriend ken ik via een gezamenlijke vriend die toevallig zijn huisgenoot was.
    Hoelang duurden die relaties? Twee van een halfjaar, een is nu pas twee maanden bezig.
    7). Is het uiterlijk of het innerlijk belangrijk om iemand leuk te vinden? Of allebei? Innerlijk is heel belangrijk omdat je zonder klik en gezamenlijke interesses in mijn ogen geen leuke/interessante relatie hebt. Op seksueel gebied is een leuk uiterlijk ook belangrijk. Je moet alleen niet een lijstje hebben met allerlei uiterlijke kenmerken waar een jongen aan moet voldoen, want niemand is perfect en uiteindelijk is een jongen die er leuk uit ziet maar niet aan je ideaalbeeld voldoet maar wel een geweldig maatje is, veel waardevoller.

    8a). Is het hebben ven een relatie noodzakelijk voor een geslaagde jeugd? Ik snap de vergelijking niet? Als kind zijnde hoef je je daar toch nog niet mee bezig te houden?
    8b).Vanaf welke leeftijd zou je een relatie moeten hebben? Niks moet. Experimenteren deed ik al vanaf mijn twaalfde, maar mijn eerste echt serieuze relatie heb ik pas gekregen toen ik een stuk ouder (18) was. Onder de 16 zijn relaties in mijn ogen nog niet echt serieus.

    9a). Denk je dat iemand de blind of slechtziend is, minder gemakkelijk een relatie krijgt? Moeilijker.
    9b). Zou je een relatie aangaan met iemand die blind of slechtziend is? Dat vind ik een hele lastige. Ik denk dat ik het daar heel moeilijk mee zou hebben.
    9c). Zo nee: Wat houdt je dan tegen? Het feit dat hij je nooit zal zien zoals je er werkelijk uit ziet en je de wereld of bepaalde ervaringen nooit optimaal met hem kan beleven, hoe cru dat ook klinkt.


    ars moriendi

    Naam: Nerveus

    1). Hoe oud ben je? 17 jaar
    2). Ben je een jongen of een meisje? Meisje
    3). Wat is je geaardheid (bi-, homo-, heteroseksueel/weet ik niet/wil ik niet zeggen). Hetero

    4a). Kom je veel nieuwe mensen tegen? Nee niet echt, ik ga niet vaak uit en op school kom je dezelfde gezichten tegen.
    4d). Zo nee: Hoe denk je dat dat komt?
    Zou je daar verandering in willen brengen?
    Ik ga niet vaak uit, ik meld me niet echt aan bij nieuwe clubs ofzo. Maar ik ken zat leuke mensen dus er hoeft geen verandering in te komen.

    5). Vind je dat je genoeg vrienden hebt? Ja hoor, ik heb niets te klagen.
    5a). Zo ja: Ben je tevreden met alle vrienden die je hebt?Ja, met mijn echte vrienden wel ja. Want veel echte vrienden bestaan er niet naar mijn mening maar met 3 ben ik echt heel tevreden en met de rest is het gewoon gezellig.

    5c). Maak je makkelijk vrienden? Nee niet echt, mensen en ik matchen niet zo snel. Ze vinden me altijd een beetje anders en ik accepteer nieuwe mensen niet snel. Omdat ik vooroordelen heb die 9 van de 10x blijken te kloppen als je ze beter leert kennen.
    5d). Hoe lang ben je al met ze bevriend?
    Ik zal het even zeggen van mijn 3 beste vrienden, met 1 langer dan 3 jaar, met 2 langer dan 5 jaar en met 3 langer dan een jaar.

    6a). Heb je wel eens een relatie/verkering met iemand gehad? Ja!
    6b). Zo ja: Hoeveel relaties waren dat?
    Hoe ben je die begonnen?
    Hoelang duurden die relaties?
    Dit is mijn eerste relatie. Ik heb hem ontmoet via Quizlet. We praatten een paar weekjes met elkaar, en waren toen al verliefd geworden. Toen besloten we te meeten en daar is het dus uitgekomen! We zijn nu al 10 maanden samen en alles gaat nog steeds hartstikke goed tussen ons!

    7). Is het uiterlijk of het innerlijk belangrijk om iemand leuk te vinden? Of allebei?
    Allebei, een jongen moet voor mij op de eerste plaats lief zijn, betrouwbaar, mij aan het lachen kunnen maken en zorgelijk zijn. Maar het zou ook fijn zijn als hij er een beetje verzorgd uitziet, dus zichzelf niet verwaarloosd en een beetje leuke kleren aan heeft. Maar het innerlijk vind ik toch belangrijker als het uiterlijk!

    8a). Is het hebben ven een relatie noodzakelijk voor een geslaagde jeugd?
    Nee hoor, tenzij je er ongelukkig van wordt als je er geen hebt. Maar zonder zou ik het ook prima vinden. Ik kan mijn vriend nu niet meer missen, maar stel dat ik hem niet had ontmoet, dan zou ik blijven genieten van de vrijheid die je hebt en veel lol maken!
    8b).Vanaf welke leeftijd zou je een relatie moeten hebben?
    Een jaar of 16,17, 18? In elk geval niet voor je 16de, dat vind ik een beetje jong. Maar niks moet natuurlijk!

    9a). Denk je dat iemand de blind of slechtziend is, minder gemakkelijk een relatie krijgt?
    Nee ik denk het niet? Van zo iemand kun je toch ook houden ook al ziet hij/zij je niet. Andersom ook, een blind iemand kan ook verliefd worden op iemand die hij nog nooit gezien heeft, maar wel gehoord en waargenomen heeft. Dus natuurlijk is dat mogelijk, maar misschien wel lastiger ja.
    9b). Zou je een relatie aangaan met iemand die blind of slechtziend is?
    Dat weet ik niet. Dat hangt er natuurlijk vanaf hoe die persoon is. Maar als hij zoals mijn vriend zou zijn, of mijn vriend zou blind zijn, zou ik natuurlijk wel bij hem blijven, want liefde is meer dan alleen zintuigen.


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    1). Hoe oud ben je?
    16

    2). Ben je een jongen of een meisje?
    Meisje

    3). Wat is je geaardheid (bi-, homo-, heteroseksueel/weet ik niet/wil ik niet zeggen).
    Hetero

    4a). Kom je veel nieuwe mensen tegen?
    De laatste tijd wat minder, maar daarvoor behoorlijk veel

    4b). Zo ja: Waar kom je die tegen?
    Op school, toneelgroep, via vrienden

    Met wie kom je daar?
    Met de mensen die daar zitten

    Blijf je die nieuwe mensen daarna zien?
    Vaak wel.

    4d). Zo nee: Hoe denk je dat dat komt?
    Zou je daar verandering in willen brengen?


    5). Vind je dat je genoeg vrienden hebt?
    Jahoor (:

    5a). Zo ja: Ben je tevreden met alle vrienden die je hebt?
    Ja, anders waren het mijn vrienden niet

    5b). Zo nee: Hoe denk je dat het komt dat je naar jouw idee te weinig vrienden hebt?

    5c). Maak je makkelijk vrienden?
    Ik maak wel snel contacten, echter duurt het altijd wel even voordat ik écht vrienden ben met iemand.


    5d). Hoe lang ben je al met ze bevriend?
    - Minder dan een jaar;
    - Eén tot twee jaar;
    - Twee tot vijf jaar;
    - Langer dan vijf jaar;


    Zeer verschillend? Van school pas een half jaar. Van mijn school daarvoor 3 jaar. Vrienden daarbuiten 2 jaar. Vrienden van de basisschool 11 jaar.

    6a). Heb je wel eens een relatie/verkering met iemand gehad?
    Nee.

    6b). Zo ja: Hoeveel relaties waren dat?
    Hoe ben je die begonnen?
    Hoelang duurden die relaties?


    6c). Zo nee: Is dat omdat je dat niet wilt of omdat het er nooit van gekomen is?
    Het is er nooit van gekomen en eerder ook wel enigszins omdat ik het niet wilde

    Zou je daar verandering in willen?
    Ach, ik zou het wel leuk vinden, maar het is zeker geen noodzaak

    7). Is het uiterlijk of het innerlijk belangrijk om iemand leuk te vinden? Of allebei?
    Allebei. Het innerlijk overigens wel meer dan het uiterlijk

    8a). Is het hebben ven een relatie noodzakelijk voor een geslaagde jeugd?
    Tuurlijk niet.

    8b).Vanaf welke leeftijd zou je een relatie moeten hebben?
    Daar is geen grens voor. Overigens ga je er meestal toch wel van uit dat iemand na z'n 25e à 30e wel een relatie heeft gehad.

    9a). Denk je dat iemand de blind of slechtziend is, minder gemakkelijk een relatie krijgt?
    Ik denk het wel, overigens maakt dat niet uit voor de kwaliteit van de relatie die hij laten eventueel krijgt.

    9b). Zou je een relatie aangaan met iemand die blind of slechtziend is?
    Ik zie het prima gebeuren. Overigens kan ik dat niet weten totdat het daadwerkelijk gebeurt.

    9c). Zo nee: Wat houdt je dan tegen?
    9d). Zo ja: Lijkt dat je heel anders dan met iemand die geen visuele beperking heeft?
    Ja, je draagt op bepaalde vlakken toch wat meer verantwoordelijkheid. Al hoeft dit niet af te doen aan de kwaliteit v/d relatie

    [ bericht aangepast op 25 jan 2013 - 16:53 ]


    I believe in imagination, because what I can't see is infinitely more important than what I can see.

    Hé onze namen matchen 8D Naja, dat deden ze... Toen ik nog Thorin heette :'D

    Anyway, OT: ik stuur het even in een PB, ké? (;


    Caution first, always.

    Ik weet niet waarom ik mijn eigen post quote..

    @ Django. Thanks! Ik heb hem (:

    [ bericht aangepast op 25 jan 2013 - 17:29 ]


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    1). Hoe oud ben je? 18
    2). Ben je een jongen of een meisje? meisje
    3). Wat is je geaardheid (bi-, homo-, heteroseksueel/weet ik niet/wil ik niet zeggen).
    hetero
    4a). Kom je veel nieuwe mensen tegen? ja
    4b). Zo ja: Waar kom je die tegen? uitgaan
    Met wie kom je daar? vriendinnen
    Blijf je die nieuwe mensen daarna zien? soms
    4d). Zo nee: Hoe denk je dat dat komt?
    Zou je daar verandering in willen brengen?

    5). Vind je dat je genoeg vrienden hebt? ja
    5a). Zo ja: Ben je tevreden met alle vrienden die je hebt? ja
    5b). Zo nee: Hoe denk je dat het komt dat je naar jouw idee te weinig vrienden hebt?
    5c). Maak je makkelijk vrienden?
    5d). Hoe lang ben je al met ze bevriend?
    - Minder dan een jaar;
    - Eén tot twee jaar;
    - Twee tot vijf jaar;
    - Langer dan vijf jaar;

    6a). Heb je wel eens een relatie/verkering met iemand gehad? nee
    6b). Zo ja: Hoeveel relaties waren dat?
    Hoe ben je die begonnen?
    Hoelang duurden die relaties?
    6c). Zo nee: Is dat omdat je dat niet wilt of omdat het er nooit van gekomen is? Mag niet van geloof
    Zou je daar verandering in willen? nee

    7). Is het uiterlijk of het innerlijk belangrijk om iemand leuk te vinden? Of allebei? Allebei belangrijk, maar ik kijk vaak naar het innerlijk eigenlijk.

    8a). Is het hebben ven een relatie noodzakelijk voor een geslaagde jeugd? Nee
    8b).Vanaf welke leeftijd zou je een relatie moeten hebben? 15

    9a). Denk je dat iemand de blind of slechtziend is, minder gemakkelijk een relatie krijgt? Iemand die blind is wel maar niet iemand die slechtziend is.
    9b). Zou je een relatie aangaan met iemand die blind of slechtziend is? Ik weet niet, ik heb niet eens ervaring in een relatie
    9c). Zo nee: Wat houdt je dan tegen?
    9d). Zo ja: Lijkt dat je heel anders dan met iemand die geen visuele beperking heeft? het lijkt me sowieso anders.


    XoXo, You Know You Love Me, HMW..!!

    Naam: Nadine.

    1). Hoe oud ben je? Vijftien.
    2). Ben je een jongen of een meisje? Meisje.
    3). Wat is je geaardheid (bi-, homo-, heteroseksueel/weet ik niet/wil ik niet zeggen). Hetero.

    4a). Kom je veel nieuwe mensen tegen? Niet super veel.
    4b). Zo ja: Waar kom je die tegen? School, buiten school.
    Met wie kom je daar? Vriend(inn)en.
    Blijf je die nieuwe mensen daarna zien? Voor zover ik weet, ehm.. misschien?
    4d). Zo nee: Hoe denk je dat dat komt? Omdat het een eenmalige ontmoeting was.
    Zou je daar verandering in willen brengen? Tuurlijk.

    5). Vind je dat je genoeg vrienden hebt? Ja, maar je kunt nooit teveel vrienden hebben.
    5a). Zo ja: Ben je tevreden met alle vrienden die je hebt? Ja.
    5b). Zo nee: Hoe denk je dat het komt dat je naar jouw idee te weinig vrienden hebt?
    5c). Maak je makkelijk vrienden? Wanneer ik mensen een beetje beter ken en zij mij, meestal wel.
    5d). Hoe lang ben je al met ze bevriend?
    - Minder dan een jaar;
    - Eén tot twee jaar; Sinds tweede/derde klas.
    - Twee tot vijf jaar; Sinds eerste klas.
    - Langer dan vijf jaar; basisschoolvriendinnetjes.

    6a). Heb je wel eens een relatie/verkering met iemand gehad? ja.
    6b). Zo ja: Hoeveel relaties waren dat? Drie.
    Hoe ben je die begonnen? Het was bij geen van allen mijn eigen iniatief eigenlijk.
    Hoelang duurden die relaties? Niet super lang hihi, mijn fout.
    6c). Zo nee: Is dat omdat je dat niet wilt of omdat het er nooit van gekomen is? Omdat de gevoelens wel wederzijds moeten zijn in mijn mening.
    Zou je daar verandering in willen? Jawel.

    7). Is het uiterlijk of het innerlijk belangrijk om iemand leuk te vinden? Of allebei? Allebei wel, want op mensen die je er absoluut niet uit vind zien -wat in mijn geval eigenlijk nooit zo is- stap je minder snel op af. Als ze er 'te goed' uitzien ook niet, haha. Innerlijk is ook belangrijk, want niemand houd van mensen met een heel erg slecht karakter, toch?

    8a). Is het hebben ven een relatie noodzakelijk voor een geslaagde jeugd? Ik dacht dat je jeugd van toen je kind was is? Maar ik vind het niet noodzakelijk, ik denk dat het er meer om draait of je gelukkig bent.
    8b).Vanaf welke leeftijd zou je een relatie moeten hebben? Niks moet, alles mag. Vanaf je veertiende kan wel.

    9a). Denk je dat iemand de blind of slechtziend is, minder gemakkelijk een relatie krijgt? Dat is een goede vraag. Ik denk dat mensen die dat niet hebben, sowieso minder snel met mensen die dat wel hebben, omgaan. Omdat ze niet weten hoe ze ermee om moeten gaan. Lijkt me wel heel anders als je een relatie hebt met een blind of slechtziend iemand. Dan zou diegene je wel echt leuk moeten vinden om hoe je bent, als ze je niet zien.
    9b). Zou je een relatie aangaan met iemand die blind of slechtziend is? Jahoor, zoiets zou me echt niet tegenhouden. Moet diegene mij natuurlijk ook leuk vinden.
    9c). Zo nee: Wat houdt je dan tegen? Niks.
    9d). Zo ja: Lijkt dat je heel anders dan met iemand die geen visuele beperking heeft? Ja, het lijkt me wel anders. Omdat iemand dan niet om hoe je er uit ziet beoordeelt. Dit staat al bij vraag 9a.


    According to Adam Levine fairy tales are full of shit, but so is life.

    Ik wou 'm ook invullen, heh. Maar las dat je al genoeg meiden hebt. Zal ik anders vragen aan een goede vriend van me voor je? (:


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Nythau schreef:
    Ik wou 'm ook invullen, heh. Maar las dat je al genoeg meiden hebt. Zal ik anders vragen aan een goede vriend van me voor je? (:


    Jaa. Als je wilt (:


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Oakenshield schreef:
    (...)

    Jaa. Als je wilt (:

    Heheheheh. Ik heb het gevraagd. Lolol. Hij gaat 't doen. :'3


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ik mail de lijst naar 'm. Hij gaat 'm vanavond proberen te doen en anders morgen.


    Don't walk. Run, you sheep, run.