• Hoi c: Ik zit nu op 4 havo en ik wil na dit jaar instromen op een MBO. Gisteren ben ik dus naar een open dag geweest, en ik voel gewoon dat dat dé school is waar ik heen wil. Het probleem is dus, ik ben pas 16 en ik woon in Tilburg, en die school zit in Den Bosch.. Dat zou dus voor mijn ouders zo'n €150,- per maand aan reiskosten betekenen.. Ze zitten hier niet bepaald op te wachten en ze zijn er ook continu chagrijnig door. En aangezien je het dus pas vergoedt krijgt vanaf je 18e (wat een onzin), is er misschien een mogelijkheid dat je het onder de 18 ook vergoedt krijgt, of ergens korting mee krijgt of zoiets dergelijks?
    Alvast bedankt c:


    Alis volat propriis.

    Nee, dat is er niet. Alleen voor HBO als je onder de 18 bent o.O. Het enige wat je kan doen is kijken wat de NS allemaal voor abonnementen aanbiedt, zoals een 40 % kortingskaart.
    Mijn zusje van zestien en een half zit namelijk op op het MBO en moet alles zelf betalen. Nou ja, mijn moeder en mijn opa doen dat dan voor haar. Maar van de overheid krijg je niks.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Oakenshield schreef:
    Nee, dat is er niet. Alleen voor HBO als je onder de 18 bent o.O. Het enige wat je kan doen is kijken wat de NS allemaal voor abonnementen aanbiedt, zoals een 40 % kortingskaart.
    Mijn zusje van zestien en een half zit namelijk op op het MBO en moet alles zelf betalen. Nou ja, mijn moeder en mijn opa doen dat dan voor haar. Maar van de overheid krijg je niks.


    Dit inderdaad. Op het MBO krijg je pas reiskostenvergoeding als je 18 bent. Op het HBO krijg je het wel als je onder de 18 bent...


    Bad decisions make good stories.

    Ja das dus echt fucked up lelijk ja, wordt niet vergoed.
    Denk dat het goedkoper is om er twee jaar Havo achteraan te plakken en dan een HBO gaan doen, maar ja, weet niet hoeveel duurder HBO-opleidingen zijn dan MBO en als er geen HBO-equivalent is van de opleiding die je wil gaan doen, gaat die reiskosten pijn doen.


    No growth of the heart is ever a waste

    Je kan het beste naar abonnementen kijken bij de NS, want ik moet ook altijd reizen naar de school waar ik op zit en mijn zusje ook, maar als je op dat traject een speciaal abonnement koopt bent je uiteindelijk wel goedkoper uit dan als je elke keer gewoon een kaartje moet kopen. Moet je alleen wel kijken of je dan elke dag naar school moet of niet, want anders kan het alsnog goedkoper zijn om losse kaartjes te kopen.


    Your make-up is terrible

    Zelfde probleem gehad met als gevolg dat ik nu gestopt ben en full-time aan het werken ben :X
    Er is wel een tegemoetkoming. Dan krijgen je ouders de 1085 euro terug, maar de reiskosten niet.


    It takes 17 muscles to smile, 43 muscles to frown ~~

    Uchiha schreef:
    Ja das dus echt fucked up lelijk ja, wordt niet vergoed.
    Denk dat het goedkoper is om er twee jaar Havo achteraan te plakken en dan een HBO gaan doen, maar ja, weet niet hoeveel duurder HBO-opleidingen zijn dan MBO en als er geen HBO-equivalent is van de opleiding die je wil gaan doen, gaat die reiskosten pijn doen.

    Ik kan het niet meer op de havo, vandaar dat ik een MBO ga doen.. :c


    Alis volat propriis.

    Girolski schreef:
    Zelfde probleem gehad met als gevolg dat ik nu gestopt ben en full-time aan het werken ben :X
    Er is wel een tegemoetkoming. Dan krijgen je ouders de 1085 euro terug, maar de reiskosten niet.

    Echt? Is dat voor iedereen?


    Alis volat propriis.

    KW1C in Den Bosch? En als je een persoonlijke OV hebt krijg je sowieso tot en met je achttiende 40% korting, of anders een abonnement.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Je moet het gewoon zelf betalen, voor zover ik weet. Ik zit met hetzelfde probleem. Ik heb me aangemeld bij een school in Zeeland en woon in Brabant, dus dat gaat ook nogal wat geld kosten.


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.

    Wasp schreef:
    KW1C in Den Bosch? En als je een persoonlijke OV hebt krijg je sowieso tot en met je achttiende 40% korting, of anders een abonnement.

    Dat is niet waar.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    DarkSavior schreef:
    (...)
    Dat is niet waar.


    Inderdaad. Ik heb ook een persoonlijke OV en nog nooit korting gehad. Je kan echter wel abonnementen, die korting geven, krijgen. Een vriend van mij heeft dat ook.


    26 - 02 - '16

    Devourer schreef:
    (...)

    Inderdaad. Ik heb ook een persoonlijke OV en nog nooit korting gehad. Je kan echter wel abonnementen, die korting geven, krijgen. Een vriend van mij heeft dat ook.

    En anders heb je een studenten abonnement, maar die moet je aanvragen en die kun je op MBO alleen krijgen als je ouder bent dan 18. HBO kan wel onder de 18.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    DarkSavior schreef:
    (...)
    Dat is niet waar.

    Dat is wel waar. Onder Altijd Korting Nederland.

    [ bericht aangepast op 4 feb 2013 - 17:09 ]


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    ...Welke opleiding


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Wasp schreef:
    (...)
    Dat is wel waar. Onder Altijd Korting Nederland.


    Maar dat moet je wel kopen...


    Your make-up is terrible