• © Shelob & Sinistra




    Het is het derde jaar van Harry, Ron en Hermelien. Ron ligt in bed in de ziekenzaal en Harry en Hermelien staan op het punt met behulp van de tijdverdrijver Sirius te gaan redden. Maar... Het gaat iets anders... Ron, die nieuwsgierig is, staat op en loopt hinkend naar Harry en Hermelien toe. Hij struikelt, houdt zich nog net vast aan Harry en slaat perongeluk, maar erg hard, tegen de tijdverdrijver. Het zandlopertje begint te draaien en te draaien, verschrikkelijk hard. Elkaar verschrikt vasthoudend beginnen ze terug te gaan in de tijd. Jaren en jaren terug...

    Zo komen Harry, Ron en Hermelien terug op Zweinstein. Maar dan... In de tijd dat James, Sirius, Remus en Peter er op zaten. Krijgen ze met z'n drieën uitgelegd wat er is gebeurd? Komen ze er achter wie ze zijn. Blijven ze? Of willen ze zo snel mogelijk terug? En... Wordt dit vriendschap of geloven the Marauders hen niet en... gebeurd er iets vreselijks? Dit alles wordt in deze RPG beschreven.



    Regels
    - Minimaal 4 regels per post
    - Mensen met ervaring! Echt, hier wordt vaak om gevraagd en toch komen er nieuwelingen in de RPG. Hier wil ik dat dus NIET. Echt mensen met een hoop ervaring, ook op Quizlet, er zijn namelijk maar een paar personages.
    - Vermoord elkaar niet, vechten mag maar niet doden.
    - Geen afgesproken liefdes, niet gelijk verliefd worden in het eerste topic of iets dergelijks. Komt erg onwaarschijnlijk over.
    - Als je meedoet, weet zeker dat je goed kan meedoen en niet maar een paar posts
    - 16+ toegestaan, maar houd het netjes a.u.b.
    - GEEN zelfverzonnen namen.
    - Alleen IK open nieuwe topics
    - HEB PLEZIER! het lijkt een grote lap regels, maar dit is echt alleen om het leuk en netjes te houden.



    Personages:

    Oude tijd

    James Potter Shelob

    Sirius Zwarts Sinistra

    Remus Lupos Squib

    Peter Pippeling

    Lily Evers Glucio

    Emily Purder –Moeder Katja Bell-

    Charles Bell –Vader Katja Bell-

    Emma Lyssanie –Moeder Loena Leeflang-

    Xenofilus Leeflang –Vader Loena Leeflang-

    Lucius Malfidus

    Severus Sneep DreamerN

    Bellatrix Zwarts Shelob

    Andromeda Zwarts Squib

    Narcissa Zwarts Glucio

    Iemand anders die ik vergeten ben


    Nieuwe Tijd

    Harry Potter Sinistra

    Ron Wemel Chapters

    Hermelien Griffel Dumbledore


    Note:
    Hier was al een topic van, maar omdat die doodliep is hier een nieuw rollentopic. Als je mee wilt doen. Post dan regelmatig. Het is logisch dat je niet elke dag kan reageren, maar eens per week moet wel lukken. Als dat niet gaat, schrijf je dan gewoon niet in. Als je twee weken niet gereageerd hebt, stuur ik je een bericht, als je dan nog niet reageert dan komt jouw rol weer vrij. Ik ben hier best streng in, dus meldt het als je niet kan reageren.



    VEEL PLEZIER!


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    (Mijn topics)


    Happy Birthday my Potter!

    (How do you want to begin?)


    Happy Birthday my Potter!

    (Zelfde als de vorige denk ik, maar dan op kerstavond. Dus H,H en R komen in deze tijd en de rest bereidt zich voor op het kerstmaal)


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    (Ow, dat vraagt gewoon om een tutterige Cissy post :') )


    Happy Birthday my Potter!

    Narcissa "Cissy" Zwarts

    Keurend keek ik in de spiegel. Mijn lange blonde lokken glinsterden mooi in het licht en het kleine beetje make-up dat ik op had gedaan, accentueerde mijn ijsblauwe ogen. Zoals gewoonlijk droeg ik de standaard witte bloes met stropdas in een hoge zwarte kokerrok. Ik had niet de moeite genomen om mijn benen te verhullen in een lelijke zwarte majo en had inplaats daarvan een dunne huidkleurige panty aan. Om het af te maken waren mijn voeten in hoge zwarte pumps gestoken. Nee, ik nam het niet zo nauw met het uniform hier op Zweinstein. Het was lelijk en totaal niet modebewust als je het mij vroeg. Al helemaal op een avond als deze, kerstavond. Dan hoorde je er zo mooi mogelijk uit te zien, naar mijn mening.
    Ik knikte tevreden, als teken dat ik het goed vond en keek om mij heen. Mijn blik viel op mijn toverstok, die ik voor even op mijn bed had neergelegd. Snel griste mijn bleke dunne vingers hem van de groen satijnen lakens en stopte hem weg. Ik hield er niet van om mij zonder stok ergens te vertonen. Dan voelde ik mij zo naakt en kwetsbaar, zo dreuzelachtig. Een golf van walging ging door mij heen en snel bande ik het idee om dreuzelachtig te zijn uit mijn gedachten.
    Aangezien ik klaar was, liep ik de kamer uit op de voet gevolgd door Meph, mijn kitten. Het diertje paste helemaal niet bij de reputatie die wij en dan vooral mijn zus Bella hadden opgebouwd, maar ik was weg van het snoesje. Ik nam dan ook plaats in één van de lekker zittende stoelen in de leerlingenkamer en begon een beetje te spelen met Meph, die al gauw op mijn schoot was gesprongen. Mijn zeldzame glimlach was tevoorschijn gekomen, terwijl ik daar zo tevreden zat.


    Happy Birthday my Potter!

    Sirius Zwarts
    Even grinnikte ik toen ik hoorde wat een paar meisjes zeiden. Ik ging iets rechter zitten. 'Fluisteren heeft geen zin! Wij zien en horen alles!' riep ik naar ze en vestigde mijn blik weer op de kerstkaart die ik aan het schrijven was voor de ouders van James. Ze waren zo aardig geweest om me op te vangen toen ik was weggelopen van thuis. Ik had het er gewoon niet meer aangekund. Al die zwarte kunst, de liefde voor al het kwade... Ik had niet veel van ze geërfd qua innerlijk, mijn lichte arrogantie misschien maar dat was niks vergeleken met de zelf ingenomen blik van Regulus. Ik zuchtte toen ik mijn veer in de inkt doopte. Wat moest ik er nog in zetten? De meisjes giechelden en keken naar James, Remus, Peter en mij. Van die huppel tutjes... Ik zuchtte.
    'James, kan ik zo Hendrik even lenen? Little is vermoeid van die reis naar de wegisweg en terug. Een nieuw Toverdranken boek is best zwaar voor een konijn uil. En jouw huis is ver weg, dus...' Snel pakte ik mijn veer en schreef, onder wat ik al had geschreven; Nogmaals hartelijk bedankt voor jullie vriendelijke opvang. Ik kan het niet vaak genoeg zeggen. Hier gaat alles naar gezegd goed en ik hoop dat jullie ook een heerlijke kerst hebben. Groetjes, Sirius. Ik wapperde met het perkament zodat de inkt sneller droogde en rolde het op. Even keek ik om me heen. Waar was het cadeautje nou weer?
    'Accio cadeau.' mompelde ik vermoeid. Het kleine pakje kwam aanzweven. Een vierdejaars dacht grappig te zijn en er naar te graaien, maar met een simpele beweging van mijn ogen ontweek het pakje de vingers en landde op mijn schoot. Daarna bond ik het perkament er aan vast en ik wachtte op antwoord van James.


    "It's funnier in Enochian." ~ Castiel

    Lily Evers

    In drie sprongen kwam ik de trap af, maar in plaats van daar even stil te staan, liep ik snel door naar een stoel bij het raam, om daar lekker te gaan zitten met een boek op mijn schoot. Een plekje bij het raam om van de sneeuw te genieten, mocht gewoon niet missen vandaag. Aangezien ik ook al niet thuis kon zijn bij mijn ouders en zus, wilde ik niet meer hoeven missen. Ik had dan ook de bloes en stropdas verwisseld voor een warme kersttrui en had ook geen rok aan, zoals meestal gewoonlijk was bij de meiden op Zweinstein. Het was eigenlijk best wel naar om niet bij de mensen waarvan ik hield te zijn deze avond, maar ik kwam er wel weer overheen. Om nou de hele tijd ruzie te moeten maken met Tuuntje, was ook niks.
    Ik genoot even dromerig van de sneeuwvlokjes die langs het raam dwarrelden, om mij vervolgens op het boek in mijn handen te richten. Het was een groot boek vol onbekende kerstverhalen, die een stuk spannender waren dan de standaard dingen die ik altijd thuis te horen kreeg. Al gauw was ik dan ook verdiept in het verhaal over een meisje van ongeveer mijn leeftijd dat haar hond was kwijtgeraakt in de sneeuw en hierdoor in een avontuur vol problemen terecht kwam in het bos waar ze was gaan zoeken.


    Happy Birthday my Potter!

    {Mijn topic (:}


    Credendo Vides

    Bellatrix Zwarts

    Ik staar in de spiegel en kijk mijn spiegelbeeld aan terwijl ik zwijgend mijn haar probeer te stijlen. Eigenlijk gaf ik niks om uiterlijk, maar er helemaal onverzorgd uitzien is ook niet te doen. Gefrustreerd gooi ik mijn stok neer als blijkt dat mijn haar gewoon niet te stijlen is. Ik schop tegen het tafeltje dat naast de spiegel staat en pak mijn stok weer op. Ik pak een elastiekje en doe mijn haar in een staart. Meteen knapt het elastiekje omdat ik teveel haar heb. 'Reparo, engorgio.' mompel ik en daarna probeer ik het opnieuw. Eindelijk blijft het een beetje zitten en pak mijn make-up. Ik smeer het erop en loop dan naar beneden. Daar zie ik mijn zusje met haar stomme kat zitten. 'Ksst!' Roep ik en ik kijk haar aan. 'Je moet die rotkat echt wegdoen.' Zeg ik en ik kijk haar aan.


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Narcissa "Cissy" Zwarts

    'Ksst!' Meph kroop geschrokken tegen mij aan en staarde met grote ogen naar mijn altijd vrolijke, aardige, lieftallige zus Bella. Ik keek verstoord naar haar op en merkte dat ze toch nog wat aan haar uiterlijk had gedaan, niet echt iets voor Bell. Er verscheen een grijns op mijn gezicht. 'Je moet die rotkat echt wegdoen.' Mijn wenkbrauwen vlogen ietsjes omhoog en vanuit mijn ooghoeken zag ik dat een aantal mensen die dichtbij hadden gezeten snel ergens anders gingen zitten. Je wist nooit of je veilig was in de buurt van mijn zus. Vooral als ze op deze manier binnen kwam.
    'Ook hallo,' zei ik rustig en ik streelde Meph even voor ik mij weer tot mijn zus wendde. 'Lukte het nog een beetje met je haar?' Er verscheen een klein glimlachje om mijn lippen. Op zich had ik het nog best goed in deze familie. Hoewel bijna iedereen dik zwart haar had, was mij een mooie bos glinsterend blond haar geschonken. Vooral Bella had onhandelbaar haar, wat het toch wel grappig maakte. Natuurlijk moest ik oppassen met wat ik tegen haar zei, maar meestal deed ik bij haar wel gewoon wat ik zelf wilde. Hoewel ik vaak wel naar haar luisterde. Behalve wat Mephistopheles betrof natuurlijk.


    Happy Birthday my Potter!

    James Potter

    Terwijl Sirius een brief schrijft aan mijn ouders, teken ik een tekening van een jongen en een meisje die verdacht veel op Lily en mij lijkt. 'James, kan ik zo Hendrik even lenen? Little is vermoeid van die reis naar de wegisweg en terug. Een nieuw Toverdranken boek is best zwaar voor een konijn uil. En jouw huis is ver weg, dus...' Ik kijk op en draai het stuk perkament om. 'Sure, kan ze gelijk mijn kaarten meenemen.' Ik had mijn vrouwtjesuil Hendrik genoemd omdat dat de enigste naam was die in mijn hoofd opkwam. Ik vond het wel grappig en nu heet ze dus Hendrik. Ik pak mijn stapel kaarten en kijk naar de namen. Opa en oma, andere opa en oma, ouders, Remus' ouders, Peters Ouders, buren, mijn vrienden en nog meer. ik had Sirius' ouders expres niet gedaan omdat Sirius deze zomervakantie naar ons was toegekomen omdat hij het daar niet meer uithield. Logisch met al die slechte mensen. Ik pak de stapel met cadeautjes en voeg ze bij de kaarten. Zo klaar voor vandaag.


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Bellatrix Zwarts

    Haar wenkbrauwen schieten iets omhoog en ik neem naast haar plaats. 'Ook hallo.' Zegt ze en ik grijns. 'Lukte het nog een beetje met je haar?' Meteen ben ik weer chaggerijnig. 'Nee! Ik probeerde het te stijlen, maar dat lukte niet, toen knapte het elastiekje en nu zit het raar.' Ik schud mijn hoofd een beetje en zucht. Deed ik er eens wat aan, lukt het alsnog niet! 'Maar die kat moet weg, ik wil niet bekend staan als het meisje wiens zus een idiote kat had!' Ik zet een norse blik op en kijk naar buiten.

    (Ik ga eten)


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Narcissa "Cissy" Zwarts

    Mijn glimlach werd breder, toen ze het hele verhaal over haar haar vertelde. Het was stiekem gewoon hilarisch hoe ze, zelfs als ze haar best deed, er niks mee kon. Om nog wat extra te plagen, wond ik een lok om mijn vinger en speelde er een beetje mee. Bella's haar was niet lelijk, zeker niet. Het zat alleen altijd alsof het was ontploft was, wat eigenlijk ook wel bij haar stond.
    'Rustig Bells, je haar past bij je en dat bedoel ik niet lelijk. Je bent mooi op je eigen manier,' zei ik dus, aangezien ze wel heel chagrijnig was. Ik pakte Meph op en zette hem op de grond. Hij keek mij een beetje verbaasd en tegelijkertijd beledigd aan, maar leek weer tevreden, toen ik hem even onder zijn kin kroelde. 'Ga maar op muizenjacht. Of ratten, daar wil ik graag vanaf,' fluisterde ik hem toe, voor hij er vandoor ging.
    Lanzaam kwam ik weer overeind en ging maakte het mij iets gemakkelijker in de stoel, voor ik mij tot mijn zus richtte. 'Dus, wat zijn de plannen voor vanavond? Modderbloedjes en bloedverraders lastig vallen, Sneep lastig vallen door zijn vuurtoren af te kraken in de hoop dat hij eindelijk eens inziet dat hij haar moet dumpen, of gewoon gezellig genieten van de Kerstsfeer. Dat laatste zeker in ieder geval niet?'


    Happy Birthday my Potter!

    Bellatrix Zwarts

    Meteen bijna moordende blik staar ik naar de pluk die Cissy om haar vinger wikkelt. Ik zou er al mijn goud op goudgrijp voor geven om ook zulk makkelijk haar te hebben. 'Rustig Bells, je haar past bij je en dat bedoel ik niet lelijk. Je bent mooi op je eigen manier,' ik snuif en laat de naar achter vallen waardoor het elastiekje weer knapt. Vloekend gooi ik het ding op de grond en schop tegen de tafel aan. Cissy heeft ondertussen haar kat weggestuurd en kijkt mij aan. 'Dus, wat zijn de plannen voor vanavond? Modderbloedjes en bloedverraders lastig vallen, Sneep lastig vallen door zijn vuurtoren af te kraken in de hoop dat hij eindelijk eens inziet dat hij haar moet dumpen, of gewoon gezellig genieten van de Kerstsfeer. Dat laatste zeker in ieder geval niet?' Ik schud mijn hoofd en mijn krullen gaan weer weelderig zitten. 'Nee, eerst ga ik ginger en Sneep lastig vallen, dat is technisch gezien ook een bloedverrader en een Modderbloedje, en daarna is ons kleine lieve Griffoendorneefje en zijn vriendjes aan de beurt.' Gemeen grijns ik en ik beeld me in dat ze beginnen te huilen. Ik raap het elastiekje weer op en prop het in mijn zak.


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Narcissa "Cissy" Zwarts

    Ik beet op mijn lip om niet te lachen om het wegschietende elastiekje en luisterde braaf naar wat haar ideeën voor vanavond waren. Eigenlijk best jammer dat ze nooit met dingen kwam zoals jongensjacht. Dat was ook wel eens leuk voor de afwisseling. Natuurlijk had ik allang doorgehad dat Rodolph haar wel zag zitten, maar volgens mij had Bella dit totaal niet door. Ach ja, ze was dan ook het type dat vooral bezig was met sadistische plannen en dergelijke. Er moest toch eens wat aan gedaan worden.
    'Hmmm, Sirius en zijn vreselijke Potter vriendje lastigvallen is inderdaad een geweldig plan, net zoals de rest trouwens, maar weet je zeker dat je je de hele avond daarmee bezig wilt houden? Is er niet iemand anders aan wie je meer aandacht zou willen besteden... een jongen misschien?' vroeg ik voorzichtig, maar toch ook zeer geïnteresseerd.


    Happy Birthday my Potter!