• Hoi! :)
    Ik heb een verlengd contract van 10 maanden bij McDonald's. Ik werk er sinds augustus.
    Ik wil in de zomer ontslag nemen, omdat ik ergens anders wil gaan werken. Maar kan dat gewoon met mijn contract of niet? Moet ik er echt nog 10 maanden blijven werken?


    bedankt!


    Heaven is where love is. Love is where your heart lies. <3

    Nee joh, dat zou eruit zien. Het kan zijn dat je nog een paar weekjes moet uitwerken, maar ontslag nemen kan wanneer je wilt.


    ars moriendi

    Apocalyptic schreef:
    Nee joh, dat zou eruit zien. Het kan zijn dat je nog een paar weekjes moet uitwerken, maar ontslag nemen kan wanneer je wilt.

    O gelukkig! Dank je wel!


    Heaven is where love is. Love is where your heart lies. <3

    FlowerRain schreef:
    (...)
    O gelukkig! Dank je wel!

    No problem (;


    ars moriendi

    even goed in je contract lezen, meestal heb je en soort opzeg termijn (bij mijn contracten was dit altijd 4 weken) maar je bent niet verplicht de volle 10 maanden te werken.


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    natuurlijk kan je ontslag nemen. Ik zelf heb net een vast contract gekregen op me werk. Het zou wat zijn als ik nu voor eeuwig bij de Hema zou moeten blijven werken ;o


    ''yOu aLreaDy kNoW wHaT'S uP''

    Ik had een contract voor een half jaar gekregen, dacht ik.
    Maar heb na 3 maand al ontslag genomen bij waar ik werkte, omdat het daar echt vreselijk was.
    En mijn moeder had de brief gemaakt en erin gezet per direct, met oog op, daar werk je nog wel 2 weken.
    Ik was meteen diezelfde week nog weg daar. Hoefde niet meer te werken niks, ;O
    Ligt er denk ik heel erg aan.


    Yongguk & Daehyun <33

    Sikowitz schreef:
    natuurlijk kan je ontslag nemen. Ik zelf heb net een vast contract gekregen op me werk. Het zou wat zijn als ik nu voor eeuwig bij de Hema zou moeten blijven werken ;o


    HAHA:Y)


    Monsters are real, and ghosts are real too. They live inside us, and sometimes, they win.

    Lunar schreef:
    (...)

    HAHA:Y)


    haha, ja, het is toch zo?

    daarbij, een contract betekend dat ze verplicht zijn jou voor zo lang [in jou, FlowerRain, geval 10 maanden] van werk moeten voorzien en niet dat jij voor zo lang verplicht ben daar te blijven werken. Behalve natuurlijk als je alle regels overstreed, dan kunnen ze ontslaan, maar in principe niet.


    ''yOu aLreaDy kNoW wHaT'S uP''

    Sikowitz schreef:
    natuurlijk kan je ontslag nemen. Ik zelf heb net een vast contract gekregen op me werk. Het zou wat zijn als ik nu voor eeuwig bij de Hema zou moeten blijven werken ;o

    Werken bij de Hema is leuk toch. :Y)


    -