• Afgelopen week was ik op een feestje met een aantal vriendinnen en ook één vriendin (we noemen haar even Y) en haar vriendje (die noemen we X), die ik eigenlijk niet zo graag mag (X dus). Dit heb ik, in tegenstelling tot andere vriendinnen van mij en haar nooit laten merken.
    Nou was X even weg en hij had zijn mobiel achtergelaten. Twee vriendinnen besloten een kijkje te nemen in zijn mobiel en vonden flirterige sms'jes in zijn telefoon. (voorbeeld: Hey, lekker ding xx) En niet weinig ook.
    Ze vertelden het me later en vertelden me ook dat ze het Y niet wilden vertellen. Ik mocht het haar echter wel vertellen, mocht ik dat willen. Daar hadden ze ook een reden voor: ze dachten dat Y ze misschien niet zouden geloven.
    Het voelt niet goed om dit voor haar verborgen te houden, dus ik wil het haar vertellen. Maar ik weet niet goed hoe. Hebben jullie tips?

    [ bericht aangepast op 24 feb 2013 - 21:42 ]


    Rest in Peace, Son of Gondor

    Hmm, ik zou het niet echt weten...
    Misschien gewoon zoals je het ons vertelt? Beginsituatie uitleggen en dan gewoon zeggen wat er gebeurd is.
    Maar ik hoop dat je het goed weet op te lossen :)


    Stenenlikker

    Hmm ja, dat is wel een lastige.. Want ik denk niet dat je vriendin er blij mee is dat jullie de smsjes van haar vriend hebben gelezen. -Iniedergeval, ik zou het niet zo leuk vinden als iedereen maar wat ik mijn mobiel zit te neuzen ;p
    Maargoed, dit is wel even een serieuze kwestie.. Misschien uitleggen dat het niet echt netjes is wat je gedaan hebt (vind ik iniedergeval, ik weet niet wat je er zelf van vind?), en dat het niet leuk is om te vertellen, maar dat je dat gezien hebt in zijn telefoon.. Zo iets?


    Inspiration can hit you any time

    Je mag die X toch niet? Wat houdt je dan tegen om je vriendin te vertellen dat ze date met een of andere jackass?


    ars moriendi

    Ik vind het persoonlijk niet kunnen dat je in iemands anders telefoon gaat kijken zonder dat degene het weer en gewoon ongevraagd zijn smsjes gaat lezen.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Apocalyptic schreef:
    Je mag die X toch niet? Wat houdt je dan tegen om je vriendin te vertellen dat ze date met een of andere jackass?

    Dit ^
    En:
    ImAwesome schreef:
    Ik vind het persoonlijk niet kunnen dat je in iemands anders telefoon gaat kijken zonder dat degene het weer en gewoon ongevraagd zijn smsjes gaat lezen.


    † Love? I want to sleep.

    Constantine schreef:
    Hmm ja, dat is wel een lastige.. Want ik denk niet dat je vriendin er blij mee is dat jullie de smsjes van haar vriend hebben gelezen. -Iniedergeval, ik zou het niet zo leuk vinden als iedereen maar wat ik mijn mobiel zit te neuzen ;p
    Maargoed, dit is wel even een serieuze kwestie.. Misschien uitleggen dat het niet echt netjes is wat je gedaan hebt (vind ik iniedergeval, ik weet niet wat je er zelf van vind?), en dat het niet leuk is om te vertellen, maar dat je dat gezien hebt in zijn telefoon.. Zo iets?


    Twee vriendinnen besloten een kijkje te nemen in zijn mobiel en vonden flirterige sms'jes in zijn telefoon. (voorbeeld: Hey, lekker ding xx) En niet weinig ook.
    Ze vertelden het me later en vertelden me ook dat ze het Y niet wilden vertellen.


    Hierin zegt ze dat twee vriendinnen een kijkje hebben genomen en dat ze het aan haar hebben verteld. Wat het nog niet goed praat en het is zeker niet goed wat die twee vriendinnen hebben gedaan. Maar ze moet het wel tegen haar vriendin zeggen.

    [ bericht aangepast op 24 feb 2013 - 22:16 ]


    Physics is awesome

    Ik zou het niet doen. Jij hebt die sms'jes niet zelf gezien, dus je kunt ook niet beoordelen hoe erg het is. Natuurlijk moet je er niet vanuit gaan dat je vriendinnen liegen, maar zo wordt een verhaal wel heel erg verdraaid.
    Bovendien is het niet aan jou om de relatie van jouw vriendin te redden of te beëindigen. Als die jongen fout zit, komt zij daar wel achter.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Oakenshield schreef:
    Ik zou het niet doen. Jij hebt die sms'jes niet zelf gezien, dus je kunt ook niet beoordelen hoe erg het is. Natuurlijk moet je er niet vanuit gaan dat je vriendinnen liegen, maar zo wordt een verhaal wel heel erg verdraaid.
    Bovendien is het niet aan jou om de relatie van jouw vriendin te redden of te beëindigen. Als die jongen fout zit, komt zij daar wel achter.


    26 - 02 - '16

    Mmm, allereerst vind ik het niet heel netjes dat mensen in iemands telefoon kijken, maar aan de andere kant; het is nu toch gebeurt en jij hebt daar niets mee te maken. Ik zou gewoon heel eerlijk zijn tegen haar over wat die anderen in zijn telefoon hebben gevonden. De kans is er natuurlijk wel dat zij het in het begin niet begrijpt, dat gebeurt wel vaker. Waarschijnlijk trekt ze dan gauw wel weer bij. Je moet gewoon eerlijk zijn, dat is het beste, eerlijkheid duurt het langst.


    Bad decisions make good stories.

    Ik zou zeggen confronteer X ermee en zie wat de verklaring is misschien gaat het hier om een misverstand?

    Update: ze weet het nu. Vreemd genoeg leek ze er nauwelijks van onder de indruk. Ik ben bang dat ze nu vast zit aan een jongen die niet goed voor haar is. Tenzij het natuurlijk een misverstand is, maar dat geloof ik persoonlijk niet. Bedankt voor al jullie reacties.


    Rest in Peace, Son of Gondor

    Oakenshield schreef:
    Ik zou het niet doen. Jij hebt die sms'jes niet zelf gezien, dus je kunt ook niet beoordelen hoe erg het is. Natuurlijk moet je er niet vanuit gaan dat je vriendinnen liegen, maar zo wordt een verhaal wel heel erg verdraaid.
    Bovendien is het niet aan jou om de relatie van jouw vriendin te redden of te beëindigen. Als die jongen fout zit, komt zij daar wel achter.

    Nou, dat kan best lang duren hoor! Ik heb bij een vriendin van mij hetzelfde, die jongen is ook fout voor haar. Ze heeft het alleen in de gaten wanneer er ruzie is, maar een paar uur daarna maakt ze het weer goed, omdat ze zo veel van hem houdt (terwijl zij het niet eens is die de ruzie begon!). Ze hebben ondertussen een jaar met elkaar, en nog steeds is ze niet zo ver dat ze inziet dat ze het moet uitmaken.. ;/

    KillTheSun schreef:
    Update: ze weet het nu. Vreemd genoeg leek ze er nauwelijks van onder de indruk. Ik ben bang dat ze nu vast zit aan een jongen die niet goed voor haar is. Tenzij het natuurlijk een misverstand is, maar dat geloof ik persoonlijk niet. Bedankt voor al jullie reacties.

    Ohw, dat klinkt niet echt fantastisch, dat ze er niet echt van onder de indruk leek ;/ Ik hoop voor je dat ze, als het echt waar is, snel in de gaten krijgt dat dit niet de juiste jongen voor haar is.


    Inspiration can hit you any time