• Dit schooljaar nog moet ik een betogende spreekbeurt houden.
    Ik had een heel goed onderwerp bedacht, vond ik, en ik had het de leraar gemaild, zei hij dat het geen onderwerp kon zijn. (De afschaffing van het koningshuis). Ik vind het nogal raar, maarja.

    Ik heb nu dus geen onderwerp.
    Van een aantal mensen uit mijn klas had ik al een paar onderwerpen gehoord, maar die mag ik dus niet meer gebruiken, want die hebben hun al (over dopinggebruik en anorexia).

    Het onderwerp moet actueel zijn, dus van 2013.

    Suggesties?

    Update:
    Ik heb aan de leraar gevraagd of 'wapenafschaffing in Amerika' mocht, maar dat heeft hij afgekeurd (vraag me niet waarom, maar die man is ook een beetje heel erg raar).

    [ bericht aangepast op 7 maart 2013 - 15:31 ]


    Brave like a cheetah ~ Dorothy & Manila

    Die over het koningshuis is wel een cliché, maar ja, anorexia en euthanasie ook :'D

    Je kan het zoals Claire zegt over matchfixing doen. Mijn eerste gedachte was ook dopinggebruik, maar die wordt al gebruikt. Verder kan je wel doen: "Elizabeth moet aftreden" of in die trant als je het over het koningshuis wilt doen.


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Iets over mensen die depressief worden en die zichzelf gaan verminken en hoe erg dit aantal mensen oploopt. En meer weet ik eigenlijk niet want dat heeft de rest allemaal al genoemd

    Rookverbod in horeca? Heb ik destijds ook gedaan


    SHABOOYA

    What about Jeugdzorg, want dat is nu dus niet meer zoals het normaal was (ik heb er ervaring mee #PersonalStuff)


    HAKUNA MATATA (:

    - Wapenbeleid in Amerika (heeft een semi automatisch geweer nog iets met zelfbescherming te maken)
    - Reclame gericht op kinderen (mogen bedrijven reclame maken gericht aan de makkelijk gestuurde kindergeest)
    - Het stopzetten van culturele subsidies
    - Overgewicht (moet de overheid zich bemoeien met de eetgewoontes van mensen, of is dat prive)


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    MARITxHORAN schreef:
    What about Jeugdzorg, want dat is nu dus niet meer zoals het normaal was (ik heb er ervaring mee #PersonalStuff)


    [youtube]yg2u_De8j5o [/youtube]


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    MARITxHORAN schreef:
    What about Jeugdzorg, want dat is nu dus niet meer zoals het normaal was (ik heb er ervaring mee #PersonalStuff)



    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    @Licet ? :/


    HAKUNA MATATA (:

    Licet schreef:
    - Wapenbeleid in Amerika (heeft een semi automatisch geweer nog iets met zelfbescherming te maken)
    - Reclame gericht op kinderen (mogen bedrijven reclame maken gericht aan de makkelijk gestuurde kindergeest)
    - Het stopzetten van culturele subsidies
    - Overgewicht (moet de overheid zich bemoeien met de eetgewoontes van mensen, of is dat prive)


    It’s cold today, dress warmly on your way to heaven. You worked hard.

    MARITxHORAN schreef:
    @Licet ? :/


    Wauw, zonder hashtag?


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Licet schreef:
    (...)

    Wauw, zonder hashtag?


    Hoe bedoel je, zonder Hashtag? Alsof ik alles met Hashtag doe ofzo?


    HAKUNA MATATA (:

    MARITxHORAN schreef:
    (...)

    Hoe bedoel je, zonder Hashtag? Alsof ik alles met Hashtag doe ofzo?


    1/6 is nogsteeds een hoog percentage. Hou hashtags alsjeblieft op twitter.


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Licet schreef:
    (...)

    1/6 is nogsteeds een hoog percentage. Hou hashtags alsjeblieft op twitter.


    Wow. Wiskunde. Hou je wiskunde alsjeblieft op school -_-


    HAKUNA MATATA (:

    Licet schreef:
    (...)


    I approve of this response.


    ars moriendi

    -secueel misbruik bij de katholieke kerk ,moeten priester de kans krijgen om te trouwen om dit tegen te gaan .
    =moeten we bij de euro zone blijven .
    -is het eerlijk dat de leraren en mensen in deverzorging weer geen loonsverhoging krijgen .

    dat we steeds meer regels op gelegd krijgen van de regering ,zoals niet roken in kroegen,