• Ik wil al heel lang een soft-achtig-mindfucker iets schrijven, en nu heb ik al wat kleine ideetjes, maar daarbij wil ik graag wat vragen aan jullie stellen. (Als misschien, toekomstige lezers en als kritische ondersteuning.)

    Het is een onbekende personen verhaal, voor de goede orde.

    Insane

    Ezra Wyatt is nieuw in Riverside - een stad aan de rand van Virginia. Het is een kleine, gemoedelijke gemeenschap waar de kerk vooraan staat en de mensen hartelijk omschreven worden.
    Er zijn echter zwarte schapen binnen de zorgzame inwoners. De namen bovenaan die lijst bestaan vrijwel allemaal uit één en dezelfde familie: de Whitlock's.
    Waarom ze de zwarte duisternis voor de gemeenschap vormen - wordt alleen aangeprezen met roddels en grove beschuldigingen. Misschien heeft de raad helemaal geen reden om hen te haten, en zijn ze enkel boos om het feit dat de originele stichters uit de Whitlock familie stammen.
    Vanaf het begin is Ezra geïnteresseerd in de reputatie die de familie heeft. Naar het schijnt zijn de Whitlock's sinistere moordenaars die de duivel aanprijzen in hun vrije tijd.
    Voor antwoorden zal hij zich tot het jongste lid van de familie moeten keren: Gracelyn Whitlock - die ondanks alle haat gewoon op de middelbare school verschijnt.

    En opnieuw schijn ik er op de één of andere manier altijd in te slagen om mijn 'samenvattingen' zo globaal te maken. Hoe dan ook: er komen geen mythische wezens in voor, geen magie. Perhaps a drip of insanity. Het is in ieder geval een donker verhaaltje met - hoop ik - een vrij onverwachte twist.

    Uiteraard heb ik, zoals ik al meldde, enkele vragen.

    Spreekt het je aan?:
    Vanuit welke vorm lees je liever?: Ik, hij/zij
    Verbeter punten: Ik leer namelijk nog steeds.

    Bedankt,

    [ bericht aangepast op 7 maart 2013 - 19:06 ]


    Feel the fire, but do not succumb to it.

    Ik vind het tot nu toe erg interessant klinken, maar zoals je zelf al zegt geeft je samenvatting eigenlijk maar heel weinig weg. Er komt dus blijkbaar geen magie in voor, maar ik weet eigenlijk niet precies wat ik me er dan wel bij moet voorstellen. Niet dat ik dat per se hoef te weten, maar als je probeert mensen in je verhaal te trekken kan het helpen om een vage indruk te geven van op wat voor manier die drip of insanity dan naar voren komt.
    Wat de keuze voor hij/zij of ik betreft, denk ik dat je vooral zelf moet beslissen wat je het prettigst vindt om in te schrijven. Als het je echt helemaal niet uitmaakt, kun je ook kijken naar wat het beste bij het verhaal past; wil je echt vooral op de hoofdpersoon en haar gedachten en gevoelens focussen, dan is het ik-perspectief het handigst, maar als je ook een keer een scène wilt schrijven waarin je de lezer een indruk geeft van de familie van Gracelyn zonder dat Ezra daar per se bij moet zijn, of als je wilt dat Ezra bepaalde geheimen heeft tegenover de lezer, past hij/zij waarschijnlijk beter.
    Verder heb ik niet echt opmerkingen, al zou ik als ik jou was wel de achternaam van je geheimzinnige familie veranderen. Bij Riddle dacht ik onmiddellijk aan Tom Marvolo Riddle/Voldemort, en omdat het hier ook een soort 'slechte' achternaam moet voorstellen lijkt het nog meer op de manier waarop het wordt gebruikt in Harry Potter. Tenzij je dat verband opzettelijk wilt leggen, kun je dat waarschijnlijk beter uit de weg gaan. :'D

    [ bericht aangepast op 7 maart 2013 - 7:54 ]


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Een heel gaaf plot, dus dit spreekt me echt wel aan. Er zitten hier best wel wat duistere mensen op Q, dus ik denk niet dat ik de enige ben die wel een beetje van dit genre houdt.
    Hoe je je vorm wilt schrijven hangt ervan af hoe diep je in je personage wilt gaan. Ik vind de "ik"-vorm vaak alleen mooi, als het personage daarmee dan ook helemaal uitgediept wordt, d.w.z. dat als je je hoofdpersonage net zo goed weet te verwoorden in "hij/zij"-vorm als in de "ik"-vorm dat ik dan liever lees in de "hij/zij"-vorm.
    De enige opmerking die ik voor de rest kan geven is hetzelfd als die van Square: een andere achternaam, want ik dacht ook meteen aan Voldemort uit Harry Potter. Hierdoor zullen mensen snel denken dat er magie voorkomt in deze story en zelfs al zou je erbij zetten dat dat niet zo is, leggen ze nog steeds een verband tussen Voldemort en deze familie. Ik kan verder geen tips geven over je manier van schrijven, want ik merk vaak dat een samenvatting heel anders geschreven kan zijn dan een hoofdstuk.
    Ik hoop dat je er iets aan hebt :3


    From these ashes, I will rise

    Bedankt. Als ik heel eerlijk ben vond ik het donders moeilijk om een bijpassende achternaam te vinden. Nu ben ik ook geen fan van Harry Potter, dus zag ik dat verband niet echt. Maar een achternaam moet absoluut geen probleem zijn, denk ik zo.

    @ Square: Ik heb zeer snel de neiging om - als ik aan een samenvatting begin - het verhaal uit te diepen. Kleine, grove lijnen worden bij mij zeer snel gedetailleerd en dan neem ik maar genoegen met een vaag stuk. :')

    Voor dit verhaal denk ik overigens dat hij/zij vorm beter aansluit. Ik heb me namelijk voorgenomen om zo nu en dan eens te switchen en dit verhaal zal meer op ondernemingen draaien dan met gedachten speculeren - hoewel er uiteraard wel het één en ander bedacht moet worden om het plot spannend te houden. :Y)

    Hoe dan ook, heel erg bedankt voor de meningen en ik ben benieuwd naar meer.


    Feel the fire, but do not succumb to it.

    Het klinkt echt heel interessant en lekker mysterieus.
    Mij maakt het écht niet uit vanuit welke vorm het geschreven wordt. Ik vind ik-vorm fijner, maar het ligt eraan wat jij zelf het fijnste vindt en wat bij het verhaal past.
    Over die achternaam: er zijn ook veel mensen die geen Harry Potter gelezen hebben, dus die vind ik gewoon prima. Ik dacht namelijk geen enkel moment aan Harry Potter.


    Take risks and conquer your fears.