• Filmpje

    Oké, even samengevat: het komt er dus op neer dat onze traditie van Sinterklaas & Zwarte Piet racistisch overkomt bij de allochtonen, en nu zijn ze dus aan het protesteren om zwarte pieten af te schaffen.
    Ik vind dit echt wel de grootste fucking bullshit ooit. Deze traditie is al meer dan 100 jaar oud, het heeft helemaal niets met hun huidskleur te maken, een zwarte piet is gewoon zwart omdat hij door de schoorstenen kruipt. Zij zijn degenen die naar ons land komen, krijgen alles 'opgediend' om het zo te zeggen, en dan zouden wij ook nog eens onze tradities moeten veranderen. Eerst de kerstbomen met de moslims en nu dit. Al die protesterende mensen mogen hun petities steken waar de zon niet schijnt als het van mij af hing. Het zou net hetzelfde zijn moesten wij allemaal naar een moslimland immigreren en daar opeens gaan protesteren tegen de Ramadan, eens zien hoelang we het zouden volhouden.
    Sorry als ik bot overkom, maar dit moest er echt even uit. En sorry voor de allochtonen hier op Quizlet, ik heb het niet op jullie, ik heb het op die protesteerders.

    Dit is gewoon mijn mening, hoe zit het met die van jullie?

    [ bericht aangepast op 6 dec 2012 - 11:51 ]


    Happiness can be found, even in the darkest of times.

    Ik vind het ook echt nergens op slaan, ze houden zich veelste strak vast aan het verleden. Ja het was erg, but get fucking over it. Zwarte piet heeft niets daarmee te maken en heeft ook zeker de bedoelingen daar niet van, dus ik vind het ook echt heel apart.

    Ik ben het zo met je eens. Pf, wat willen ze dan? Blanke pieten? Dat is dan weer racistisch tegen over ons. *oogrol*
    En ooit met die negerzoenen die ook niet meer zo genoemd worden. DOE NORMAAL.


    Pretty is just a pretty word.

    Hahahaha. ;'D


    26 - 02 - '16

    Helemaal mee eens, het is een deel van onze cultuur en als die niet willen accepteren gaan ze maar weg


    Can't control my second personality

    Ik snap wel waar ze vandaan komen want vroeger zag Zwarte Piet helemaal niet alleen zwart omdat hij door schoorstenen kroop. Dat merk je in sommige liedjes en rijmpjes nog steeds. Zwarte Piet was de gekleurde knecht (grofgezegd de negerslaaf) van de Sint. (En dat weet ik heel zeker, want dat vergeet ik nooit meer nadat ik in mijn jaar kleuteronderwijs een reader van meer dan twintig pagina's moest samenvatten over de Sint en zijn hele geschiedenis).

    Maar. Ik ben het er wel mee eens dat die protestanten meer moeten relativeren want Zwarte Piet wordt inderdaad al heel lang niet meer in die context gezien.

    Over de rest van wat je zegt ga ik geen uitspraken doen (:


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Hoezo racistisch? Iedereen vertrouwt ze blindelings!


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Dat Zwarte Piet zwart zou moeten zijn omdat hij door de schoorstenen kroop, heb ik nooit geweten, ik beschouwde hem altijd als een 'neger'. Oorspronkelijk is het dus wel rascistisch, maar het wordt inderdaad niet meer in die context gezien. Wat niet wil zeggen dat ik hen niet begrijp en je beginpost toch een beetje onrespectvol vind overkomen. Ik denk trouwens dat je de mensen die protesteerden bedoelde, niet de protestanten.


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    Ik ben het met je eens en dit is al eens eerder in opspraak geweest. Het is uiteindelijk van tafel geschoven, omdat men het belachelijk vond. Ga ergens anders butthurt lopen doen.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Ik dacht dat je met protestanten, protestanten van het christendom bedoelde. Anyway, dat slaat echt nergens op. Deze traditie is al heel oud en het is een kinderfeest: kinderen staan er niet bij stil of het nou racistisch is of niet. Zwarte pieten zijn zwart door het roet van de schoorsteen. In Amerika hebben ze blanke pieten, dat vind ik er persoonlijk niet uitzien.


    Take risks and conquer your fears.

    Ahahaha daar is ook een Facebookpagina over :D.


    No growth of the heart is ever a waste

    Insurgent schreef:
    Ik dacht dat je met protestanten, protestanten van het christendom bedoelde. Anyway, dat slaat echt nergens op. Deze traditie is al heel oud en het is een kinderfeest: kinderen staan er niet bij stil of het nou racistisch is of niet. Zwarte pieten zijn zwart door het roet van de schoorsteen. In Amerika hebben ze blanke pieten, dat vind ik er persoonlijk niet uitzien.

    Kinderen hebben niet eens door dat zwarte pieten donker/zwart zijn. Die details verwerken ze nog niet, dus waar maken ze zich in godsnaam druk om.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Ik ben het helemaal met je eens.
    Steek die petitie maar in plekken waar de zon niet schijnt, hmmh.


    Aye, brother! 4 8 15 16 23 42

    Als ze niet kunnen zeuren, zijn ze niet gelukkig...
    Ik heb het echt gehad met al die uitspraken over al onze tradities die zogezegd racistisch zijn.
    Zo lopen ze ook heel de tijd te klagen dat we geen kerstbomen meer mogen zetten en dat het kruis op de mijter van de sint er ook af moet.
    Als ze niet gelukkig zijn met onze tradities die al weet ik veel hoe oud ze zijn, dat ze dan gewoon terug gaan naar hun land waar alles veel beter is.
    Ik ben absoluut geen racist, integendeel zelfs maar ik ben het echt kotsbeu, ziek word ik er van.
    Waar bemoeien ze zich mee?


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Gipsy schreef:
    Als ze niet kunnen zeuren, zijn ze niet gelukkig...
    Ik heb het echt gehad met al die uitspraken over al onze tradities die zogezegd racistisch zijn.
    Zo lopen ze ook heel de tijd te klagen dat we geen kerstbomen meer mogen zetten en dat het kruis op de mijter van de sint er ook af moet.
    Als ze niet gelukkig zijn met onze tradities die al weet ik veel hoe oud ze zijn, dat ze dan gewoon terug gaan naar hun land waar alles veel beter is.
    Ik ben absoluut geen racist, integendeel zelfs maar ik ben het echt kotsbeu, ziek word ik er van.
    Waar bemoeien ze zich mee?

    Ik ben het helemaal met je eens. Probeer maar eens iets over hun tradities te zeggen, dan heb je meteen 100 boze idioten achter je aan.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Zijn wel veel antie alochtonen hier. Volgens mij haten jullie bruine mensen gewoon. ik snap bruine mensen beter dan ons soort /Hollanders/. Ik vind juist dat WITTE mensen telkens zitten te praten over negers. jullie zijn zelf geen haar beter. Ik vind je ook erg Ombeschoft overkomen.


    Baby, when I know you're only sorry when you got caught,