• Sinds zaterdag heb ik een bril, ik heb er nog nooit een gehad, ook geen lenzen
    Nu merk ik dat ik last het van de plek achter mijn oren, en af en toe ook last heb van hoofdpijn (terwijl ik wel beter zie, en de bril wel helpt)
    Is dit normaal? Ik heb geen grote sterkte, en heb echt geen verstand van brillen, behalve dat ik hem wel leuk vind (:


    Miep

    De plek achter je oor is heel normaal, had ik in ieder geval ook. Dat gaat vrij snel over.
    Die hoofdpijn kan ook door andere dingen komen, te weinig drinken, slaap te kort, weet ik het.

    [ bericht aangepast op 11 maart 2013 - 18:48 ]


    If a writer falls in love with you, you can never die

    Dat is allemaal normaal. Voor de pijn achter de oren moet je even terug naar de winkel om hem goed te laten zitten. De hoofdpijn is een kwestie van wennen. Voor je ogen is dit ook een hele nieuwe situatie.


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Ik deed mijn bril de eerste dag maar 1 uur op, volgende dag 2 uur, dag daarop 3 uur, enzovoort. Zo kunnen je ogen wennen zonder dat het heel veel pijn gaat doen (:
    Die pijn achter je oren is of een kwestie van wennen omdat je daar geen druk gewend bent, of het is omdat je bril te strak om je oren zit. Als het aan blijft houden, kun je terug gaan naar de opticien om hem te laten verstellen.


    From these ashes, I will rise

    Jij bent mooi met je bril.


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Boira schreef:
    Dat is allemaal normaal. Voor de pijn achter de oren moet je even terug naar de winkel om hem goed te laten zitten. De hoofdpijn is een kwestie van wennen. Voor je ogen is dit ook een hele nieuwe situatie.


    Deep inside, I've never felt alive

    Wat iedereen zegt (:
    Dat plekje achter je oren is idd even wennen, als je er over een week nog steeds last van hebt, zou ik maar even langs de opticiën gaan, want dan kan het dat je bril te strak zit. Toen ik mijn bril net had, ging ik zo ongeveer elke drie dagen langs de opticiën. Dat zat hij te strak, dan zakte hij weer steeds af, dan stond hij scheef... Maar uiteindelijk zit hij toch perfect (:
    En de hoofdpijn is inderdaad omdat je ogen er aan moeten wennen. Wat Ancore zegt (beginnen met je bril weinig dragen en langzaam opbouwen) zou ik je echter afraden; zo duurt het ontzettend lang om eraan te wennen. Als je hem gewoon de hele tijd draagt, ben je er ook veel sneller aan gewend. Mijn moeder is laatst overgestapt naar een multivocale bril en in het begin werd ze er ook helemaal gek van, alle sdraaide en ze kreeg verschrikkelijke hoofdpijn, maar op aanraden van haar opticiën heeft ze haar bril echt de hele tijd opgehouden en dat hielp echt: na een week had ze nergens meer last van, terwijl dit veel langer geduurd zou hebben als ze er langzaam aan zou gaan wennen.


    "You can't cancel Quidditch!" - Oliver Wood

    Waarschijnlijk is het gewoon even wennen. Een poosje geleden hebben ze in mijn bril nieuwe glazen gezet, waar ze voornamelijk de cilinderafwijking hebben aangepast, ik heb een week lang scheel gekeken, last gehad van mijn hoofd, evenwichtsorganen, misselijkheid e.d. Ik kon niet scherp zien, niks. Máár, na een week wennen zag ik er uiteindelijk beter door dan ooit!


    Bad decisions make good stories.

    Rumpleteazer schreef:
    Sinds zaterdag heb ik een bril, ik heb er nog nooit een gehad, ook geen lenzen
    Nu merk ik dat ik last het van de plek achter mijn oren, en af en toe ook last heb van hoofdpijn (terwijl ik wel beter zie, en de bril wel helpt)
    Is dit normaal? Ik heb geen grote sterkte, en heb echt geen verstand van brillen, behalve dat ik hem wel leuk vind (:


    Het kan normaal zijn. Wat betreft de plek achter je oren is het puur onwennigheid, dit wordt naargelang de tijd verstrijkt vanzelf minder. Je hoofdpijn zal ook minder worden. Dit is gewoon omdat je ogen niet gewend zijn aan de veranderde focus.

    Mocht je na twee weken tot een maand hier nog steeds geregeld last van hebben, ga dan even lang de opticien om je bril na te laten kijken. Het kan zijn dat de bril te stevig tegen je slapen drukt waardoor je hoofdpijn krijgt.

    [ bericht aangepast op 12 maart 2013 - 9:51 ]


    If you want it dead: use fire. Is it not dead? Then you haven't used enough fire!

    De hoofdpijn is vrij normaal, hier had ik ook last van toen ik mijn bril weer eens ging dragen om het schoolbord te kunnen bekijken. :')
    En dat van achter je oren zijn meestal verschijnselen van onwennigheid, of de bril zit nog niet goed. Ik heb er altijd al last van gehad op mijn neus, maar daar konden ze niks aan doen. Dat lag er gewoon aan omdat ik mijn bril amper opzette.


    Reading a good book is like taking a journey.

    Het is inderdaad normaal dat je last hebt achter je oren. Toen ik voor het eerst mijn bril kreeg, had ik daar ook last van. Sterker nog, ik heb er nog steeds last van als ik een nieuwe bril krijg. Het is gewoon een kwestie van wennen, je ogen en gezicht is niet gewend aan een bril op je neus, en die pootjes achter je oren.
    De hoofdpijn kan (wat ook al meerdere mensen hier gezegd hebben), ook door andere dingen komen zoals slaap tekort of te weinig drinken. Het kan ook komen doordat je ogen moeten wennen aan de sterkte in je bril. Ookal is de sterkte niet veel, je ogen moeten er toch aan wennen (;


    Inspiration can hit you any time