• Ik wordt er dus gek van. Echt bijna iedereen van mijn klas spiekt, echt bij elk fucking vak. Ik bedoel maar, hebben ze dan geen greintje zelfrespect?
    En wanneer ik dan zeg dat ik nog nooit gespiekt heb kijkt iedereen me zo aan met van die grote ogen alsof ik een of andere ziekte heb. Ik buis nog liever dan te spieken, dat durf ik gewoon niet, je kloot alleen jezelf ermee.

    Wat ik me nu dus afvroeg, zijn hier ook mensen die wel eens spieken? Of is het gewoon zo vreemd dat ik dat echt nog nooit gedaan heb?
    En wat vinden jullie zelf van spiekers?

    Edit: ik ga het hier nog maar eens herhalen, voor de mensen die constant over het woordje 'zelfrespect' moeilijk zitten te doen. Ik vind dat je geen zelfrespect hebt als je bij andere mensen gaat spieken die er wél hard voor gewerkt hebben. Dat is mijn mening. Ik ben namelijk zelf al in de problemen gekomen doordat andere mensen bij mij hadden gespiekt en nu heb ik een hekel aan mensen die spieken.
    Ik zie het net alsof je een paard een jaar lang traint, en dat er dan voor de wedstrijden iemand anders op gaat rijden en de eerste prijs haalt, dan heeft die persoon zijn/haar prijs ook niet op een eerlijke manier verdient aangezien jij dat paard een jaar lang hebt getraind (ok misschien een dom voorbeeld, maar ik kan het niet beter uitleggen).
    Dat is gewoon mijn eigen mening over spieken, nu vraag ik naar die van jullie, maar daarvoor hoef je niet alsnog mijn neus bijna af te bijten. (cat)

    [ bericht aangepast op 12 maart 2013 - 15:15 ]


    Happiness can be found, even in the darkest of times.

    Ik heb wel twee keer bij elk vak gespiekt in de basisschool, waarvan ik één keer betrapt ben geweest.
    En daarna nooit meer. Ik heb mijn les nadien geleerd.


    “Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced.”

    Ik vind het helemaal niet vreemd. Ik heb ook nog nooit gespiekt en ik ben er trots op. :Y)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    .....Eh, ja, als ik heel slecht heb geleerd. :'D Maar ik 'spiek' dan alleen bij mijn vriendengroep, zeg maar. En die doen precies het zelfde. En nee, ik doe het niet vaak. En jawel, ik heb wel zelfrespect.


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Als ik niet geleerd heb ( boek vergeten ofzo) of ik weet een vraag écht niet, dan spiek ik. Maar de leerkrachten op mijn school kijken daar nooit naar, behalve bij de examens.

    Maar niet dat ik élke keer spiek als ik een vraag niet weet ofzo x) En, neen ik ben er niet trots op, maar eerlijk gezegd voel ik me er ook niet echt 'schuldig' over

    [ bericht aangepast op 11 maart 2013 - 22:07 ]


    Some people are so poor, that the only thing they have is money.

    Ik heb wel een paar keer gespiekt, maar ik ben er niet trots op


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Ik heb gespiekt, maar dat was eigenlijk best dom. Ik kom mezelf er nu namelijk weer mee tegen...
    Verder spiek ik nooit meer, maar ik weet niet wat het voor nut zou moeten. Hebben. Bij de meeste vakken die ik heb moet je zoveel opschrijven dat het niet eens nut heeft óm te spieken. Of het natuurkunde/wiskunde en dan moet je een berekening overschrijven en dat is volgens mij bijna onmogelijk zonder betrapt te worden...
    Ik doe het eigenlijk ook nooit meer. Ik heb het in de tweede en in de derde gedaan (bij twee vakken), maar ik heb er geen behoefte meer aan. Mijn examens moet ik ook zelf maken, anders zou ik het niet eens mijn diploma kunnen noemen ;P


    Deep inside, I've never felt alive

    Bij mij op school heet dat samenwerken ='].


    The odds are néver in our favor.

    Ik heb één keer gespiekt. Toen moesten we de les van tevoren van onze scheikundeleraar spiekbriefjes maken, die we ook tijdens de toets mochten gebruiken, dus eigenlijk telt het niet echt - het was tenslotte niet stiekem.
    Verder maak ik wel heel veel spiekbriefjes en schrijf ik dingen op mijn hand, maar tijdens mijn toets durf ik daar nooit op te kijken. Bovendien is het dan al niet meer nodig, aangezien het priegelig opschrijven heel erg helpt met het onthouden. x)


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Ik heb ontzettend vaak gespiekt toen ik nog op de middelbare school zat. En anderen spiekten vaak bij mij, omdat ze er vanuit gingen dat ik het wel wist.


    “I'd rather laugh with the sinners than cry with the saints. The sinners are much more fun.” - Billy Joel

    Knight schreef:
    Bij mij op school heet dat samenwerken ='].


    Tijdens je examens moet je toch ook alles alleen doen, dus je kloot alleen jezelf door met anderen "samen te werken".


    Happiness can be found, even in the darkest of times.

    Nooit gedaan, nooit nodig gehad. En ik saboteerde spiekers met mijn 'handschrift', als je die random kriebels op het blad zo kan noemen.


    quidquid excusatio prandium pro

    Nooit gespiekt, trots op. Op mijn vorige school was het precies hetzelfde als bij jou; als ik vertelde dat ik nooit spiekte was ik zwaar abnormaal.

    Well, they're just ruining their education.


    Tijd voor koffie.

    Ik heb maar 1x gespiekt bij wiskunde, maar bij andere vakken doe ik het nooit.

    Als mensen bij mij spieken ga ik zo gebogen over mijn blaadje zitten, dat ze het niet meer kunnen zien xD


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Best vaak. :x


    A friend is one who believes in you when you have ceased to believe in yourself.

    De paar keer dat ik spiekte had ik het toch fout en sindsdien dacht ik; fack it doe 't zelf wel.
    En wat ik van spiekers vind? I dunno, beter goed gejat dan slecht verzonnen? Ze dut maar wat ze niet laten kunnen, ik zorg voor m'n eigen hachie.


    No growth of the heart is ever a waste