• Ja, ik heb het plan gekregen om te beginnen met fanart tekenen. Het leek me leuk om het eens te proberen, en hier is het resultaat. Ik heb Sherlock Holmes (BBC Sherlock, de serie) die van het gebouw afspringt getekend met potloden die je als waterverf kunt gebruiken. Het is niet echt heel goed gelukt, maar het is de eerste keer. En mijn printer wilde niet scannen, dus dit is een foto die ik met mijn mobiel heb gemaakt... Beetje falend, maar ja.



    Nu is mijn vraag aan de tekenaars van Quizlet; wat gebruiken jullie het meeste? Wat werkt het beste om te tekenen? En weten jullie ook sites/programma's/apps waarop je tekeningen kunt maken, inkleuren of er GIF's van kunt maken? En hebben jullie tips voor mij? Alvast heel erg bedankt!

    Ten eerste zal ik de zwarte lijnen om de persoon, schaduwen -in de jas- en objecten heen niet zo duidelijk maken; die zie je ten slotte ook niet in het echt.
    Hij is naar mijn mening nog een beetje te stijf voor een persoon die van een gebouw af springt, maar verder vind ik hem heel goed gelukt (:

    Ikzelf gebruik voornamelijk houtskool en potlood; ik kan niet omgaan met verf. Ik wil zelf ook beginnen aan tekenen via GIMP, photoshop of Paint tool Sai < dat schijnen goede programma's te zijn.


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Dankje voor de tips! Ik ga eens kijken naar GYMP, daar heb ik inderdaad wel wat positiefs over gehoord.

    Digital art. Alles in een. 8D
    Bamboo tekentablet, paint tool sai en photoshop.


    Everyone wants happiness without any pain, but you can’t have a rainbow without a little rain.

    I'm sticking with pencil. De overgang tussen tekenen en schilderen is niet zo heel groot. Je moet even overwegen wat je wilt 'leren'.
    Wil je mee streven naar realisme of meer cartoon(ish). EN MAAK DEVIANTART AAN. Haha, daar zitten de geweldigste, meeste creatieve mensen van heel de wereld, van alle disciplines, die je graag willen helpen. My deviant


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Ik vind hem best mooi, maar de stand van zijn voeten klopt niet helemaal en gebruik geen contouren, de tekening is afgelopen opmdat de grijstint/kleur stopt. Kleur en arceer meer met de vorm mee dan wordt het nog iets echter en lijkt het minder op eenstriptekening.
    Verder erg mooi gelukt!

    [ bericht aangepast op 14 maart 2013 - 12:21 ]


    Thank you for the tragedy, I need it for my art.

    Ik vind die zwarte lijnen juist wel mooi.. De benen zijn alleen een beetje kort en de linkerbroekspijp ziet er raar uit..


    Shit happens but pee happens a lot more.

    Daikazoku schreef:
    Digital art. Alles in een. 8D
    Bamboo tekentablet, paint tool sai en photoshop.


    I'm not short D: I just live in a big world

    Licet schreef:
    I'm sticking with pencil. De overgang tussen tekenen en schilderen is niet zo heel groot. Je moet even overwegen wat je wilt 'leren'.
    Wil je mee streven naar realisme of meer cartoon(ish). EN MAAK DEVIANTART AAN. Haha, daar zitten de geweldigste, meeste creatieve mensen van heel de wereld, van alle disciplines, die je graag willen helpen. My deviant

    Gosh, I love your art.

    OT: Aan mij heb je niets, want ik kan niet tekenen.


    Take me to wonderland

    Itami schreef:
    (...)
    Gosh, I love your art.

    OT: Aan mij heb je niets, want ik kan niet tekenen.


    Dat is echt een heel leuk compliment! Dankje :Y)


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Ik heb dit tijden geleden gemaakt op Painttool SAI, lol. :'D Ohthegayness. Programma werkt erg fijn, gebruiksvriendelijk en is gratis te downloaden.



    Momenteel gebruik ik Photoshop. Ik teken niet meer maar maak fotobewerkingen zoals deze;


    ars moriendi

    Het heeft echt iets vind ik, het is niet te realistisch maar bij deze tekening zit me dat echt niet dwars.
    Ik vind de jas ook heel gaaf gemaakt. Ik ga geen tips geven nu, omdat ik niet weet of je naar cartoon/comic syle wil gaan werken of naar realisme ;)

    Ikzelf teken echt met alles wat los en vast zit. Ik kan dan wel niet met ieder materiaal even goed overweg maar het meest maak ik gewoon potloodtekeningen.
    Digitaal tekenen doen ik ook maar wel véél minder.

    GIMP is inderdaad een heel fijn programma om mee te beginnen, met digitaal tekenen en dergelijke.