• Zeurtopic
    Ik zie erg op tegen een personeelsfeest (van een supermarkt) die tot 1 uur 's nachts gaat duren..
    Ik ken een deel van mijn collega's namelijk eigenlijk niet goed. Ik kwam als verlegen meisje in de supermarkt werken en ik heb het gevoel dat dat beeld van mij niet echt veranderd is. Ik vind contact maken met nieuwe mensen namelijk altijd een beetje eng.
    Nu zie ik steeds rampscenario's voor me waarbij iedereen om me heen het gezellig heeft en met elkaar praat, terwijl ik er een beetje social-awkward bij sta.
    Het is eigenlijk nog een verassing wat we gaan doen, maar aangezien het tot 1 uur in de nacht duurt heb ik het gevoel dat mensen gaan drinken (ook dat nog: ik drink geen alcohol).
    Misschien denk je nu, waarom ga je eigenlijk naar het feest? Nou, ik wil mezelf toch een beetje uitdagen om sociale dingen te doen, want ik doe tenslotte ook een sociale opleiding.
    Hoe dan ook, ik ben zo zenuwachtig. Heeft iemand misschien tips tegen zenuwen of tips voor tijdens het feest?

    Update:
    Dus. Zoals ik al had verwacht was er veel bier. Hierdoor viel er eigenlijk geen normaal gesprek met iemand te voeren. Dus dat was wel een beetje jammer. Ik ben gewoon bij leuke mensen gaan staan en zo kwam ik de avond toch nog best gezellig door. Ik ben gewoon mezelf gebleven en het is me wel duidelijk geworden dat ik niet echt tussen mijn collega's pas en dat vind ik wel jammer. Maar goed: Ervaring rijker!

    [ bericht aangepast op 17 maart 2013 - 10:20 ]


    You are beautiful, you are love.

    Aww niet zenuwachtig zijn, het wordt vast leuk en zo leer je je collega's ook wat beter kennen! :)
    Hmm tips... Doe iets aan waarin je je goed voelt en doe je niet anders voor als wie je bent. Probeer ook dapper te zijn en een praatje te maken met een van je collega's. Ga bij iemand staan die je aardig lijkt. Als mensen gaan drinken hoef je niet mee te doen en als ze dronken worden kun je altijd nog weggaan. Zoals je zei is het een uitdaging voor je en het is goed dat je het gaat proberen.
    Veel plezier en succes! (flower)


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    nerveus schreef:
    Aww niet zenuwachtig zijn, het wordt vast leuk en zo leer je je collega's ook wat beter kennen! :)
    Hmm tips... Doe iets aan waarin je je goed voelt en doe je niet anders voor als wie je bent. Probeer ook dapper te zijn en een praatje te maken met een van je collega's. Ga bij iemand staan die je aardig lijkt. Als mensen gaan drinken hoef je niet mee te doen en als ze dronken worden kun je altijd nog weggaan. Zoals je zei is het een uitdaging voor je en het is goed dat je het gaat proberen.
    Veel plezier en succes! (flower)


    Thank you. c:


    You are beautiful, you are love.

    Oh, ik ga nooit naar m'n personeelfeesten, omdat er bijna alleen maar gezopen wordt en ik houd niet zo van feestjes ;P (Ik kan het wel goed vinden met mijn collega's, daarnietvan. Ik heb vaak gehad dat ik helemaal dubbel lag om domme/grappige acties van collega's.)
    Maar ik zou gewoon doen wat Nerveus zegt, bij iemand/een groepje gaan staan die je wel aardig lijkt/lijken. En ik moet zeggen; het is best hilarisch om bij mensen te zijn die dronken zijn, en zelf heel nuchter te zijn. En als het niet meer gezellig is, ga je lekker ergens anders heen ^^
    Succes ermee!


    Deep inside, I've never felt alive

    Ik herken dit probleem heel erg. Ik heb daar ook altijd ontzettend veel last van. Dit advies geldt daarom ook een beetje voor mezelf, haha. Wat je moet proberen, is niet teveel nadenken over wat je zegt en gewoon jezelf zijn (ja, dat klinkt inderdaad misschien veel makkelijker dan het is, maar je moet het echt proberen). En wat Nomen en Nerveus al zeggen; ga bij een groepje staan dat je wel aardig lijkt; je hoeft niet meteen bij de 'schreeuwers' te gaan staan en zelf te gaan schreeuwen. Onthoud dat er veel mensen zijn die ook niet van schreeuwers houden en juist wel van mensen houden die wat stiller zijn en niet per se drinken.
    Maar vooral; wees jezelf, probeer niet te bang te zijn en onthoud dat er mensen zijn die precies hetzelfde hebben als jij. Veel succes! (:


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Dit heb ik zo hard ook :'D. Maar tegenwoordig is het eigenlijk erger. =/ Dan ben ik de eerste keer heel vlot en sociaal en spreek ik iedereen aan ook al ken ik ze niet, maar daarna durf ik echt bijna niet meer zeggen als ik ze nog eens tegenkom... =/
    Gewoon iemand die er eerder wat 'jouw type' uitziet aanspreken =). of iets van "hyeb en jij niet degene die altijd aan de vleestoog staat?" -ik geef maar een voorbeeldje :'D- en dan kan je je voorstellen enzo =) Als je nerveus overkomt dan wordt het eigenlijk erger, dus gewoon laten blijken dat er niets aan is :'D.


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    Parachutes schreef:
    Ik herken dit probleem heel erg. Ik heb daar ook altijd ontzettend veel last van. Dit advies geldt daarom ook een beetje voor mezelf, haha. Wat je moet proberen, is niet teveel nadenken over wat je zegt en gewoon jezelf zijn (ja, dat klinkt inderdaad misschien veel makkelijker dan het is, maar je moet het echt proberen). En wat Nomen en Nerveus al zeggen; ga bij een groepje staan dat je wel aardig lijkt; je hoeft niet meteen bij de 'schreeuwers' te gaan staan en zelf te gaan schreeuwen. Onthoud dat er veel mensen zijn die ook niet van schreeuwers houden en juist wel van mensen houden die wat stiller zijn en niet per se drinken.
    Maar vooral; wees jezelf, probeer niet te bang te zijn en onthoud dat er mensen zijn die precies hetzelfde hebben als jij. Veel succes! (:


    Dankjewel, dat helpt echt! (: Ik ga gewoon mezelf zijn. ^^

    madeupyou schreef:
    Dit heb ik zo hard ook :'D. Maar tegenwoordig is het eigenlijk erger. =/ Dan ben ik de eerste keer heel vlot en sociaal en spreek ik iedereen aan ook al ken ik ze niet, maar daarna durf ik echt bijna niet meer zeggen als ik ze nog eens tegenkom... =/
    Gewoon iemand die er eerder wat 'jouw type' uitziet aanspreken =). of iets van "hyeb en jij niet degene die altijd aan de vleestoog staat?" -ik geef maar een voorbeeldje :'D- en dan kan je je voorstellen enzo =) Als je nerveus overkomt dan wordt het eigenlijk erger, dus gewoon laten blijken dat er niets aan is :'D.


    Hmm, da's ook wel vervelend. Maar ben stiekem wel opgelucht dat ik niet de enige ben hihii. En grappig voorbeeld, ik sta zelf namelijk bij het vlees. :')
    Maar bedankt hoor! Ik ga m'n best doen niet nerveus te zijn. ;P


    You are beautiful, you are love.

    Ik vind 't echt dapper dat je gaat :'D Ik zou er niet over peinzen. Ik voel me altijd zo'n awkward penguin.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Haha same problem here.. Ik heb binnenkort ook crewuitje en crewmeeting maar ik weet dus echt niet naar wie ik toe moet lopen om te praten bijv..


    Shit happens but pee happens a lot more.

    Just relax, wees jezelf. Als jij een beetje relaxed overkomt komen er vanzelf wel mensen naar je toe om met je te praten. En zo niet, overtref jezelf eens en stap gewoon op iemand anders af die er socially-awkward bij staat om mee te praten. ^^


    Bad decisions make good stories.

    Woodbury schreef:
    Ik vind 't echt dapper dat je gaat :'D Ik zou er niet over peinzen. Ik voel me altijd zo'n awkward penguin.

    I know that feel bro. xd En dankje. ^^

    Wilhelmina schreef:
    Haha same problem here.. Ik heb binnenkort ook crewuitje en crewmeeting maar ik weet dus echt niet naar wie ik toe moet lopen om te praten bijv..

    Ja, ik denk ook altijd veel te veel na over wat ik moet zeggen. Marja, zoek maar eens een onderwerp als je niet echt dezelfde interesses hebt..


    You are beautiful, you are love.

    Ik ken het. Ik ga binnenkort ook naar een personeelsfeestje, na aandringen van mijn collega's, en ik weet niet wat ik ermee aanmoet. Sommige mensen zijn namelijk zo joviaal en ik ben meer de bescheiden, verlegen persoon die met haar oren klappert als ze mensen over seksueel gerelateerde dingen hoort praten. Dat wordt nog wat...


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Barnabas schreef:
    Ik ken het. Ik ga binnenkort ook naar een personeelsfeestje, na aandringen van mijn collega's, en ik weet niet wat ik ermee aanmoet. Sommige mensen zijn namelijk zo joviaal en ik ben meer de bescheiden, verlegen persoon die met haar oren klappert als ze mensen over seksueel gerelateerde dingen hoort praten. Dat wordt nog wat...


    Eerlijk gezegd dacht ik dat jij niet zo verlegen was, maar ja internet is natuurlijk heel anders dan in het echt contact maken. Maar zo te horen heb je wel leuke collega's als ze je mee willen naar het feest. ^^ Komt vast goed, want bij mij is het ook ongeveer goed gekomen. xd


    You are beautiful, you are love.

    Wat doe je voor werk eigenlijk?


    "I shut my eyes in order to see.'

    Woodbury schreef:
    Wat doe je voor werk eigenlijk?


    Vlees en kaas + (sinds kort ook) cassière in een supermarkt. :Y)


    You are beautiful, you are love.