• Ik heb een paar maanden geleden een klaagtopic gemaakt over dat ik altijd op zaterdag moest werken en dat ik nooit vrij kreeg voor mijn wedstrijden.
    Nou een paar weken daarna heeft de lieve jumbo mij dan eindelijk van die zaterdag afgehaald (ik heb wel eerst drie keer langs moeten gaan voordat ze besefte dat ik zaterdag echt niet kan.) Nu heeft mijn moeder een soort familie dag georganiseerd voor mijn vader en haarzelf, mijn zus en haar vriend, mijn vriend en ik, aangezien wij nooit echt met zijn zessen bij elkaar zijn omdat ieder van ons het heel druk heeft en ook omdat dit mijn eerste zaterdag in zes weken dat ik weer een keer geen verplichtingen heb. Nu heeft mijn werk mij dus opeens op zaterdag ingepland. Ik heb dat echter niet gezien dus ik krijg vandaag een bericht dat ik morgen moet komen opdagen. Ik heb duidelijk gezegd dat ik echt niet kan en dat ik niet van mijn moeder mag werken, wat ook echt waar is. Nu vinden ze dat ik een vervanger moet regelen, alleen niemand kan op zaterdag werken en al helemaal niet als je pas een dag van te voren het vraagt want bijna iedereen heeft dan al wat te doen op zaterdag of ze hebben gewoon geen zin om vier uur lang in de jumbo te staan overdag. Ik heb best veel mensen gevraagd maar ik krijg steeds een "nee" terug.
    De jumbo weigert mij gewoon vrij te geven en verplichten me om te komen. Urgh, ik houd zoveel van mijn werk.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Misschien is het onvolwassen om dit te doen / zeggen, maar ikzelf zou niet gaan. Je hebt zelf namelijk meerdere keren (over)duidelijk gemaakt dat je dan niet wil / kan ingepland worden. Dit moeten ze gewoon weten, dat ze er dan problemen mee krijgen. Of ze zoeken het stiekem opzettelijk op.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Ik zou dus ook echt niet gaan en een dikke klacht sturen naar Jumbo Nederland...


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Ik zou niet komen opdagen, maar hebben jullie dan geen beschikbaarheidsroosters of vrijvraagbriefjes?


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Ik ken het probleem, ik werd constant op zaterdagen ingepland terwijl ik zelf ook meerdere malen duidelijk heb gemaakt dat - dat gewoon niet kan. Ging een tijdje goed, maar gisteren moest ik weer eens langs om een zaterdag te schrappen. -_- Ikzelf werk bij de Albert Heijn, trouwens. Gelukkig zijn ze bij mij wel oké daarin en ze zocht voor mij een vervanger, da's wel fijn.

    Maar ugh, ik weet hoe ontzettend frustrerend en irritant zoiets kan zijn.


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Wat lost niet gaan nu weer op? Het lijkt me dat je dan alleen maar meer gezeik krijgt met je werkgever.


    I am an idiot, I move.

    Fisher schreef:
    Wat lost niet gaan nu weer op? Het lijkt me dat je dan alleen maar meer gezeik krijgt met je werkgever.

    Dat denk ik dus ook, maar aan de andere kant kan ik echt niet aangezien mijn moeder dit al helemaal heeft geregeld.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Ugh, ik haat de Jumbo al sinds ze de gratis chocomelk hebben weggehaald. (cat)
    Anyway, ik zou even behoorlijk kwaad worden. Dit kan echt niet.


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    220912 schreef:
    (...)
    Dat denk ik dus ook, maar aan de andere kant kan ik echt niet aangezien mijn moeder dit al helemaal heeft geregeld.


    Hebben jullie niet iets van vrijvraagbriefjes of beschikbaarheidsrooster die je in moet vullen? Want dan kan je toch gewoon invullen dat je zaterdags niet kan werken?


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Dit zal niet bepaald slim klinken, maar als ik jou was zal ik gewoon niet gaan. Ze verplichten je te werken. Wat ben je soms? Hun slaaf?


    -

    Natsukashii schreef:
    (...)

    Hebben jullie niet iets van vrijvraagbriefjes of beschikbaarheidsrooster die je in moet vullen? Want dan kan je toch gewoon invullen dat je zaterdags niet kan werken?


    Officieel werk ik niet meer op zaterdag. Vrij vragen kan maximaal twee weken van te voren maar toen hing dat schema er nog niet, aangezien ik er geen rekening mee heb gehouden dat ik op zaterdag moet werken heb ik geen vrij gevraagd omdat ik simpel weg al een lange tijd niet meer op zaterdag werk en nu opeens wel.


    "Ignite, my love. Ignite."

    220912 schreef:
    (...)

    Officieel werk ik niet meer op zaterdag. Vrij vragen kan maximaal twee weken van te voren maar toen hing dat schema er nog niet, aangezien ik er geen rekening mee heb gehouden dat ik op zaterdag moet werken heb ik geen vrij gevraagd omdat ik simpel weg al een lange tijd niet meer op zaterdag werk en nu opeens wel.


    Het is niet leuk dat je het zo kort van te voren te horen krijgt, maar als je wel gewoon bent ingepland alleen niet hebt vrij gevraagd, dan vind ik het eerlijk gezegd ook deels je eigen schuld...


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Natsukashii schreef:
    (...)

    Het is niet leuk dat je het zo kort van te voren te horen krijgt, maar als je wel gewoon bent ingepland alleen niet hebt vrij gevraagd, dan vind ik het eerlijk gezegd ook deels je eigen schuld...


    Bij ons hoef je voor de dagen dat je officieel niet werkt geen vrij te vragen. Want dat zou betekenen dat ik elke dag vrij zou moeten vragen om te trainen. Ik heb een paar maanden geleden tegen mijn werk gezegd dat ik gewoon niet op zaterdag kan werken omdat ik meestal voor mijn sport weg ben. Daar hebben ze mee ingestemd en al meer dan een maand werk ik niet meer op zaterdag en nu opeens moet ik op zaterdag komen opdagen?


    "Ignite, my love. Ignite."

    220912 schreef:
    (...)

    Bij ons hoef je voor de dagen dat je officieel niet werkt geen vrij te vragen. Want dat zou betekenen dat ik elke dag vrij zou moeten vragen om te trainen. Ik heb een paar maanden geleden tegen mijn werk gezegd dat ik gewoon niet op zaterdag kan werken omdat ik meestal voor mijn sport weg ben. Daar hebben ze mee ingestemd en al meer dan een maand werk ik niet meer op zaterdag en nu opeens moet ik op zaterdag komen opdagen?


    Hebben jullie geen beschikbaarheidsformulieren dan?


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Natsukashii schreef:
    (...)

    Hebben jullie geen beschikbaarheidsformulieren dan?


    Nee? Ik zou eerlijk gezegd ook niet weten wat het is. Wij hebben gewoon allemaal een of meerdere vaste dagen waarop je werkt. Daarnaast kan je invallen voor een persoon als degene het aan je vraagt maar dat is altijd gewoon een vrije keuze. Ik werk altijd vast op dinsdag.


    "Ignite, my love. Ignite."

    220912 schreef:
    (...)

    Nee? Ik zou eerlijk gezegd ook niet weten wat het is. Wij hebben gewoon allemaal een of meerdere vaste dagen waarop je werkt. Daarnaast kan je invallen voor een persoon als degene het aan je vraagt maar dat is altijd gewoon een vrije keuze. Ik werk altijd vast op dinsdag.


    Oh, dat is best onhandig. Bij de AH waar ik werk, hebben we gewoon beschikbaarheidsformulieren en daar moet je dan op invullen op welke tijden en dagen je kunt werken. Dan word je sowieso niet ingepland op de dagen wanneer je niet kan en dan zou je dus ook dit soort dingen niet krijgen.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered