• Hey hoi!

    Dit jaar doe ik examen, en daarna ga ik met mijn moeder op vakantie een weekje. Alleen, waarheen? We willen niet naar die standaard hoofdsteden zoals London, Parijs etc. Buiten Europa zou ook een optie zijn, maar ook weer geen idee waarheen. Natuurlijk mag het niet al te duur zijn.

    Graag hoor ik allerlei ideeën of ervaringen van jullie!

    p.s. ik ga ook na het examen met een paar vriendinnen naar Valencia.

    [ bericht aangepast op 1 jan 2017 - 15:43 ]

    Kroatië. Heerlijk. Het is wel handig om dan een auto te hebben (en rijkunsten want die wegen daar, pfff). Rovinj is bijvoorbeeld echt een hele leuke stad en de zee is geweldig. Het is niet al te duur en ik heb daar een heerlijke vakantie gehad, echt een aanrader!


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Slovenië is ook erg mooi. Je kan dan zowel naar Ljubljana en daar de stad verkennen en ook naar de natuurgebieden daar.


    ‘You must go on’. thrishanakru —> Gashina

    Turkije :) Daar zou ik naartoe willen als ik geld had en tijd. mooie blauwe zee, waar je de bodem kan zien (niet zoals hier bij ons :)) en dan die witte stranden omg wauw :) misschien is nu wel niet het juiste moment, ze zitten op een zucht van oorlog :) dus is deze reactie voor u nutteloos blijkbaar


    Stars can't shine without darkness

    Italië bij het Gardameer is het ontzettend mooi!


    Without me, his world will go on turning. A world that's full of happiness, that I have never known

    Ik ben in november naar Thailand en Cambodja geweest, twee hele mooie landen! Vooral Thailand is goedkoop :Y) Hoewel je in Cambodja weer met Dollars kan betalen, wat een makkelijkere eenheid is om later nog een keer te gebruiken, in vergelijking met de Thaise Bath, die je alleen in Thailand kunt gebruiken :')
    Mocht je dat interessant vinden, ik deel graag mijn ervaringen =D

    En voor de rest... Volgensmij zijn Turkije of Griekenland nu ook goedkoop, als je het binnen Europa wilt houden.


    Inspiration can hit you any time

    Duitsland! En dan vooral het oosten, in het gebied "die Sächsische Schweiz"! Praaaaaaaaaachtige omgeving! Google maar eens ;) Dresden is daar ook in de buurt, ook een prachtige stad. Verder veel kastelen en vestigingen (zoals Festung Königstein, heel tof).

    Wij zaten er met z'n 4en 14 dagen voor volgens mij €786 euro! Een weekje is dus nog goedkoper! Dit was inclusief parkeren en wifi enzo, maar wel zonder ontbijt, avondeten etc


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Kamerling schreef:
    Italië bij het Gardameer is het ontzettend mooi!

    Eens! Kroatië is ook wel leuk trouwens (:


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Trishanakru schreef:
    Slovenië is ook erg mooi. Je kan dan zowel naar Ljubljana en daar de stad verkennen en ook naar de natuurgebieden daar.


    Ten eerste, Slovenië is geweldig! Zweden en Noorwegen zijn ook ontzettend mooi, maar wat duurder helaas. Dan is er nog Budapest, waar je volgens mij vrij goedkoop heen kunt vliegen, en dat is ook een ontzettend mooie stad!


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Wat voor soort vakantie willen jullie? Een stedentrip of bijvoorbeeld een strandvakantie?


    Han såg ut så som drömmar känns som.

    Oh ja, zoals al men al vermeldde, is Kroatië heel mooi. Ik ven zelf alleen in de streek Istrië geweest, en daar vond ik Pula wel heel mooi. (Alleen niet voor een hele week)


    [Dragonneau > Osha] Valar Morghulis

    Kamerling schreef:
    Italië bij het Gardameer is het ontzettend mooi!

    Dit. En de pizza is heeeeeeeeeerlijk (groot).


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Budapest is echt een aanrader! Mooie stad en lekker goedkoop!


    Travel far enough, you'll meet yourself

    Yonghwa schreef:
    (...)
    Dit. En de pizza is heeeeeeeeeerlijk (groot).


    Ja en zoooooo lekker! Maar dan moet je wel bij de echte restaurants eten. Niet de toeristische want daar wordt je heel erg in de maling genomen.


    Without me, his world will go on turning. A world that's full of happiness, that I have never known

    Malta is ook leuk. Oude steden, maar ook lekker aan t strand :]
    Volgensmij is het ook nog best goedkoop.


    "I'm in the mood for chaos." - Cheryl Blossom [Weggooiwashand --> Katalante]

    Kamerling schreef:
    (...)

    Ja en zoooooo lekker! Maar dan moet je wel bij de echte restaurants eten. Niet de toeristische want daar wordt je heel erg in de maling genomen.

    Hehe, daarom ook de groot tussen haken. Ze zijn heerlijk en groot! Twee pluspunten die je niet kan weigeren, hehe. En ja, dat is wel echt een must. De échte restaurants, ze zitten meestal verstopt (zo ging ik ook ergens naar een verstopte, kleinere doch knusse restaurant) en die pizza's waren kwijlendheeerlijk. Ik weet even niet zo 1,2,3 hoe dat plekkie heet, als het me lukt zal ik van de week het eens even opzoeken. Áls - ik raak van alles kwijt namelijk.

    [ bericht aangepast op 2 jan 2017 - 0:15 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.