• Vinden jullie dat kunnen? Iemand pesten om zijn afkomst?

    Ik ben namelijk Amerikaans. Een aantal jaren geleden verhuisden wij naar Nederland toe en moest ik naar een Nederlandse school, na jaren op een Amerikaanse school gezeten te hebben. Ik sprak nauwelijks Nederlands en meteen werd ik gepest. Ik had een vreemd accent, ik was dom omdat ik foutjes maakte en er werd altijd gezegd dat ik terug naar Amerika toe moest en hier niets te zoeken had.

    Ik verwachtte dat het makkelijker zou worden op de middlebare, maar dat werd het niet. Van leraren mocht ik niet Engels spreken met een Amerikaanse accent en moest ik een Britse accent aanleren, dat lukte niet, ik kon mijn afkomst niet wijzigen. Al mijn schriftelijke examens werden altijd goed gemaakt, maar mondelingen was volgens hun niet goed (lag eraan welk leraar ik had). Daar werd ik verder gepest door klasgenootjes aangezien ik "dik" was en dat was normaal omdat ik Amerikaan ben, dom omdat ik veel dingen nog niet wist van het Nederlandse grammatica en ging het soms zo ver dat er bedreigingen geuit werden.

    Ik hoopte dat alles beter zou worden, en langzaam werd dat ook zo omdat ik op een gegeven moment iemand erop aansprak en zelfs heb uitgenodigd om met mij af te spreken en te laten zien hoe wij thuis zijn. Zij stopte met mij te pesten uiteindelijk en is zelfs een vriendin van mij geworden. Maar op mijn opleiding had ik Engels les van een meneer en schreef hij op de bord de verschillende landen, de soorten mensen en hun valuta. Bij Britten schreef hij: Great Britain, British, Pounds. Bij Amerikanen schreef hij; America, Idiots, American Dollars. Jammer. Voor mijn eind examens had ik een lerares en ben ik haar meteen gaan vragen wat ze van accenten vond, en ze lachte en zei; "Zo lang het niet een Amerikaans accent is zul je slagen." En raad eens, ik had voor al mijn schriftelijke examens boven de 8, en voor mondeling had ik twee 4en terwijl ik goed geleerd had en alles uit mijn hoofd wist. Ik trok het me niet teveel aan, aangezien ik het al langzaam gewend was en ik het gelukkig gehaald had. Ik had zelfs voor mijn Nederlandse examens twee 10'en gescoord, voor een schriftelijke examen en een voor mondeling.

    Er wordt altijd gezegd dat Amerikanen idioten zijn, arrogant, dom en dik zijn. En dat klopt niet. Natuurlijk zitten er idioten tussen, maar dat is overal. Mensen hebben een beeld van Amerika gekregen door dingen die zij in het nieuws zien. We zijn echt niet allemaal zo zoals Romney of de moeder van Honey Boo Boo. We zijn ook gewone mensen en schamen ons ook voor dingen die anderen doen. We zijn het ook niet allemaal eens met wat er door het land gebeurdt. Je kunt niet de mensen uit Alabama vergelijken met New York. We zijn allemaal anders en ik vind het heel vaak rot om te zien, vooral op Quizlet omdat ik hier zo graag op zit, dat er altijd over Amerikanen wordt gezegd dat we dom zijn en een dom land.

    Nu dat ik mijn verhaaltje heb gedaan, wil ik nogmaals aan jullie vragen; vinden jullie dat normaal om gepest te worden om jouw afkomst?

    Dejavu schreef:
    Ik vind het echt nergens op slaan dat je gepest werd/wordt. Iedereen is gelijk vind ik, uit welk land hij ook komt.


    26 - 02 - '16

    Michonne schreef:
    Ik vind het achterlijk als mensen pesten om iets waar je niets aan kan doen, in dit geval afkomst. Natuurlijk is het niet erg om er eens een geintje over te maken en te generaliseren, want dat doe ik eerlijk gezegd bij elk land, maar ook mijn eigen land, omdat het grappig is. Mensen weten gewoon niet meer wanneer ze moeten ophouden ermee en zo wordt het pesten. Ik vind het vreselijk dat mensen dat doen, alleen maar zodat ze zichzelf beter voelen. Je kan de culturen gewoon niet vergelijken, het erge is als mensen gepest worden terwijl ze hun best zo doen om gewoon hierbij te kunnen horen. Ik vind het lullig dat je Engels leraren er geen rekening mee hielden dat je uit Amerika kwam en dat accent heb, ze houden toch ook rekening met mensen met dyslectie?

    Grapjes maken enzo is ook natuurlijk niet erg. Mijn vriend is namelijk Amerikaans/Japans en ik vind het vaker ook leuk om tegen hem te zeggen; "Zullen we gaan rijstballetje?" Ik vind geintjes niet erg, maar sommige dingen gaan te ver. Wie mij kent, weet dat ik stilletjes ben totdat ik iemand echt leer kennen. En ik was ook altijd stil in de les omdat ik gewoon niets meer durfde op een gegeven moment. En mijn leraren waren al helemaal erg en hebben mij ook vaker voor schut gezet met bepaalde dingen. Maar ja, wat kan ik er tegen doen als ik gepest word door leerlingen en mijn leraren? Dan op een gegeven moment kan ik naar niemand meer toe voor hulp.

    Lavigna schreef:
    Dit slaat nergens op, ik word/werd ook gepest door mijn afkomst en mijn achternaam. But who cares. Die kinderen gaan toch volgend jaar uit mijn klas :Y)

    Het is natuurlijk ook altijd fijn om een nieuw begin te kunnen maken. Maar helaas heb ik net de nadeel dat er steeds mensen bij zaten die hun meningen niet voor zichzelf konden houden.

    Itami schreef:
    Ze zijn gewoon jaloers dat je van Amerika bent. :p
    Ze denken allemaal: "Ze is Amerikaans. Ik wou dat ik ook Amerikaans was, dit is zo niet eerlijk. Dat dat stomme kreng maar teruggaat!"

    Ik durf ervoor te wedden dat 80% van die mensen gewoon jaloers op je zijn. ^^ Niet dat dat een excuus is om te pesten, but some people need to get their shit together.
    En nee, het is niet normaal om gepest te worden voor je afkomst. Het is nooit normaal om gepest te worden. :3

    Hahaha, I wish! Zo heb ik het ook een tijd lang bekeken, totdat het echt hatelijk werd. En dan begin je toch te realiseren dat alles wat je er tegen doet toch niet zal werken. Daarom vroeg ik mij af of er meerdere mensen waren die hier over zo dachten, en ik vind het heel motiverend om te zien dat jullie me toch die steun geven die ik nu nodig had. Dankjulliewel.

    Hashirama schreef:
    Ik ben zelf half Filippijns en ja dat heb ik soms geweten ook. Zowel door volwassenen als door leeftijdsgenootjes. Maar t zal me tegenwoordig allemaal een grote worst wezen. Een Hollander mag trots zijn dat ie een Hollander is en ik mag dr trots op zijn dat ik zowel Nederlands als Filippijns ben.

    Dat vind ik mooi gezegd! Persoonlijk vind ik Filipijns prachtig, een vriendinnetje van mij komt uit Manilla en ze is zo'n lieve meid. Maar haar vriend daar tegen is erg onvriendelijk en hij komt ook uit de Filipijnen. Zo zie je maar dat het niet uit maakt waar je vandaan komt, niet iedereen is hetzelfde.

    Absoluut niet Amerikanen zijn echt heel aardig, ze houden van sporten (vooral in de ochtend), prachtig om te zien in Amerika, ze zijn heel erg behulpzaam, Er zijn ook wel wat arrogante mensen maar lang niet allemaal, Het zou juist een eer zijn als een echt Amerikaanse in de klas zo zitten, je zou nog heel wat kunnen leren van die personen


    Ha! I invent the word impossible. That's why I am the champ. Whether I like it or not.

    Nee, dat is niet normaal. Überhaupt is pesten niet iets dat ooit als normaal zou moeten worden gezien, maar als het ook nog eens enkel gaat om dat soort stomme vooroordelen slaat het al helemaal nergens meer op. Mensen die je met dat soort dingen pesten laten alleen maar zien hoe bekrompen hun eigen wereldbeeld is en dat ze blijkbaar niet intelligent genoeg zijn om verder te kijken dan het stereotype dat ze in films voorgeschoteld krijgen.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    kittje schreef:
    Absoluut niet Amerikanen zijn echt heel aardig, ze houden van sporten (vooral in de ochtend), prachtig om te zien in Amerika, ze zijn heel erg behulpzaam, Er zijn ook wel wat arrogante mensen maar lang niet allemaal, Het zou juist een eer zijn als een echt Amerikaanse in de klas zo zitten, je zou nog heel wat kunnen leren van die personen

    Dat vind ik fijn om te horen eigenlijk. We zijn natuurlijk niet allemaal zo, maar dat is bij elk afkomst.
    Square schreef:
    Nee, dat is niet normaal. Überhaupt is pesten niet iets dat ooit als normaal zou moeten worden gezien, maar als het ook nog eens enkel gaat om dat soort stomme vooroordelen slaat het al helemaal nergens meer op. Mensen die je met dat soort dingen pesten laten alleen maar zien hoe bekrompen hun eigen wereldbeeld is en dat ze blijkbaar niet intelligent genoeg zijn om verder te kijken dan het stereotype dat ze in films voorgeschoteld krijgen.

    Perfect gezegd.

    Natuurlijk is dat niet normaal, maar het gebeurt niet alleen bij Amerikanen. Ook Marokkanen, Turken, Chinezen etc. hebben allemaal te leven onder vooroordelen en iedereen heeft vooroordelen. Het is inderdaad niet een reden om te pesten, of zoals jouw leraren het doen: tegen het discrimineren aan naar mijn nemen.


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Square schreef:
    Nee, dat is niet normaal. Überhaupt is pesten niet iets dat ooit als normaal zou moeten worden gezien, maar als het ook nog eens enkel gaat om dat soort stomme vooroordelen slaat het al helemaal nergens meer op. Mensen die je met dat soort dingen pesten laten alleen maar zien hoe bekrompen hun eigen wereldbeeld is en dat ze blijkbaar niet intelligent genoeg zijn om verder te kijken dan het stereotype dat ze in films voorgeschoteld krijgen.

    Amen.
    + Ik moet wel eerlijk toegeven dat ik, toen ik nog op de basis zat, dat ik een jongen gepest had die ook een andere afkomst had. Indisch. Volgens mij durfde ik niets tegen de andere mensen te doen of wilde ik erbij horen, I don't know anymore, anyway het was erop uitgelopen dat de jongen naar een andere basisschool ging. Mijn moeder hoorde ervan en ze was zo kwaad dat ze eerst me eerst een preek gaf, maar me toen vertelde dat ik deels Indisch was. Ik schaam me er nu nog steeds voor dat ik dat heb gedaan en hoewel we toen nog kleine basiskinderen waren; gepest is gepest, en dat kun je niet goed praten.
    Het is jammer als mensen dat doen en nu zeg ik er wel wat van als het in mijn omgeving gebeurd.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Op mijn school zou iedereen het juist gaaf vinden een Amerikaan in de klas te hebben, is weer eens wat anders dan die saaie Nederlanders :I.


    i put the fun in funeral

    \Het gebeurd zelfs onder de ras/geloof onder elkaar

    Ik werd zelf ook genegeerd door al mijn klasgenoten ik woonde toen in Suriname en tja daar zijn de scholen niet zoals hier


    Ha! I invent the word impossible. That's why I am the champ. Whether I like it or not.

    Ik vind het echt dom dat je door je afkomst gepest wordt. Het sla helemaal nergens op!!! Ik vind Amerika ge-wel-dig gewoonweg. Het is mijn favoriete vakantieland ;)
    Ik weet hoe kut het kan zijn om gepest te worden. Ik ben aan het dikke kant en wordt daardoor vaak "anders" gezien. Mijn nederlands is niet zo goed. Zo word ik vaak uitgelachen als ik de en het door elkaar haalt.


    -

    Lol nou mag je het eindelijk wel is weten :')
    Ik heb je stiekem altijd bewonderd om je goede schrijfkunst en dat je uit Amerika kwam.
    (Er zijn nog een aantal mensen waar ik diep respect voor heb op deze site)
    Ik vind het belachelijk dat je bent gepest.
    Op kleine scholen (waar ik op zit) wordt ook gepest, maar niet supererg.
    Ik weet zeker dat ik, als ik op een grotere school had gezeten, ik de pineut was geweest.
    Ik ben blij dat je de tijd van de middelbare school al achter je hebt gelaten, en ik weet zeker dat er genoeg mensen zijn die je respecteren om wie je bent en die je niet veroordelen om waar je vandaan komt.


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    LunarFlower schreef:
    Lol nou mag je het eindelijk wel is weten :')
    Ik heb je stiekem altijd bewonderd om je goede schrijfkunst en dat je uit Amerika kwam.
    (Er zijn nog een aantal mensen waar ik diep respect voor heb op deze site)
    Ik vind het belachelijk dat je bent gepest.
    Op kleine scholen (waar ik op zit) wordt ook gepest, maar niet supererg.
    Ik weet zeker dat ik, als ik op een grotere school had gezeten, ik de pineut was geweest.
    Ik ben blij dat je de tijd van de middelbare school al achter je hebt gelaten, en ik weet zeker dat er genoeg mensen zijn die je respecteren om wie je bent en die je niet veroordelen om waar je vandaan komt.

    Wow echt? Dankjewel zeg, dat vind ik erg fijn om te horen. Ik voel me gevleid!
    Dankzij jullie voel ik me weer gerustgesteld en dat had ik echt nodig.
    Thank you, all of you <3

    Het is abnormaal. Je gaat toch geen mensen pesten om waar ze vandaan komen? Ik zou juist met die mensen omgaan omdat ik het interessant vind. Ik wil altijd al een keer naar Amerika gaan en weten hoe het daar is.
    En wat voor een domme leerkrachten heb jij? Wij krijgen ook Brittish English, maar niemand kan met een Brits accent spreken hoor. Iedereen praat bij ons gewoon Amerikaans en zelfs de leerkrachten kunnen zo'n accent niet bij ons. De meesten in ieder geval toch niet. En het is eigenlijk heel normaal dat je de Nederlands grammatica niet goed kon. Er zijn mensen van mijn leeftijd die als moedertaal ook Nederlands hebben en nog steeds niet fatsoenlijk de grammatica kunnen. En zo te lezen kan jij dat wel - echt waar, beter dan sommige mensen die ik ken.
    Mensen zijn tegenwoordig toch zo gemeen tegen anderen. Als je niet aardig kan doen kan je toch even goed niets zeggen, vind ik dan.


    "Do not be angry with the rain; it simply does not know how to fall upwards.” - Vladimir Nabokov

    Maar nederlanders pesten elkaar ook onderling

    [ bericht aangepast op 23 maart 2013 - 17:27 ]


    Ha! I invent the word impossible. That's why I am the champ. Whether I like it or not.

    Ik ben vaak naar verschillende landen verhuist. Toen ik van Nederland naar belgie verhuisde was ik 'die hollandse die er niet bij hoorde' toen we terug verhuisde was ik ineens die 'stomme belg' en nu ik in Frankrijk woon willen ze liever die 'alles inpikkende hollanders' ook het liefst zien verdwijnen en wanneer we in nederland zijn ben ik 'de Franse'. Waar je ook vandaan komt het zal nooit goed zijn, er is altijd wel wat op te merken aan iemand.
    De mensheid houd er gewoon van andere af te kraken. Ik zeg niet dat het normaal is, ik zeg ook zeker niet dat het hoord, maar ik kan je wel aanraden er mee te leven want de mensheid verranderen is (bijna) onmogenlijk.
    Daar in tegen is het best belachelijk dat zelfs je leraren je zo behandelen om je accent. Zij zijn de volwassene en horen toch wel wat wijzer te zijn.


    The happiest people don't have the best of everything, they just make the best of everything.