• Vinden jullie dat kunnen? Iemand pesten om zijn afkomst?

    Ik ben namelijk Amerikaans. Een aantal jaren geleden verhuisden wij naar Nederland toe en moest ik naar een Nederlandse school, na jaren op een Amerikaanse school gezeten te hebben. Ik sprak nauwelijks Nederlands en meteen werd ik gepest. Ik had een vreemd accent, ik was dom omdat ik foutjes maakte en er werd altijd gezegd dat ik terug naar Amerika toe moest en hier niets te zoeken had.

    Ik verwachtte dat het makkelijker zou worden op de middlebare, maar dat werd het niet. Van leraren mocht ik niet Engels spreken met een Amerikaanse accent en moest ik een Britse accent aanleren, dat lukte niet, ik kon mijn afkomst niet wijzigen. Al mijn schriftelijke examens werden altijd goed gemaakt, maar mondelingen was volgens hun niet goed (lag eraan welk leraar ik had). Daar werd ik verder gepest door klasgenootjes aangezien ik "dik" was en dat was normaal omdat ik Amerikaan ben, dom omdat ik veel dingen nog niet wist van het Nederlandse grammatica en ging het soms zo ver dat er bedreigingen geuit werden.

    Ik hoopte dat alles beter zou worden, en langzaam werd dat ook zo omdat ik op een gegeven moment iemand erop aansprak en zelfs heb uitgenodigd om met mij af te spreken en te laten zien hoe wij thuis zijn. Zij stopte met mij te pesten uiteindelijk en is zelfs een vriendin van mij geworden. Maar op mijn opleiding had ik Engels les van een meneer en schreef hij op de bord de verschillende landen, de soorten mensen en hun valuta. Bij Britten schreef hij: Great Britain, British, Pounds. Bij Amerikanen schreef hij; America, Idiots, American Dollars. Jammer. Voor mijn eind examens had ik een lerares en ben ik haar meteen gaan vragen wat ze van accenten vond, en ze lachte en zei; "Zo lang het niet een Amerikaans accent is zul je slagen." En raad eens, ik had voor al mijn schriftelijke examens boven de 8, en voor mondeling had ik twee 4en terwijl ik goed geleerd had en alles uit mijn hoofd wist. Ik trok het me niet teveel aan, aangezien ik het al langzaam gewend was en ik het gelukkig gehaald had. Ik had zelfs voor mijn Nederlandse examens twee 10'en gescoord, voor een schriftelijke examen en een voor mondeling.

    Er wordt altijd gezegd dat Amerikanen idioten zijn, arrogant, dom en dik zijn. En dat klopt niet. Natuurlijk zitten er idioten tussen, maar dat is overal. Mensen hebben een beeld van Amerika gekregen door dingen die zij in het nieuws zien. We zijn echt niet allemaal zo zoals Romney of de moeder van Honey Boo Boo. We zijn ook gewone mensen en schamen ons ook voor dingen die anderen doen. We zijn het ook niet allemaal eens met wat er door het land gebeurdt. Je kunt niet de mensen uit Alabama vergelijken met New York. We zijn allemaal anders en ik vind het heel vaak rot om te zien, vooral op Quizlet omdat ik hier zo graag op zit, dat er altijd over Amerikanen wordt gezegd dat we dom zijn en een dom land.

    Nu dat ik mijn verhaaltje heb gedaan, wil ik nogmaals aan jullie vragen; vinden jullie dat normaal om gepest te worden om jouw afkomst?

    kittje schreef:
    \Het gebeurd zelfs onder de ras/geloof onder elkaar

    Ik werd zelf ook genegeerd door al mijn klasgenoten ik woonde toen in Suriname en tja daar zijn de scholen niet zoals hier

    Ik ga in Suriname wonen welke school zat je daar??


    Baby, when I know you're only sorry when you got caught,

    Het lijkt mij juist supercool om amerikaans te zijn :Y)


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Het slaat nergens op. Vooral door de leraren. Jij kunt er toch niets aan doen, en het gaat erom dat je Engels praat, niet met een Brits accent. (cat)

    Loveless schreef:
    (...)
    Je hebt gelijk, maar het is moeilijk aangezien ik er niets aan kan doen. Als iemand mij pest omdat ze niet van mijn kledingstijl houden, kan ik dat veranderen op een gegeven moment als het teveel wordt. Ik kan niet mijn afkomst veranderen.

    Ja, ik heb zoiets van: Als mijn kledingstijl je niet aanstaat, jammer dan.
    Ik ga niet speciaal veranderen voor hen.
    Ze accepteren me maar zoals ik ben, en in jouw geval natuurlijk ook (:

    [ bericht aangepast op 23 maart 2013 - 23:27 ]

    Nee, ik vind het echt idioot.


    Tijd voor koffie.

    Dit is Nederland, een land dat vol trots verkondigt dat ze tolerant zijn voor iedereen ongeacht ras, geslacht of geaardheid. Tenzij je Oost-europees, moslim, amerikaan, transgender, turk, marrokaan, vrouw of homo bent, zolang je merkkleding draagt en zolang je maar het Nederlands tot in de puntjes beheerst en geen seconde van je leven van een uitkering leeft en minstens een keer per week boerenkool eet.

    Een gezonde afkeer van het onderwijs zoals passend bij de nederlandse regering is gewenst maar niet vereist.

    Jaja, wees maar blij dat je in zo'n tolerant en verlicht land bent toegelaten (cat)

    [ bericht aangepast op 23 maart 2013 - 23:51 ]


    quidquid excusatio prandium pro

    Ik vind mensen juist niet sporen die gaan pesten omdat iemand anders is.
    Ik zou later juist graag naar Amerika verhuizen:)
    Ik werd in de eerste heel erg buitengesloten omdat ik verlegen ben.
    Mensen zijn eigenlijk gewoon rare wezens xD
    Waarschijnlijk als ik naar Brabant of zo zou verhuizen zouden ze mij uitlachen om mijn boerse accent xD
    xx


    Dress like you're going to meet your worst enemy today.

    Panday schreef:
    Het lijkt mij juist supercool om amerikaans te zijn :Y)


    Dress like you're going to meet your worst enemy today.

    Nee, het is niet normaal.(cat)

    Om eerlijk te zijn vind ik het persoonlijk juist erg leuk dat je Amerikaans bent (:
    Ik hou wel van Amerika, het interesseert mij eigenlijk wel.
    Een deel van mijn familie woont ook in Amerika...En een deeltje in Canada.
    Maar ze zitten zowat in Oklahoma, Tulsa om precies te zijn en ergens in Atlanta.
    Laat die idioten maar lachen, ze weten niet beter!
    Dat bewijst dus het lage niveau dat sommige mensen hier hebben...Ze zijn juist geen haar beter dan de "idioten" dat ze beschrijven.(cat)
    En wat voor bullshit is dat trouwens dat je geen Amerikaans Engels mag praten?
    Slaat echt nergens op...Dat zou dus hetzelfde zijn als Nederlanders in België, Vlaams moeten praten zonder accent.
    Of Belgen plots het Hollands Nederlands moeten praten, wat ik overigens erg vermoeiend vind.
    Laat ze gewoon doen, jij weet beter.
    Laat zien dat je meer hersencellen in je kleine teen hebt zitten dan zij in hun hele lijf.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Ik moet zeggen dat ik t juist verschrikkelijk gaaf vind dat je uit Amerika komt (:
    Ik snap echt niet hoe je daar iemand mee kan pesten. Maargoed ik kan er weinig aan doen.
    Maar ik vind je echt heel gaaf(flower)


    It's darkest just before the dawn <3

    Wat een belachelijke leraren heb jij dan! Ze zouden juist geïntresseerd moeten zijn in je accent, zo zouden de mijne op de middelbare zeker wel hebben gedaan! En het meest domme vind ik je klasgenoten, die hebben vast nog nooit van de woorden tolerantie en respect gehoord.

    Ook vind ik het inderdaad belachelijk dat er een groot aantal mensen zijn hier in Nederland die een afkeer hebben tegen Amerika. Tuurlijk, er zijn misschien dingen gebeurd in het verleden dankzij de VS waar de meeste landen in de wereld niet bepaald blij mee zijn, maar als het erop neer komt zijn wij als Nederland, een van de meest pro-Amerika landen die er zijn, wij zijn net als Israel & Zuid-Korea een van de landen die als een hondje achter Amerika aanloopt. Onze trends, series, technologie... het merendeel is Amerikaans of door Amerika beïnvloed. Ik vind het juist een fascinerend land.


    How many legs does a dog have if you call the tail a leg? Four. Calling a tail a leg doesn't make it a leg.

    Ik zou het serieus echt enorm vet vinden als er een Amerikaan in mijn klas zat, alleen al omdat het Amerika is. Ik ben echt in love met Amerika. Ik vind het echt een fantastisch land en ook de accenten vind ik leuk. Dat Brits vind ik zo bekakt. Ook leuk, zeker! maar toch..
    Gelukkig mag je bij ons in de Engelse les spreken hoe je wilt. Mijn vriendin spreekt heel goed Engels met een Amerikaans accent omdat ze altijd Full house kijkt en ze wordt juist aangemoedigd en geprezen omdat ze zo'n leuk Amerikaans accent heeft.

    Dus nee, het slaat echt nergens op. Je bent wie je bent en dat kan en wil je niet veranderen.

    Ik heb het eigenlijk ook nog nooit meegemaakt. Alleen voor de grap, maar dat komt omdat mijn halve klas buitenlands is.


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    Dat is idd oneerlijk en onnozel, maar ik wil er wel even op wijzen dat er in New York ook gewone mensen zoals in Alabama wonen.


    Maybe it's not my weekend, but it's gonna be my year.

    Dat deden ze ook best vaak bij mij, toen ik klein was vond ik het altijd grappig dat ik toen veel moeilijkere woorden gebruikten dan de anderen en het motiveerde me eigenlijk een beetje om beter voor Nederlands te kunnen leren zodat zij diegene waren die huilden als ze hun toetsen Nederlands terugkregen, en niet ik :')


    Some people are so poor, that the only thing they have is money.

    Thanks iedereen, ik ben blij dat niet iedereen zo bekrompen is en jullie hebben me beter laten voelen erover. Ik heb het er vandaag nog met mijn bazin erover gehad en ze vond het ook onzinnig en zei dat ze heel weinig merkte van verschil.

    Brynjar schreef:
    Dat is idd oneerlijk en onnozel, maar ik wil er wel even op wijzen dat er in New York ook gewone mensen zoals in Alabama wonen.

    Ik bedoelde dit niet negatief, maar meer in de zin van je kunt ook niet Belgen met Nederlands vergelijken. Zo iets, aangezien het allemaal verschillende culturen zijn toch.